Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Eu pus vreo 60k km Motul Specific 504/507 cu schimburi la 10k, si nu am avut nicio problema. Si masina resoftata, si o utilizare mai intensa din cand in cand :) Recomand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, lukitza said:

E vreo diferenta intre motul 8100 x-clean+ si motul vw specific?

 

diferente mici,doar ca ambele au TBN sub 6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul trecut am schimbat Castrolul pe Motul si am bagat Specific VW 504/507.

Nu am sesizat vreo diferenta in functionare.

Eram curios doar de ce exista acest ulei Specific VW 504/507 cand X-Clean respecta deja norma 504/507.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,pentru Passatul meu B6 motor 1.9 PD am folosit ulei Motul Specific 5w40 norma 505 505.1

Acum am cumpărat pentru completare tot Motul Specific 5w40 dar norma este 502 505.1 

Este bine pentru completare?

Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Pentru cod motor DSRB, an fabricatie 12/2019, superb 3 facelift, ce tip de ulei se recomanda (5W30 sau 0W20)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salutare!

De 16 ani am folosit doar Liqui Moly dar parcă nu mai este ce era odată. Din cate am citit au cam rămas în urmă cu tehnologia și s-au focusat mai mult pe aditivi. La fiecare schimb adăugăm ceratec sau mos2 ca sa fie treabă bună, totul mergea perfect, dar parcă numai îmi dă încrederea de altă dată acest brand. As incerca și altceva, ce îmi puteți recomanda din punct de vedere calitativ și performanțe peste Liqui Moly.

Mulțam.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand sa ramai acolo. Altceva sunt doar experimente... Nu o sa gasesti un ulei minune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza ce ulei pui, dintre marcile ok, cu renume, daca il iei dintr-o sursa sigura sa nu fie contrafacut, dar e foarte importat sa-l schimbi cat mai des poti, infunctie si de stilul si rutina drumurile ( majoritar urban/extraurban/etc )

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Recent am facut schimbul cu motul x clean 5w30,luat de la autokarma,am vazut ca e made in spain,este original? Stiam ca se face in franta italia si belgia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
dragos suma

Help me o great forum you are my only hope :)

 

scz pentru wall of text dar sunt un pic confuz si am nevoie de ceva ajutor in alegerea unui ulei :))

 

So dupa ce am starnit ceva valva pe topicul despre motoarele ea888 cand m-am plans ca 0w20 in specificatia 508.00 este cam apa de ploaie am decis sa vin si sa incep cam aceeasi discutie si acilea pe topicul dedicat de uleiuri. Ce ma intereseaza pe mine este un ulei cat mai decent pentru un DNUA cu 75k km care se pregateste de un stage 0 / 1  ( de la 2 incolo nu imi mai pun problema ca zboara GPF-ul )  Cum producatorul recomanda 504.00 asta ma lasa cu o larga paleta de ulei-uri ce sunt compatibile care mai de care ridicate in slavi si cu o multime de adepti ce sunt gata sa linseze pe oricine nu este de accord cu punctul lor de vedere ( sau cel putin asta am inteles din ultimele 50+ pagini ale acestui subtopic ) .

 

Ulei-ul ideal ( din cunostiintele mele limitate ) ar trebui sa arate cam asa : HTSH cat mai mare , KNOAK cat mai mic , TBN cat casa , Indice de vascozitate cat mai mare , si cum masina este dotata cu un GPF atunci ar trebui ca si nivelul de cenusa sa fie redus .

 

Modul cum va fi folosit ulei-ul este intervale de schimb pana in 10k km , 90% extra urban

 

Daca am inteles corect ulei-urile s-ar imparti cam asa :

 

Full syntetice ( grupa 4 + grupa 5 ) - al drq de scumpe teoretic cel mai bun comportament si longevitate

  • Redline  5W30 SINTETIC EURO SERIES
  • Amsoil 5w30 European
  • Millers EE Performance C3 5w-30

Semi sintetice ( grupa 3 + un pachet de aditivi ) - cel mai bine pot fi caracterizate jack of all trades and master of none

  • Ravenol VSW SAE 0W-30
  • Ravenol VMP SAE 5W-30
  • Motul Specific 504/507
  • Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
  • Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30
  • MOBIL 1 ESP 0W-30

  • FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30

  • Total Quartz Ineo Long Life 0W-30

  • LIQUI MOLY Top Tec 4210 0W-30

  • Castrol EDGE Long Life III 0w30

  • VW Long Life III 0w30 - el clasico

Aici cred ca mai sunt ceva marci dar nu as vrea sa enumar pe toate ( cred ca lista completa se gaseste pe net )  O mentiune notabila care mi-a atras atentia este Ravenol RUP 5w40 care respecta ACEA C3 si are Sulphated Ash ~= 0.8 dar nu are acreditare 504.00 .

 

Continuand poveste am observat aici ca Ravenol a avut parte de o promovare agresiva in 2019 / 2020 si toata lumea a trecut pe uleiuri din aceasta gama jurand cu mana pe rosu ca le-a rezolvat probleme de consum , tzacaniti si alti piticoti care isi fac veacu prin compartimentul motor. Cum cel mai bine este sa verifici informatia in mai multe locuri am intrat si pe oil-club.de si cautand dupa codul de motor toata lumea respira si propavaduieste Ravenol. Cum stiu ca nemtii sunt ff nationalisti si tot ce e facut la ei este mult superior am zis sa verific ce zice lumea despre ravenol si peste balta asa ca am intrat pe bobistheoilguy.com unde citind peste recenzii am dat peste Dimitry from Russia care sustinea ca in testarile ce le-au facut ei Ravenol a venit cu diferente de calitate in cadrul aceluias produs , asa ca am ajuns sa citesc pe oil-club.ru Simt ca deja sufar de information overload , asa ca ajutati un nehotarat in alegerea unui ulei :)

 

Multumesc :)

 

Mi-am luat libertatea sa aranjez cat de cat o lista cu ce specificatii am gasit pe net despre ulei-urile mentionate . O sa il intreb si pe IonGPT sa vedem daca el reuseste sa completeze datele care lipsesc.

 

Ulei.pdf

Modificat de dragos suma
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dragos suma ca fost posesor de Passat B8 BITDI ( 240cp/500nm stock ) cu Stage 1 300+cp/560nm aprox, pot sa-ti spun experienta mea de aproape 150k km ( masina aprox 200k km )

Dupa ce am testat mai multe uleiuri ( OE 0W30, Mobil 1 ESP 0W30, Aral Super Tronic K parca 5W30 ), la care sincer nu am avut nimic de reprosat, decat ca la 0W30, dupa 7-8000km si mers mai mult extraurban, mai alert, autostrazi, etc... completam ceva ulei... am ramas pentru ultimii 50-60k km cu MOTUL SPECIFIC 504/507 5W30, care mi s-a parut cel mai ok, temperaturi decente, si fara a completa la 10k.

 

Parerea mea personala e ca orice ulei BUN, de marca, ORIGINAL ( sa nu prinzi contrafacut ), care respecta norma producatorului, isi va face treaba fara probleme in cei 10k km la cat vrei tu sa faci schimburile de ulei. Cel mai bun ulei e ala pe care ti-l permiti sa-l schimbi cat mai des.


La clima din Romania, daca ar fi dupa mine, eu as fi pus Mobil 1 ESP 0W40, care mi se pare ca acopera cel mai bine gama de temperaturi. Dar nu respecta norma 504/507. ( Acest ulei l-am folosit aprox 100k km la masina anterioara Passatului fara nicio problema )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motul sau Valvoline 5w50 si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragos suma

@UNHleaSHD :))) Da si ma rog de ulei jumatate de a3 ca sa ajunga la temperatura optima ca sa pot sa ii dau o talpa :P 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dragos sumacred ca te complici inutil si ai scris 2 pagini degeaba... sunt la fel de acord cu colegii: cam orice ulei 5w30 e ok, nu o sa fie unul care ajunge la temperatura in 10% din timp! Nu ai ceva masina F1 ca sa ai diferente asa de notabile.

 

Cumpara orice ulei 5w30 de marca, sa nu fie contrafacut, schimba-l la 8-10k km si o sa fie ok. Ar trebui sa ai lucruri mai importante pentru care sa iti traiesti viata, nu sa te uiti pe specificatii si sa pierzi vremea cu argumente pro/contra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, dragos suma said:

@UNHleaSHD :))) Da si ma rog de ulei jumatate de a3 ca sa ajunga la temperatura optima ca sa pot sa ii dau o talpa :P 

nop. Nu e 10w60 sau 20w50.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are ce face cu vascozitate la cald de 50... doar nu se da pe circuit sa o tine la 6000 ture constant...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragos suma

Nu ma dau pe ciurcuit cu dricul ( inca :D ) Daca m-as da pe circuit as opta pentru un ulei 0w20 sau 0w30 dar adaptat cerintelor de circuit si l-as schimba inainte si dupa track day. Oricum cate ture de adancata sa si dai intr-o zi :)

 

Si scuzati-mi inocenta .. ulei contrafacut ? Stiu ca nu e ok sa cumpar de la vericu' vanzator de pe emag la super promotie dar ma gandesc ca niste vanzatori recunoscuti ar trebui sa fie ok .

De ex pt

Iar restul de producatori nu am folosit asa ca nu stiu exact de la cine ar trebui sa cumpar , asa ca daca ma insel sau aveti sugestii de unde e ok sa cumpar as aprecia un sfat :) 

 

 

 

 

Modificat de dragos suma
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dragos suma au fost multi altii inaintea ta care si-au pierdut foarte mult timp cautand uleiul ideal, care nu prea exista, repet, toate uleiurile bune isi fac treaba la un schimb de max 10/12k km... asta la o utilizare normala a masinii. Daca o conduci in medii extreme, sau vede circuit des, atunci da, acolo se poate sapa, dar la utilizarea normala, nu ti bate capul... :) 

Pune un 5W30 de marca, si bucura-te de masina!

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O detaliere a specificatiilor uleiurilor si un test comparativ intre  "probabil" cele mai folosite branduri din lumea auto cu indicii 5W30 FULL SYNTHETIC: (Mobil1, Castrol, Liqui Moly si Motul) 

 

Eu personal am folosit doar Mobil1 si Castrol Edge in ultimii 20 de ani la toate masinile pe care le-am avut <mai multe BMW (5,6, X5), VW Tiguan/Golf GTI, Porsche Cayenne (Diesel+Turbo)>  cateva masini depasind pragul de 300 000 km, cu schimburi anuale/15 000 km, dar sunt convins ca nici un alt ulei nu ar fi cauzat probleme atata timp cat ar fi indeplinit indicii corecti pentru motorul in cauza si schimbatul la timp. Inca nu stiu ce ulei o sa folosesc pentru Phaeton la schimbul de 100 000 km insa inclin tot spre Mobil 1. (brand folosit de reprezentantele Porsche/Bentley) 

 

Enjoy: 

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie cand postati video cu incercari de uleiuri de motor, video de mai sus face parte din categoria "One Arm Bandit".

 

Testarea respectiva este complet nereprezentativa pentru uleiurile de motor, de altfel aceste tipuri de video sunt demontate de o multime de specialisti in uleiuri.

Urmariti de ex. pe Dan Watson ce spune despre aceste teste.

https://www.youtube.com/watch?v=NsmnntgBZ-E

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://ato24.de/en/blog/comparison-0w-30-engine-oils/

 

https://ato24.de/en/blog/comparison-0w-20-engine-oils/

 

Aici gasiti cam toate detaliile si descrierea detaliata a informatiilor prezentate in fisele tehnice. Spor. 

Din pacate pentru 5W30 nu am gasit ceva similar... decat o imagine ca cea de mai jos:

 

image.thumb.png.dcd964aa9bc536166c934a6620b2640a.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

38 minutes ago, Dolfin said:

Atentie cand postati video cu incercari de uleiuri de motor, video de mai sus face parte din categoria "One Arm Bandit".

 

Testarea respectiva este complet nereprezentativa pentru uleiurile de motor, de altfel aceste tipuri de video sunt demontate de o multime de specialisti in uleiuri.

Urmariti de ex. pe Dan Watson ce spune despre aceste teste.

https://www.youtube.com/watch?v=NsmnntgBZ-E

 

"Specialistii" in uleiuri pot fi platiti din punctul meu de vedere sa recomande un anumit brand, mie imi place ca baiatul care face prezentarea uleiurilor nu te impinge sa alegi un brand anume deci nu este sponsorizat de cineva ca sa faca reclama in vreun fel, chiar a spus ca fiecare este liber sa decida ce ulei doreste, el doar prezinta niste rezultate ale unor teste facute de el cu acele uleiuri foarte indragite.

Oricum din ce observam in clip, diferentele sunt insesizabile dupa testele efectuate, toate uleiurile avand plusuri si minusuri, dar ca si medie rezultatul este asemanator. 

 

Personal, cred ca brandul il alegem dupa marketingul "pompat", atata timp cat un producator consacrat livreaza o masina noua cu un brand de ulei in motor si face schimburile la reprezentanta cu acel tip de ulei, nu vad de ce n-as folosi si eu in regim propriu acel ulei, dar asta nu inseamna ca un alt brand nu ar fi bun. 😛

Sa luam de exemplu cazul BMW care folosea doar ulei Castrol iar dupa niste multe zeci de ani a trecut la brandul BMW (care este produs de Shell de fapt, brand folosit si de Ferrari). Din punctul meu de vedere este doar marketing. Daca schimbi uleiul cu specificatia corecta la timp, n-ar trebui sa ai probleme! 

Nu pot sa garantez nimic pentru clipul postat, mie mi s-a parut interesant si plauzibil, uleiul este fiert, inghetat, adica este supus totusi la niste uzuri, daca poate fi credibil sau nu, nu stiu, dar daca se incalca vreo politca a forumului, imi cer scuze, se poate sterge. 🙂

 

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DolfinMai ai si alti "specialisti" ca pe asta le-ai mai postat o data acum vreo 4 ani, tot aici pe topic  ... 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!