Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Eu sincer de ceva vreme in 5 masini din familie 2 VAG , 1 japoneza benzina si 1 PSA HDI 2.0 commonrail si un Smart merg doar pe un ulei eftin de 18roni/L   Wolf  Vitaltech 5w40 C3  fabricat in Belgia  https://www.wolflubes.com/EN_EU/Products/Product_21116.aspx      Mi-am batut capul si am tot studiat cel mai ok compromis pretz/calitate si am ajuns la concluzia ca in masini  mai eftine cu Kilometrii multi, fara pretentzii la norme actuale nu isi au rostul  uleiuri de +30roni/L 

 In benzinare uleiul asta iese aproape ca nou la consistentza dupa 5000km  circulatzi in oras trafic intens schimbul il fac de 2-3 ori pe an

In dubele VAG  2.5 TDI 5 pistoane   fac schimbul la 7-10 000, circulat preponderent drumuri lungi, motoarele turuie perfect fara consum suna si se comporta la fel ca si Mobile, Ravenoale si Rheinoale la   minim  dublu pretz....

Shimburile de ulei le fac eu, ies cu reviziile extrem de eftin , imi permit sa am in motor ulei proaspat cu proprietatzi bune si necontaminat.Si am ajuns la concluzia ca am aruncat bani pe fereastra timp de multi ani. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai dupa cum ziceam, mai bine un ulei mai ieftin si schimbat des decat unul de care are nu stiu cate reclame si specificatii pe el de zici ca e facut de NASA si schimbat odata pe an sau de la 10.000 in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mediocru dupa TBN, deci schimba-l mai des, in rest e bunicel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cont şters

Și de unde TBN mare la 507.00? La un full saps sigur găsești TBN mare dar nu merge pentru Dpf. Voiam să știu dacă a folosit cineva.

Modificat de lupo_bv
quote mesaj anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori cu ori fara e fix aceeasi chestie, Valvoline, Eneos, Amsoil, Redline, Royal Purple, Motul, Total, Selenia au destule uleiuri bune. Daca gasesti TBN undeva pe la 10 e foarte bine, conteaza uleiul sa fie de calitate ca sa nu ai probleme cu DPF-ul.

Lafel legat de norma, tampeniile alea se platesc ca sa fie scrise pe bidon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cont şters

Off...:banghead: TBN-UL arată cât de alcalin este uleiul. Și un ulei foarte alcalin este tocmai ca să înglobeze cât mai mult sulf! Sulful este aditivul folosit în uleiul clasic, adică full saps. Ori tocmai de sulf nu are nevoie un dpf. Plus că uleiul alcalin dă alte belele și anume uzură pe aluminiu. Scapi de uzura pe fier ca să obții o alta. Ai învățat și tu că TBN-ULtrebuie să fie cât mai mare...te anunț că vremurile s-au schimbat! Era valabil la motoarele clasice care foloseau full saps. Acum se folosesc aditivi care substituie sulful...Lubrizol îți spune ceva? Nici măcar molibdenul sau boronul nu mai sunt folosiți pentru că este greu să fie combinați în absența sulfului. Mobil 1 Esp este unul dintre puținele uleiuri low saps care înglobează molibden și boron. O să spuneți wow...cel mai mișto ulei! Îl folosește Abt, Bentley, Audi R8 în competiții! Mamă ce marfă... în practică însă combinația asta ciudată se traduce prin performante uluitoare pe termen scurt și moarte prematură. La 8000 km uleiul este terminat, devine acid și face niște uzuri de toată frumusețea.

Pentru că uleiului modern nu i se mai poate determina compoziția prin analiza clasică, te uiți, vezi dacă corespunde și apoi te riști cu el ori întrebi pe alții care l-au folosit înaintea ta...le sună bine motorul, este metalic zgomotul, curge păcură când îl dai jos?... De asta am întrebat, poate l-au folosit alții și și-au făcut o părere! Dacă nu îl cunoști, nu mai da sfaturi dacă nici măcar nu stăpânești domeniul.

Modificat de Trofin Liviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Trofin Liviu  Atunci ce ulei punem intr-un benzinar turbo de exemplu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cont şters

@Mumus. Respecți în primul rând ce scrie în carte. Dacă ai specificată o norma,  de acolo pleci. În nici un caz Castrol și explic și de ce : firma trece printr-un haos, nu se înțeleg acționarii între ei, iau decizii stupide. În fine, trece prin ceva asemănător prin ce a fost la General Motors când au făcut praf marca Saab și erau cât pe ce să termine și Opel. O decizie stupidă este aceea de a da dreptul sa fie folosit numele Castrol de către alți producători. Deci alții produc, imbuteliaza și vând produsul lor sub marca Castrol. Bine, cică respectă rețetele... Cine poate controla așa ceva? Nu înțeleg de ce Castrol se mulțumește să primească niște bani de la alții? O fi situația financiară atât de gravă? Greu de spus... Alternative sunt destule, sau poți experimenta... sau întrebi pe alții :)

Uite, ca să îți fac o recomandare de care chiar vei fi încântat, deși în România a auzit puțină lume dar găsești să cumperi de pe internet, sunt uleiurile produse de polonezii de la Orlen. Cei care l-au folosit au fost foarte mulțumiți. Dacă vrei referințe din belșug despre el intră pe oil-club.ru

Mai greu cu rusa dar te mai ajută Google translate.

Modificat de Trofin Liviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca asta e tare: Castrol si Mobil 1 sunt slabe, cine stie cum fac partenerii Castrol uleiurile (WTF ?! , adica tu crezi ca un producator de renume mondial lasa la latitudinea norocului cum ii fac altii formula ?!, serios ??? - nu mai zis ca este total EXCLUS ca "ceilalti" sa faca ei uleiul - nici gand, ei doar il imbuteliaza la o adica pe cel primit de la Castrol asta in cel mai fericit caz), dar hai sa folosim nu stiu ce ulei polonez ca il folosesc rusii...

Tu vorbesti serios ?! :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cont şters

@CristiALF Am vorbit de bine despre Mobil, unde ai văzut tu că am zis de rău? În acest moment în motor am Mobil 1Esp . Că face uzuri mai mari decât alte uleiuri este dovedit prin analize de laborator. Eu îl voi schimba la 8000 km.

Despre Castrol nu vreau să încep polemici. Că nu crezi ceea ce am scris ai tot dreptul, dar plângerile multe la adresa lui înseamnă totuși că este o problema.

Am zis de uleiul polonez că este bun, nu cred că proveniența lui trebuie să reprezinte un handicap și nici faptul că rușii îl vorbesc de bine. Am zis că există informații mai multe acolo, am găsit analize de laborator și informații pertinente. Unii cunoscuti l-au încercat și am văzut personal că este ok și o să îl folosesc în viitor. Este un ulei ieftin în orice variantă și dacă vrei să încerci și altceva nu faci un efort financiar prea mare.  Varianta lor pentru 507.00 are și aprobarea Porsche C30. Nu cred că au primit-o pe ochi frumoși. Nu puteam să recomand Pennzoil, greu de procurat în România sau Red Line foarte scump. 

Modificat de Trofin Liviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice ulei are uzuri mai mari daca il lasi mai mult timp. Bineinteles ca e foarte bine sa schimbi uleiul mai des.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cont şters

@CristiALF Foarte corect! Ce am mai aflat în documentările mele este faptul că este foarte bine să alternezi uleiurile. Respecți norma, respecți vâscozitatea dar schimbi marca. Uleiurile au aditivari diferite, unele conțin mai mulți detergenți, altele mai mulți antioxidanți, inhibatori de coroziune etc. Fac asta de mulți ani și este chiar distractiv. Mai prinzi o ofertă, mai vezi că există și altceva pe piață...o mai poți da și în bară ( după o experiență foarte plăcută la fosta mașină cu Liqui Moly Top Tec 4100 și Sinthoil High-tech la asta am avut neplăcuta surpriză să constat că Top Tec 4200 făcea motorul foarte zgomotos-scump și schimbat prematur).

Mobil 1 Esp pentru interval de schimb scurt este bestial. Dar chiar dacă vrei să îl schimbi des trebuie să ții cont că nu conține prea mulți detergenți. Deci este bine să îl alternezi cu ceva mai bogat în substanțe detergente. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot Mobil 1 5w30 pun de aproape doi ani, si tot la maxim 8k.Mie mi se pare ca nu de la 8 k ci de la 6 k se cam taie, pana atunci e exceptional, trepidatii 0 cu el, pornire la rece mai ok decat cu precedentul ulei. Am in plan sa reduc OCI la 6k,nu sunt o avere 300 de lei maxim cu filtru numai OE , la 6 luni. Castrol? care castrol? ala facut in UE , pe vapor? nu merci! castrolul nemtesc made in DE pentru DE e alta poveste , il cauta si americanii :))

 O alta varianta buna e Valvoline Synpower XL-III C3 5w30 , sau chiar un Motul , un LM Top Tec , un Ravenol sau chiar un Aral nemtesc.

Modificat de ilky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cont şters

Nu trebuie făcut o obsesie din întreținerea motorului! Vorbim de cea mai fiabila componentă a unei mașini totuși! Până pică motorul avem injectoare, pompa de injecție, volant cu masă dublă, dpf care fac probleme cu mult înainte sa apară uzură, bătăi etc. 

6000 km mi se pare prea puțin. Să zicem că uleiul este contaminat, devine acid, dacă este uleiul care trebuie, aditivii își fac treaba chiar și în astfel de condiții. Un OCI la 10000 este decent, la 8000 km pentru că ții prea mult la mașina ta. Mai jos,  cu tehnologia de acum sunt bani aruncați. Exceptam cazurile de incompatibilitate, falsuri, calitate slabă când îl dai jos de urgență. 

Modificat de Trofin Liviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu(reprezentanta) am/a  pus doar castol LL 5w30 titanium, si a fost schimbat prima oara dupa 13ooo si a doua oara dupa 8000, acum va fi schimbat probabil dupa 8000 max, si totusi iarna am o bataie in motor de toata frumusetea, interesant este ca acum la cald nu se aude deloc, uleiul a fost schimbat mereu prin august, deci iarna este fresh inca...  Nu stiu de la ce vine bataia aia, cert e ca dupa incalzirea motorului ea dispare...  Cert este ca dupa ce trec cei 4 ani de garantie, voi schimba uleiul castrol edge long life 5w30 CU SIGURANTA!  Masina nu papa gram de ulei si trage foarte bine. Antigel la nivel si curat.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adică ai mașina în garanție și o bătaie la motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva se aude, nu stiu daca este normal, nu am mai ascultat alt toledo cu CBZA ...   Nu stiu daca este bataie, cert este ca este ceva ciclic, am sa merg in iarna la ei sa auda si ei, sa vad ce spun.  Am sa masor si lantul, desi se aude la pornire foarte rar.  Daca era sa fie ceva defect in 3 ani pica ceva... Si este doar iarna, la temperaturi scazute, pana se incalzeste motorul... Nu mi-am facut prea multe griji. Se aude doar la accelerari, nu in relanti, nu la mers constant, doar in sarcina.    Ascultati cand incep sa urc dealul.  Deabea astept sa pun alt ulei in el...

De acum de exemplu si pana la iarna, nu am si nu voi avea nici un sunet dubios, motorul toarce perfect...  Intotdeauna.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce turatie aveai la motor in urcare si ce temp era atunci la Brasov?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cont şters

Nu cred că uleiul va rezolva. LL titanium nu este chiar atât de slab, Edge simplu a fost cel care  ela dat bătăi de cap. Cred că ar trebui să postezi problema în aria potrivită. 

Ai putea încerca adăugând un Liqui Moly Ceratec. Este vreo 45 lei și conține ca elemente antiuzura bor și molibden conținute în multe uleiuri chiar din grupa 504.00. Este inofensiv și poți să îl bagi până să faci schimbul. Dacă simptomele dispar sau se atenuează atunci poți da vina pe ulei. Dacă nu, atunci problema este de alta natură. Ceratec lubrifiază suplimentar și unul dintre efecte este scăderea zgomotului. Dacă vrei să treci cumva pe Mobil 1 Esp trebuie să ții cont că el deja este blindat cu bor și molibden. La el nu pui Ceratec pentru că aceste elemente vor fi în exces.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici un fel de obsesie, eu il schimb de cate ori simt si vad ca se taie si observ in loguri ca fluctueaza prea mult nivelul lui!

Bine am inteles, 8k e perfect, 6k poate e prea putin, cu toate ca daca stau bine sa ma gandesc de ce a disparut acel 3000 mile myth, imi vine tot la 6k sa il schimb :D 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cont şters

@ilky Tu știi și îți cunoști cel mai bine mașina. Dacă 6000 km ești foarte mulțumit schimbă la 6000. Am scris și mai sus că are puțini detergenți este numai bine un OCI de 6000. Mobil 1 Esp este unul dintre cele mai bine dopate cu aditivi uleiuri de aceea trebuie să îl păstrezi curat fără adaosuri. Dacă mai prinzi o ofertă și îl iei la preț bun nu mai este atât de scumpă distracția.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Dolfin said:

Ce turatie aveai la motor in urcare si ce temp era atunci la Brasov?

Cred ca undeva la 2500-3000, eram la limita subturarii la rampa aceea, Si erau grade cu minus :)

 

Nu pot pricepe de ce face urat doar la frig?  Parca nu as avea curajul sa bag ceva in ulei... Mai ales ca pe majoritatea uleiurilor scrie clar: a nu se amesteca cu alti solventi...

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cont şters

Ceratecul este inofesiv, conține componente regăsite în majoritatea uleiurilor. Nu riști nimic cu el. Se filtrează complet, nu face depuneri. Cu alți aditivi produși în cine știe ce hale închiriate da, sunt de acord că trebuie să îi eviți. Era o modalitate de a încerca o diagnosticare. 

Dacă nu vrei experiențe, folosește Vapsoil uleiul de casă a grupului VAG. Este produs de Shell, are emblema VAG pe el. Sau cumperi uleiul cu marcajele OEM care este tot același Shell. Sau economisești niște bani și cumperi direct Shell. Sunt absolut aceleași uleiuri, au aceeași compoziție, orice ai alege este același produs. Și este un ulei extraordinar de bine conceput, chiar nu dai greș cu el. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mumus. nu baga nici un fel de aditiv evita astfel de sfaturi diletante , motorul in perioada rece / umeda isi schimba tonalitatea este normal 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!