Jump to content

Cuplu Motor Dupa Resoftare


rio
 Share

Postare recomandată

Cum se modifica cuplul motor dupa resoftarea masinii ? Ce se modifica la masina de-i creste si cuplu motor ? Cu CP cam stiu (in mare) cum ii mareste, dar la cuplu motor inca nu mi-am dat seama..

O alta intrebare, cum unii pun mai putini cai (tot din resoftare) si un cuplu mai mare, si altii mai multi cai si un cuplu mai mic decat exemplul anterior ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Ai un raspuns pe acest topic: Cum Aflu Cp, Nm?, masina modificata sau nu?, inclusiv grafic in postul #14.

2. Prin modificarea parametrilor din "hartile" stocate in ECU, harti conform carora functioneaza practic motorul.

3. ... sa speram ca primesti si raspunsuri mai calificate. :)

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

asta sper si eu..:) in mare stiu cum se poate schimba cuplul unei masini, dar doar mecanic. Electric chiar nu prea inteleg cum se schimba, si astazi am purtat o discutie intensa cu tatal meu pe tema asta. Acuma incerc sa ma conving..si sa vad mai exact mai ales de la persoane care se ocupa de asa ceva :mop: si imi dau explicatii mai clare si pe cat se poate si mai "babeste" ca eu deocamdata invat (e doar o pasiune..) :)

P.S.: mersi pentru redirectionare..dar pe mine ma intereseaza modificarea electronica care mareste cuplu :) nu aflarea lui :P Masina mea este stock deocamdata..de asta incerc sa ma informez si sa-l informez si pe taica-mio cat mai mult. Nici el nu intelege cum se poate schimba cuplu unei masini doar electronic. (nu este mecanic..dar in tinerete a cam avut aceiasi pasiune ca mine, dar deh..timpurile se schimba, lucrurile avanseaza..)

Modificat de 50rio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana mai posteaza si altii mai indreptatiti / priceputi, uite un exemplu oarecare gasit cu Google, dar mai sunt multe alte explicatii detaliate pe site-urile tunerilor.

"In prezent automobilele moderne au sisteme electronice de gestiune al motorului, indiferent daca motorul are sistem de alimentare cu carburator central monopunct, multipunct sau injectie directa cu tehnologie common rail cu controlul electronic al presiunii din injectoare.

Cea mai mare dezvoltare a avut-o bineinteles ECU (engine control unit). Acest device consta in unul sau mai multe microcomputere care gestioneaza reglajele motorului. Microcomputer-ul executa programele care sunt stocate in Memory (Eprom/Flash) device. ECU este responsabil de intregul management al motorului si controleaza, verifica si ajusteaza toate functiile importante ale masinii (motorului). Toate acestea se intampla cu luarea in considerare a conditiilor de lucru a motorului cumulate cu turatia si variabilele de mediu (temperatura exterioara, densitatea aerului, temperatura motorului, ...). Acestea sunt posibile datorita multitudinii de senzori cu care este dotata masina, senzori ce masoare presiunea, temperatura, turatia, viteza si cantitatea de aer ce intra in motor cu o foarte mare precizie. Dupa aceasta ECU citeste valorile memorate in Memory device prin intermediul unor harti predefinite pentru injectie, aprindere, presiunea din turbina, coeficientul lambda, ... In acest fel este posibil ca tot timpul sa fie cele mai bune valori pentru momentul aprinderii si cantitatea optima de combustibil cu o corecta presiune in turbina, acestea fiind citite in permaneta din hartile predefinite si corelate cu valorile senzorilor.

Toate aceste date sunt optimizate prin procesul de chiptuning. Asta insemana ca hartile pentru injectie (la masinile pe benzina aprinderea) si presiunea din turbina, sunt masurate pentru fiecare valoare din cadrul benzii de turatii, recalculate si cu o programare foarte detaliata pe computer se realizeaza o optimizare a incarcarii cu turatia. Acest lucru duce la o obtinere de valori ale puterii si cuplului maximale, in acelasi timp mentinandu-se tolerantele pentru o durata cat mai lunga a motorului si mentinandu-se un consum cat mai mic de combustibil. Astfel se obtine o crestere de 20-30% a puterii si cuplului pentru motoarele turbo si de 8-12% pentru motoarele normal aspirate, ceea ce duce la o imbunatatire a acceleratiei, a elasticitatii si a vitezei maxime a motorului toate acestea cu folosirea in fiecare zi a masinii si cu aceeasi regularitate a intervalelor de service ca si in cazul masinilor neoptimizate.

Scopul principal la masinile cu benzina este reglarea intre cantitatea necesara si cantitatea maxima de injectie. Amestecul aer-combustibil trebuie sa fie foarte exact pentru a lasa convertorul catalitic sa lucreze liber, cantitatea de combustibil injectat depinzand de cantitatea de aer care este admisa in motor. Aditional mai trebuie optimizat momentul de aprindere pentru a da scanteia cand amestecul de aer-combustibil este compresat la maxim in cilindru. Daca momentul aprinderii este prea tarziu consumul creste iar daca momentul e prea devreme masina da rateuri. Aditional ECU are mai multe scopuri care nu for fi schimbate.

La motoarele diesel moderne se iau in calcul cantitatea de aer ce intra in motor, presiunea aerului, temperatura exterioara, turatia si incarcare. Aceasta este nevoie pentru a mentine scazute emisiile poluante. La motoarele turbo diesel se regleaza presiunea in turbina si volumul din turbina dependente de turatie si incarcatura. Toate aceste informatii sunt stocate in Eprom/Flash la ECU-urile moderne. In functie de aceste valori ECU calculeaza din cadrul unor grafice (harti) la anumite valori ale turatiei/incarcarii cantitatea de combustibil necesar la injectie."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se modifica cuplul motor dupa resoftarea masinii ? Ce se modifica la masina de-i creste si cuplu motor ? Cu CP cam stiu (in mare) cum ii mareste, dar la cuplu motor inca nu mi-am dat seama..

Chestia asta nu prea are sens. Motorul produce cuplu, atat. Puterea este o marime obtinuta matematic, inmultind cuplu cu turatia si impartind la o constanta (7126 pt Nm). Dandu-se curba de cuplu, se poate calcula f usor curba de putere (exact asa lucreaza si dyno, masoara cuplul si calculeaza puterea). Acum, pentru a modifica cuplul produs de motor, se modifica multe harti, cele mai importante fiind cantitatea de motorina injectata si presiunea in turbina. Astfel, se obtine un amestec cu mai mult aer si mai multa motorina => explozii mai puternice => cuplu mai mare => putere mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

O alta intrebare, cum unii pun mai putini cai (tot din resoftare) si un cuplu mai mare, si altii mai multi cai si un cuplu mai mic decat exemplul anterior ?

simplu! cum spuneau si mai sus, puterea unui motor se calculeaza,insa cea ce vine publicat e puterea maxima(la turatia maxima) pe care o poate dezvolta un motor(mai adevarat ar fi: puterea pe care o poate respira).Asta inseamna ca regimul de turatie de putere maxima nu e altceva decat pragul unde motorul incepe sa nu mai respire eficient(schimbul de gaze devine mai anevoios si asta depinde de design-ul sau intern).Cuplul maxim este regimul de turatie la care motorul respira cel mai eficient(schimbul de gaze se face in modul cel mai curat,in sensul ca se produc cele mai potrivite turbolente in interiorul admisiei ,cilindrilor si evacuarea e cea mai reusita)

Acum intervine Tuningul:daca cineva e interesat de a avea o putere maxima mai ridicata, atunci tunerul va aplica niste mape mai impinse catre turatia maxima,insa motorul va avea un consum putin spus exagerat...si va fi mutat si limitatorul de turatie care taie alimentarea de combustibil.

La turbodiesel cresterea de putere va fi foarte dificil insotita si de o crestere a turatiei de putere maxima,in sensul ca e usor sa se mareasca cuplul,insa turatia e limitata din cauza arderii mai lente.Benzinarele aspirate obtin o crestere limitata de cuplu si de putere maxima di cauza (logic) ca nu sunt supraalimentate si opereaza intr-un regim mai strict de amestec.La aceste motoare insa se poate mari considerabil turatia,ceea ce ajuta destul de mult(ex: daca de la 0-100 pierdeai timp intr-a 2 treapta,ca trebuia sa schimbi intr-a 3-a,cu soft poti recupera mult,deoarece turatia ridicata iti permite atingerea vitezei de 100km in treapta a 2-a).

Ceea ce determina solutii diferite de cuplu,este limita fizica,de rezistenta a transmisieisi nu in ultimul rand insusi dorinta de a PERSONALIZA masina.

Personal eu nu agreez un motor cu un cuplu exploziv,care te face sa pierzi controlul si aderenta,(posibil si ambreiajul),insa sunt persoane care nu sunt interesate de viteza mare,ci doar vor sa aiba o masina nervoasa,care te "baga in scaun"si simti cum "pleaca de sub tine"(astea sunt "simptomele"unui cuplu mare la turatii mai mici)

In cazul TDI-urilor cred ca cea mai mare provocare la adresa tunerilor e aceea de a obtine o putere maxima cat mai ridicata,fara ca masina sa se transforme intr-un furnal...

In final puterea motoarele stock sunt rezultatul a ceea ce ramane din limitarile de poluare,de poluare sonora,de traditie a casei constructoare,de apartenenza la un anumit segment de piata,de necesitatea de a fi economice,da a putea functiona cu o multitudine de tipuri de combustibile,de a rezista un milion de km fara a fi prea costisitor de construit,de a functiona la -30 dar si la 50 de grade celsius.....si lista continua!

respect.

Modificat de silviu8x
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"O alta intrebare, cum unii pun mai putini cai (tot din resoftare) si un cuplu mai mare, si altii mai multi cai si un cuplu mai mic decat exemplul anterior ? "

E destul de simplu teoretic ,toate dieselurile au o limitare de cuplu,aceasta se da mai sus sau mai jos dupa cum preferi.De obicei la masinile automate se da mai putin cuplu decat la cele manuale pt a proteja cutia automata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

merita o resoftare la 1.9 TDI ? adica din 131 cp si 265 Nm la ce performante ajung ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

165 de cai ...dar ai awx?... ala are 285mn si avf 310nm din fabrica

oricum e diferenta mare....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca merita! Eu am AVF si de trei ani am si resoftare. In primul rand, diferenta se simte bine. In al doilea rand, masina are in jur de 250k km si este inca cu ambreiajul si turbina originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rectific...cuplu 285 Nm .

resoftarea afecteaza turbina si ambreiaju ? :)) .. ma mir ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rectific...cuplu 285 Nm .

resoftarea afecteaza turbina si ambreiaju ? :blah_: .. ma mir ...

daca cuplu e limitat la 370nm si ambreiaju e bunicel... nu ai probleme....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

am 131cp si 285 nM .. dupa resoftare ajung la 165 cp ? poate ma ajuta cineva cu un pret la o firma care se ocupa cu asa ceva ca nu vreau sa isi bage orice "nene" mana in ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Salutare am si eu o intrebare, ca tot se vorbeste despre cuplu, care este senzorul care masoara cuplul (parca este o limita de cuplu acesta trebuie sa fie masurat de ceva).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • Administrator

Nu exista in motor nici un senzor sa faca aceasta masuratoare. Este un cuplu calculat. Estimat poti zice de catre calculatorul motor (ECU) prin alcule in functie de driver-wish.  Cu cateva calcule simple si ajustari un programator ce face calibrari software motor (chiptuner) poate modifica acea estimare de xxx Nm. Astfel poti avea eronat un 600Nm pe un TDI 2.0 doar in diagnoza pe measuring blocks. Dar asta nu inseamna ca masina produce 600Nm in strada. E doar pacalita afisarea respectiva (lucru ce nu cred ca sta nimeni sa-l faca). 
Dinamometrele masoara cuplul la roata de fel. Ele stiu in urma calibrarii masinii pe role si RPMul corect al motorului. Astfel in functie de standardul folosit in masuratoare ( DIN70020, ISO1585, SAE J 1349, JIS D1001 sau EWG 80/1269  ) se ajunge la valoarea reala a CP in functie de RPM pe graficul final.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!