Jump to content

Impresii chiptuning...


andREI
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

teste cu un accelerometru pe 1.9TDI ALH original si apoi tunat

Soft original

run1

400m 19.78sec 112.8kmh

250m - 14.67

100m 8.32

0-100 15.4

0-80 10.28

-----

run2

400m 19.4 111.5kmh

250m 14.25

100m 7.93

0-100kmh - 15.22

0-80 9.77

-------

400m - 19.50 @110.3

250m - 14.32

100 7.95

0-100kmh - 15.37

0-80 - 9.97

-------

400m 19.15 114kmh

250m - 14,13

100m - 7.90

0-100 13.9

0-80 9.55

Soft tunat in ECU

400m - 17.55 @ 126.8kmh

250m - 13.00

100 - 7.38

0-100 10.78

0-80 7.5

---------

400m - 17.53sec @126.2kmh

250 - 12.95sec

100m - 7.3 sec

0-100 - 10.73

0-80 7.4

---------

400m - 17.78 @ 124.5

250m 13.15

100m - 7.45

0-100 - 11.05

0-80 - 7.68sec

-----

400m - 17.97sec 124.6kmh

250m 13.32

100m 7.55

93kw @108kmh

0-100 11.90

0-80 - 7.78

------------------------------------------------------------------------

Va las pe voi sa trageti concluzia. Spun doar ca diferenta intre original si tunat a fost in medie de 22kW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi inca o data Voinea

masina mea in decembrie face 2 ani de cand e chipuita de tine

mi-a rezultat o crestere de cuplu de la 310NM/1750rpm la 410NM/2000rpm si o crestere de putere de la 131CPla 4000rpm la 184CP la 4000rpm

masina a rezistat foarte bine stressului suplimentar si nu a fost iertata de loc vede zilnic de vateva ori 4600-4800rpm si merg mereu sportiv foarte turat, nu prea schimb sub 3800rpm fiindca motorul se aude acum frumos nu chinuit ca inainte cand parea ca nu e normala utilizarea la ture mari

mi se pare cel mai bun lucru pe care l-am facut masinii cu exceptia consumabilelor schimbate la timp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-a rezultat o crestere de cuplu de la 310NM/1750rpm la 410NM/2000rpm

Vezi ca AVF-ul are stock 310Nm la 1900rpm, nu la 1750.

si o crestere de putere de la 131CPla 4000rpm la 184CP la 4000rpm

Cei 184CP cititi pe vag-com sunt la motor, nu la roata. La pamant zic eu ca ajung ~165cp.

In alta ordine de idei, si eu am soft de la Dragos de un an si ceva (131cp->165cp) si masina se comporta impecabil din toate punctele de vedere.

clienti_multumiti ++; :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

absolut corecte cele doua corectii

in aceeasi ordine de idei pui jante mai grele(mai mari 17"-18")= putere mai mica la roata

cred ca ai simtit o mica penalizare pe jantele de 17" nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristibt daca vorbesti cu mine, da, intre jantele de 16 si 17 este o mica diferenta (aproape insesizabila dar daca faci ceva cronometrari gen 80-120, diferentele apar).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu simtisem drastic scaderea cuplului dar cred ca era datorita faptului ca motorul era benzina aspirata 2.0 145 cp 190nm si jantele de la 16" la 18"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai acum sa dau jos jantele de 19 si sa le pun pe alea de 17? Eu unu nu am simtit diferente pe A4 cand aveam 17 cu 15.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ca sau inmultit si la mine cei 75 caluti,au devenit 85,multumesc TCM,diferenta se simte,mai ales la aerul conditonat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As dori sa postez si impresiile mele dupa operatia de chip tuning.

Am efectuat operatiunea de remapare in luna martie anul asta la softul ECU al masinii din semnatura. Mentionez ca upgradarea softului NU am facut-o la TCM, asta ca sa nu existe dubii.

Imediat dupa operatie am iesit cu masina pe sosea la test.

De la aprox. 2400 tur/min in sus, masina tragea bestial, eram uimit de diferenta de putere. Dar intre aprox. 1800 - 2300 tur/min, resimteam niste socuri puternice. :icon_thumright: Pe atunci nu stiam ca turbina intra in regim de surge. Am aflat ulterior, accesand acest forum si TDIClub.com. Mentionez ca la testare dadeam 'blana' in treapta 2 de la 1600 tur/min. Acum dau 'blana' doar cand turometrul imi arata min 2300 -2400 tur/min.

Cu timpul, cred ca ECU a ajustat parametrii, astfel incat fenomenul nu mai apare decat f. rar, iar socurile in turbina se simt f. f. putin in comparatie cu prima seara. Dar nici performantele masinii nu se mai compara cu cele din prima saptamana de dupa remapare, scazand simtitor, totusi e mai bine decat cum era in stock.

Ma bucur totusi ca inca turbina n-a crapat.

Sunand la firma care a efectuat remaparea la cateva zile ca sa raportez socurile, mi s-a spus ca probabil e mizerie in turbina, sau ceva de genul. Va dati seama ca n-am mai avut curajul sa ma intorc la ei sa mai umble la soft.

Asa ca, all in all, nu mi se pare corect pretul pe care l-am platit (care a fost pretul pietei, il stiti) pt. remapare.

Daca cresterea de putere a motorului se obtinea fara a induce fenomenul de surge turbinei, tot respectul. Dar asa, cred ca si jumatate din el e prea mult.

Acuma am si eu o intrebare. Se poate face o remapare dupa care sa poti da 'blana' la orice turatie si sa nu apara fenomenul de surge?

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surge se intampla si la o masina nemapata. Ca sa il eviti pur si simplu nu dai blana sub 2000 de ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Cu toata rusinea intreb ce inseamna fenomenul "surge".

Ma documentez "pana-n dinti cum se spune " pentru ca am de gand ca joi saptamana aceasta sa fac o remapare la masina mea de la 101 la 125 CP la TCM turbo. Dupa cate am citit pe forum , cam 90% din ce-i ce au efectuata aceasta operatie sunt multumiti dar inca sunt sceptic , asta datorita faptului ca din fabricatie un Passat de131 CP are un altfel de ambreiaj (putin mai mare),cutie in 6 trepte, o alta turbina, probabil si galeria de evacuare ceva mai mare s.a.m.d. Eu daca fac aceasta modificare nu apar supraincarcari de sarcina la componentele enumerate mai sus? Nu se forteaza motorul , este ca si cum ai avea mereu obrajii umflati de aer si gura prea mica sa poti evacua. SCUZE DE COMPARATIE, dar asta mi-a venit in gand acum.

Eu am schimbat ambreiajul anul trecut, impreuna cu turbosuflanta , cam 15000 Km facuti de atunci. Nu merg sportiv tot timpul dar fac des drumul Brasov - Bucuresti si uneori la depasiri simt nevoia de mai multa putere.

Sa fac operatia sau nu ? Asta-i intrebarea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cititi ce zic astia pe TDIClub.com

http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-8.html#p

The standard "mapping" in the ECU is very conservative, partially in order to mask this behaviour, but those insisting upon better performance than stock will want to fully utilize the turbocharger's capacity while not overstressing it.

Deci in configuratie stock surge-ul e mascat. Vreau sa spun ca in cartea tehnica a masinii nu scrie nicaieri ca poti da blana de la 2000 tur/min in sus altfel iti pierzi garantia. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut tuturor,

Am fost astazi la Voinea pentru o remapare. Totul a decurs normal, colegul lui a fost foarte rapid si foarte explicit in tot ce a facut.

Impresii la cald:

Imediat ce a terminat am mers impreuna intr-un scurt drive-test si pot spune foarte sincer ca nu mi-am recunoscut masina. Acum are 140 CP si 320 Nm.

Toate treptele sunt mult mai rapide, extrem de rapide. L-am lasat inapoi la firma si am fugit pe A2 sa vad tot ce poate. Am mers relativ incet pana la km 13. De acolo am calcat-o tare, nu foarte tare, pana la 3500 rpm. Dupa foarte putin timp m-am trezit in treapta a 5-a la 4000 rpm - 210km/h. Inainte nu trecea de pragul de 200. Am cronometrat timpul de la 100 la 200 km/h si nu mi-a venit sa cred - 35-37 sec. Masina este de nerecunoscut.

Daca are cineva intrebari...

Multumesc mult d-lui Voinea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-a rezultat o crestere de cuplu de la 310NM/1750rpm la 410NM/2000rpm si o crestere de putere de la 131CPla 4000rpm la 184CP la 4000rpm

Tu ai facut stage 2-u ? sau cum de ti-a crescut atat de mult cuplu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

simplu, a citit puterea pe vag-com dupa resoftare si a dat 184 dar aceea este puterea la motor, nu la roata. A raspuns si cristi deja in postul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la cuplu la fel (Ice, 50rio a intrebat de cuplu nu putere)...probabil masurat la roata dadea undeva pe la 370 nm (de la 310)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tuning la Voinea pt masina din semnatura 100->130CP si 240->300NM, 30-40 km parcursi dupa

Impresii:

- putere/cuplu marite (acesta era si scopul)

- masina trage mai liniar urcand in turatie + simti ca trage si la turatii peste 3500

- una din cele mai ciudate impresii este ca motorul are un zgomot mai placut (sau intr-o alta exprimare: mai putin deranjant), la >3000 ture. Este o vedenie de-a mea sau chiar poate fi bazata pe logica aceasta senzatie ?

- legat de fum n-am remarcat deva schimbat fata de starea initiala

- consumul instant aratat de comp. de bord la mers constant la diferite viteze este mai scazut cu 0.5-0.8 (ex. pe acelasi drum si aceleasi conditii la 80km/h inainte arata 5.0 constant acuma spre surprinderea mea numai 4.3 ).

- nici o senzatie de patinare la ambreiaj (nu aveam nici inainte)

Deci pe scurt - multumit!

Modificat de Mihai Dobrescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Fiindca e vorba de impresii... si nu e vorba de impresii DUPA chip-tuning, si fiindca nu-s foarte priceput in domeniu, as vrea sa va pun o intrebare tot din categoria impresiilor... ce parere aveti, oare nu e mai safe un chiptuning ALH de la 90 la 105-110 sau max 115 CP decat de la 90 la 125? Adica safe pt. toata partea mecanica, ambreiaj, turbina, stiti voi... de tocit cauciucuri din cauza de demaraj nu se pune problema, ca am ESP ;)

Tot legat de asta, are cineva acces la programelul celor din service-urile grupului ca in functie de VIN number sa putem afla ce ambreiaj este pe masina respectiva? Sa vedem dpdv tehnic daca cresterea in Nm este suportata de ambreiajul existent?

Merci mult si daca-s off topic... va rog sa mutati postul unde credeti de cuviinta. Si nu-mi spuneti sa folosesc butonul search, fac asta din 2006 de cand am decis sa cumpar skoditza - dar am asteptat sa termin si cu garantia ca sa "ma dau la ea" :) ...si sa prind curaj sa postez :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa faci si 200 de cai..nu inseamna ca trebuie sa pleci tare de fiecare data sau sa tragi de cauciucuri la fiecare plecare. stiu masini FWD de >250 de cai care au gumele de 25-30 000 km si nu pleaca tare de fiecare data.

crezi tu ca 10 cai inseamna asa mult pt motor? cat timp folosesti acest surplus de 10 cai, avand in vedere turatia la care se obtin si cat inseamna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am facut chipul la TCM acum vreo luna si ceva si sincer de performante sunt multumita. Problema este ca fumega exagerat (ceea ce pana la 22000km cand am facut chipul nu s-a intamplat niciodata) si consuma ulei mult mai mult decat pana atunci. Ba chiar de curand am constatat ca mi-a consumat aproximativ 250ml ulei in 1000km. Sa spunem ca sunt obisnuita sa stau cu uleiul in portbagaj, dar fumul pe care il scoate mi se pare uneori inacceptabil. Ce parere aveti, e normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

eu recomand sa treci pe la noi sa facem o diagnoza in mers. Fum negru = motorina ce nu se arde . Se ajustaza fara probleme si costuri suplimentare. Consumul de ulei sincer si la 2.0 TDIul meu cand sunt eu sofer (talpa grea) apare. Cand e sotia sofer nu e mai deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok :) Multumesc pentru raspuns. Initial am crezut ca e normal sau ca o sa-i treaca. Am sa va contactez saptamana viitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt. un motor 1.4TDi 70Cp dupa un chiptuning normal (+20CP) consumul cum se manifesta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!