Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

care este foarte rafinat (Grupa III). Eventual si in combinatie cu ceva sintetic dar in proportie mica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grupa  3+  preponderent in baza uleiului cum e cel pe care l-ai pus in motor titaniumul

Semisintetic marketat ca sintetic in restul lumii in afara de germania unde legea nu permite.

TE uiti pe pagina germana a CASTRON  si vezi cum "a disparut ca prin farmec" FULL SYNTETIC de pe bidonul  de CASTRON...

cum scrie neamtul  SYNTEZE, sau HC synteze

Deci e un sever hydrocrackat grupa 3+(acceptat ca sintetic in restul lumii el fiind de fapt semisintetic)

 

asta o tradeaza si flash pointul care e mai mic ca la un RAVENOL 5w40 VMO de exemplu

RAVENOL care are grupa 4 peponderent in baza si e full syntetic real dupa legea din GERMANY

 

nu mai vorbim de REDLINE care are ester si are flash point peste amandoua...

aici vezi poza cu "HC-SYNTEZU" cod de bare cu 400  Germany

" semisintezu" CASTRON"

 

HC provine  de la hydrocracking(hidrocrackare) mai popular  "strecurarea parafinei din uleiul mineral" prin procedee  tehnologice de rafinarie

 

http://www.amazon.de/Castrol-Synthese-Motoren%C3%B6le-Turbo-Diesel/dp/B003FMI6JM/ref=sr_1_fkmr2_2?ie=UTF8&qid=1404732165&sr=8-2-fkmr2&keywords=CASTROL+5W40+TITANIUM

 

oricum stai linistit 10000km n-ai treaba cu el e bun, uleiul.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti rautacios ca il faci semi-sintetic :)

 

Regulile nu sunt foarte clare... rigurosii nemti cred ca considera semi-sintetic un amestec de gr. 2, gr. 3 si gr.4/5. Castrol-ul este un ulei gr. 3, poate si cu ceva PAO ratacit prin el... Ulei mineral nedeparafinat (adica gr. 2) nu cred ca contine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GR 4 nu e semi e full sintetic....

gr 3+          e  sever hydrocrackat

iata procedeul de la cei ce fac cele mai pure baze din lume marketate ca sintetice(ele fiind grupa3+ de fapt)

elimina aromaticele din baza (raman maxim 0.1% )

baza e ca apa incolora)

PC nu produce decat grupa 3+ la syntetice ( HC hydrocrackate)  "STRECURATE BINE DE PARAFINA"

 

Acelasi lucru il face si BP  (CASTRON, ARAL)

Acelasi lucru il face si CHEVRON-TEXACO (procedeul ISOSYN)

 

 

http://lubricants.petro-canada.ca/resource/download.aspx?type=TechData&id=IM-6502E&language=en

 

deci concluzie 

 

CASTRON   e gr 3+ semisin. (vandut ca full syn in restul lumii exceptand  GERMANIA unde ii obliga sa spuna adevarul legea.)

 

Adevaratele ULEIURI full syn de  Germania au cod de bare( incepand  cu 400 pana la 440)

si scrie vollsyntetische pe bidon.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am primit raspuns de la distribuitorul Schaffers.

M-a sunat fratele persoanei ce raspunde de distributia in regiune si din ce mi-a spus au adus deocamdata doar cateva butoaie de cateva sute de litrii unei societati ce l-a dorit pt parcul propriu auto insa sunt dispusi sa vanda si altor persoane doritoare.

S-a oferit sa-mi trimita contra sumei de 40 ron / litru ulei din acele butoaie.

Nu au adus inca f multa marfa deoarece abia au primit acreditarile de la autoritatile din Romania.

 

Mi-a spus ca au avut si cateva bidoane de un galon insa s-au dat repede pt 80 lei/galonul, pretul mare fiind din cauza volumului mic adus.

Dar in viitor vor aduce in cantitati mai mari iar doritorilor il vor livra prin transportatorii prorprii ce livreaza de altfel si colete aduse din SUA.

Mi-a spus ca cel putin in orasele mari vor putea livra fara pbme.

Deci sa ne asteptam si in cazul bidoanelor la un pret de 40 ron pe galon dar cum transportul se face pe cale maritima si dureaza cateva saptamani bune daca nu chiar si o luna va mai dura ceva timp pana vor fi disponibile.

 

Cum mai am inca ceva de mers cu actualul Mobil nu am comandat, insa in fucntie si de cum vor decurge lucrurile in toamna voi lua in calcul un schimb cu acest tip de ulei.

Strict ca pret mi se pare convenabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo Dan

Un ulei de exceptie problema e sa fii sigur ca-ti da din butoiul original (sa fie seriosi 100%)  ca asa ti livreaza un 5w40 banal din engross...

Uleiul e de exceptie cu fisa de exceptie la pretul ce il are pe litru.

Raport performanta/ cost maxim in RO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am facut schimbul de ulei cu Fuchs Titan GT1 5w40. Ca parere parca e mai silentios in ture mici (fata de cel uzat), Cand am ajuns acasa am filmat putin motorul cum se aude si imediat dupa ce am inchis filmarea s-a incecat putin. Oare sa fie de la ulei?

 

Am facut o comparatie fata de un Motul x-cess 5w40 si Fuchs-ul pare mai "lichid" nu stiu ce sa zic. Rau nu vad ce poate sa ii faca pt urmatorii 8000 km.

 

Modificat de robi_zet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e de la ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era de la ulei clar. Am facut cam 50 de km in toate vitezele si pe toata plaja de turatie. Clar se aude altfel motorul. Cei de la service nu au auzit de uleiul asta :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo Dan

Un ulei de exceptie problema e sa fii sigur ca-ti da din butoiul original (sa fie seriosi 100%)  ca asa ti livreaza un 5w40 banal din engross...

Uleiul e de exceptie cu fisa de exceptie la pretul ce il are pe litru.

Raport performanta/ cost maxim in RO.

 

Nec, tipul respectiv chiar mi-a spus ca nu umbla cu cioara vopsita si pot sa am incredere 100% ca va livra din acele butoaie, daca nu ma insel de 200 L.

Sincer daca eram in pragul schimbului ma riscam, insa asa astept uleiul la bidon. Teoretic, indeosebi fiind la inceput de drum nu au absolut nici un motiv sa nu fie seriosi.

Cat despre ulei, mi-a spus ca uleiul la bidoane a fost impartit prietenilor, cumnatilor si toti au avut doar cuvinte de lauda privind comportamentul motorului, zgomotul in mers. Oricum este altceva decat clasicele sintetice(semi de fapt).

Dar, inca o data mentionez, abia au primit autorizatiile necesare de la autoritatile romane, din ce mi-a spus in mare a fost un proces f lung, e si normal de altfel la noi in tara si abia de acum se pregatesc sa aduca in cantitati mari, sa caute distribuitori.

 

 

Robi, multi km fara pbme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine fuchs decat motul.

incercati acel fst daca e original.

gr 3+ e foarte ok pt un motor obisnuit. numa sa fie asa si nu mai jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valoarea TBN din fisa tehnica a unui ulei trebuie sa fie cat mai mare? La fel si la vascozitatile de 40, 100grade?

Indexul vascozitate, la fel, trebuie sa fie cat mai mare?

Stiu ca pour point ar trebui sa fie cat mai jos si flash point cat mai sus... Despre restul nu prea stiu mare lucru si, observand valorile unor 3 fise (MOTUL 505.01 specific 5w40, CASTROL edge titanium 5w40, RAVENOL VMO 5w40), sincer chiar nu stiu ce sa aleg pt urmatorul schimb. Ce sa caut, tbn mare? Index mare? Valorile la 40/100 la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca motorul nu-ti consuma ulei atunci nu are rost sa folosesti un ulei cu o vascozitate mare.la 100'C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valoarea TBN din fisa tehnica a unui ulei trebuie sa fie cat mai mare? La fel si la vascozitatile de 40, 100grade?

Indexul vascozitate, la fel, trebuie sa fie cat mai mare?

Stiu ca pour point ar trebui sa fie cat mai jos si flash point cat mai sus... Despre restul nu prea stiu mare lucru si, observand valorile unor 3 fise (MOTUL 505.01 specific 5w40, CASTROL edge titanium 5w40, RAVENOL VMO 5w40), sincer chiar nu stiu ce sa aleg pt urmatorul schimb. Ce sa caut, tbn mare? Index mare? Valorile la 40/100 la fel?

TBN reprezinta rezerva de detergenti a uleiulului si este corelata cu nivelul de sulfuri din ulei (low-saps=TBN scazut, high-saps=TBN mare). De obicei, uleiurile pentru diesel au TBN ceva mai mare.

Vascozitatea la 40C trebuie sa fie cat mai mica ca sa asigure o curgere cat mai buna la temperaturi mici iar vascozitaea la 100C trebuie sa fie cat mai ridicata pentru ca pelicula de uleisa reziste la temperaturi mari. Cu cat cele doua sunt mai departate cu atat VI (indicele de vascozitate) este mai mare.

 

Deci, VI mare, pour point cat mai scazut si flash point peste 220C. Daca vrei sa-l tii mai mult in motor, TBN cat mai mare (in functie de norma de poluare). Apoi, HTHS cat mai mare si noack cat mai mic pentru pierderi prin evaporare cat mai mici (dar astea nu prea sunt date prin fise). Ah... si o baza cat mai sintetica ca sa-ti garanteze ca toatea nu se degradeaza repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are norma GM dexos1 cu HTHS 3.2, nu prea are ce cauta intr-un motor VAG care prefera HTHS mai mare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w30 sunt vestite pentru HTHS mic. Parerea mea ca pt nici un mpi de folosinta personala nu se justifica folosire de 5w30. Aceasta combinatie de vascozitate da propietati tehnice foarte slabe. Cred ca doar la DPF face bine, in rest sunt atatea 5w40 cu fisa mult mai buna decat un 5w30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, majoritatea 5w-30 au HTHS 3,5 cat trebuie sau chiar un pic peste. doar cele fara norme vw au de obicei mai mic de atat. eu zic ca e mai bun 5w-30 decat 5w-40. e mai "slab" doar decat 0w-40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt sfaturi. Dintre toate mentionate de mine mai sus (Ravenol, Motul, Castrol) , in categoria 5w40 the winner este x-Clean 5w40 de la Motul care sa mai bine in fisa tehnica + f multe aprobari printre care si Porsche A40 (din cate am inteles ar fi cea mai "greu de obtinut"

Asta voi alege pt urmatorul schimb, mai ales ca ma incanta ideea de fabricare intr-un singur loc (Franta).

Inca odata multumes si rog, pe cei care au folosit acest x-clean sa isi exprime un feedback, ar fi util.

Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian raducan

vezi ca e tzeapa uleiul motul XClean. Lasa depuneri in baia de ulei si nu este bun. Mai bine ia altceva. Fuchs de ex ...

Are cineva idee, inafara de Tudor unde as putea gasi de cumparat Silkone/Fuchs Pro Race S  5w30 sau 5w40  in RO?

 

In alta ordine de idei, multumesc pentru atentionare cu uleiul 5w30 schaffer. Imi trebuie un HTHS mai mare de 3,5  sulphated ash(low ash mai mic ca 1) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am luat Fuchs de la distribuitorul din romania. Lubasyst. Mi-au venit a doua zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica lasa depuneri ? :O ......

Pana una alta, dif intre castrol DE si castrol EU ....

post-123275-0-04992200-1404933478_thumb.

post-123275-0-00779100-1404933487_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fuchs

 

FACTORY  FILLING  DE FABRICA.....

 

http://www.generaloils.net/Argumenter_VW_PKW_GB_03-2012.pdf

 

http://www.fuchs-oil.se/uploads/media/FUCHS_Lubricants_Product_Program_1-2013_GB_1_.pdf

 

ce-mi plac astia cu centru de cercetare cu sute de ingineri ce lucreaza si pt aviatie

 

ce furnizeaza ulei de prima umplere pt VW SI MERCEDES

 

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit citiva ani la un vechi MB uleiul Fuchs supersyn 5w-40 si am fost multumit.Respecta MB 229.5 de aceea l-am ales.Acum am cumparat un Motul 507.00,la un pret de 32 ron  litrul.Gasisem cu aceeasi normativa si un Total,mult mai ieftin,dar am preferat Motul....Am o banuiala,mi-e teama ca uleiul longlife nu rezista 50000km,nu il mai gasesc in motor...sper sa gresesc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrolul de Germania are eticheta in scrisa in germana, iar sub 5w40 apare hc-synthese si nu fully synthetic.

ca punct de reper uleiul castrol in bid de 5 litrii este facut in Austria si are codul bare cu 900......

bidoanele de 4 litri sunt facute in Italia , nu exista castrol de turcia decat in capul unora.

 

am 4000 km cu opelul si 800 km cu skoda, deocamdata e ok si oricum nu-l voi tine mai mult de 10 000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!