Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Salutare,

pentru un VW Golf V, 12/2005, motorizare 1.6 MPI, 102 CP cu 252000 km, ce ulei imi puteti recomanda? Masina abia ce am achizitionat-o din Germania, luni va ajunge in tara si as prefera sa-mi achizitioneze si uleiul tot din Germania cel care aduce masina.

 

Multumesc!

Modificat de Smiley_69
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MOtul Xcess 5w40 sau Ravenol VST 5w40. Astea sunt full saps si protejeaza bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns, mentionez ca nu ma pricep din acest motiv am si intrebat aici, dintre cunoscuti toti mi-au spus sa merg pe Castol Edge, dar fara prea multe argumente, inafara faptului ca ar fi o marca cunoscuta.

Ce parare ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Alin, 

Teoretic (cartea zice) trebuie sa folosesti un ulei cu norma VW 507.00, deci 5W30, adica pentru motoare dotate cu DPF(filtru de particule). 

Nu imi pot da cu parerea care ulei este cel mai bun pentru TDI, dar cert este ca am o parere formata in timp, Mobil si Castrol, nu mai sunt ce au fost, deci gasesti la preturi mai bune, alte variante, care nu sunt asa vandute, deci mult mai putin contrafacute.

Recomand urmatoarele, ARAL(am ramas impresionat de el), Liqui Moly(foarte bun, dar cam scump), Ravenol(foarte bun, dar cam scump), toate sunt made in Germany, apoi lista poate continua...eMag-ul are promotii si preturi ridicol de mici! Ultima data aveau Motul 5W30 la un pret foarte bun, la fel si uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/13/2016 at 0:40 PM, Smiley_69 said:

Multumesc pentru raspuns, mentionez ca nu ma pricep din acest motiv am si intrebat aici, dintre cunoscuti toti mi-au spus sa merg pe Castol Edge, dar fara prea multe argumente, inafara faptului ca ar fi o marca cunoscuta.

Ce parare ai?

marca cunoscuta, - cam singurul argument.

mergi pe ce ti-am recomandat eu mai sus, de exemplu motul are pret foarte bun la EMAG. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Un sfat as dori si eu. Am cumparat anul trecut un Golf 4 1.6 16V Variant BCB si sincer tata cand a fost la service sa-i schimbe uleiul si distributia nu a retinut tipul de ulei pus in motor. Acum masina are 168.000km in bord ( si probabil inca atat dati inapoi :) ) Ce norma si ce tip de ulei credeti ca este ok pentru acest tip de motor ? Este nevoie sa cumpar alt surub pentru baia de ulei oare ? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in 10 ani nu am schimbat niciodata nici un surub la baia de ulei. (masina are 15 ani). Ulei sa puna 5W40 sintetic. Sigur este peste norma recomandata la data fabricarii masinii cand cred ca erau bune si cele semisintetice conform cartii.  Sa nu fie de la magazine dubioase ca poate fi contrafacut.

Probabil nu ai primit raspuns ca se presupune ca in 87 de pagini sigur gaseai ce te intereseaza. Tot ce a putut fi spus despre uleiuri s-a spus de cel putin 2 ori.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baga 10w40 Valvoline, Motul, Shell, Eneos etc., ulei cunoscut Mobil si Castrol sunt slab calitativ sau contrafacute la noi, cele de SUA sunt mult mai bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja sunt confuz. 10W40 sau 5W40. Am reusit sa citesc pana la pagina 53 pareri / sfaturi diferite. Chiar nu stiu ce sa aleg. Ca si marca unii sugereaza Castrol Magnatec, altii Liqui Moly. Ca vascozitate 10W40 sau 5W40. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca 5W40, nici vorba de 10W40 si neaparat sintetic, nu semisintetic sau "cu baza sintetica". 10W40 nu prea sunt sintetice.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc tuturor pentru sfaturi. Astăzi o sa comand Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 sintetic. 165 lei 5 litri. Sper sa fie ok. O zi frumoasa tuturor ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cred ca e gama lor de virf,197 de la 200+ si ma tenteaza pt urmatorul schimb...la emag.Mai trebuie luat ceva pt transport moca..de la 199..ceoameni.

Lmolly-197.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LM 4100 e slab calitativ, dar na vad ca "priceputii" dau tot felul de sfaturi tampite. 10w40 e foarte bun ca sa nu-ti mai pape ulei, 5w40 e mai subtire.

Daca vrei sa stii calitativ care e mai bun te uiti la datasheet-ul fiecarui ulei, vezi acolo flash point, pour point, TBN si viscosity, de aici iti iei reperele.

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi am si eu un golf 4 tdi alh an 2001 si are in jur de 360 mii km am folosit de cand e la mine de aproximativ 2 ani castrol si nu sunt multumit de el.Ce ulei  imi recomandati ? Pana acum am folosit 5w-40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 22.05.2016 at 2:16 AM, SacreDro said:

10w40 e foarte bun ca sa nu-ti mai pape ulei, 5w40 e mai subtire.

Amandoua au exact aceeasi vascozitate la cald, dar la rece 10W40 este mai gros, adica mai prost, in sensul ca nu intra prin toate cotloanele motorului sa-l unga. Litera W vine de la winter-iarna. Cifra din fata W arata vascozitatea la rece, iar cea de dupa, la cald. Ideal ar fi ca uleiul sa fie 0W60 sa zicem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cumparat pana la urma LM 5W40. 198lei eMAG. Sper sa fie ok pentru motorul meu si sa nu pape. :) Multumesc pentru sfaturi.

res_b1b4c11c89afe0d2f904a4227cb73f0e_350x350c_b1gk.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

luchian ioan

Buna al meu este un T4 2.5 102 cai anul 1999 are norma 506.00 pot sai pun 0W30  sau  5W30 are 500.000km;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are numai 506.00

Engine oil specification: Vehicles without long-life service

Turbo Diesel (engine codes ACV, AJT, AHY, AUF):
Only use engine oil conforming to VW standard 505 00 or 505 01.

Engine oil specification: Vehicles05.99 ▸with long-life service

Only use engine oil conforming to VW standard 506 00 or 506 01.

Note:

Engine oils conforming to VW standard 500 00 or 501 01 can be used furthermore. The oil must then be changed every 12 months or every 15,000 km and the service interval display must be programmed correspondingly.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate dubele vw sunt date cu intervale long life 30 000km sau 40 000.sunt considerate utilitare de cursa lunga.  Iar la acea perioada norma long-life era 506.00. 2.5tdi 5 cilindrii in linie sunt indestructibile daca sunt  intretinute corect.  Al meu e trecut de 500 000  si nu consuma in 8 000 -10 000km ulei deloc.   Iti recomand un 5w40 care sa respecte 505.00 sau 505.01.  Multi care fac extern si trag dupa ele folosesc 10w40 pentru camioane gen Mobil Delvac  dar mie mi se pare ca e prea gros si se simte la pornire.   NU FOLOSII 5w30 507.00  ca nu e ok. Ai un motor conceput prin 1992 folosit pe Audi 100 si Volvo 850. Pe vremea aceea uleiurile erau full sapps  cu aditivare diferita de noile uleiuri Euro 4 +     Mergi pe un Ravenol vmo 5w40 sau VST5w40 sau un Rheinol primus Hdc 5w40 .. e un ulei de 20 lei de moda veche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Delvac si Rotella T6 sunt uleiuri de camioane cu aditivare foarte puternica, rezista mult la oxidare si conditii de trafic intens, motor turat/incarcat, pt asta au fost concepute  imaginati-va ca exista uleiuri ce pot fi folosite la tursime cu termen de schimb 80 000km (asta inseamna ca daca il schimbi la 15.000km nici macar nu a inceput sa fie uzat uleiul, are aceleasi prop ca atunci cand e nou)=> rezulta uzura diminuata pe termen lung daca circuli mult cu motorul incalzit si la drumuri lungi extraurban.  Se obtin rezultate fenomenale cu ele la americani, insa atentie aceste uleiuri au vascozitate mare, si iarna la noi sunt deloc indicate in motor. Dupa cum bine stiti cea mai mare uzura pe care o sufera un motor este pornirea la rece, asta e punctul sensibil al acestor uleiuri, de aceea e indicat sa folositi 5w40 505.01 pentru motorizarile PD cu vascozitatea recomandata de producator.  Nu demult voiam sa folosesc Mobil TDT 5w40 in motorul meu (300 000km) insa m-am informat mult cu privire la vascozitatile acestor uleiuri la rece/cald si pt climatul Europei de est nu sunt deloc indicate. 

 

 

Trebuie sa ne informam putin cu privire la noua gama de uleiuri Shell. In 2015 bmw a renuntat la Castrol si a trecut pe Shell. Tehnologia GTL este tot mai la moda (gas to liquid) si vad ca se obtin uleiuri calitative cu aditivi antiuzura/lubrifiere din generatia noua (impusi de normele LL 507 cu sulfured ash scazut, aditivi de tip Boron/Mo), aditivi care sunt partial benefici in motorizarile nascute in era trecuta cand erau la moda uleiurile full SAPS (Ca/Zn  ca aditivare antiuzura/antioxidare).

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in acelasi trend de imbunatatire, am observat la Ravenol migrarea de la LOW SAPS catre MID SAPS pentru 505.01, respectiv la VPD si VMO. Lucru deloc rau pentru PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine punctat Deenman, si eu la un moment dat voiam sa iau 5w40 Heavy Duty oil dar nu stiu cat de bine facea masinii. Uleiurile alea sunt pentru alt regim de exploatare si nu stiu cat de bine merg la masinile noastre, ca idee un mecanic bun chiar zicea ca cel mai bun loc de a-ti luat un ulei bun este de unde isi iau cei cu TIR-urile ca stii ca sunt din butoaie direct si acolo nu e de joaca cu calitatea.

Eu am facut schimbul cu Shell Helix 10w40 si e cam aceeasi chestie ca si cele de la americani Pennzoil dupa cum au spus ei, momentan sunt multumit si am vazut ca are niste valori foarte bune in datasheet, peste Castrol, Mobil, Valvoline si chiar si Ravenol, cam printre cel mai bun daca nu chiar cel mai bun la aceasta norma. Ca idee eu as mai merge daca nu as gasi Shell la un pret bun pe Valvoline Maxlife si Eneos, astea mi se par cele mai bune ca raport pret/calitate, restul sunt turcisme ieftine, scrie ca sutn facute in Europa, dar nu specifica unde, caz Mobil si Castrol.
Dupa cum am zis, ca vad ca imi iau reputatie negativa pe aici, daca vrei Castrol sau Mobil, ia tata alea facut direct de la americani ca acolo nu e de joaca, luati ulei unde scrie exact tara de provenienta.

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai eftin si bun decat acest ulei http://www.swdrheinol.com/en/wp-content/uploads/2016/02/E-act.PDS-Primus-VS-0W40.pdf   nu cred ca exista. Nu e pentru PD dar e ok pentru multe alte motorizari.

0w40 mid-sapps cu pour pont -54  flash pont 235grade si costa    25 roni Litru.  Made in Germany pe malul Rinului. Eu am renunta la a mai folosii Rheinol din cauza ca nu l-am mai gasit.. dar cat l-am folosit , Primus DXM 5w40, nu i-am gasit vreun repros.  Am vazut acum un alt site care il comercializeaza.

Iar daca se vrea un HD accesibil  cu vascozitate redusa si extrem de aditivat  http://www.ravenolromania.ro/produse/ravenol-super-performance-truck-sae-5w-30/    

Legat de faptul ca BMW a renuntat la Castrol in favoarea Shell e probabil o questiune mai mult de marketing decat de calitate. 

 

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, cei care va pricepeti mai bine, ce parere aveti despre acest ule care ar fi OEMi: http://www.epiesa.ro/ulei-motor-original-vw-group-longlife-iii-5w30-1l-acc-2422.htm ?

La ultima revizie s-a folosit mobil 1 iar la celelalte din cate stiu Castrol EDGE 5w30, Eu schimb uleiul intre 10k-15k si as vrea sa stiu daca uleiul din link e mai ok decat ce am folosit eu pana acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e origial VW, da, este mai ok decat mobil si castrol din Ro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!