Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Am un golf 5 plus 1.9 tdi cod bxe, ce ulei recomandati sa bag? Eu acum am 5w30 si mecanicul zice sa pun 5w40. Am 9000 km si vreau sa fac schimbul. Ce marca?

Salut, 

 

Eu am acelasi motor ca al tau si sunt foarte multumit de Ravenol VMO 5w40 ,este original german sintetic.Se comporta f.bine fata de 5w30 la acest tip de motor.Mai ai de ales Ravenol VPD 5w40 sensibil mai ieftin dar la fel de bun.Iei legatura cu userul Rovenol alias Tiberiu ,este din Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu merg pe Ravenol Vpd (motor BKC) si sunt foarte multumit, fac schimbul la 10.000km sau un an. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ne nimeriram toti cu ravenol, o sa zica lumea ca ne-a dat Tiberiu cate un schimb de ulei gratuit sa ii facem reclama :P

 

lasand gluma la o parte, si eu folosesc Ravenol in ambele masini (VPD in Tour-ul ATD cu 300.000 km si VMO in Octavia 2 BXE cu 60.000 km)

Multumit de ambele pana acum.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Zilele trecute citeam pe un forum american concluziile unui studiu. Printre altele ziceau ca Red Line e "engine friendly" si  "DPF killer" In plus chiar daca e scump ~70-80 de lei \ l tot la 10.000 se recomanda schimbarea. 

 

e si versiunea euroseries, aia nu ar trebui sa omoare dpf-ul. iar ravenol mai incercati si vsi-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un ulei f.bun dealtfel este Titan GT1 5w40 ,dar se gaseste mai greu pe la noi ,nu am vazut sa aiba reprezentanta in Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva experienta cu motorex? sau macar niste data sheet/msds despre el?

 

si niste pareri despre filtrele hengst, se lauda ca echipeaza modelele amg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hengst stiam ca vin OE si pe BMW, iar calitatea se zice ca este foarte buna. Dar si pretul este mai mare din cate stiu (comparativ cu Mahle/Mann).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari.

Momentan folosesc pentru golful meu de 1.4 80 cp 5w-30 Motul Xclean+ ce respecta norma 504.00. Conform cartii tehnicii se poate utiliza un ulei ce respecta si norma 502.00. Uleiul il schimb la maxim 10.000 km. As dori altceva pentru urmatorul schimb, poate Valvoline dar si Eneos Sustina mi se pare interesant. Va atasez specificatiil tehnice, cifrele sunt destul de bune. Problema este ca nu are nici o aprobare (VW), poate ca este prea nou. In documentatie spune ca este peste toate standardele avand API SN (normele VW indicate mai sus au API SM) si specificatia ILSAC GF 5. Voi l-ati folosi?

PDS_ENEOS_SUSTINA_5W-30.pdf

MSDS Sustina 5W30.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu l-as folosi. (ar fi fost mai linistitor sa puna si HTHS).

 

de ce cifrele data sheet mai intotdeauna(la uleiuri) nu sunt la fel ca in msds?

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu prea seamana cifrele din MSDS cu TDS .

In MSDS ai niste coduri de subsante poluante, cu risc, etc.. iar in TDS ai caracteristicile ....

 

ai doar cativa parametrii fizici ( culoare, puncte de curgere si punct de inflamabilitate), care sunt comuni. Si nu trebuie sa fie dati cu aceeasi precizie in ambele fise.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce sa nu aiba aceeasi precizie? si care sunt cei precisi atunci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parametrii sunt masurati in conditii diferite si dupa standarde diferite, asa apar diferentele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt standarde si la masurarea parametrilor (gen ASTM ....) unde se specifica clar conditiile de testare. Nu stiu ce vrei sa zici tu cu diferentele, fii mai explicit.

Producatorii seriosi specifica acest standard in fisa tehnica, nu se fac teste asa dupa cum ureche totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru flash point vad ca se foloseste Cleveland open-cup, doar ca nu vad sa se specifice exact procedura, doar ca se incalzeste rapid lichidul apoi pe masura ce temperatura se apropie de cea teoretica de evaporare, temperatura este crescuta mai lent. Daca timpii astia nu sunt la fel, poti obtine valori diferite pentru cele doua masuratori.

 

Pentru pour point vad ca exista ASTM D5853 si ASTM D5949; nu stim daca este folosita aceeasi metoda pentru valorile din TDS si MSDS.

Din moment ce nu sunt specificate clar metodele de masura, este oarecum normal sa apara diferente. Eu m-as lua dupa valorile din TDS, cele din MSDS sunt foarte orientative intrucat nu au implicatii foarte mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu l-as folosi. (ar fi fost mai linistitor sa puna si HTHS).

 

 

 

 

Si pe mine ma ingrijoreaza lipsa HTHS sau macar a certificarii ACEA. Am gasit HTHS pentru Eneos 5w-30 (din State) care este de 3.05

 

http://eneos.us/product/4

 

Nu este acelasi produs dar ma gandesc ca si acest ulei este Fuel economy (HTHS< 3,5). Ce impact ar avea utilizarea unui astfel de ulei asupra unui motor a carui norme specifica un ulei cu HTHS > 3,5?

 

Drumurile cu masina sunt scurte (aproximativ 20 minute), pornirile sunt repetate. Ma gandesc ca un ulei subtire este mai avantajos  iar motorul acesta aspirat de 1.4 nu este pretentios.

Modificat de cristigolf5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la un motor obisnuit, mai ales de 1.4, poti sa mergi cu HTHS de maxim 2.5, fara probleme.

Asa merg mai nou Honda, Ford, Toyota, etc ( 0w20, 5w20)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt HTHS incercati sa expediati email pe adresa de pe website a producatorului. In unele cazuri raspund  (cei seriosi)

Modificat de cuibusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in alte cazuri e de folos sa se stie norma ACEA.  De ex C3 are min 3.5, C2 min 2.9, A3/B4 min 3.5, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am auzit numai pareri bune despre ravenol asa ca m-am hotarat sa trec si eu. Marea mea dilema este cu privire la "basmul" numarului de km, adica daca masina are 200.000km si 20 de ani trebuie sa pui 10w-40 ca 5w-40 ti-l mananca, e adevarata teoria asta? Ca daca ma gandesc bine ambele uleiuri au aceeasi vascozitate la cald, 10w-40 fiind mai vascos la rece si atat nu vad de ce l-ar papa mai mult....

A trecut careva de pe 10w-40 la 5w-40 cu masina de peste 200.000km? A consumat mai mult ulei? Tin sa mentionez ca pana acum am avut doar 10w-40.

Multumesc anticipat!

Modificat de mihai15mai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune vascozitatea la care nu ti-a mancat uleiul. Daca vrei sa experimentezi poti pune si mai subtire. E posibil sa nu il manance. Legendele cu cresterea vascozitatii uleiului in functie de km era valabil pentru Dacii unde tolerantele erau imense daca ne raportam la motoarele "straine". Am un prieten care, din lipsa de bani, si-a luat un B6 DPF cu 540.000 de km la bord si tot 5w30 ii pune si nu ii mananca uleiul. Are mici probleme de compresie dar nivelul uleiului ramane in limite tolerabile. Eu nu as vota cu un ulei prea gros: consumi mai mult si obosesti componenetele motorului mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trecerea la 10w40 depinde de uzura motorului. E util si ajuta la ceva sa treci pe ulei asa de gros doar daca motorul are uzura mare si mananca ulei de rupe si asta doar ca si o amanare pana la RK-ul motorului (ca sa nu afumi lambdele, EGR-ul si sa ucizi CAT-ul). Dar asa cum a spus si colegul mai sus o buna metoda de verificare e asta: daca nu a consumat cu o anumita vascozitate, nu are rost sa pui mai mare. Cat despre diferentele dintre 5w40 si 10w40, este afectata toata plaja de vascozitate nu doar cea de la rece (atat ca si pelicula cat si ca si curgere)

Modificat de cuibusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu vad legatura intre vascozitate si consum de ulei, ci mai degraba intre calitatea acestuia si consum. Poti sa pui un 10W40 de la un producator bun si sa nu iti manance un gram, sau poti pune un 10w40 de la Castrol, Aral sau mai stiu eu ce minune si sa ramai fara ulei dupa cateva mii de km.

Oricum ar fi, eu nu recomand ceva mai vascos de 5W-50, de ex.

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!