Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

ce e in link (5w40) nu are nici o norma aprobata de la vre-un producator de masini pana la institut: ACEA, API... despre ce vorbim ?

 

eu am inteles ca americani nu-s ca toti oamenii si fac o gramada de leacuri neaprobate, dar asta a mers la ei de cand pamantul cu vanzarile ambulante de orice fel, pentru ca americanul mie imi pare mai usor de convins prin reclama de aceea numai in domeniu auto au o gramada de firme de care nu a auzit nimeni, la o cautare temeinica gasesti zeci de firme de uleiuri si filtre care fac de capul lor orice zeama de ulei si filtre care contin de la nimic sau o bucata de carton pierdut in spatiu pana la unele ce au element filtrant ce se schimba, hartia igienca :D (pe youtube gasesti magariile astea cu filtrele de pe la ei)

 

asa e si cu magicul wd40 facut tot la ei intr-un hambar si vandut la pret mai mare ca un banal spray de contacte care face orice mai bine, intrebati de ingrediente o dau cu secretul pastrat in familie...

 

"minunile" astea tehnice se intampla doar pentru cei care le asteapta pentru ca au nevoie sa-si puna increderea in orice altceva decat in ei insisi, este o piata formata pentru asa ceva, pentru restul a fost bun timp de 10 ani si aproape 200k km si un ulei de reprezentanta de tip LL3 adica exact Castrol 5w30 sau poate prin 2003 era LL2 care mi se pare ca era 0w30, schimburi la ~25k km, iar momentan eu tot cu 5w30 pot merge un an fara complectare dupa aproximarile mele, ce poti sa vrei mai mult de atata ? Daca motorul nu bate, nu scoate fum, nu se da la ulei sa ai probleme de complectare si cateodata nici nu se aude motorul sa sti cei cu el pe sub capota :))

 

eu personal chiar nu inteleg rostul sa otravesc sonele lambda si sa infund catalizatoarele, pe ele nu le gasesc produse perfect compatibile AM, second nu merita in timp, si daca merg pe OEM mai imi iau o masina de acei bani, dar eu zic ca daca dau motorului cei trebuie ca si pana acum ma duce si pe mine inca 10 ani, si stiu asta pentru ca am in familie de 10 ani o masina in varsta de 25 de ani care nu a fost ingrijita prea tare si motorul nu a avut reparatii din cauze de uzura si inca merge bine :)

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti, o scurta intrebare, cand am facut ultima revizie nu mai stiu ce ulei mi-au pus baietii, ieri mi s a aprins martorul chek oil. intrebarea mea este: trebuie sa completez cu accelasi tip de ulei, aici ma refer la producator, sau orice ulei este bun atata timp cat e respectata norma, e vb de golf v, 1.9 tdi PD, norma 505 01. urmeaza sa fac revizia dar nu vreau sa merg cu martorul aprins in bord ca mai mult ca sigur o sa apara probleme. ms mult. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideal ar fi sa completezi cu acelasi tip de ulei. Incearca sa suni la service si sa intrebi ce ulei au pus.

Daca nu aflii atunci pune orice ulei care respecta norma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum nu pare bun daca s-a aprins becul. sau poate deja i-a expirat viata uleiului. sa puna mai bine un vw 504/507 pt completare sau schimbat direct daca e cazul.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e sa ne luam dupa ce spun producatorii, mai ales daca-i un ulei asa zis sintetic, se poate folosi pt completare orice ulei ce respecta norma.

 

Dar acum intreb si eu pe cei ce au experiemntat, nu teoretic, daca spre exemplu pun jumatate Mobil 5w40 si jumatate sa zic Castrol 5w40 sau chiar 5w30, uleiul rezultat nu va avea media specificatiilor celor 2 uleiuri? Exista vre-un risc sa nu se amestece cum trebuie cele 2 uleiuri? Pt ca, repet, daca ar fi sa ne luam dupa ce spun producatorii, nu se intampla nimic, ei schiar iti recomanda sa le folosesti uleiul pt completare, fiecare lauda ndu-secu protectie maxima smdp.

Asta strict pt cultura mea generala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se intampla nimic daca amesteci uleiurile, am vazut un schimb la o masina numai din ramasite de uleiuri de toate felurile, sau complectari cu litri la alta cu pierderi mari la fel cu orice ulei astfel peste 4,5 litri de 10w40 au intrat cam un litru de 5w40 si cam 2 de 5w30 plus alte feluri de 10w40, aceste motoare merg la fel si in ziua de azi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe BITOG sunt multi blenderi care amesteca in mod intentionat cam orice cu orice (gen 5W40 cu 0W20 :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ce  ar face treaba asta ?

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa obtii ce standard nu este.

 

Daca eu vreau un 5w40 mai gros pun un 5w50 in proportie cat cred ca e necesar.

la fel si daca-l vreau mai subtire, pun w30 si il am ceva mai subtire, nici insa la fel de subtire ca w30-ul.

 

Spre exemplu la mobil se potate combina 5w40 cu Mobil 1 Peak life 5w50 si ai un ulei mai gros insa nu esti fortat sa treci pe semisintetic 10wx.

 

Recunosc acum ceva ani in urma am facut si eu chestia asta, mi-a dat cineva un litru de Mobil 1 peal life 5w50 si am pus 2 treimi 5w40 si o treime acest 5w50.

Sincer parca in forja torcea mai frumos, insa era si efectul placebo.

La 7000 cand l-am schimbat, nu era absolut deloc schimbat la culoare,spre exemplu 5w40-ul simplu, e o idee mai inchis la schimb fata de atunci cand e nou.

Nu am mai efectuat operatia pe ca unu la mana e destul de scump acest 5w50, nu se gaseste tot timpul in magazine si nici nu e 502.000, fiind doar 501.00, oricum arhisuficient pt ce-i trebuie motorului.

Insa cum 5w40-ul simplu isi face treaba f bine am decis sa nu mai fac mixul, optand pt o vascozitate mai mica.

De fapt, citind fisa acestui 5w50 am vazut ca e f gros, mult mai gros chiar decat 10w, asta si la rece, nu doar la cald.

Dar, spre exemplu cine se plange de un consum mai ridicat de ulei, poate efectua acest blend in locul schimbului cu 10w40, macar avand garantia ca e un ulei sintetic de f buna calitate acest 5w50, ca si aditivi cu siguranta mult mai bun decat 5w40-ul clasic.

Desi mai gros, iarna motorul pornea f bine, netradand vazcozitatea marita sub nici o forma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt benzinari

 

5w50 de la MOBIL1  merge in motoare peste 100000km fara nici un fel de problema pana la -25 grade

daca-l recomanda manualul de PORSCHE e ff bun

 

http://www.porscheownersmanuals.com/2012-911-carrera/6/202/

 

norma PORSCHE A40 benzina e mult mai restrictiva decat normele VW

(cand aprobi un ulei pt o masina de 80000 USD NU TE JOCI...)

 

se consulta lista PORSCHE A40 benzina  pentru ca exista f multe uleiuri ce si-au trecut DOAR PORSCHE simplu sau PORSCHE A40   pe bidon dar n-au aprobare oficiala prin document de la PORSCHE cum ca uleiul ar fi fost testat in laboratoare la ei.

 

de ex RAVENOL VSI  care pe pagina spune " tested" nu aprovved   si altii

 

altii au aprobarea expirata pt ca au modificat reteta  etc etc

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul e ca l-am folosit pe cand cu reclamele de la tv, l-am folosit chiar la recomandarea celor de la reprezentanta Vw, care mi-au dat si o brosura frumoasa pt aceste uleiuri pt motoare mai uzate si din ce retin , contin niste aditivi care redau elasticitatea garniturilor imbatranite si ceva detergenti mai speciali.

Eu fisa tehnica a uleiului am vazut-o cand aveam cu el deja cam 4-5000 km si desi initial ma impancientasem vazandu-l asa gros, m-a frapat faptul ca masina l-a adoptat daca pot spune asa f bine.

 

Tot de la mobil 1 este si 10w60 extendend life, pt motoare ce teoretic au peste 150.000km, care are f multi aditivi din acestia ganditi pt redarea elasticitatii motoarelor batrane.

Insa e f gros, eu unul hai 5w50 sa zic ca m-as mai incumeta sa mai pun in raport totusi de 50:50 cu 5w40 insa 10w60 e chiar fff gros, cred ca mult prea gros pt un motor ce a fost gandit pt ulei long life.

 

Dar pt cei cu motoare din anii 80, sau de la inceputul anilor 90, cred ca aceste uleiuri, desi scumpe ar fi foarte apreciate de motor.

 

Pacat ca nu prea se gasesc tot timpul in magazine, cel putin la Sellgros intr-un timp nu prea le-am vazut.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit vreo 4-5 ani Mobil1 5W50 si initial imi placea. Ulterior mi s-a parut destul de slab, nu stiu daca s-a schimbat formula sau a aparut din alte surse (contrafacut), dar am revenit la 5W40 (Liqui Moly Synthoil) si imi place mai mult cum merge motorul (subiectiv vorbind). Parca cu 5W50 se chinuia mai mult... (iarasi subiectiv)

Ca si consum, nu am vazut mari diferente. Cu 5W50 incepuse in ultimii ani sa consume mult dupa 5k km de la schimb, cred ca isi pierdea din proprietati cu tot HTHS-ul lui mare :(

 

 

pentru ce  ar face treaba asta ?

Sa obtina o anumita vascozitate... Nu m-a interesat prea mult subiectul, deci nu stiu ce le-o fi iesit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomanda amestecul doar ca sa intareasca afirmatia lor ca e sintetic/bun. in pincipiu nimeni nu recomanda amestec, constructorii de masini chiar deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pot amesteca doar daca sunt aceeasi norma ,restul cu amestecuri diferite este o mare greseala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A folosit cineva ulei Wurth Triathlon Syntethic 5W-40  sau PD 5W-30 HC sintetic??

Modificat de rayn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca a avut cineva timp sa foloseasca. Au aparut recent pe piata romaneasca (anul acesta) si pretul este cam la nivel de Castrol sau Ravenol, etc

Oricum e un ulei ambalat de Wurth, nu e produs propriu... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

todirascualin

A folosit cineva ulei Amtecol? Din cate stiu e produs in USA si distribuitorul ar fi la Brasov. Mi l-a recomandat un prieten si ma gandesc daca sa il folosesc la urmatorul schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic orice ulei ar fi bun daca respecta normele cerute.

Insa pbma se pune cat de serioasa e distributia, cat de implicate sunt firmele distribuitoare si cat dureaza timpul de la iesirea uleiului din fabrica pana la raft.

 

Pt ca, degeaba e un ulei bun daca se aditiveaza la nu stiu ce companie unde lucreaza persoane ce nu sunt superprofesioniste, degeaba e bun daca acesta pana ajunge la imbuteliere sta in butoaie mari si eventual mai i se si sedimenteaza din compozitie, astfel incat desi teoretic pe hartie bun, te pomenesti ca vei avea pbme.

 

Eu, de felul meu neignorand istoria, indiferent din ce parte vine ea, stau si ma gandesc doar la pbmele avute de compania Daewoo, care desi pe hartie folosea un ulei bun calitativ, masinile lor cel putin la inceput aveau pbma indeosebi la axele cu came.

 

Problema s-a gasit ceva mai tarziu si provenea de la faptul ca uleiul pt prima umplere statea luni in butoaie gigantice, aditivii sedimentandu-se si nemai fiind amestecat uleiul inainte de folosire, ce ajungea in motor era vai de steaua lui.

Apoi au revenit la bidoane mai mici si eventual cu un timp de depozitare mai mic.

 

Nu stiu cat de mult se poate sedimenta in timp compozitia unui ulei sintetic insa prefer sa folosesc un ulei renumit, luat din sursa sigura, ce e folosit pe scara larga in Europa astfel incat sa nu ma imbat cu apa rece.

 

Verificati pe cat posibil lantul de distributie unde e imbuteliat, smdp, din pacate in ziua de azi marketingul vinde mai mult decat orice alt departament dintr-o firma astfel incat orice produs arata bine in brosura insa nu neaparat si in realitate.

 

Si folositi uleiuri aprobate, cu acelea sigur nu veti da gres.

 

Deci pe scurt eu unul nu as folosi Amtecol.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i mai simplu sa folosesti un ulei  ieftin  NORMA Porsche A40 din lista aprobata oficial... si il tii max 9000km   

 

cand vand masini ce costa 80000 usd  testeaza si uleiul f bine si lista e restrictiva....

 

uleiul Daewoo era un ulei normal ca orice posirca medie fara norma severa si normal ca a terminat axa cu came repede.

 

cu orice ulei de flota de firma   SHELL,MOBIL, PETRO-CANADA, AI FI PUS IN DAEWOO schimbat la 9000km n-ai fi avut probleme minim 400000km  normele light duty sant facute la intelegere cu industria light duty mai slabe pt uzura progresiva proiectata in timp mai scurt  de aici si pachetul de aditivi mai slab.

 

CA EXEMPLU cum este testat un ulei norma PORSCHE A40 (BENZINA)

Here is Porsche A40 testing procedure:

This test will last 203 hours. The engine, and the oil, will go through:
- 4 times the simulation of 35 hours of summer driving,
- 4 times the simulation of 13.5 hours of winter driving,
- 40 cold starts,
- 5 times the simulation of 1-hour sessions on the “Nürburgring” racetrack,
- 3.5 hours of “running-in” program
Measurements on the engine and on the oil will be done at regular intervals, and the following parameter
will be taken into account to grant the approval or not:
- torque curve (internal friction),
- oxidation of the oil,
- Piston cleanliness and ring sticking,
- Valve train wear protection. Cam & tappet wear must be less than 10 μm.
- Engine cleanliness and sludge: after 203 hours, no deposits must be visible.
- Bearing wear protection: visual rating according to Porsche in-house method.

 

Cum e testata baia de ulei simuland NURBURGRING circuit,

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu contest faptul ca uleiul folosuit de Daewoo nu era f performant, insa pbma lor era faptul ca tinand mult timp uleiul si mai ales ca era si-n butoaie mari, tot ce era important adica aditivul se sedimenta, ei practic punand o apa de ploaie in motor.

Cand si-au dat seama si au rectificat pbma nu au mai fost pbme.

 

Si, din sursa sigura va spun, o parte din uleiul folosit in serivce-urile Daewoo, era aditivat la Onesti in regim 80 punem, 20 bagam la pusculita.

De aceea spun, in tot lantul asta al unui producator mai modest dar nu numai, daca un partener e mai neserios, poti concepe tu in laborator minunea uleiului, ca in baile de ulei a masinilor nu ajunge ce trebuie.

 

E o vorba, cei ce uita istoria sunt predispusi acelor greseli.

Pt ca, cu toata tehnologia din lumea asta, acum foamea de bani si goana dupa profit poate duce la fel si fel de solutii neortodoxe, nestiute oficial care pot da surprize mari noua utilizatorilor de rand.

Ma rog, ultimul meu post e mai mult o fabula insa posibil reala.

 

Cat despre normele marilor producatori, vba ta nec, sunt sfinte uleiurile aprobate de acestia.

 

Dar acuma sa nu vedem noi doar partile posibil negative, e posibil ca si uleiul Amtecol sa fie bun, insa, din pacate doar practica o va dovedi si sincer nu stiu daca chiar merita pt o masina VAG sa te apuci sa experimentezi.

Daca aveai o masina de dupa ocean, da, te gandea-i sa-i dai ce ce se concepe pt acea tara insa asa nu are rost sa faci experiemte de dragul lor.

 

Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nec100  unde gasim si noi lista asta cu uleiurile arobate oficial Porche A40?

Dar dupa logica mea, ar trebui ca un ulei aprobat pentru o norma asa de stricta cum zici sa coste ceva mai mult decat 40 ron litru, nu? Cum pot sa pretinda ei calitate cand pretul e tot pe acolo? ceva miroase dubios la mijloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pur si simplu unii au pachete de aditivi bune si fac uleiuri bune la pret mediu si castiga din volumul de vanzari altii vand gargara si etichete dar n-au aprobare   de ce?  uleiul lor nu  trece testul ,,,,,,, 

si scriu pe bidon PORSCHE simplu  sau

 

tested nu aprovved....

 

APROBAREA este o hartie semnata de laboratoarele de incercari Porsche  si e data pe maxim 1 an sau 2  in functie de cat plateste blenderul sau fabricantul...

 

In general nu dau la fabricanti de 2 lei sau blenderi jalnici ce fac gargara dar n-au uleiuri testate..

 

Nimeni nu risca sa schimbe reteta dupa aprobare pt ca PORSCHE poate lua un ulei din raft dint-un magazin si-l retesteaza  si nu mai iau aprobare in veci de la ei    si nu risca nimeni un proces cu PORSCHE   daca e firma mare si plateste e simplu sa cumpere un pachet de aditivare de la ORONITE, sau LUBRIZOL sau altii si uleiul corespunde fara probleme.

 

De exemplu altii mai exclusivisti

Daca te uiti la supercarul exotic Koenigsegg ce costa 700000 DOLARI   cu 8000 ture in motor  si 400km/h aici sa vad jalnicele marci  ce platesc vanzatori  ce guita pe forumuri cu posircile lor...au aprobare KOENIGSEGG daca zeama lor de 2 lei blenduita intr-un plant de aiurea se califica.

 

VALVOLINE  VR1 5W50   are aprobare KOENIGSEGG  si e pana in 200ron BIDONUL  de ce e apobat te vei intreba?

are un HTHS EXCEPTIONAL DE 4.6 la aceasta vascozitate.  iar ei au inventat uleiul acum 140 ani ....deci au una din cele mai bune expertize din lume,

 

 

pt liste ulei porsche cauti pe google

 

overview of approved Porsche A40 Engine Oils ...................PT BENZINA

 

overview of approved Porsche C30 Engine Oils........................PT DIESEL

 

verifici pe bidon pe spate sa scrie PORSCHE A40  sau PORSCHE C30  nu PORSCHE  simplu.

 

 

sau dai un ochi sa vezi ce recomanda englezii pt benzina    si selectezi doar full syntetic.

 

http://www.opieoils.co.uk/c-913-porsche-porsche-a40-engine-oil.aspx#Filter=[EntityIDs=@(31)@*ava=0]&

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate normele marilor producatori sunt stricte, adevarat, unele fiind ceva mai stricte decat altele.

Pbma producatorilor e sa nu umble cu mata-n sac, sa nu minta (precum am spus marketingul in zilele noastre e o arma f des folosita si crezuta) si sa aiba produsele intradevar aprobate de producatorii auto.

 

Dar ideea este, referitor la uleiul Amtecol ca nu merita sa experiemtnezi nu stiu ce ulei de peste mari si tari cand exista deja o goraza de uleiuri dedicate ami ales concernului VAG.

 

Pbma atat ramane, sa provina din sursa sigura, adica eu unul nu as avea curaj sa cumpar ulei spre exp de la un magazin ordinar de la coltul blocului , decat doar daca cunosc f bine pe respectivii si am incredere de aprovizionarea lor.

 

Eu am vazut cu ochii mei cum aduceau ulei expirat din Germania si stergeau si incercau ei sa rescrie, apoi facand sa para scrisul sters insa suficient incat sa nu-l poti citi (ma refer la data fabricatiei) si il vindeau ca ulei super bun din Germania.

Adevarul e ca le iesea o treaba falsificata f buna insa ideea de baza ramane faptul ca multi adopta masuri neortodoxe pt a-si mari bugetul.

Il vindeau indeosebi prin targuri si multa lume era atrasa de etichetele bidoanelor uleiurilor din Germania, aici fiind vorba despre Castrol Magnatec.

 

Eu cumpar de obiei mobilul de la Sellgros, ii cunosc pe baietii de acolo si nu am vazut sa fie pbme in nici un fel asupra marfii vandute.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma probleme legate de depunere/ sedimentare pot fi evitate foarte simplu, daca inainte de a pune uleiul in motor, se agita bidonul.

pana si VAG recomanda asta in procedura de service la uleiul DSG de exemplu (care nu se vinde chiar in fiecare zi si sta destul pe rafturi)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva tot nu pusca. Pe lista recomandata de tine: http://forums.rennlist.com/rennforums/attachments/997-forum/707967-first-911came-with-wrong-oil-10w-30-approved-oils-may-2012-a40.pdf  nu este trecut Ravenol VSI-ul, dar pe eticheta lui scrie chiar APPROVED Porche A40 deci cine minte?

post-136115-0-68084500-1401302063_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • rabbit85
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!