Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

A fi mulțumit de un ulei este o chestiune foarte relativă pentru că simțurile tale nu pot să spună ce face realmente uleiul în motor. Dar AV-L și Ect sunt uleiuri foarte bune și pot fi folosite pe întreaga durată de viață a mașinii. Referințe destule despre el găsești pe oil-cluburi și motor-talk.de, în România nu înțeleg de ce nu se promovează mai intens. S-ar vinde bine și ar fi o variantă foarte bună. Dacă poți să iei ulei din Germania mai ai o variantă ieftină și foarte bună Addinol Giga Light MV0530. Addinol nu știu dacă nu cumva este în proprietatea Shell dar folosește pachete de aditivare și GTL livrat de aceștia. Am folosit și eu un schimb cu ajutorul unui coleg de aici de pe forum, a fost ireproșabil, la fel și prețul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum toate aceste discutii sunt relative si se cam bate apa in piua... sau se face reclama... eu am intrebat in ideea ca nu sunt discutii despre aceste doua variante aici pe forum.

Eu stiu deja ca aceste variante de 0w30 sunt bune nu am nevoie sa-mi confirm chestia aceasta citind inca doua forumuri in paralel. Am atras atentia asupra lui deoarece shell are preturi decente, e facut de o companie mare, nu e bagat pe gat cu forta de nimeni.

In acelasi timp aici pe forum e atata stres pentru un ulei bun de se cauta tot felu de producatori din toate colturile planetei. Nu zic sa bage toti acelasi tip de ulei dar e pacat sa facem din ulei o dogma de tip religioasa bazata pe cateva texte obscure din colturile internetului. Pe deasupra mai conducem (majoritatea) si niste fiare vechi, iar la cele mai noi (si nu numai) problemele la motor sunt de fabricatie sau altele nu de la ulei...

Ne scarpinam in cap de la ulei ca la matematica si cand cumparam chestii ce tin de siguranta rutiera gen: anvelope, elemente de directie si franare, elemente optice de semnalizare etc cumparam ce e mai ieftin, nu sunt multi care investesc in producatori premium si care si schimba la timp aceste elemente...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu 30 de ani în urmă știai că un producător premium îți livrează un produs premium. S-au schimbat atât de multe între timp... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna la toti. Cum sunt nou posesor de Touran vin si eu cu o intrebare. Mecanicul meu, baiat istet si de incredere zice sa bagam Motul acuma cand fac schimbul de ulei. Am citit vreo 3 pagini in urma si nu am gasit nimic despre Motul .In masina de teren, tot cu Motul am. Ce parere aveti despre acest ulei in Touran? Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seara bună tuturor.

Am nevoie de un sfat de la cei care au mai multe cunoștințe despre uleiuri.

Am un Passat B6 2.0 TDI - cod motor BMP și cu filtru de particule.

Mașina este folosită preponderent în oraș (București) și uneori în week-end -->deplasări în afara orașului.

Până acum am folosit uleiul Valvoline SYNPOWER XL-III C3 5W-30.

http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/7823.pdf

 

Nu am consum de ulei, motorul este ok etc 

În urma unei discuții am primit două recomandări de uleiuri pe care să le încerc :

Millers --> XF LONGLIFE 5W30

http://www.millersoils.co.uk/source/datasheets/XF-Longlife-5w30_1.pdf

Și 

Amsoil --> European Car Formula 5W-30 Improved ESP Synthetic Motor Oil

https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g3395.pdf

Am verificat și acestea sunt aprobate de vw pentru norma 507.00 5w-30. Aici am făcut verificarea https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do

Întrebarea mea este se merită să fac schimbarea către un alt tip de ulei? 

Ce părere aveți? 

Mulțumesc anticipat pentru răspunsuri și lămuriri.

 

PS :   era în discuție și acesta Red Line 

Ipotetic vorbind, oare care este cel mai bun?

Professional-Series 5W-30TD EURO Motor Oil

http://www.redlineoil.com/professional-series-5w30td-motor-oil

Cu părere de rău dar aici nu îmi deschide link-ul către PDF - ul cu informații despre el să ajut cu detaliile tehnice direct.

Doar niște informații copiate :

ACEA Service ClassC3-12 API Service ClassSN SAE Viscosity Grade5W30Vis @ 100°C, CSt12.2Vis @ 40°C, CSt80Viscosity Index164CCS Viscosity, Poise, @ °C57@-30Pour Point, °C-39°Pour Point, °F-38°NOACK Evaporation Loss,1hr @ 482°F (250°C), %9 HTHS Vis, CP @150°C, ASTM D4741 3.6

Nu le pot așeza ca de pe site.

Cu respect,

K

 

 

 

Modificat de K
Informații suplimentare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@K Valvoline-ul menționat de tine este un ulei foarte bun. Firește că i se pot găsi și minusuri dar pe analizele de ulei uzat, inclusiv cele făcute în România, rezultatele sunt excelente. Aș putea paria că și în motorul tău este la fel. 

Tu vrei să dai bani mulți pe un schimb de ulei dar din cele menționate de tine nici unul nu își merită prețul cerut. Firmele respective fac niște bijuterii de uleiuri dar nu pe 507.00 Plus că la profilul tău de conducere strici orzul pe gâște. Pentru mers preponderent urban eu aș alege Mobil 1 ESP 5w30 sau Total Quartz Ineo LL 5W30 pentru că au TBN-ul cel mai mare pentru norma 507.00. Se zice că și noua formulă de Valvoline SynPower XL III 5w30 are un TBN crescut dar nu am văzut încă o analiză care să confirme informația. 

Dacă ți s-a pus pata și vrei neapărat să dai bani mulți pe un schimb de ulei noul Ravenol VMP USVO este opțiunea cea mai performantă. I-au mărit și prețul, circa 270 lei/5 litri. Într-adevăr este o bijuterie de ulei, cu mult peste VMP-ul de până acum dar trebuie să te gândești dacă chiar ai nevoie de așa ceva. 

 

Modificat de Trofin Liviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Trofin Liviu  Cu adevarat interesant  Ravenol VMP USVO si nu foarte scump. Si eu ma apropii de schimb iar pana acum ma gandeam la Mobil 1 ESP cu noua formula. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La sfârșitul lunii acesteia sau în februarie voi face schimbul de ulei. Optez pentru Total Quartz Ineo LL 5W30 condimentat cu Archoil 9100. Atât uleiul cât și aditivul sunt deja achiziționate. Am de gând să îl țin în motor mai mult iar la 15000 kilometri voi face o analiză de ulei uzat. Teoretic combinația asta trebuie să aibă o viață semnificativ mai lungă decât un ulei 507.00 simplu. Sunt tare curios de rezultate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am pus la al meu CGLB Total Quartz Ineo  LL 5w30  condimentat cu Polytron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/6/2019 at 8:42 PM, Trofin Liviu said:

@K Valvoline-ul menționat de tine este un ulei foarte bun. Firește că i se pot găsi și minusuri dar pe analizele de ulei uzat, inclusiv cele făcute în România, rezultatele sunt excelente. Aș putea paria că și în motorul tău este la fel. 

Tu vrei să dai bani mulți pe un schimb de ulei dar din cele menționate de tine nici unul nu își merită prețul cerut. Firmele respective fac niște bijuterii de uleiuri dar nu pe 507.00 Plus că la profilul tău de conducere strici orzul pe gâște. Pentru mers preponderent urban eu aș alege Mobil 1 ESP 5w30 sau Total Quartz Ineo LL 5W30 pentru că au TBN-ul cel mai mare pentru norma 507.00. Se zice că și noua formulă de Valvoline SynPower XL III 5w30 are un TBN crescut dar nu am văzut încă o analiză care să confirme informația. 

Dacă ți s-a pus pata și vrei neapărat să dai bani mulți pe un schimb de ulei noul Ravenol VMP USVO este opțiunea cea mai performantă. I-au mărit și prețul, circa 270 lei/5 litri. Într-adevăr este o bijuterie de ulei, cu mult peste VMP-ul de până acum dar trebuie să te gândești dacă chiar ai nevoie de așa ceva. 

 

Liviu,

Total nu a fost ok pentru mașină. Sunet accentuat și consum de ulei față de Valvoline. Cu Valvoline nu consuma.

Cam același lucru și cu Mobil 1. Ce este drept nu am încercat noua formula.

Ravenol nu am încercat. Nu găsesc versiunea acesta nouă de unde cumpăr eu în mod normal. ( Volkspart), plus alt comerciant de pe forum......dar nici pe internet. Cel puțin așa cum am căutat eu? 

 

On 1/7/2019 at 1:07 AM, jag said:

asta ar merita testat: https://www.millersoils-shop.co.uk/ee-longlife-5w30-engine-oil

altfel, recomand vapsoil sau ravenol vsw 0w-30.

Jag,

Acel ulei de la Millers nu este aprobat de vw.

Uite aici găsești uleiuri aprobate de către vw :https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do

Îți faci user gratuit și apoi poți să vezi uleiul aprobat 

De ce recomanzi celelalte doua?

Mulțumesc amândurora pentru răspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@K depinde când ai pus Total și de care. Eu folosesc Total Quartz Ineo LL cu logo-ul ART, versiunea apărută ultima) la începutul verii 2018. Este foarte ok din toate punctele de vedere. Din acest motiv continui cu Total.

La diesel e greu să îți dai seama dacă un ulei este mai zgomotos pentru că eu cel puțin nu aud decât zgomotele de la sistemul de injecție. Doar în sarcină dacă sunetul e grav (e de bine) sau nu. Uleiul, dacă e zgomotos sau nu, se simte la benzinare. Iar la benzină, Totalul de care am pomenit s-a descurcat bine în materie de zgomot. 

În fine, sunt atâtea uleiuri foarte bune pe piață încât poate fi interesant să le testezi chiar fără a dispune de păreri și review-uri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa impartasesc si eu cateva impresii din experientele personale cu uleiurile...o sa ma leg de ultimele masini tinute o perioada mai lunga. Subiectul in cauza 2011 Allroad 3.0TDI Euro5, masina cumparata de noua din RO a fost pe interval fix de servisare,  1 an sau 15k km, s-a folosit mereu doar Castrol 5w30(fiind cel folosit de reprezentanta), am vandut-o anul trecut la cca 320k km, nu consuma ulei intre schimburi aproape deloc, pe joja scadea cat sa adaugi max. 300ml dupa aproape 15k km, mai tot timpul uleiul a fost schimbat in preajma acestui interval +1000km sau -2000km, cam asta a fost mereu tipologia. Am incercat si Mobil ESP 5w30, sincer nu am vazut vreo diferenta, dar ideea este ca pe cat de blamat e Castrol pe atat de bun s-a dovedit a fi. Lobii axelor cu came aratau impecabil pe la 300k km cand am schimbat garniturile capacelor, 0 depuneri pe acolo.

Pentru benzinare, experiente bune am avut cu Mobil 0w40, ceea ce am ales si acum sa folosesc in A6 3.0TFSI, desi inainte a fost pe Castrol 5w30(evident fiind cel pentru LL ). Am optat pentru uleiul acesta datorita experientei anterioare avute cu el la motoarele pe benzina in climat foarte cald, unde vara T ajungeau si la 50C, iar intervalul la care il schimbam era de 10k km. Acolo intervalul maxim dat de toti producatorii era de maxim 15k km sau 1 an, in regim de autostrada la 140kmh si T solului care ajungea la 70C cu a aerului la 50C uleiul era foarte  incins dar stabilitatea lui termala e foarte buna, de asta am optat pentru 40 intrucat TFSI merge mai incins si o mai si alerg. Mecanicul la care mergeam eu folosea de ani de zile uleiul asta si avea multe masini carora el le facea mentenanta si ajuneau la 400k km in regimul asta cu motorul intact, vorbesc de masini europene, gen A8 D3, Passat 2.8/1.8, Cayenne, cam tot grupul VAG, doar asta facea el.

Acum, intrebarea mea este, pentru ca e clar ca nu am atatea cunostinte tehnice legate de uleiuri si vad ca aici sunt cativa colegi foarte priceputi, am facut o alegere ok in privinta Mobil NL 0w40 pentru al meu TFSI? 

Modificat de mik15
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobil 0w40 NL este o bijuterie de ulei. Nu știu dacă greșesc dar a fost la un moment dat cel mai bun ulei al lor și în top 5 uleiuri bune pe plan mondial. Acum sunt tot felul de controverse cum că ar fi umblat la rețetă, că au lansat FS care nu este strălucit și îl promovează în locul lui. În fine, nu am date suficiente pentru că nu m-a interesat. Dar pentru anii în care ai folosit Mobil 0w40 NL a fost o alegere excelentă. 

Cât privește Castrol nu uita că tu ai un motor robust, bine lucrat. Nu compara cu ascuțitorile cu care ne necăjim mulți pe aici și cu asta cred că am spus tot. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere aveti despre Ravenol USVO?

Pun un link cu o descriere detaliata https://www.ravenol.de/fileadmin/content/documents/pdfs/RAVENOL_USVO_Presentation_.pdf.

Ma apropii cu pasi rapizi de schimb si inca oscilez intre Mobil cu noua formula si Ravenol USVO.

Modificat de V.M.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegii!

pentru 2.0 cbab 260.000km este bun acest ulei sau imi puteti recomanda altu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de 3 ani folosesc Ravenol VMP, dar de astazi am trecut la VMP USVO! 

PS: nu vreau sa se considere reclama, dar eu tipul asta de ulei il folosesc. 

 

IMG_20190116_144819.jpg

 

IMG_20190116_144846.jpg

Modificat de CL_ZZZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai si breloc la el? de ce nu incerci si un 0w-30 vsw pt comparatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer VSW am vrut sa i-au, dar nu am gasit in tara. 

Modificat de lupo_bv
quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici pe comanda nu aduc? poate au probleme cu aprovizionarea ultimelor retete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din câte știu nu se importă. Scrieți la Ravenol România și vă spun ei mai multe, eventual vă dau datele de contact ale reprezentantului din județul vostru. Nu aveau de gând să aducă REP sau RUP însă cererea i-a făcut să se răzgândească. 

O analiză de ulei uzat ar trebui să explice dacă inovația lor are suficiente efecte benefice și justifică prețul mare cerut pentru gama USVO. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumva nu este acesta?

Ravenol vsw 0w-30 usvo? Acesta nu are aprobarea Porsche C30 față de Vmp de 5w-30 ?

https://www.epiesa.ro/ulei-motor-ravenol-1111060-vsw-0w30-1l-acc-20066.htm

Ambele sunt mid sap sau low sap este doar vsw? Nu am găsit poze să văd exact cum este vsw usvo...

Modificat de K
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, el este dar din poza nu pare a fi USVO. Trebuie întrebat.

Aprobarea Porsche C30 nu este diferită de 507.00, se adresează motoarelor preluate de la Vag. Cred că e o chestiune birocratică sau de interes pentru Ravenol. 

Modificat de Trofin Liviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!