Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Salutari.

Momentan folosesc pentru golful meu de 1.4 80 cp 5w-30 Motul Xclean+ ce respecta norma 504.00. Conform cartii tehnicii se poate utiliza un ulei ce respecta si norma 502.00. Uleiul il schimb la maxim 10.000 km. As dori altceva pentru urmatorul schimb, poate Valvoline dar si Eneos Sustina mi se pare interesant. Va atasez specificatiil tehnice, cifrele sunt destul de bune. Problema este ca nu are nici o aprobare (VW), poate ca este prea nou. In documentatie spune ca este peste toate standardele avand API SN (normele VW indicate mai sus au API SM) si specificatia ILSAC GF 5. Voi l-ati folosi?

 

mai bine pastreaza Motul cu norma 504 si eu folosesc si e foarte bun in opinia mea, cred ca si Valvoline face uleiuri bune dar cauta ceva care are aprobare 504, si o parere ar fi sa te orientezi spre uleiuri europene pentru conditiile noastre, oricum cel mai important e samai reduci din intervalul de schimb fata de ce da manualul deoarece la noi in tara uleiurile fac in medie mai multe ore de functionare pe kilometru,plus circulam mai multe ore cu uleiul rece datorita drumurilor scurte de oras, eu de ex. folosesc 504 schimb la un an dar fac sub 10k

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legatura dintre consum si vascozitate este ca la kilometraj ridicat uzurile la lagare si garnituri sunt mari asa dar mai mult loc ca uleiul sa ajunga in camera de ardere pe langa segmenti, supape. Cu un ulei mai vascos mai reduci din acest fenomen + ca daca ai uzura si foloseti ulei subtire posibil sa ai si presiune scazuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regula zice sa se foloseasca un ulei cat mai subtire posibi, insa cat de gros e necesar.

Daca tie nu-ti consuma 10w40 mai deloc (sub 500 ml) intre schimburi poti incerca 5w40 fara pbme.

Desi au acelasi 40 in coada, nu au aceeasi vascozitate.

Nu au aceeasi vascozitate nici toate 5w40-urile, putand fi diferente atat la rece cat si la cald intre producatori.

 

Cel ma vascos 5w40 l-am vazut conform fiselor tehnice de la Liqui Molly.

Ceva mai subtire , pe la mijloc ar fi Mobil super 3000 x1 5w40 , iar Castrol Magnatex 5w40e mai subtire decat toate.

Aral e intre Castrol si Mobil.

Ravenol spre exemplu e mai subtire decat toate.

 

Astfel, eu iti recomand un LM sau Mobil, insa va trebui sa monitorizezi din 1000 in 1000 km nivelul pt siguranta.

Daca mtorul nu scoate zgomote pronuntate la pornire, daca consumul se va incadra in intervalul 1 hai 1,5 L la 10.000 km, atunci poti folosi fara bpme 5w40.

 

Dar si daca e prea subtire, din cauza neetanseitatilor, se poate scurge pelicula de ulei, se va amorsa mai greu ssitemul de ungere, vei putea avea zgomote mai pronuntate la rece. Precum a spus si colegul dinaintea mea, e posibil nici sa nu ai presiune suficienta mai ales la ralanti. Iti spun toate astea sa nu crezi ca un ulei subtire face neaparat casa buna cu un motor mai vechi.

 

Astfel, dat fiind cele de mai sus, iti dai seama ca noi iti putem doar recomanda din pct de vedere teoretic, doar practica va decide ce ulei i se potriveste cu adevarat motorului tau pt ca, nici un motor la un asemenea rulaj si varsta nu e uzat cam la fel, astfel incat fiecare devine un caz cu particularitati diferite, necesitand adoptarea usor diferita a uleiului folosit.

 

Totusi, avantajul unui 5w40 e dat de faptul componentei, marea majoritate sunt sintetice, unele chiar full sintetice insa acestea din urma sunt din zona subtire a gamei, in timp ce marea majoritate a 10w40-urilor sunt semisintetice.

Dar, atat timp cat un ulei se schimba la intervalul corect nu ar trebui sa fie nici o pbma, nu ai tu motor sa streseze la maxim nici un ulei cu aceste orme.

Daca faci drumuri f scurte, mergi preponderent in oras iti spun un interval corect si sanatos pt motor pt schimbul de ulei este 7500 km.

Se numeste regim sever de exploatare si aceasta recomandare e data chiar de vag.

Interval de schimb de 10.000 se preteaza doar daca mergi mixt.

Peste 10.000 nu merita, nu ami ai motor nou, are ceva depuneri, trebuie mentinute sub control e imperios necesar ca tot timpul sa ai ulei sanatos in motor.

 

Ca ultima mentiun,e desi scumpisor, un ulei f bun pt motoarele mai in varsta indeosebi ce se confrunta cu un cunsum usor ridicat de ulei este mobil 1 peak life 5w50, in cazuri extreme indeosebi la masini vechi chiar 10w60. sunt cu vascozitate ridicata insa ce le diferentiaza e pachetul suplimentar de aditivi pt redarea pe cat se poate a elasticitatii garniturilor, astfel incat pot imbunatati etanseitatile, insa nu treb trecut cu vedrea nici detergentii speciali meniti sa curete si sa mentina sub control depunerile unui motor mai vechi.

 

E caz extrem insa e bine sa fie stiut.

Se poate chiar si combina, fara pbme, spre exemplu se poate pune 1 litru de 5w50 cu 5w40 sau 10w60 cu 10w40.

 

Desigur, operatie potrivita precum am spus motoarelor mai vechi, de la inceputul anilor 90, sau anii 80.

 

Bafta in decizie si drumuri bune.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa renunti la sfaturile astea cu uleiuri bune de masini terminate sau racing(5w-50,10w-60) sau mixuri.

si sa renunti si la ideea ca un motor va consuma un ulei ce are la cald vascozitatea 13,4 , iar altul cu 13,8 va fi simtitor mai putin neconsumat. e forum cu motoare  vw, nu dacia.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recent am schimbat uleiul si am mers de data asta pe castrol edge fst titanium 5w40, deocamdata sunt multumit de comportamentul motorului.

 am auzit multe povesti destule despre castrol, dar cunosc cateva cazuri care m-au pus pe ganduri, motoare duse peste 400 000km.

un ulei cumparat din sursa sigura nu va crea probleme niciodata.

numai bine.

Edge 5W-40 Titanium.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta vei vedea tu in timp. FP e ft slab, in rest da bine asa pe hartie. Revino cand ai 7000-10000 de km si precizeaza evolutie sunet motor, consum, cum folosesti masina, pe ce drumuri ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FP e D93 unde da cu 10-20 de grade mai putin parca. care e sursa sigura totusi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ASTM D93 e metoda standard pentru ”Punct de inflamabilitate Pensky-Martens în vas închis”. Probabil că tu te referi la ”Punctul de inflamabilitate Marcusson, în vas deschis” , care este folosit mai mult la uleiuri minerale, uleiuri uzate sau reziduuri petroliere și care este evident de ce are valori mai mari (vas deschis) :)

 

Metoda potrivită și corectă de testare pentru uleiurile de motor actuale și moderne este metoda ASTM D93. Așa că valoarea aia de 202 grade pentru castastrol e corectă, dar slabă :D

 

Edit: Ce părere aveți despre acest ulei: http://www.aral-extranet.de/sidab/glis.php?id=463184 ?

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrolul mai sus mentionat ce TBN are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Edit: Ce părere aveți despre acest ulei: http://www.aral-extranet.de/sidab/glis.php?id=463184 ?

Pentru ce masina? 

Pare un ulei destul de "exotic", low-saps 0W40...

 

25-35% PAO, FP/PP excelente, nu suna foarte rau daca cauti un ulei diferit de 5W30 pentru diesel cu DPF. Totusi nu are nici o norma VAG deci nu stiu cat aplicabilitate are pentru noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un fp mare nu inseamna ca uleiul e si bun, mai mult m-as lua dupa pc.

E mai importanta o ungere rapida la pornire, pe parcursul rulajului, decat un gem bagat in motor si sa traiesc cu impresia ca e bun, ca in rest nu- mi garanteaza nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si iti place unul care se evapora la temperaturi ridicate??? Trebuie sa le indeplineasca pe amandoua iar castrolul ala nu face asta. Sunt pe piata multe altele care au PP -45 si FP 220 deci se poate.

Si cine a zis ca un ulei care are FP mare e unul bun? Nu sa afirmat asta, dar pt un ulei de top asa cum se afirma a fi e batator la ochi ca au realizat valoarea aia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ASTM D93 e metoda standard 

nu, in general ce vedem la uleiuri e cu D92 unde apare mai mare automat. arata ok acel castrol fata de altele.

 

aralul continui sa zic ca e printre cele mai proaste, nici pe lant la pegas n-as pune. sau poate or fi altfel cele din vest.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei FP tradeaza IN MAREA MAJORITATE a cazurilor   cat de "semisintetica" e  baza   cu cat e mai mare cu atat e mai "sintetica"  baza.

PP se poate duce in jos artificial cu depresanti ai puntului de curgere

 

ex  CASTRON 5W40 EDGE   FP= 210

RAVENOL VMO 5W40   FP= 220

REDLINE 5W40     FP=232

 

 

bazele PAO  seminar numai ..pt pasionati

 

http://utsrus.com/documents/seminary_doklady/exxon_mobil_pao.pdf

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ jag

 

Eu am specificat că ASTM D93 e metoda stadard pentru determinarea punctului de inflamabilitate Pensky-Martens în vas închis și ți-am spus și la ce are aplicabilitate metoda. După care am spus că D93 e potrivită pentru uleiurile astea sintetice. Asta a fost ca o părere personală, deci dă quote și răspunde fix la ce am spus, nu lua frânturi că iese din context.

 

ASTM D92 (Cleveland Open-Cup) se folosește la determinarea punctului de foc (care e altceva decât punctul de inflamabilitate) și la determinarea punctului de inflamabilitate. Ambele au aplicabilitate cam în același domeniu de temperatură. 

 

Acum, eu nu înțeleg obiceiul de a folosi ca metodă standard ASTM D92, pentru că dacă stăm să ne gândim, motorul este un spațiu închis, sub o anumită presiune (FP scade odată cu creșterea presiunii), unde probabilitatea de aprindere este mai mare. Dacă nu există alt motiv decât cel de marketing, adică să dea bine un FP mai mare, atunci ...

 

Eu chiar sunt curios să aud o părere în privința asta, de la cineva care lucrează în domeniul acesta al lubrifianților auto.

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa renunti la sfaturile astea cu uleiuri bune de masini terminate sau racing(5w-50,10w-60) sau mixuri.

si sa renunti si la ideea ca un motor va consuma un ulei ce are la cald vascozitatea 13,4 , iar altul cu 13,8 va fi simtitor mai putin neconsumat. e forum cu motoare  vw, nu dacia.

 

Draga Jag, semeni la replici cu un alt coleg ce avea un citroen si care avea numai pofta sa-ti intoarca vorba.

 

Pai atunci spune-mi te rog de ce Castrol era consumat, iar Mobil nu. Daca ma uit pe fisele lor tehnice difera f putin.

Practica traita de mine.

Pt ca viata bate filmul uneori.

Eu nu zic ca nu ma iau dupa fisele tehnice insa nu intotdeauan ce scrie se si intampla (experienta traita cu Ravenol).

Fiecare dintre noi avem dreptul sa ne impartasim experienta si oricat de ciudata ar parea, eu zic ca fair play ar fi sa fie acceptata si de cei ce nu cred.

 

Iar 5w50-ul, e pt orice masina nemteasca vrei tu.

Faptul ca nu vrei sa admiti ca are o aplicabilitate particulara, adica doar in anumite cazuri e alta treaba.

Eu am "salvat" nervii si psihicul unui prieten cu un motor 1.8 aspirat din 2000 care in urma utilizarii 5w50-ului nu a mai stiut ce-i aia completare intre schimburi. Da, recunosc ca era un motor semipraf (consum de 1- 2 L de 10w40, 5w40 nu mai zic). insa na, uite ca nu e doar reclama acel ulei peak life, chiar isi face treaba si in practica.

Ca nu il recomand unuia cu un motor sanatos e iarasi perfect adevarat.

Dar are aplicabilitate unora dintre colegi si dat fiind titlul topicului il recomand in aceste cazuri particulare.

 

Iar mixul e pt acea situatie cand vrei o anumita vascozitate intermediara intre 2 tipuri de ulei. Eu nu am citit nicaieri ca amestecarea uleiurilor moderne ar fi daunatoare, ba din contra, pe orice ulei de firma am citit recomanda sa fie folosit pt completare fiind compatibil cu orice ar fi fost inainte in motor.

 

Ca e un caz mai rar cand se preteaza mixul, iarasi e adevarat. Cine are o masina ce merge bine nu are motiv sa ia in calcul acest sfat insa, e perfect pretabil unora dintre noi.

 

G.I. 

Dar chiar tu ai spus ca metoda 92 e folosita pt uleiurile minerale. Deduc de aici ca e o metoda folosita pt uleiurile obisnuite, ce nu folosesc pao deloc, in timp ce pt uleiurile mai noi, indeosebi cele full sintetice e posibil sa foloseasca doar 93.

E doar o parere, nu-mi sariti in cap daca nu-i asa.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vascozitatea la cald n-are nici o treaba cu consumul DACA NU EXISTA SI parametrii buni  IN FISA ULEIULUI 

consumul mai mic e dat de CEL PUTIN  trei factori importanti la motoarele rulate peste resursa proiectata..

 

HTHS cat mai mare,

componenta sintetica in baza cat mai multa,

flash point cat mai mare,

noack volatility bun,

nu orice 5w50 sau 10w60  dau parametrii buni in fisa  si le haleste motorul ca pe benzina, fiind uleiuri considerate  "low vascozity"

Peak life de la mobil 5w50  

e un caz de ulei superpremium fiind singurul cu vascozitatea asta aprobat PORSCHE A40 testat si "tocat" pe circuit de curse 

nu putem extinde afirmatia peste orice ulei cu aceleasui vascozitati.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord nemaivorbind ca procentul sintetic si noack-ul de fapt nu il publica nici producatorii de top toti daramite gainarii de raft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum arata fisa unui ulei de la un producator cu mare traditie si uleiuri high quality premium

 

http://www.schaefferoil.com/cmss_files/attachmentlibrary/TD%20Sheets/9000.pdf

 

http://www.schaefferoil.com/cmss_files/attachmentlibrary/TD%20Sheets/9001.pdf

 

se cauta pe you tube

 

Schaeffer Million Mile Gasoline Engine Teardown

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

146 vasc. cinematica la 40???? cum au obtinut atunci CCV 6000??? Interesant cum suna o pornire la -20 de grd ca cele doua valori se cam contrazic parerea mea.

 

In rest arata bine, VI-ul cam mic pt asa fisa dar s-ar explica avand in vedere distanta dintre 5w si w50

Modificat de cuibusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa schimb uleiul la agregate; ce sa aleg intre diferitele tipuri de ravenol sau rheinol? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fie stabil uleiul ii trebuie vc mare la 40 grade pt a obtine hths de exceptie   chiar daca e mai gros la pornire o rezolva probabil cu esteri si n-ai start uscat primul minut  deci ai ungere minimala daca ar dopa uleiul cu polimeri f mult ca altii acestia cedeaza dramatic si dintr-un 5w50 la inceput dupa cateva mii de km ai sigur  5w40 in motor si hths mic nemaisigurandu-ti protectie.

La motorele de curse nu are imp dopajul cu polimeri in exces  deoarece se schimba repede uleiul,sau chiar motorul. dupa cursa

vorbim de motoare de masini ff uzate ce mai incearca omul sa traga de ele sa-si faca treaba. inca cativa ani 

 

Daca vrei un ulei de racing bun pana in( 2mil /4litri)   VALVOLINE VR1 5W50  cu aprobare KOENIGSEGG  (masini de la 600000 eur in sus nu mai e nevoie de nici o fisa vazand pt ce este aprobat)  HTHS  este 4.6  MAI MARE ca la mobil1  dar mai mic ca la REDLINE.

.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrei mai exotice    

VALVOLINE VR1 5W50  (Aprobat Koenigsegg  SUPERCAR DE PESTE 600000 EUR)  Pana in 200 ron/4l)     Are  109 VC la 40grd si hths 4.6

sau

ENEOS SUSTINA  0W50 

 folosit de CATALIN CIORTAN  campionul de la drift

in BMW-ul E30 de 520cp

(pret mare aprox 70 ron/l)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand am facut referire la uleiul 5w50 folosit pe acel g4 2,0 aspirat ma refeream desigur la Mobil 1 peak life.

 

Inainte folosise de la 5w40 pana la 10w40 diverse branduri si doar acest 5w50 i-a redus consumul in asemenea masura incat sa nu treb completat intre schimburi.

Bine, nu va inchiuiti ca facea cine stie cati km, pana in 10.000 pe an, anul trecut cand folosea inca 10w40 facuse doar 6000, nici nu avea curaj sa faca drumuri f lungi si o folosea pt invartit in oras, mai iesit la un gratar in weekend.

Dar anul asta a facut deja un drum la mare si ceva iesiri la munte si saptamana terecuta cand l-am mai intrebat de sanatate, mi-a spus printre altele ca uleiul inca e in zona hasurata, in jumatatea inferioara ce-i drept insa deja e un record pt acel motor.

Acum nu stiu carui fapt sa-i imput consumul acela de ulei, citind pe acest forum aflasem ca acele motoare au venit din fabrica cu segmenti total gresiti pt blocul motor folosit, fapt ce cauza consum de ulei din start. Dar cert e ca pt unele cazuri precum cel expus de mine sunt astfel de remedii care merg, nu e doar marketing.

Aici treb sa spun ca Mobil are si un alt ulei 10w60 extended life ce are aditivi si mai puternici pt redarea elasticitatii garniturilor si pt curatarea motorului.

Dar e si fff vascos.

Daca un astfel de ulei poate tine pe linia de plutire un motor ce ar fi trebuit desfacut si reparat pt a folosi uleiuri normale, eu zic ca Mobil a facut o treaba f buna. 

Cel putin prietenul asta s-a jurat ca nu umbla in motor cat timp va merge bine cu acest mobil, adevarul e ca nu e la indemana oricui si financiar si psihic sa desfaca motorul.

 

Oricum nec, mai dopeaza-ne si pe noi cu informatii dinastea mai exotice, sunt f folositoare.

 

LE: vinde cineva uleiul supreme 9000 in Romania? Ca are o fisa tehnica super.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum nec, mai dopeaza-ne si pe noi cu informatii dinastea mai exotice, sunt f folositoare.

 

LE: vinde cineva uleiul supreme 9000 in Romania? Ca are o fisa tehnica super.

 

La asta ma uitam si eu :) Interesant ulei cu fisa tehnica de exceptie atat cat ma pricep si eu :P 

 

Pe asta nu-l mai schimbi la 10.000 :) fiind un HD oil. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!