Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

De ce folosesti 10w40 si nu 5w40? cu ce te ajuta 10-ele ? in nici un caz nu e mai vascos, daca pt asta il folosesti.

 

 

Cat despre pret, 180 ron - 4 litri (in motor intra 3.8 litri, adica 1 gallon).- 

 

http://automed.ro/index.php?menu=produse&filter_categorie=Lubrifianti&filter_subCategorie=ulei-motor&filter_subsubCategorie=&produs=Mobil%201%205w40%20turbo%20diesel%20made%20in%20usa!%20bidon%20de%201%20gallon--296

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e 10, este 0W40

Ma intereseaza in primul rand calitatea, apoi prettul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa o luam altfel, mai logic.  La ce exceleaza uleiul 0w40? la temperaturi scazute, aici este punctul lui forte, in rest e un ulei foarte bun. Problema se pune  cate zile de -15 -25 grade C ai pe an  ca sa il folosesti la potential maxim. Romania are o clima temperata, cu mai multe zile calde decat reci, 

 

Uleiul ala e perfect pt Rusia de ex, pt Ro e overkill. Si in plus, daca ai sa citesti review-uri, ai sa-ti dai seama ca toti care au folosit 0w40 au sustinut ca motorul este sesizabil mai zgomotos cu acest ulei. fiecare e liber sa foloseasca ce vrea.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ce scrie:

" Uleiul Mobil 1 0W-40 are o gamă extrem de largă de protecţie la temperaturi scăzute cu 0W până la temperaturi înalte cu 40 si este recomandat pentru a fi folosit in loc de orice 5W-40. Mobil 1 0W-40 reduce depunerile şi are stabilitate excelentă în condiţii extreme de temperatură, rezistenţă deosebită la oxidare."

 

Eu am mai folosit MOBIL 1 - 0W40 si am fost f. multumit. Motor silentios la pornire, etc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M1 New Life 0w40 are pp de -46 grade. Fata de un 5w40 la -10  sau -20 de grade de exemplu va asigura mai repede presiunea de ulei.

 

De faptul ca are 60% baza PAO nu mai zic. 

 

In cazul meu e mai silentios motorul cu 0w40 decat cu 5w30. Nu cu mult dar este. Acum are 4k km in motor iar 50% din Km sunt facuti in oras. 

 

Ulei 5w40 bun: Eneos Sustina 5w40, Shell Helix 5w40 cel cu baza GTL, Fuchs titan gt1 5w40 XTL, Valvoline synpower extreme mst 5w40.  

In functie de buget aveti si solutia... . Eu as merge pe Eneos sustina daca tind neaparat spre 5w40 ( baza GTL cu rezultate foarte bune la uzuri, zgomot, performanta )

 

Acum mai conteaza si despre ce masina este vorba.... an, motorizare.... Ar fi bine sa evitati M1 new life daca e vorba despre o masina de generatie veche ( 2000 de exemplu ). Aditivii solizi din el nu fac casa buna cu aliajele acelei perioade.

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditivii solizi de care vorbesti se regasesc in majoritatea uleiurilor A3/B4 inclusiv in  Eneos. Axul cu came de la motoarele japoneze nu este la fel de mamaliga ca si cel al Pd-urilor de la Vw. Cu alte cuvinte, nu e recomandat sa bagi 0w40 in Pd-uri si nici in ALH, astea au nevoie de altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M1 New life 0W-40 are aprobari VW pentru 502.00 si 505.00, deci se preteaza foarte bine la benzinele mai vechi de la VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are aprobare 503.01 , 505.01

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomandarea nu este echivalenta cu aprobarea, pagina respectiva nu ofera corect informatiile despre produs

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varianta SUA este mai slaba decat cea EU new life.


Castrol 5w30 Edge FST - cel 504/507 are 

-  Distillates (petroleum), hydrotreated, heavy paraffinic REACH #: 01-2119484627-25 EC: 265-157-1 CAS: 64742-54-7 Index: 649-467-00-8 ≥25 - <50

 

Castrol 5w30 Edge FST - titanium 

-  Distillates (petroleum), hydrotreated, heavy paraffinic REACH #: 01-2119484627-25 EC: 265-157-1 CAS: 64742-54-7 Index: 649-467-00-8 ≥25 - <50

-  2,6-di-tert-butylphenol REACH #: 01-2119490822-33 EC: 204-884-0 CAS: 128-39-2 ≥0.1 - <0.3 Xi; R38 N; R50/53 Skin Irrit. 2, H315 Aquatic Acute 1, H400 Aquatic Chronic 1, H410

  -  Diphenylamine EC: 204-539-4 CAS: 122-39-4 Index: 612-026-00-5 ≥0.1 - <0.19 T; R23/24/25 R33 N; R50/53 Acute Tox. 3, H301 Acute Tox. 3, H311 Acute Tox. 3, H331 STOT RE 2, H373 Aquatic Acute 1, H400 Aquatic Chronic 1, H410

-  Phenol, dodecyl-, branched REACH #: 01-2119513207-49 EC: 310-154-3 CAS: 74499-35-7 / 121158-58-5 ≥0.1 - <0.19 Repr. Cat. 3; R62 Xi; R36/38 N; R50/53 Skin Irrit. 2, H315 Eye Irrit. 2, H319 Repr. 2, H361f (Fertility) Aquatic Acute 1, H400 Aquatic Chronic 1, H410

 

Aceeasi baza si la FST si la cel normal iar aditivarea este in mare la fel. 

 

Sunt contra castrol in general la nivel de detergenti. Ei merg pe magneziu care este destul de abraziv comparativ cu calciu. 

Sunt alte solutii mult mai bune decat castrolul.

 

Treaba e ca acest castrol oricum are contract cu VW deci interes 0 in a produce o baza macar PAO nu zic de GTL sau esteri.

 

 

La aceeasi bani poti lua shell helix ultra cu baza GTL care este net superior castrolului.  Sa nu uitam ca shell produce uleiul OEM 5w30 504/507 sub Vapsoil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand ai comandat  G052167M2 sau G052195M2 ai primit Vapsoil cumva ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GVW052195M2AU

si

 

Ulei Audi Vapsoil 5W30 -http://www.idnesauto.ro/articol-nou/2488/ulei_motor_vapsoil_vw_group_norma_507.00_long_life_iii_5w30_1l.html

 

 

G052167M2 este Fuchs Titan GT1 XTL

 

Pentru Audi ai 2 tipuri de OEM. OEM-ul comun VW Special plus si Vapsoil 0w30 si 5w30.  Aftermarket-ul este Castrol. 

Pastrand familia VAG la porsche uleiul oficial pentru unele modele este Mobil1. Iar Mobil1 New Life este uleiul oficial porsche si de prima umplere pentru unele motoare. 

 

Eu am folosit castrol 5w30 504-507 pus in reprezentanta si fata de M1 new life .... nu sufera grad de comparatie. Cu M1 in mers la turatii mari ai alt motor dpdv fonic. La nivel de uzuri nu discutam, dovada o reprezinta multitudinea de UOA-uri.

 

Avand un ulei pe piata  cu baza de grupa 4 in cantitate foarte mare, aditivare cu zinc fosfor ( clasica ) + Mo si B ( moderna ), Ca la greu pentru curatare si lista continua... Ce alegi ? Un ulei mediocru gen castrol sau un ulei premium care sa fim seriosi se baga in motoare porsche, motoare care costa. 

Ochelarii de cal spun numai castrol. Dar ma repet sunt multe alte solutii mult mai bune la aproape aceeasi bani. Dar daca unii vor sa mearga pe castrol, macar sa mearga pe varianta nemteasca care se gaseste si in Ro de cumparat si care e altceva.

 

Din curiozitate am ales sa comand un Mobil1 5w30 ESP. Sunt curios cum se comporta acel 504/507 fata de 0w40 502. Eu oricum schimb uleiul la 6-7k km pentru ca merg mult in oras. Pe langa oras o talpacesc de ii sar capacele uneori ( mai ales la drum intins ).

 

Iar M1 reprezinta un ulei care are valente premium dar nu pret premium. In comert gasesti ulei Fuchs Titan Pro S care costa 300 lei 5 litri. Ulei bazat pe PAO + esteri. Zici sa urci mai sus, Redline care nu e full esteric cum s-ar crede. Are ca baza 1-dodecene + esteri care pot ajune si la nivel de 10% cantiate din baza. 

Intr-adevar M1 new life are 1-decene adica o catena ceva mai inferioara dar totusi mult superioara oricarui HC. 

 

Japonezii vin cu Wbase GTL de la eneos. 

M1 cu PAO si GTL

Motul cu  esteri+ hc

Ravenol cu PAO si esteri

Shell cu GTL

.....

 

Castrol ? Aceeasi baza de ani de zile, numai HC. Aceeasi reteta de aditivare cu magneziu la care toti au renuntat. Ei investesc ceva bani in uleiuri sau le castreaza la nivel de aditivare casa atinca normele ?

Pe langa asta alta crima este sa respecti intervalul lor 30k km sau 2 ani mai ales in Ro. 

 

Problema pleaca de la oamenii care stau pe forumuri si efectiv arunca vorbe fara sa cunoasca. De la multi aud, NU ADITIVI, ! Aditivii FAC RAU. Dar ei uita ca VW au gama de aditivi de carburant. Uita ca folosind aditivi OMW-ul sau rompetrolul creste performantele carburantului. Nu mai continui subiectul asta pentru ca exista alt topic pentru el.

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca are pe eticheta trantita emblema unui producator din grupul VAG  nu inseamna ca e ulei oem , se numeste marketing .  Vapsoil este doar un brand de ulei (la fel precum Castrol , Motul , Mobil 1 etc), detinut de ASP Automotive GmbH

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu isi are locul intrebarea mea in acest topic rog sa fie stearsa cu scuzele de rigoare. Pe langa masina de la semnatura am achizitionat un Smart 600cc benzina  motor cu turbo.  Norma pe care trebuie sa o respecte MB: 229.5   iar ca vascozitate de la 0w30  la 10w40...   majoritatea folosesc 10w40 si interval de schimb 15 000km ca doar reprezentanta stie cel mai bine. Modul de gandire pe anumite forumuri e ridicol..

 

De aceea va intreb pe voi in conditiile unei folosiri 90% in mediul urban de genul pornit /10-15km/ oprit ce ulei ar fi cel mai ok?  Masina ruleaza max 10 000 pe an si schimburile intentionez sa le fac la 5000km.   Merita sa alternez sa zicem intre 5w30 iarna si   5 sau 0w40 vara? pretzul nu ar fi o mare problema intrucat baia de ulei e de 2,5L    Motorul are set motor nou si primul schimb il voi face la 300-500km

 

M-am gandit la Mobil New life 0w40  sau Eneos Sustina 5w40.  Puntcul slab al acestor motoare o reprezinta depunerile pe segmenti. Majoritatea au depuneri enorme pe segmenti (la segmentare se observa)... asta duce la un consum mare de ulei...  baia mica combinat cu lipsa unui senzor de nivel si motorul se face praf " din senin"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a cerut oem fostul proprietar. OEM la audi in reprezentanta e scump rau fata de pretul pe care il are uleiul la orice alt magazin de piese. Pe 5w40 special plus dai undeva la 90/ 1l reprezentanta adica ... dai pe ceva bun cat nu face. 

Cand te duci la audi si ceri OEM iti dau cele 2 variante spuse mai sus. Daca nu vrei OEM si vrei echivalent ei iti dau castrol. 

Asa si la piese, poti lua OEM sau aftermarket in reprezentanta. 

 

In reprezentanta se lucreaza cu ce vrea producatorul masinii nu neaprat cu ce e mai bun. Iar ei nu vor pune ce e mai bun, ca doar nu sunt nebuni sa nu mai vrei si alta masina mai repede :) . Ei recomanda castrol pentru ca au partereneriat cu castrol. Licitatii, oferte, etc. 

Castrol cum era SLX nu se va mai face. 

 

 

Daca nu isi are locul intrebarea mea in acest topic rog sa fie stearsa cu scuzele de rigoare. Pe langa masina de la semnatura am achizitionat un Smart 600cc benzina  motor cu turbo.  Norma pe care trebuie sa o respecte MB: 229.5   iar ca vascozitate de la 0w30  la 10w40...   majoritatea folosesc 10w40 si interval de schimb 15 000km ca doar reprezentanta stie cel mai bine. Modul de gandire pe anumite forumuri e ridicol..

 

De aceea va intreb pe voi in conditiile unei folosiri 90% in mediul urban de genul pornit /10-15km/ oprit ce ulei ar fi cel mai ok?  Masina ruleaza max 10 000 pe an si schimburile intentionez sa le fac la 5000km.   Merita sa alternez sa zicem intre 5w30 iarna si   5 sau 0w40 vara? pretzul nu ar fi o mare problema intrucat baia de ulei e de 2,5L    Motorul are set motor nou si primul schimb il voi face la 300-500km

 

M-am gandit la Mobil New life 0w40  sau Eneos Sustina 5w40.  Puntcul slab al acestor motoare o reprezinta depunerile pe segmenti. Majoritatea au depuneri enorme pe segmenti (la segmentare se observa)... asta duce la un consum mare de ulei...  baia mica combinat cu lipsa unui senzor de nivel si motorul se face praf " din senin"

 

 

Evita uleiurile HC in acest caz. 

Ca sa nu incurcam topicul te invit pe privat :)

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot pe Valvoline as merge si eu.

L-am folosit cativa ani cand am luat masina si s-a comportat bine. Pare ca intre timp s-a mai schimbat putin formula si are punctul de curgere chiar mai jos :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prelucrare mai buna a bazei + pachet de aditivare :D 3 de da ca la xfactor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa punem intrebarea astfel: pe cine intereseaza sa bateti campii ca sa faceti voi posturi?

ORICE post Off topic va fi sanctionat conform prevederilor regulamentului!

 

Multumesc pentru intelegere... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegii, vad un Ravenol care are aprobare 505.01, inclusiv pentru PD (al meu motor e BJB, euro 3) http://www.ulei-ravenol.piese-autonext.ro/ulei-motor-ravenol-hls-5w-30-1l. Este mai bun decat 5w40 VPD (pe care-l folosesc acum) sau sa raman la actualul?

Pe site-ul Ravenol vad trei tipuri de ulei care pot fi folosite la 1,9 tdi:

RAVENOL WIV III SAE 5W-30   RAVENOL HLS SAE 5W-30       RAVENOL VPD SAE 5W-40    
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!