Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

On 9/21/2018 at 12:24 AM, Trofin Liviu said:

Uite, ca să îți dau exemplu de afirmație care contrazice opinia generală foarte favorabilă uleiurilor cât mai sintetice. Dacă iei și diseci compoziția unui ulei cu procent mare de sintetic, aditivat modern, ai senzația că citești compoziția unui plastic. Chiar alaltăieri am aruncat o privire pe compoziția materialului tubulaturii care se montează pe o navă ce se construiește la noi în șantierul naval și am constatat că formula chimică a compoziției se aseamănă în proporție foarte mare cu compoziția dată de un prieten pentru un aditiv utilizat pe scară largă în uleiurile low saps. (compoziție pe care un laborator convențional nu o poate identifica). Îți dai seama că nu are nici un sens să pornesc o astfel de discuție aici. 

 

Ca sa iti au un exemplu mai usor si mai concret: alcool etilic C2H5-OH, super. Alcool metilic, CH3-OH, not so much :))). Unul te face "fericit", altul te scapa lumea asta. Sau, aldehida formica, CH2=O. Astea sunt toate "asemanatoare" pentru unii care nu le-a placut chimia. DA, sigur, toata sunt alcooli, aldehide, esteri, polimeri...dar o legatura chimica diferita poate sa faca o mare diferenta. Nici intre U238 si U235 nu e mare diferenta, asa "la ochi", 3 numere, sa zicem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

On 10/4/2018 at 8:55 AM, Trofin Liviu said:

...... reducerea intervalului de schimb are consecințe pozitive întotdeauna. 

   Consecinte pozitive pentru buzunarul comerciantilor, si negative pentru mediu si buzunarul utilizatorului. Eu observ ca putine masini au motoarele distruse din cauza uleiului. Motoarele sunt distruse mai ales din cauza proastei proiectari ( la VW diverse coduri de motor la care le iasa biela prin blocul motor, alea cu axa cu came barbierita, alea cu intinzatorul de lant care sare. etc.). Desigur ca daca schimbi uleiul mai des motorul tine mai mult, dar eu vad in cimitirele de masini autovehicule cu motoare perfecte. Le patrunde rugina, accidentul, obsolescenta programata, programul rabla, inainte de a se distruge motorul. Stiu pe cineva care a dus saptamana aceasta o masina la rabla in perfecta stare, care avea 60.000 Km, cu uleiul schimbat la fiecare 5000 Km. Ce rost a avut?  Discutia despre uleiuri a ajuns la un asa nivel elevat de parca le folosim la dragstere de 10000 CP, nu la masini obisnuite de strada.

   In legatura cu titlul topicului, am observat ca normele VW sunt cu cifre pare pentru masini cu benzina si cu cifre impare pentru masini diesel. Deci nu este corect cum am vazut recomandarea pentru TSI sa bagi ulei norma 507-00. Corect este 504-00 la TSI de ex. si la diesel 507-00.  Ce as vrea sa intreb. Am TSI 1,2 EA 211 in care am ulei norma 504-00. La urmatorul schimb pot sa bag noul ulei aparut pentru masinile cu GPF cu norma VW 508-00? Uleiul care are cifre mai mari la norma este automat mai bun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe MQB norma Long Life este 507-00 atat pentru TSI cat si TDI. Am vazut exceptii la 504-00 pentru interval scurt de schimb pentru motoarele TSI.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt la comun 504 si 507, atat de buna e norma incat rezista la orice fel de motor, nou sau vechi. 508/509 e ceva special, doar pt cateva motoare noi momentan care  asta cer. sunt de genul 0w-20(si hths mic, sub 3,5!!), nu poti pune "20" intr-un vw daca nu cere expres asta, nu?

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din moment ce tu pui 0w30 tot la un motor ce nu cere expres asta, acum poti sa incerci si 20 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă la 504.00-507.00 Vw spune negru pe alb că înlocuiește normele mai vechi, la 508.00-509.00 nu spune nimic. Dacă nu spune, nu se pune. 

0w30 este o vâscozitate căreia Vw i-a dat aprobare (Vapsoil 0w30). Nu sunt multe firme care au cerut aprobare pentru 0w30. 

@marius1982.11 ai dreptate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 04.10.2018 at 8:55, Trofin Liviu a scris:

@Shevaro dacă ai avut o experienta mai îndelungată cu Valvo și ai avut rezultate bune, faptul că ai făcut dpf off nu înseamnă că ai schimbat ceva la motor, este același ?, rămâi cu el în continuare. Știi ce frustrant este să bagi un ulei și să constați că este mai prost decât cel dinaintea lui? Dacă merge bine motorul și nu consumă ulei înseamnă că este sănătos și nu are nevoie de o vâscozitate mai mare iar dacă optezi pentru una crescută nu înseamnă că îl protejezi mai mult, se face doar pentru a corecta nivelul de uzură ceea ce la tine nu este cazul.

Cât privește intervalul de schimb, dă-mi voie să te contrazic. Absența dpf-ului prelungește viața uleiului. Îți imaginezi cât de contaminat este un ulei la regenerare? Dar dacă mergi doar în oraș și o apucă pe mașină regenerarea în parcare? Când aveai dpf ar fi trebuit să reduci intervalul, acum poți răsufla ușurat! Oricum, reducerea intervalului de schimb are consecințe pozitive întotdeauna. 

Multumesc pentru raspuns, uleiul folosit de la Valvoline este long life (recomanda intervalul de schimb pana la 30.000 km), dar nu voi lasa niciodata uleiul mai mult de 15.000 km indiferent de tip sau marca. Mecanicul a recomandat 0w40 sau 5w40 deoarece motorul are acum 150 cp si a recomandat vascozitate putin mai mare la cald deoarece se va incalzi putin mai mult decat inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Shevaro, un ulei care are aprobarea Vw trebuie să facă față și într-un motor de 75 cp și într-unul de 300 cp.

Pe cifre un 5w30 stă mai bine decât un 5w40, indice de vâscozitate mai mare, Noak (evaporare) mai mic, spectrul de temperatura de utilizare mai larg, ungerea se face mai rapid, răcește mai eficient, aditivare superioară, etc. Studiază dacă nu cumva Ravenol VMP se poate constitui într-o opțiune mai bună, este făcut să reziste la solicitări intense.  Răspunsul corect la întrebarea ta va fi dat de încercări și vei vedea dacă bate sau nu cu cifrele, am senzația că vei rămâne tot pe 5w30. 

Modificat de Trofin Liviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, GTD said:

Din moment ce tu pui 0w30 tot la un motor ce nu cere expres asta, acum poti sa incerci si 20 

nu cere expres, doar daca tin la ea e recomandat. are aprobare vw potrivita(peste restul recomandate) si hths peste 3,5. plus toate ghidurile de ulei(si deci vw) recomanda asta ca prima optiune, daca au in oferta lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cryst7ano Xado nu face uleiuri, pentru asta apelează la serviciile producătorului Eurol din Olanda. Cei de la Eurol au spus că nu fac uleiuri cu caracteristici speciale pentru Xado, ci doar îmbuteliază propriile uleiuri.

Prin urmare poți să cauți să iei direct ulei Eurol, dacă prețul ți se pare convenabil (sigur este mai ieftin decât echivalentul Xado), din câte știu au importator în România. Cei care folosesc Xado se declară foarte mulțumiți. Eurol Super Lite 5w40 am văzut într-un film făcut de David, vlogger-ul de la La Garaj Show. 

Modificat de Trofin Liviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact de informatii dastea aveam nevoie, nu sunt pus pe un singur brand, pana acum am folosit Castrol, apoi am pus Motul si am fost mult mai multumit, dar zic ca se poate si mai bine, pe lista am si Liqui Moly Top Tec 4200, si Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna! Passat B6 2.0 CR DPF  81 kw cod CBDC si folosesc de regula Motul Specific norma 504-507. Astazi la service, probabil din gresala, au livrat si facut schimb cu Motul Specific norma 229.52. Am vazut de abia dupa ce am ajuns acasa de la service. Am citit despre norma si cica este impusa de Mercedes pentru Euro 6 si AdBlue. Avand in vedere ca a mea este trecuta E5 dar fara AdBlue, stie cineva daca este o problema uleiul bagat? Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un ulei dedicat Mercedes... fara vreo aprobare VW ...  eu nu m-as risca sa il folosesc, habar nu ai ce pachet de aditivi ai la el ... 

 

   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are hths 3,5 vâscozitatea la fel ca un 507.00 Ar trebui să meargă câteva mii de kilometri (nu interval complet). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, Octavian76 said:

Buna! Passat B6 2.0 CR DPF  81 kw cod CBDC si folosesc de regula Motul Specific norma 504-507. Astazi la service, probabil din gresala, au livrat si facut schimb cu Motul Specific norma 229.52. Am vazut de abia dupa ce am ajuns acasa de la service. Am citit despre norma si cica este impusa de Mercedes pentru Euro 6 si AdBlue. Avand in vedere ca a mea este trecuta E5 dar fara AdBlue, stie cineva daca este o problema uleiul bagat? Merci.

Este ok, nu e problema, normele sunt similare prezente simultan pe multe uleiuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Octavian76 Ca să înțelegi diferența dintre cele două norme îți atașez o diagramă Lubrizol. Cred că singură te va ajuta să iei decizia corectă. 

chart.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va spun "patania mea". Am un A3 Sedan cu 2.0 TDI versiunea de 150 CP (nu stiu codul motor). Cand l-am cumparat (adus din DE in 2017, prin August) am mers la un mecanic de pe forum, care mi-a pus Fuchs GT1 Pro C3. 

Acum 2 saptamani am zis sa schimb uleiul si dupa cercetari amanuntite pe tot felul de situri si forumuri, am ajuns la concluzia ca Liqui Moly Top Tec 4200 ar fi o alegere mai buna. Toata lumea il lauda.

Mare gresala - de cand am acest ulei am observat o schimbare destul de mare al sunetului motorului (pana si sotia a observat) - Suna mai a tractoras. Audi este foarte bine antifonat si unii colegi care au mai mers cu mine in masina ma intrebau daca e diesel sau benzina. Ei bine, acum la fiecare acceleratie se AUDE a diesel.

In plus, masina consuma mai mult cu 1l/100 in Buc; consumul crescut se vede si in extraurban - am  o portiune de drum pe care am parcurs-o de zeci de ori cu 120 pe pilot in a 6-a si consumul instant intotdeauna era sub 4 - acum e 5.

Concluzia: Dupa 1000 KM cu acest ulei, il voi arunca si revin la Fuchs. Am vrut sa impartasesc, sa nu mai pateasca si altii ca mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Motul 8100 x-clean+ sau Castrol Edge Titanium FST LL, ambele 5W30. Masina este un Leon 2.0 TSI, 2010, cod CCZB, pe cartea service apar numai schimburi cu Castrol 5W30 LL de la 0 km. Sa continui cu Castrol sau sa trec la altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@flaviusmaff daca esti multumit de Castrol, de felul cum toarce motorul si de faptul ca nu papa ulei, poti sa ramai la Castrol. Eu de exemplu, pentru Passat-ul din semnatura am sa trec peste 2 sapt de la Castrol Edge 5W40 la Castrol Edge Professional LL 5W30. :) Am zis sa raman tot la Castrol pentru ca masinii ii este bine momentan. Daca constat nereguli, Motul este in planul secundar pentru mine.

Ca si alternative pe care le-am primit de la colegii de pe forum, ar mai fi Valvoline sau Revanol. Poti sa arunci o privire si-n ograda acestor doi producatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AudiA3sedan Fuchs este un ulei excelent deși au înlocuit PAO mai scump cu GTL mai ieftin. Pățania ta începe să îmi contureze scenariul în care Liqui Moly (Meguin) este preluat de Wurth și cum se întâmplă de obicei, schimbarea stăpânilor nu este întotdeauna de bun augur. Preluarea a costat, probabil acum taie din costuri să recupereze cheltuiala. :(

Cât privește consumul mărit, sesizez o problemă generală zilele astea, nu știu ce naiba fac ăștia motorinei, de oricare ai băga, consumă mai mult. Și eu am un litru în plus consum, chiar în mijlocul zilei când temperatura încă trece de 20 grade și nu am schimbat uleiul să pot da vina pe el. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, dumix a scris:

@flaviusmaff daca esti multumit de Castrol, de felul cum toarce motorul si de faptul ca nu papa ulei, poti sa ramai la Castrol. 

Oricum motorul consuma in jur de 1l de ulei de la schimb la schimb. Sincer sa fiu nu am observat nereguli pana acum, ci doar sa trec ma ceva mai bun decat Castrol, mai ales ca urmeaza un stage 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://oil-club.de/index.php?board/240-vag-vw-audi-skoda-seat/

@flaviusmaff ar trebui să arunci un ochi pe oil-club.de, ai putea să deschizi un topic în Engleză dacă nu știi germană. Recomandări sunt deja pentru motorizarea ta dar cred că trebuie să aprofundezi problema dacă ai de gând să treci la modificări. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!