Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

schimba service ul si uleiul,5w40 ul nu este pt motorul tau,care are dpf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu afecteaza cu nimic motorul dimpotriva , poti sa il lasi fara problema.Doar din cauza panaramei de dpf necesita 507.00 5w-30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci mi-am cam batut joc de 3 mil, o sa il schimb cat mai repede atunci, sa merg pe Motul ? Sau pe fuchs ? / Daca nu afecteaza cu nimic motorul, l-as lasa macar 5.000km, deocamdata se comporta bine dpf-ul, nu a mai cerut regenerare de 500km

Modificat de daniix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a precizat si colegul GTD... motorul nu are nici o problema cu 5W-40, dar din cauza DPF se cere la toate TDI-le VAG norma 507 00 , norma care este indeplinita doar de uleiurile 5W-30 LongLife... O fi foarte important filtrului, fiindca atat la schimb fix cat si Long Life sau mai nou cel flexibil, tot acelasi tip de ulei este recomandat pentru TDI cu DPF(507 00).

In timp ce la TSI-uri numai in regim de schimb LL sau flexibil este ceruta norma 507-504 00(neavand filtru particule), pentru 15 000/1 an se poate folosi si 502 00 adica orice 5W-40...  Daca nu iti pasa de DPF pe termen lung sau o sa il scoti cat de curand, lasa uleiul actual, daca vrei sa fi mai linisitit ( totusi un DPf costa mult de tot) trebuie sa folosesti din pacate 5W-30, desi este bine stiut ca nu ofera chiar cea mai buna protectiei motorului (multe 5W-40 pe termen scurt - adica un 8-12 000 km ofera protectie mai buna unor piese din motor, dar dauneaza pe termen lung DPF) ... alegerea este in mana ta. 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w40 cu specificatia C3 e destul de prietenos cu DPF nu cred ca ar trebuii sa fie probleme.  Oricum la masinile din acea generatie mare mi-ar fi surprinderea sa mai ai fagurele in carcasa DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de pareri, pe viitor o sa vreau sa il scot oricum, am auzit ca este destul de problematic. La ce te referi cu fagurele in carcasa DPF ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau să vă spun că uleiul 5w40 nu aduce cu sine o protecție mai mare la uzură. Pe oil-club.de sunt două analize făcute de un BMW 135 cu Total Quartz Ineo LL care are și norma 507 și Motul 300V 5w40 ambele la același număr de kilometri. Uzura obținută cu Total este mai mică decât cea obținută cu Motul. La prima vedere nu ai fi dat nici o șansă unui 507 în fața unui ulei sport full saps blindat cu aditivi dar cifrele spun altceva.

Deci cei care cred că o vâscozitate mai mare protejează de uzură mai bine ar trebui să își reconsidere părerea. Același lucru trebuie să îl facă și cei care cred că un 507 nu oferă suficientă protecție. 

V-aș pune linkurile dar trebuie să fii înregistrat ca să ai acces la atașamentele cu rezultatele analizelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce fac exact cei de la Total  dar in materie de teste de uzura ies extrem de bine in toate testele.  Si acel Total INEO ECS C2 special pentru Peugeot/Citroen  cu vascozitate redusa in toate testele e foarte ok.   Bun o sa ziceti teste ca teste dar... in viata reala ?    Sa o luam simplu... motoarele Peugeot HDI sunt considerate ca fiind foarte fiabile  spre deosebire de Ford si Mazda care foloseste aceleasi motoare si de care toata lumea iti zice sa te feresti... Ma refer la motoarele 1.4 si 1.6 HDI    .  Diferenta de fiabilitate o face fix uleiul ...

   La noi TOTAL/ELF nu sunt prea bine vazute pentru ca sunt fabricate in Romania si sunt legate de marci auto Frantuzesti.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 hdi este mult mai fiabil (indiferent pe ce marca de masini este pus, vorbim de motor, nu de anexele de pe el, bujii, relee, dpf-uri, egr)  decat orice motorizare din intreaga galaxie VAG TDI, poti sa pui ce motor vrei tu, si apoi eu iti spun ce interventii ai asupra unui motor vag intr-un anumit nr de km, cu toate punctele lui slabe.

Exista ulei 5w40 cu continut mic de sulf care nu afecteaza dpf-ul, se incadreaza in normele unui ulei cu norma 507, chiar exista uleiuri 5w40 si 0w30 cu norma 507.00 LL ceruta de VW.

Exista si oameni care nu respecta norma dar aleg un ulei de la o firma cu renume, gen Redline, Amsoil sau Eneos, unele dintre uleiurile lor nu respecta normele cerute de Vw , cu toate astea inca nu a cazut nici un motor din cauza ca uleiul se incadreaza in indicele de vascozitate la 40/100grade si la hhtc/tbn.

Fiecare pune ce vrea in masina lui,  nu te obliga nimeni sa faci nimic.  Total sunt niste uleiuri ok pt pretul cerut, este si asta o varianta. Nu exista cel mai bun ulei, exista uleiul potrivit in functie de necesitati (temperatura de lucru, distanta parcursa, orele de functionare, rpm-urile la care functioneaza motorul).

 

Cat despre testele de uzura intre diferite uleiuri, eu nu sunt neaparat interesat de acest aspect, si nu cred ca ar trebui luat in considerare, deoarece, astea sunt elocvente pt masini ce fac multi km pe an, si pt masinile care le lasi copiilor, cine tine o masina mai mult de 200.000km? ca sa te intereseze uzura?nimeni.

Apoi, de ce m-ar interesa neaparat uzura? ma intereseaza cat de fluid este uleiul la rece, deoarece pana ajunge ulei la toate componentele din motor dureaza putin, iar pana ajunge ulei sa unga bine turbina iar dureaza, cu alte cuvinte, pt cei care circula in oras, si nu incalzesc bine uleiul ca sa -si atinga potentialul maxim de lubrifiere, un ulei mai fluid (eu de ex folosesc pt oras 0w30 Shell) asigura o protectie mai mare per total, decat un ulei gros care scoate uzuri mai mici longterm la mers pe autostrada, sau la mers tare, cu uleiul incalzit. Cumparati ulei in functie de nevoi, de stilul de condus si de locul unde conduceti (afara/oras), nu cumparati uleiul doar pentru ca respecta norma impusa de producator.

 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, daniix said:

Multumesc mult de pareri, pe viitor o sa vreau sa il scot oricum, am auzit ca este destul de problematic. La ce te referi cu fagurele in carcasa DPF ?

DPF nu se scoate, se curata si se foloseste uleiul corespunzator.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragii mei, eu daca nu am DPF, cam ce recomandati ? 5W40 sau 5W30, momentan am pus Mobil ESP Formula 5W30, nu vad nici o schimbare in mersul motorului (am trecut la Mobil Super 3000 XE ),ce pareri aveti ? ESP Formula am pus la recomandarea lui Andrei_221 in care am foarte mare incredere si caruia ii multumesc pentru tot sprijinul si sfaturile oferite. Tin sa mentionez ca nu am DPF si am doar 304000 KM :)

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in functie de buzunar si de cum il consuma...5w 30 e mai subtire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si bani... nu e problema, serios, tot ce e mai bun pentru ea! Nu papa ulei. Deci... ce sa pun la anu ?

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai nevoie de un ulei care sa respecte norma 507  schimbat mai des, ESP 3w30 care il folosesti acuma e ok.. numai nu il tine ca si altii 20-30 000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are nevoie de 507.00. Merge si 505.01

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferenta o face motorul. BKD merge si cu 0w30, are tacheti cu role. PArerea mea, MObil ESP 5w30, RAvenol, Motul .. 5w30 cu 507.00

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima recomandare VAG la BKD a fost intotdeauna 505.01. Poate sa mearga la fel si cu 0w-20 sau 15w-40 depinde cat vrei sa mearga .Am avut bkd de nou cam stiu de ce are nevoie imo 5w30 507.00 nu are ce cauta intr-un motor pd, de asemenea si la Cupra 5F 290 tot 5w-40 folosesc .

@noobsound bkd nu a avut niciodata dpf indiferent de anul fabricatiei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresala mea am crezut ca toate motorizarile de 2L dupa 2008 au venit cu DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pt raspunsuri baieti. Nu am dpfbkd-ul nu cred ca a avut, masina o am de abia 1 an si puti. Nu schimb uleiul si filtrele la mai mult de 10000 niciodata !!! MAsina a avut revizii DOAR la skoda si ei i-au pus tot Mobil sau Castrol 5w30! De asta am pus tot 5w30, la recomandarea lui Andrei_221 si oraman cred pe ce mi-a recomandat si am deja in motor. Are norma 505.01 , deci eu zic ca e ok, mi-a placut Mobil.... Ca si filtre merg pe Mahle, dar sa nu deviem prea mult de la subiect ca ne cearta adminii! :) Voi ce filtre mai puneti ?

 

Merci frumso baieti !

 

Cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gmtiby2016 Sunt foarte multe uleiuri bune, dacă respecți norma nu ar trebui să ai neplăceri. Doar atenție de unde îl procuri!

Vrei să mergi mai departe și să te documentezi în detaliu,  ai oil-club.de  acolo vezi analize la uleiuri proaspete și uzate. 

Cât despre filtre mie mi-au fost recomandate Filtron poloneze. Nu sunt chiar ieftine dar șansele să fie contrafăcute cică sunt mici. Mi s-au  părut a fi de calitate dar cum la ele chiar nu mă pricep a contat mai mult garanția autenticității. Eu am avut problema cu un filtru Mann, se stingea greu becul de la ulei și motorul huruia în primele zeci de secunde. Și îl cumpărasem de la magazinul unui prieten, nici el nu avea habar că furnizorul i-a adus produse contrafăcute. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am hotarat pana la urma sa scap de acel 5W-40, am programare joi la Avia pt schimb, si as vrea cateva pareri, am cateva zile pana sa procur uleiul, si banii nu ar fi un criteriu, vreau sa bag ce e mai bun.

Optiunile ar fi : Fuchs Titan GT1 Pro C-3 cu tehnologia XTL, 5W30 ~ 130 lei 4l / Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 ~ 230 lei 5l / Motul Specific 504.00-507.00, 5W30 ~220 lei 5l 

Am auzit ft multe lucruri bune de Liqui Moly, care credeti totusi ca ar fi cel mai recomandat pt Octavia 2 RS 170cp 2.0TDI PD dpf

Apreciez orice parere sau oricare alta optiune, nu prea ma pricep, si nu as vrea sa fac vreo boacana, multumesc anticipat !

Modificat de daniix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as merge pe Fuchs Titan, sau LM top tec, exclus Motul (mie nu mi a placut cum suna in PD).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!