Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

@acidone77 Eu stiam ca un ulei isi pierde proprietatile mai repede cu cat diferenta dintre cifra la cald si cifra la rece e mai mare. Asta inseamna ca 0W20 s-ar putea sa tina un numar mai mare de km decat 5W30.

A gasit cineva o comparatie intre cele doua norme/vascozitati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niciun ulei nu e mai "slab" e doar gandit pt alte motoare si alte uzuri. Orice ulei e bun atata timp ca respecta norma indicata de producator si e schimbat la timp/des.

Sunt mii de teste de ulei pe cluburile germane de pasionati si general dupa maxim 15k km cam toate uleiuri isi pierd simtitor din proprietati, si nu mai ofera protectia dorita. Si asta in Germania, unde se merge mult pe autostrazi... ganditi va in Romania, unde marea majoritate folosesc motoarele doar in oras, si uleiul ajunge mai rar la temperatura optima de functionare, in special in sezoanele reci. Exagerez un pic bineinteles, just to make my point.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu știam că Viscosity Index măsoară capacitatea uleiului de a-și menține vâscozitatea relativ la temperatură, adică un x-w30 cu VI 160 e mai subțire la 100 C decât unul cu VI 200, indiferent dacă x e 0 sau 5. Probabil nu m-am exprimat foarte corect, dar în principiu VI mai mare = vâscozitate mai stabilă

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://ato24.de/en/blog/comparison-0w-30-engine-oils/

 

Aici e un link unde sunt explicate destul de clar specificatiile uleiurilor ( nu neaparat pt 0w30 )

 

O comparatie si pt 0w20

https://ato24.de/en/blog/comparison-0w-20-engine-oils/

 

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat cam pe la 19k , 15 k apoi nu mai stiu, zice ea cand vrea. Si nu are nicio problema, merge ca in prima zi. 0w20 castrol longlife

Modificat de razvancc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primii 100-120k km va merge ok si daca ii schimbi din 30k in 30k km. Ideea este ca uzurile interne se accentueaza cu un ulei care si-a pierdut din proprietati si apoi nu stii de ce "dintr-o data" incepe sa consume ulei!

 

La fel as spune si eu: orice ulei pui, daca il schimbi la 10k km tot va fi mai sanatos pentru motor decat un ulei "super bun" dar schimbat rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca daca e masina de firma si o tii 4 ani cand e si garantia nu prea te intereseaza, ca toti urmaresc reducerea costurilor, dar daca e masina ta personala si vrei sa o tii mai multa vreme, nu inteleg de ce se tot "zgarceste" lumea la un schimb de ulei care e maxim 300/350lei...

Oricum revizii mao dese vor ajuta si la revanzare, indiferent de "a cui" e masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Astazi mi-a parvenit o informatie interesanta, desi foarte suparatoare. Poate este cineva pe aici care o poate confirma eventual?

Am inteles ca Mobil 1 ESP a suferit o noua "revizie" in Dec 2022, ocazie cu care cica s-a cam...dus dracu' uleiul... Daca la revizia anterioara lucrurile au ramas cat de cat in parametri, acum se pare ca rezultatul este rau, uleiul suferind o degradare importanta.. :( O sa caut sa obtin si link-uri catre site-uri de pasionati/nebuni in alte uleiurilor (dupa cum stiti, acestea sunt in mare parte rusesti) cu analize & stuff, dar sunt foarte prins cu tot felul de lucruri si nu o sa am timp in perioada imediat urmatoare. Asta desi , ce sa vezi, trebuie si eu sa fac schimbul de ulei (si altele) cat mai rapid :vaidecapulmeu:Am dat sfoara pentru a cauta un lot vechi, prin Iunie stiu sigur ca mai era, dar cred ca in prezent nu am mai mult de 2% sanse sa mai gasesc ceva..

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiALFparerea mea, daca Exxon (care produce Mobil) a ajuns sa schimbe reteta, cred ca problema este sistemica si curand si ceilalti producatori vor fi afectati si vor face cam acelasi lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se prea poate..

Eu daca nu gasesc stoc vechi, va trebui sa analizez si alte optiuni si cred ca printre ele vor fi si Millers sau Redline..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, CristiALF said:

Astazi mi-a parvenit o informatie interesanta, desi foarte suparatoare. Poate este cineva pe aici care o poate confirma eventual?

Am inteles ca Mobil 1 ESP a suferit o noua "revizie" in Dec 2022, ocazie cu care cica s-a cam...dus dracu' uleiul... Daca la revizia anterioara lucrurile au ramas cat de cat in parametri, acum se pare ca rezultatul este rau, uleiul suferind o degradare importanta.. :( O sa caut sa obtin si link-uri catre site-uri de pasionati/nebuni in alte uleiurilor (dupa cum stiti, acestea sunt in mare parte rusesti) cu analize & stuff, dar sunt foarte prins cu tot felul de lucruri si nu o sa am timp in perioada imediat urmatoare. Asta desi , ce sa vezi, trebuie si eu sa fac schimbul de ulei (si altele) cat mai rapid :vaidecapulmeu:Am dat sfoara pentru a cauta un lot vechi, prin Iunie stiu sigur ca mai era, dar cred ca in prezent nu am mai mult de 2% sanse sa mai gasesc ceva..

vezi sa nu fie vorba despre "ESP Formula".
Oricum, e un lucru insesizabil pentru soferi... Or fi actionat ei chimic, dar ma foarte indoiesc ca o sa iti afecteze motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP Formula, ESP, Emission System Protection - e tot un drac, e acelasi ulei care a avut tot felul de denumiri de-a lungul timpului

Tocmai asta zic, ca NU mai pare a fi insesizabil pentru soferi daca maine incepe sa iti manance sensibil mai mult ulei sau calitatea lui (certificata de testele before/after ale uleiului) NU mai este aceeasi. A, ca daca pe cineva nu intereseaza la general ce ulei baga in masina cata vreme respecta norma - atunci da, e "insesizabil" :) 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune Motul Specific 504/507 si nu vei fi dezamagit. Si Passatul meu era tunat si vedea si blana, si in 60k km, cu revizii la 10k km, nu am mancat gram de ulei, temperaturi ulei ok tot timpul, chiar si inainte de revizii, eu aveam si regenerari pentru ca BITDI... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am Golf 6 1,6FSI ce ulei motor recomandati,? Am luat Sambata masina aceasta si vreau sa ii fac revizia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

40 minutes ago, CristiALF said:

ESP Formula, ESP, Emission System Protection - e tot un drac, e acelasi ulei care a avut tot felul de denumiri de-a lungul timpului

Tocmai asta zic, ca NU mai pare a fi insesizabil pentru soferi daca maine incepe sa iti manance sensibil mai mult ulei sau calitatea lui (certificata de testele before/after ale uleiului) NU mai este aceeasi. A, ca daca pe cineva nu intereseaza la general ce ulei baga in masina cata vreme respecta norma - atunci da, e "insesizabil" :) 

 

Niste alti romanasi ziceau ca nu e acelasi ulei.. ESP e ESP si formula e formula. Cum HC e HC si PAO e PAO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobil 1 ESP nu e tot una cu Mobil 1 ESP FORMULA.

Se vede si pe specificatiile producatorului ca sunt 2 tipuri de ulei diferite.

https://www.mobil.com/en/lubricants/for-personal-vehicles/our-products/products/mobil-1-esp-5w-30

https://www.mobil.com/en-hu/passenger-vehicle-lube/pds/gl-xx-mobil-1-esp-formula-5w-30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, par a fi doua uleiuri (si intr-un fel poti zice ca sunt..) pentru ca sunt diferite revizii si mai exista si diferite piete de desfacere - EU, NA, etc.

Dupa cum vezi, in link-ul tau unul nu are certificare VW (nu ca asta ar fi marea dovada), celalalt (si SINGURUL pe care il gasim pe site-ul lor pentru EU) are. 

Am reusit sa gasesc oricum Made in France, stoc din Oct 2022, Vineri il am, Luni o sa merg la revizie. Mai vedem ce se intampla peste vreo 7000 km..

 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/2/2023 at 7:31 PM, CristiALF said:

Am inteles ca Mobil 1 ESP a suferit o noua "revizie" in Dec 2022, ocazie cu care cica s-a cam...dus dracu' uleiul

Nu este singurul. De ceva timp am constat că motorul din semnătură a devenit cam zgomotos (chiar şi cu ulei nou) cand este caniculă (apare un ţăcănit la turaţii joase, o fi şi vârsta, dar de ce numai la temperaturi ridicate?). Făcând un research pentru un ulei mai vâscos la temperaturi ridicate am constat că uleiul pe care-l foloseam (Mobil Super 3000 5W40) nu mai are vâscozitatea pe care o ştiam eu la 100 grade, 14,1 ci 13,2, o scădere destul de notabilă zic eu. 

Deci ar cam trebui să mai aruncăm un ochi prin fişele alea din când în când.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ca sa nu-mi mai bat capul cu uleiuri am trecut pe 10w40 ACEA E6,E7. Am un butoi de 208L, fac schimbul la fiecare 5000km. Am in intretinere vreo 10 masini, diverse. Benzine, motorine, lanturi, curele, dpf, cat., etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distrugi motor de generatie noua cu dpf bagand ulei de tir 10w40. Despre benzinare cu gpf, ca le strici motoarele nici nu mai zic, cu 10w40 neconform de diesel.

Sa nu ascultati ce face el!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform căror date tehnice ai tras concluziile astea eronate și aprinse?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul cand iese din fabrica la specificatii tehnice iti spune ce norma de ulei sa pui :), colegul de mai sus are dreptate, apropo un 10w40 nu va curge la fel ca un 5w30, mai ales iarna.  Daca tot te-ai luat de colegu, sa imi arati mie un 10w40 care indeplineste norma VW507.00 cea pe care ar trebui sa o pui tu la acel 1.6 TDI CR. 

Modificat de Dragos-Ionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/4/2023 at 2:22 PM, Adi_vw said:

Eu stiam ca un ulei isi pierde proprietatile mai repede cu cat diferenta dintre cifra la cald si cifra la rece e mai mare. 

 

e fix invers,cu cat diferenta este mai mare inseamna un indice de viscozitate mare ,este ulei full sintetic grupa 4 care are o stabilitate f buna,adica 0w30 este superior fata de 5w30

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vreo diferenta intre motul 8100 x-clean+ si motul vw specific?

Ambele sunt recomandate pe site-ul Motul pentru Passat B8 2.0 TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!