Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

E simplu ce scrie in carte, la  1 an sau 15K. km. restul e can-can, ca rulezi afara, in oras, motorul nu stie asta, mai greu e pentru turbina la rulajul urban ca se incarca geometria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie foarte bine saracu, mersul in oras injumatateste numarul, iar in carte scrie "la maxim 1 an etc", deci mai nimeni nu se califica la acel maxim ideal.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbi la orele de functionare daca vrei sa faci treaba, max 300 ore.

Eu schimb la 10.000km =117 ore de functionare. Adica merg 6 zile continuu cu masina si schimb uleiul.

Viteza medie prin Buc+extraurban e vreo 35-40km/h.

300 x40=12.000km, rezonabil.

Pentru mers exclusiv in oras aglomerat- Buc-Cluj- viteza medie de undeva la 20-22km/h.

300x 20=6000km.

 

Si ca o precizare, in motor acum am de 7000km Ravenol 5w30 VMP.  Se comporta bine, consum ok, sunet ok, masina merge bine, fara nici o problema. Singurul inconvenient este consumul de ulei destul de mare la acest ulei in comparatie cu altele. Din cauza asta, o sa renunt la el, si o sa trec pe altceva.

 

 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut corect pus problema cu orele de funcționare. Dacă ar vrea să facă o treabă bună, constructorii de mașini ar trebui să facă contoarele de service în ore de funcționare și nu în număr de kilometri. Pentru mersul urban kilometrii devin irelevanti în stabilirea intervalului de schimb. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In meniul 2 nu sunt orele contorizate pana la 99,9 dupa care o ia de la capat, nu e greu de tinut registrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deenman  Apropo de ore de functionare,sa vezi motoare sparte pe utilitarele de la firmele care instaleaza fibra optica si lucrari de retea...  Motorul masinii sta pornit sa mearga convertorul de tensiune de la 12 la 220V ..  ore intregi.. contorizeaza pe ceas 0 KM ..  si utilitarele cat au acum interval de schimb 40 000km pe Caddy 1.6TDI ? ....   Taxiurile care stau in stand cu motorul pornit vara pt AC si iarna pt caldura...

 

 Si mie imi dau Down Vote cand recomand ulei eftin schimbat mai des in motoare de aproape 20 ani .. ca e la moda sa folosesti in 1.4 sau 1.6 benzina ulei  a carui schimb + filtru costa 300 lei si un motor bun in dezmembrari e 1500 lei.

 

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   120 de oameni au dat follow pentru acest topic si primesc notificari inutile la noile posturi care nu sunt la subiect. Scuze ca nici eu nu sunt la subiect, dar este pentru ultima oara. De ce nu scrieti sau initiati un topic unde sa va expuneti parerile cu privire la intervalele de schimb de ulei. Auzi cica "ore de functionare" de parca este utilaj agricol si de parca o ora de functionare la ralanti este tot una cu o ora de functionare pe Transfagarasan. Si da, se tine cont de orele de functionare si de regimul de functionare, numarul de porniri la rece, etc. la noile masini cu interval variabil de schimb, ca de aia ii zice variabil ca te trimite la schimb intre 15-30.000 Km in functie de conditiile de utilizare.

   Si totusi, cine schimba des uleiul nu face rau ca baga norma 504/507.00 considerandu-l cel mai bun ulei posibil? Parca zicea cineva in urma ca este cel mai rezistent - nu cel mai bun- adica nu-si schimba proprietatile mult timp ca de aceea este Long Life pentru 2 ani. Daca schimbi des, nu te intereseaza rezistenta lui. Si la reprezentanta daca nu ai interval variabil, nu-ti baga LL. Iti baga 502/505.00.

8 hours ago, noobsound said:

 ..  ore intregi.. contorizeaza pe ceas 0 KM ..  si utilitarele cat au acum interval de schimb 40 000km pe Caddy 1.6TDI ? .... 

   Masinile de firma sunt conduse cu pedala la fund, de aia se sparg motoarele. Nu stiu la Caddy cum este, dar stiu un patron care  se lamenta ca la o duba Ford noua,  la 6000 Km de la cumparare are mesaj pe bord sa schimbe uleiul.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru orice motor funcționarea la ralanti nu este benefică. Pe Transfăgărășan (ori altele asemănătoare) depinde de cum vrei să conduci, nu înseamnă că toți cei ce circulă pe acolo au afectat buna funcționare a motorului. La reprezentantă niciodată nu îți bagă ulei ce nu respectă normele impuse de producători (în cazul meu ulei 507.00 pentru DPF, altul mai jos de aceasta nerespectând condițiile).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă rog eu mult, nu mai aduceți în discuție mașini de la firme care sunt abuzate și nimănui nu-i pasă decât să își scoată banii! Avem mașini la care ținem, la care vrem ca starea tehnică să fie impecabilă. Sunt membri ai familiilor noastre și vrem ce este mai bun pentru ele. Vrem să ne placă cum merg și să ne simțim bine în ele. 

De asta vrem ce este mai bun pentru ele și ne îngrijim de fiecare detaliu!

Am vorbit la plural pentru că suntem mulți care credem la fel! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, deenman said:

Schimbi la orele de functionare daca vrei sa faci treaba, max 300 ore.

Eu schimb la 10.000km =117 ore de functionare. Adica merg 6 zile continuu cu masina si schimb uleiul.

Fericit mai esti tu @deenman. Eu la 7500km am 268h. Asa e daca stai in tari cu aglomeratie putina :). Cel putin pe traseul pe care-l faci tu

Ps. Odata cu volanul o sa schimb si uleiul...under 300h

Modificat de valyemil81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun deci hai sa vedem.. in cazul TDI , TSI sau benzinar aspirat .. ce anume face un ulei sa fie " RAU" dupa 10 000km?    Se degradeaza " baza" uleiului.. sau e rau din cauza impuritatilor si contaminarii?     Daca avem  la 10 000 un ulei cu baza super sintetica si ne degradata  dar super contaminat din cauza unui motor uzat ce e mai ok un  5w40  super aditivat sau un 5w30 504/507 cu care sa mai facem inca 10 000km?  Eu asa pun problema in cazul motoarelor cu sute de mii de km  si fara pretentii la 507.    Are cifra de bazicitate si aditivi sa faca fata un 507  in astfel de conditii? 

  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marea problemă a uleiului este contaminarea indiferent de norma și vâscozitate. Se pare că Lubrizol cel care aditiveaza marea majoritate a uleiurilor (507 că doar pe ele le-am studiat în detaliu) a găsit soluția pentru a proteja de uzură chiar în caz de contaminare destul de severă. 

Rămâne problema bazicitatii (TBN-ul) destul de scăzute în cazul unui 507 deși s-au găsit soluții pentru a-l crește (am scris cu niște pagini în urmă). Pe fondul creșterii acidității (TAN-ul), care este foarte legat de contaminare, practic resursele uleiului sunt destul de repede epuizate (am spus câteva posturi în urmă că specialiștii consideră la condițiile unui rulaj normal în România o durată de viață de circa 12000 kilometri). 

Atâta poate un 507 indiferent cum l-ar chema. 

Având aceste informații, fiecare decide ce este mai bine pentru mașina sa. Să țină uleiul cât timp oferă o protecție reală sau să se folosească și de stratul de uzură al pieselor din motor. Că vrea să facă experimente cu alte norme, vascozitati, aditivi suplimentari este strict problema fiecăruia. Posibil să dea randament, posibil să nu. Și cel care are rezultate obținute prin alte metode nu poate băga mâna în foc pentru mașinile altora. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să sintetizăm, totuși, că deja sunt 142 de pagini, toți scriu, nimeni nu ascultă și toți își dau cu părerea.

1. ulei sintetic pentru că nu există nici cea mai mică justificare să bagi altceva în motor

2. ulei omologat de producătorul mașinii, nu doar un ulei care se potrivește

3. ulei care să respecte exact norma recomandată de producătorul mașinii( ex 507.00)

4. ulei care să respecte normele de vâscozitate recomandate de producătorul mașinii

5. schimbat de fiecare dată toate filtrele

Pentru schimb există două variante:

1. 15.000 km sau un an

2. maximum 30.000 km sau maximum 2 ani

dacă uni nu aveți ce face cu banii și doriți tot felul de experimente...

Eu folosesc doar Mobil 1, un ulei sintetic de foarte bună sau chiar cea mai bună calitate, ESP formula 5W30 5007.00 care este omologat de VW. Chiar și vechiul meu Logan merge cu Mobil 1 0W40 și după nouă ani motorul funcționează perfect.

Modificat de George Dimoiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

504/507 e mai rezistent si la contaminare, nu trebuie sa se apere de el insusi, si nici combustibilul nu mai e cu sulf, deci e aditivat mai inteligent. poate doar un 5w-40 "turbo-diesel" sa fie concurent pana la un nr de km din apdv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Atasez un scan din manualul masinii. La diesel este clar, norma 507 00 indiferent ca esti pe interval fix sau variabil, din cauza DPF-ului. Ce norma de ulei folosim la TSI? De ce zice norma 502 00 daca esti pe interval fix, adica nu LL? Nu cumva ca este mai bun 502 00 in acest caz? 

Norma TSI fara GPF.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e pt saraci primul grafic, sau daca pui combustibil din afara uniunii. :)  si conform manualului 505 01 e long life. ;)

 

chiar nu inteleg agatarea de norme si vascozitati invechite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Cartea de unde este scan-ul este tiparita in 2016. Nu cred ca exista recomandari mai noi, cu exceptia recomandarilor pentru noile motoare TSI cu filtru de particule GPF unde trebuie ulei 508 00.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, dar vorbeste despre motoare fara dpf/sau cu 505 01 ca alternativa. deci pare editata de prin 2000. :) alti combustibili, alte uleiuri pe atunci.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,2 tsi e din 2009, nu are cum sa fie editata in 2000.

Eu pun doar de la reprezentanta ulei, mobil S 3000 X1 5w40(recomandare de fabrica, cu nota interna, la interval fix) schimbat intre 9-12000 km. Fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am un vw bora 1.6 16v AZD (170.000km) , pana acum am folosit ulei aral sau castrol 10w40, nu circul mult undeva la 8000km pe an iar de la un schimb la altul completez can 1.5L maxim 2L deci consuma desi nu scoate fum deloc, intrebarea mea este daca merita sa trec la un ulei full sintetic 5w40 o sa creasca mai mult consumul de ulei fiind mai subtire? (poate mi se pare mie dar cred ca consumul de ulei este mai mare la mersul la relantii, iarna cand tin motorul pornit 5...10 minute sa se dezghete parbrizul)  

Eventual poate imi recomandati si o marca, vad ca sunt multe pareri contra aral. 

Modificat de santinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,5w40 este mai subtire decat 10 w 40 doar la rece(la pornire),ceea ce reprezinta un avantaj.la temperatura de functionere au aceeasi plaja de vascozitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca depinde de gradul de uzura al motorului. Spre exemplu, la un suzuki vitara 1.6 benzina, cand am bagat 5w40 conform sfaturilor de aici l-a pierdut mai repede decat pe 10w40.
Care este explicatia  ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai cerut sfaturi pe forumul gresit , o fi o explicatie :)))

On 11/10/2018 at 12:46 AM, jag said:

chiar nu inteleg agatarea de norme si vascozitati invechite.

daca avem masini vechi, de ce norme sa ne legam?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masinile sunt vechi, dar normele noi in general le incorporeaza si pe cele vechi. acum sunt uleiuri si combustibili mai buni. iar un ghid de ulei pe orice site te indruma mai intai la norma noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Combustibili mai buni avem...pe cifre. În realitate a apărut un nou contaminant în uleiul din motoarele diesel, biodieselul. Nu am avut timp să mă documentez în privința lui, poate ne explică cineva cum stă treaba cu el. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!