Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

dragos suma

@acidone77 Multumesc pentru poza , o sa extrag datele de acolo si am sa le adaug in excel ( Pdf-ul dintr-un excel a fost obtinut) Cat despre cei de la ato24 da interesante studii. Am folosit ieri descrierea testelor ca sa incerc sa il invat pe IonGPt sa categorizeze ulei-urile :P

 

@Dolfin Video-ul imi aduce aminte de cum isi faceau reclama cel de la Metabond acum 20 de ani :) Si cum toata lumea era impresionata de rezultate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001, nu inteleg, il contesti pe Dan Watson?

Ai urmarit video-urile lui?

Este si dealer AMSOIL insa acest lucru nu altereaza informatia tehnica.

Mai are si certificari, pe langa experienta din timpul carierei militare, "Dan Watson a Certified Lubrication Specialist by the Society of Tribology and Lubrication Engineers, www.stle.org"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu ai zis specialisti, la plural. Da-mi sa mai vedem si de la altii, ideal independenti, nu asociati cu vreun brand ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Locutiunea" - One Arm Bandit ar trebui sa va ajute in Google.

 

Un alt video care a facut istorie pe net, facut tot de Amsoil, insa informatia este general valabila, foloseste o constructie de tip Falex Pin test.

https://www.youtube.com/watch?v=VC_OKiI-600

 

Daca in primul video ati avut explicatia stiintifica referitoare la motivul pentru care nu are relevanta un astfel de test la uleiul de motoare, acum puteti vedea si cat de nerelevant este cand este facut in conditii obisnuite.

 

ASTM are mai multe teste de uzura; de ex. ASTM D4172-21 - numit "four-ball", ASTM D2670-20 - "Falex Pin si Vee Block Method" un fel de One Arm Bandit profesional cu instrumente de masura precise.

Toate aceste teste se fac in conditii de laborator, cu masurarea stricta a uzurilor si se pot face repetitiv, dar chiar si asa sunt test preliminare pentru a analiza aditivii anti-frictiune, pana a se ajunge la testele cu motoare in functiune.

 

 

4 Ball Test

image.thumb.png.0fa03eb989df468782026aaa4b9be422.png

 

Falex Pin & Vee Block

image.thumb.png.1cc0f4ba16a9d2c1d305fe86364e9d37.png

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta incearca si majoritatea celor care fac astfel de teste, sa recreeze testul ASTM cu un buget modest. Si unii o fac destul de bine, mai ales ca scopul nu e sa ajunga la o valoare care sa fie absoluta si comparabila cu altii care fac astfel de teste. Pentru asta avem standarde care necesita echipamente specilizate si protocoale stricte de urmat. Prin astfel de teste, se urmareste o comparatie relativa intre diferite uleiuri, testate in aceleasi conditii, pe acelasi dispozitiv. Tipul care face testele, are o abordare inginereasca si descrie cum le face si cum cuantifica rezultatele. Mi se pare chiar ca intr-un alt video, spune ca a facut multiple teste tocmai pentru a se asigura de repetabilitatea rezultatelor. 

 

Cu ce sunt de acord in schimb, este ca rezultatele unor teste de genul nu reflecta perfect protectia pe care o ofera uleiul motorului. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceste “teste” sunt doar pentru share ,like,subscribe…etc.

Ele nu au absolut nici o relevanta atata timp cat nu sunt facute in conditii identice cu cele din motor ,cu materiale identice dintr-un motor….etc.

 

In motor nu gasim un surub si o rola alese la intamplare care se freaca sub presiune ,fara toleranta pentru pelicula de ulei .

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul NU se alege dupa recomandari ,pareri….

Se pune norma si vascozitatea data de producator la momentul fabricatiei.

Se inlocuieste mai devreme sau mai tarziu (in functie de distantele parcurse)

Asta e tot ! 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu reinventez eu roata, dar e bine de amintit din cand in cand si faptul ca, mai ales in Romania,  kilometrajul la care schimbi uleiul trebuie privit si din punctul de vedere al timpului de functionare al motorului pentru parcurgerea acestor kilometri.

Media de   60 km/h pe DN-urile din Romania vs media de 130 km/h pe autostrazile din Vest inseamna un timp mai lung de functionare al motorului in Romania  fata de Vest,  pentru parcurgerea unei distante identice.

De aia,  30.000 km pentru un schimb de ulei e ceva  recomandat optimistilor.

 

Nu mai zic de media de 15 km/h din orasele mari din Romania, la orele de varf.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici producatorul nu recomanda inlocuirea uleiului la 30.000 km, e un interval flexibil. Mie tot timpul mi-a recomandat masina sa schimb uleiul la 25-27.000 km, cu precizarea ca eu folosesc masina 99% extraurban, pe drumuri nationale sau autostrazi, pentru oras folosesc o alta masina, cu interval fix de schimb a uleiului, la 15.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta daca masina stie asa ceva. La O3FL recomandarea de schimb ulei statea teapana la 30K km, habar nu avea ce e ala interval flexibil. 😀

Asa ca, i-am modificat intervalul la 15k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vorbim de Seat Ateca, din 2018. Ma indoiesc ca e mai noua decat masina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2019.

Interval dinamic pauza,  km parcusi+ km ramasi erau 30k km  fix intodeauna, indiferent de modul de mers, autostrada, strada, drum forestier,  180 km/h sau 15 km/h. Pare ca Seat e superior Skoda, cel putin la motorizari 1.4/1.5 tsi.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, halamadrid said:

Nu reinventez eu roata, dar e bine de amintit din cand in cand si faptul ca, mai ales in Romania,  kilometrajul la care schimbi uleiul trebuie privit si din punctul de vedere al timpului de functionare al motorului pentru parcurgerea acestor kilometri.

Media de   60 km/h pe DN-urile din Romania vs media de 130 km/h pe autostrazile din Vest inseamna un timp mai lung de functionare al motorului in Romania  fata de Vest,  pentru parcurgerea unei distante identice.

De aia,  30.000 km pentru un schimb de ulei e ceva  recomandat optimistilor.

 

Nu mai zic de media de 15 km/h din orasele mari din Romania, la orele de varf.

Absolut, intervalul optim de schimb e undeva intre 250 si maxim 300h de functionare a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001, video de mai sus este total empiric din punct de vedere ingineresc.

Nu este nevoie de un curs de Rezistenta Materialelor ca sa judeci ce se vede acolo.

Nici turatia rulmentului nu este monitorizata macar...

 

Partea cu gramatica este doar pentru carcotasi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, EEXCALADE said:

Uleiul NU se alege dupa recomandari ,pareri….

Se pune norma si vascozitatea data de producator la momentul fabricatiei.

Se inlocuieste mai devreme sau mai tarziu (in functie de distantele parcurse)

Asta e tot ! 

Practic cu aceasta concluzie se poate și închide acest topic😁

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

On 3/30/2024 at 11:48 AM, Cristian said:

Nici producatorul nu recomanda inlocuirea uleiului la 30.000 km, e un interval flexibil.

 

On 3/30/2024 at 12:57 PM, halamadrid said:

2019.

Interval dinamic pauza,  km parcusi+ km ramasi erau 30k km  fix intodeauna, indiferent de modul de mers, autostrada, strada, drum forestier,  180 km/h sau 15 km/h. Pare ca Seat e superior Skoda, cel putin la motorizari 1.4/1.5 tsi.


Nu e superior Seatul. Am tot zis de la inceput ca nici la mine nu e flexibil intervalul de schimb. Leon 5F 2020 1.5tsi DPBA varianta cu ciclu Buddack.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dorinel1999

Va salut,am un golf 5 1.4 benzina care cam papa ulei,de care imi recomandați sa bag la următorul schimb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa faci motorul 😞

Baga 5w40, dar minuni nu face niciunul pt ca problema nu e rezolvata. Ce inseamna “mult ulei” pt tine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dorinel1999

Cam odata la luna se aprinde martorul in bord si  completez,si am vazut ca se pierde pe esapament

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica~ 700 ml?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci ai cel putin segmentii de ungere dusi si ar trebui resegmentata sau schimbata! Nici cu 15w50 nu scapi... cu nici un ulei nu scapi de asa ceva. Fie te obisnuiesti asa, completezi constant (desi tu intre schimburi, de fapt, schimbi tot uleiul prin re-completari 🙂 ), fie segmentezi motorul, fie o vinzi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, as avea o intrebare pentru cunoscatori privind norma de ulei VW 511.00, oare aceasta norma inglobeaza si vechea norma 502 sau 504?

De ce spun asta, la un 1.8 TFSi Gen 3 , pe ghidul de ulei FUCHS imi apare ca recomandat si GT1 FLEX 5w40 care are aprobare VW 511.00 dar in cartea masinii este trecut doar 502.00/504.00.

Oare pot pune si acest ulei cu norma 511.00?

Din ce am citit aceast 511.00  ar fi o norma 502 dar imbunatatita care sa fie potrivita si pentru GPF si sa fie 5w40 , norma 504 fiind doar 5w30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...pune tot norma exacta de ulei cu care a venit masina din fabrica. Nu face experiemente - mai ales pe un motor sensibil la astfel de lucruri 😉

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/8/2024 at 1:18 PM, aysmen said:

 

Oare pot pune si acest ulei cu norma 511.00?

Din ce am citit aceast 511.00  ar fi o norma 502 dar imbunatatita care sa fie potrivita si pentru GPF si sa fie 5w40 , norma 504 fiind doar 5w30.

511 is for Euro vehicles which recommend a 40w that is GPF (Gasoline Particulate Filters) compatible.

 vehicles with or without extended service intervals. Specially developed for vehicles with exhaust after treatment and turbocharger.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tzuicomicina
On 4/5/2024 at 10:59 AM, Dorinel1999 said:

Cam odata la luna se aprinde martorul in bord si  completez,si am vazut ca se pierde pe esapament

 

Ulei in esapament poate ajunge si din turbina. Turbina nu are un zgomot aparte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!