Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

un ulei 5w40 la total quartz gasesc pentru un 1.9 tdi bxe ?

Modificat de moroenius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit eu Total quartz 9000 5w-40 si dupa 6000 km motorul suna ca un tractor basca am completat si vreo 700ml .Am revenit la uleiul Ravenol HLS 5w-30 si nu am mai completat asa mult,este mult mai silentios chiar si dupa 6000km.Foarte multumit de Ravenol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total Quartz 9000 e un ulei Low SAPS doar cu specificatie pentru motoare Peugeot/Citroen.La ce te-ai gandit cand l-ai turnat in motor?

  Total Quartz Energy are specificatie 505.00 dar nu e pentru Pompe duze...   

  

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e din 2008,  ravenol(vw) ii recomanda numai 507, vmp de exemplu. mai are si dpf cred. iar hls nu e la recomandari nici el daca are dpf, oricum e clar pt 507 acest motor, nu e din `99-2003.

 

@trofin, de unde stii date de genul 40% componente sintetice etc?

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jagBuletine de analiză, forumurile din alte țări dedicate subiectului, cunosc specialiști și pasionați cu care discut. Mai știu niște chestii care te lasă mască și contrazic gura târgului dar ălea le țin pentru discuții doar cu anumite persoane. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/18/2018 at 10:32 PM, arisch said:

Ce-i drept, nici nu pierd, scutul e curat lacrima.

Nici cei care pierd nu in scut il pierd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jag Nu este locul potrivit pentru a ridica nivelul la o astfel de discuție și după cum probabil ai remarcat am încercat să folosesc termeni cât mai simpli. Pe topicul despre uleiuri de pe Softpedia erau tot felul de useri care aproape transformasera discuția într-un veritabilă bătălie virtuală, se aduceau linkuri și dovezi pentru chestii care nu interesa pe multă lume. Am preferat să rămân spectator și mă gândeam că numai sursele folosite erau suficiente pentru o lucrare de dizertație sau de licență.

Uite, ca să îți dau exemplu de afirmație care contrazice opinia generală foarte favorabilă uleiurilor cât mai sintetice. Dacă iei și diseci compoziția unui ulei cu procent mare de sintetic, aditivat modern, ai senzația că citești compoziția unui plastic. Chiar alaltăieri am aruncat o privire pe compoziția materialului tubulaturii care se montează pe o navă ce se construiește la noi în șantierul naval și am constatat că formula chimică a compoziției se aseamănă în proporție foarte mare cu compoziția dată de un prieten pentru un aditiv utilizat pe scară largă în uleiurile low saps. (compoziție pe care un laborator convențional nu o poate identifica). Îți dai seama că nu are nici un sens să pornesc o astfel de discuție aici. 

Sau alt exemplu: ce naiba m-a fascinat la uleiul Total Quartz Ineo LL? Simplu, toate companiile au tăbărât pe plasticul de care am pomenit mai sus, au înlăturat aditivii solizi și ne-au prezentat niște uleiuri firave, vai de mama lor ca uleiuri long life. Ei bine, Total a realizat că este o mare prostie și a reintrodus borul în compoziție (element chimic atât de înfierat de birocrații care dictează ce și cum în domeniu). Și mai este o companie care nu a abdicat niciodată de la utilizarea lui în uleiurile low saps, este vorba de Mobil. 

Îți dai seama că aș vorbi de unul singur dacă m-aș apuca de adus link-uri, surse, materiale. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vreau discutii de-alea, in care cu greu intelegi ceva si foarte putine "dovezi". concret m-ar interesa un link cu probe despre vapsoil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre Vapsoil nu găsești nimic în schimb despre Shell Ect C2/C3 și AV-L găsești destule pe oil-cluburi și pe BITOG. https://oil-club.de/index.php?board/156-0w-30/

De ce nu faci tu o analiză? Strici niște bani echivalentul unui schimb de ulei și îți afli răspunsul la toate întrebările. 

O analiză de ulei uzat nu îți oferă informații despre compoziția uleiului pe care îl folosești și cât este el de eficient. Îți oferă informații și despre starea de sănătate a motorului. O cunoștință a descoperit datorită unei analize cantități foarte mari de elemente de uzură. A luat decizia de a pasa următorului proprietar bătaia de cap care ar fi urmat. Și culmea e că mașina nu prezenta nici un simptom! 

 

Modificat de Trofin Liviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru un Passat din 2003 variant, cu 320k km motor 1.9TDI AWX ce ulei recomandati?

P.S Sa fie si ceva de buget, eu ma orientam spre Castrol dar sunt foarte multe tipuri...

P.S 2. Si cati litri intra?

Modificat de AlexT1105
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ramas pe ce era in ea, adica Liqui Moly Top Tec 4200 LL III. Totusi, sunt putin contrariat, printre normele respectate de acest ulei, din ce scrie pe bidon, nu se regaseste 507.00. Sa-l bag sau nu in motor?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe site stiu ca e trecuta norma, in schimb pe

 bidon nu. O fi bun, nu le-o fi ajuns tusul sa scrie pe bidon si 507.00.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luna viitoare Valvoline SynPower XL III 5w30 va începe vânzarea versiunii reformulate. Să sperăm că intră și el în clubul 504.00-507.00 cu TBN peste 8. 

Le-a luat mult timp producătorilor de ulei până ce au găsit soluția optimă pentru această normă. 

Cine întrebă când va fi disponibilă pentru comercializare în România, nimeni nu le poate da răspunsul. Mobil Esp a fost reformulat în iulie și pe piață se găsește doar versiunea veche. 

Modificat de Trofin Liviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la Mobil 1, ce diferente sunt intre noua si vechea formulă?

Mă gândesc că e mai buna oricare decât Castrolul de la noi, care e un ulei cam mediocru dpmdv. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au adăugat GTL în compoziție. Shell explica cel mai bine ce este GTL https://www.shell.com/energy-and-innovation/natural-gas/gas-to-liquids.html

Au mărit un pic cantitatea de Bor (un lubrifiant solid), agenți de curățare, au scăzut un pic cantitatea de fosfor, punctul de picurare a scăzut la - 50 grade (de la - 46), a crescut TBN-ul la 8,61 (de la 6,46), indicele de vâscozitate a crescut la 181 (de la 164),esterii au rămas în continuare la un nivel de aproape 5% (majoritatea uleiurilor 504.00-507.00 folosesc undeva la 1-3%). Singurul aspect negativ, cenușa de sulf a crescut la 0,89% (de la 0,68%). 

Ar trebui să fie un ulei foarte bun cu cifrele astea, să zicem că ar ocupa o poziție din top 3 uleiuri 504.00-507.00. Acum, cum îl va digera mașina, cum îl veți percepe, este un alt subiect. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa aiba eticheta cu MY2019, WLTP certified :)

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

26008059544_24c46a2027_z.jpg

O experienta proasta cu Mobil 1 a unui utilizator din State, motorul de 2.0 TDI, valori mari ale metalelor de uzură, la un rulaj de ~ 15k km cu uleiul, si un motor aproape nou, ~57 k km.

E singura analiză proasta pe care am vazut-o la Mobil 1 pe acel forum, ce ma face sa cred ca e ceva in neregulă structural cu acel motor. I-a fost recomandat sa treaca pe 5W-40, chiar si nerespectand norma recomandată de producător. Nu a revenit cu alte analize.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am văzut discuția și ai dreptate, este ceva în neregulă cu motorul respectiv. Un motiv în plus pentru a face analiză a uleiului uzat, nu pentru a-ți satisface curiozitatea în privința performanțelor uleiului ci pentru a evalua sănătatea motorului tău. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și Mannol a reușit un TBN aproape de 8. la 504.00-507.00 - le său. Un ulei low cost produs de o firmă germană într-o țară baltică(parcă Letonia) dar scoate rezultate bune. După cum se vede, trendul e cam general, readus borul înapoi și crescut cantitatea de sulf. Se pare că nu a ținut treaba cu ,,ecologizarea" uleiului. 

20181001_122941.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am facut dpf off de curand si as dori sa aflu parerea voastra in legatura cu uleiul pe care il voi folosi in continuare.

Ce am folosit pana acum si am fost mai mult decat multumit, 15000 km intre schimburi fara sa scada nivelul: https://www.emag.ro/ulei-motor-valvoline-synpower-xl-iii-c3-5w30-4l/pd/D2P6G7BBM/

Varianta recomandata de mecanic pentru urmatorul schimb: https://www.emag.ro/ulei-de-motor-liqui-moly-top-tec-4100-5w-40-5l-9511liquimoly/pd/DJF2V3BBM/

Alte variante:

https://www.emag.ro/ulei-de-motor-liqui-moly-diesel-hightech-5w-40-5l-2696liquimoly/pd/DVF2V3BBM/

https://www.emag.ro/ulei-de-motor-liqui-moly-leichtlauf-ht-5w-40-5l-2328liquimoly/pd/DG92V3BBM/

https://www.emag.ro/ulei-motor-mobil-1-new-life-0w40-4l-5055107436028/pd/DKJ9LBBBM/

Voi reduce intervalul de schimb la 10.000 km, desi 90% din km ii fac in exterior, astept opiniile voastre. 

Multumesc!

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Shevaro dacă ai avut o experienta mai îndelungată cu Valvo și ai avut rezultate bune, faptul că ai făcut dpf off nu înseamnă că ai schimbat ceva la motor, este același ?, rămâi cu el în continuare. Știi ce frustrant este să bagi un ulei și să constați că este mai prost decât cel dinaintea lui? Dacă merge bine motorul și nu consumă ulei înseamnă că este sănătos și nu are nevoie de o vâscozitate mai mare iar dacă optezi pentru una crescută nu înseamnă că îl protejezi mai mult, se face doar pentru a corecta nivelul de uzură ceea ce la tine nu este cazul.

Cât privește intervalul de schimb, dă-mi voie să te contrazic. Absența dpf-ului prelungește viața uleiului. Îți imaginezi cât de contaminat este un ulei la regenerare? Dar dacă mergi doar în oraș și o apucă pe mașină regenerarea în parcare? Când aveai dpf ar fi trebuit să reduci intervalul, acum poți răsufla ușurat! Oricum, reducerea intervalului de schimb are consecințe pozitive întotdeauna. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!