Jump to content

seat leon 1,6 16v probleme!


razvan 77
 Share

Postare recomandată

Pe langa broscuta 1200 din '61 mi-am cumparat un seat leon din 2002 cu motor de 1,6 asa ca sa pot sa umblu toata ziua si sa menajez Batrana Doamna.Masina e misto are 105 cp,nu prea multi dar trage bine.muzica trebuie sa o auzi altfel nu crezi ,asta in dotarea cu cd.problema este ca imi scoate un nor de fum alb la pornirea la rece.fumul nu miroase urat .ulei dupa masuraea cu joja se pare ca ,mananca.am mers la service seat (constanta ) si cand am luat masina si dupa ce am vazut fumul.ei spun ca motorul se aude bine ,au masurat gazele care au iesit ok.nu au vazut fumul pt ca masina e calda cand ajunge la ei si nu mai scoate nici un pic de fum.Am mai intrebat si alti mecanici (la service Ford ,am avut un focus) si au zis simeringuri de supapa. fumul asta de la pornire ma umple de nervi in fiecare dimineata :banghead: .Mi sa zis ca pt a schimba simeringurile e nevoie sa se dea chiolasa jos.. Am motive sa imi fac probleme din cauza asta????Reparatia nu costa o avere asa ca sunt dispus sa o fac .astept raspunsuri de la voi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca s-ar putea sa fie si de la ulei neschimbat la timp!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa fie abur (condens) acel "fum" alb?

Iti face doar cand e rece afara sau si vara/toamna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu si eu la fumul alb, mai mult la temperaturi joase (dimineata) sau cand masina a stationat >24 ore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am masina de 10 zile.Fumul asta arata ca un abur dar este enorm de mult ,un nor imens daca stationez.am mai avut un focus si ala daca nu il porneam cateva zile scotea un pic de condens si gata.dar asta ma omoara. Stiti pe cineva care sa fi skimbat simeringuri de supape??atunci cand este cald motorul nu se vede nici un fum.scoate ceva fum si daca sta 3-4 ore parcata si apoi plec.dar cel mai mult fum il scoate la prima pornire din zi. mecanicii au spus ca sin cauza simeringului ,peste noapte se scurge ulei in capul pistonului si din cauza asta este fum mult la pornire la rece. cred ca saptamana asta o sa merg la service sa rezolv daca se poate problema.

va tin la curent.sper sa fie bine,pt ca altfel am luat teapa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar arde ulei fumul ar trebui sa fie albastrui, nu alb. Fum alb apare de la vapori de apa sau chiar apa. Nivelul lichidului de racire e in regula?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nivelul lichidului este in regula, il tot verific.singurul care imi pare a scade este uleiul.si afara de asta masina porneste la sfert .daca ar fi avut garnitura de chiolasa arsa ar fi pornit greu ,nu?din punctul asta de vedere e bine.voi afla in curand.am mai cautat pe niste forumuri (nu romanesti)si la simptomele astea simeringurile erau de vina.

voi afla in curand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea scoate fum alb sau abur dimineata cand e rece dar cred ca e normal ca mie nu imi consuma nici ulei si nici nu am alte probleme si mai e si diesel asa ca nu cred ca ar trebuii sa iti faci atatea probleme.Oricum nu cred ca e fum cea ce vezi tu ci doar abur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cum e la voi dar la mine a scazut nivelul la ilei serios in cateva sute de kilometri .oricum am fost la service si am dat comanda de piese.toata reparatia cu manopera si tva(urasc tva-ul) costa 9.200.000 lei.si daca nu se rezolva ma enerve si ii fac si set motor ,mai costa si ala vreo 12 mil si gata .Naspa e ca ma imprumut de bani ,dar asta e .azi cand am pornit-o in lumina soarelui fumul era albastrui.Ghinion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema cu skimbat simeringuri de supape trebuie investigata , eu stiam ca nu se umbla la motor (exlus tacheti,axa came,si garnituri )

mi se pare cam grabita treaba cu setul motor(totusi e masina din 2002)

vasul cu apa pentru motor e curat?apa din vas e curata?

cam cat ulei maninca raportat la sute de km(sau la 100km) ?

Modificat de crash
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca fumul negricios inseamna consum mare de ulei si cel albicios inseamna ca e posibil sa ai scurgeri de benzina in ulei. Se prea paote sa ma insel, intreaba totusi si alti mecanici.

Consumul cum e ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la fum: albastru e ulei, negru e benzina/motorina, alb e apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si fumul normal? Cum arata? :lol: Eu acum zic ca am toate bubele la masina :D

La mine e albastru mai tot timpul. Numai dimineata e alb.

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am convingerea ca nu e de la simeringuri. Daca ar fi asa, ar scoate fum tot timpul. Dupa mine e absolut normal sa scoata abur. Si ale mele fac la fel.

Ce intelegi prin "scaderea serioasa a uleiului"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de cand am inceput eu sa banui ceva si am inceput sa urmaresc nivelul de ulei pe joja. cam in 500 de kilometri a scazut de la jumatate semnului pana la minim.asa ca e un MARE semn de intrebare.Oricum in lumina soarelui fumul este albastrui.Am intrebat mai multi mecanici pana sa iau hotararea de a o duce la reparat. va tin la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics

:lol: sa stii ca-mi pare rau sa citesc ce zici tu de masina ta dar trebuie sa iei si o compresie inainte de a schimba semeringurile de supape ca sa stii la ce te astepti.Sa le spui la mecanici sa curete si toate circuitele de ulei (e posibil sa ai un fel de "marmelada" in motor ceea ce inseamna ca uleiul nu a fost schimbat la timp sau fostul propietar a folosit mai multe tipuri de ulei altele decat a recomandat fabricantul masinii).Ca sa te linistesc sa stii ca am vazut masini care scoteau fum albastru la relanti si dupa ce s-au schimbat semeringurile de la supape jurai ca s-a schimbat tot motorul :lol: sa ne tii la curent cu mersul motorului dupa ce schimbi semeringurile.......BAFTA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei bine am fost la service si surpriza ,problema e mai grava decat credeam initial.imi trebuie si segmenti pt ca sunt coxati.Asa ca astept sa vina piesele.masina e in service demontata.se pare ca a avut un piston skimbat si cei care au avut-o s-au zgarcit la 100 de euro cat ii mai costau segmentii pt celelalte pistoane.mai nasol ca sunt niste zgarieturi pe camasa cu pistonul skimbat,ceea ce inseamna ca masina va mai ciupi un pic de ulei.reparatia costa cu totul 16 milioane.nu e de speriat dar e tare neplacut.cam azi ar trebui sa ajunca piesele poate maine sau cel tarziu sambata o scot din sevice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Gata am scos masina din service .merge bine.oricum acum trebuie sa ii fac rodaj asa ca merg pana la 3000 ture. toata treaba a costat 17.800.000. sa vedem ce se va intampla .vom afla daca totul este ok peste 15.000 km. bafta tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bafta tie si la cat mai putine neplaceri din acestea. Sa te bucuri de masina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai camasi la cilindri sau peretele cilindrului de fapt este blocul motor?

Daca zgarietura este adanca pe langa consumul de ulei vei pierde si compresie. Practic va fi un schimb continuu de materie intre carter si cilindru. Itzi recomand o masurare a compresiei. In rest multa bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu se putea schimba si cilindrul zgariat.Cat ar mai fi costat daca schimbai si cilindrii? B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

da frate am facut skimbul de ulei asa cum am zis la 15.000 Km de fapt a fost revizie la 65.000

inainte am facut o sonda de ulei si totul era OK .de3 la revizie am cam 4.000 de Km si vad ca totul este in regula.mentionez ca acele zgarieturi ,exact asta si erau niste zgarieturi fine pe care le vedeai si simteai la mana .si nu erau in zona de foc a cilindrului.nu am menajat masina deloc dupa ce am facut rodajul de 5.000Km.pot sa spun ca sunt linistit.merge bine si totul e OK.

salutatre .daca apar probleme scriu

Concluzie.nu va incredeti nici in mecanicii de la reprezentante,cand mergeti sa faceti o verificare inainte de cumparare.mai bine mergeti la un mecanic pe care il cunoasteti bine ca poate ala va zice daca i se pare ceva.

dupa reparatie eu am vorbit cu baietii din service si pt o mica atentie au promis ca daca voi veni cu cineva sa verifice masina (cand va fi de vanzare ) nu vor spune nimic.Pt ca vorba lor : "ce domne' noi nu avem nevoie de clienti"

Am inteles ca cel de la care am luat masina a mai fost cu diverse treburi pe la service si a intrebat daca eu am ajuns pe acolo.Cand a aflat ca defapt reparatia nu a fost o avere si ca pt a o face asa cum trebuia ar fi trebuit sa mai cheltuiasca pe piese doar 3,5 milioane in plus la ceea ce cumparase, a plecat injurand.

macar atata satisfactie am .teapa oricum am cam luat doar ca de data asta am avut bulan si am scapat relativ lejer. :D

bafta si fiti cu okii in 4 si daca va intepati mergeti la reprezentanta pt reparatii asa importante nu este kiar asa de scump cum spune lumea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!