Jump to content

Culoare Ulei


Executron
 Share

Postare recomandată

Salutare,

In primul rand sper ca nu s-a discutat acest lucru anterior (dupa aia vine don' Nelu cu avertismentu :D ( ), dar am nevoie relativ urgent de un sfat.

Verificand azi nivelul uleiului am ramas frapat de culoarea sa. Avea o culoare bruna-cafenie, lasand o picatura sa se scurga pe carpa a ramas pe carpe de o culoare bruna, mirosul sau fiind puternic, nu gen ulei proaspat.

Uleiul TEORETIC a fost schimbat acum 2 luni / 500 km (!!!!), la PBA. Toate reviziile la ea au fost facute la PBA, de unde a fost achizitionata.

Masina are motor 1.6 FSI cu 23000km, productie ian. 2005 (km reali am luat-o de noua). Nu am avut nici o problema serioasa cu ea (2-3 greieri, un buton exfoliat in rest f. multumit de ea). Din pacate nu am un aparat digital cu care sa va fac o poza la ulei, dar mi se pare absolut aberant sa fie uleiul atat de negru dupa 500 km!!!!

Am tras concluzia, evidenta, ca nu a fost schimbat. Maine sunt la PBA pentru a clarifica lucrurile desi mi-e absolut sila de ei si de comportamentul lor. Voi cere o schimbare a uleiului, poate cer banii inapoi si-mi fac eu treaba.

Mentionez ca la Dacia din semnatura am pus ulei Castrol 10W40 si uleiul dupa 500 de km e mai curat ca la octavia. Mi se pare strigator la cer si sunt curios ce argumente o sa-mi dea oamenii de acolo.

Pareri? La voi ce culoare are uleiul (la MPI/FSI). Stiu ca anul trecut dupa 5000 de km am verificat uleiul si era aproape invizibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal, pe servetel, uleiul ar trebui sa aiba o culoare maronie usor rosiatica. nu negru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca fara poza nu rezolv nimic.

Intr-adevar are o tenta rosiatica - maronie DAR mi se pare ca e puternic spre negru. In fine, voi posta o poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am promis. Poze. Din pacate facute cu mobilul, dar cred ca se vede ceea ce trebuie sa se vada.

Mi se pare cam inchis pt un ulei de 500 de km.

post-8852-1209551038_thumb.jpg

post-8852-1209551111_thumb.jpg

post-8852-1209551118_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa stai linistit...asa arata al meu la 21000 (schimbat la 15000)..

30042008.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine arata cam la fel ca al tau Executron. Parerea mea e ca nu sunt motive de ingrijorare. Acuma probabil culoarea depinde si de tipul de ulei, marca etc... Spuneai ca la dacie ai bagat Castrol 10W40. In Octavia ce ai? Tot Castrol? Banuiesc ca nu 10W40...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al meu are tot 500-600km si arata mai deschis! am castrtol magnatec 5w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand sper ca nu s-a discutat acest lucru anterior (dupa aia vine don' Nelu cu avertismentu :unsure: ( ), dar am nevoie relativ urgent de un sfat.

:evil: la matale vine derect cu varning :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arata bine. nu sunt motive de ingrijorare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adilabv In Octavia PRESUPUN ca e 5w40 tot de la castrol. Nu vad de ce ar fi asa mare diferenta intre ele.

@yang mersi de raspuns, dar e ca irelevant la Diesel. La diesel dupa 500 e negru ca taciunele (stiu de la Passat)

Oricum mi-a mai trecut ingrijorarea putin. Sper sa fie totul in ordine :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca ma uit si eu acum. Urc inapoi in bloc in vreo 30 mins si iti zic.

Spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

ca sa aveti uleiul curat la fiecare schimb adica sa aiba aceasi culoare cu cel din bidon va tin muschi sa spalati motorul pe dinauntru cu ulei nou +filtru adica pornit motorul circa 10 minute( e ca si cind ai spala cu motorina pe dinauntru si cureti pisele interne ale motorului de uleiul vechi si alte mizeri ) apoi aruncat la cos acel ulei si pus ulei nou ca sa arate ca cel din bidon

ps: asta faceam la dacie unde era eftin 20w40

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-au fost 20 min, dar m-am intors. Al meu TXT Softec arata undeva la jumatate intre primul set de poze si al doilea dupa cca 9k km, predominant oras (undeva la 70% de la ultimul schimb), cu iarna trecuta peste el, are cca 6 luni vechime.

Uleiul la revizie a fost pus cu mine asistand la turnare, din bidonul adus de mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult fx_ ; m-am mai linistit putin DAR tot nu sunt complet satisfacut de situatia asta.

Voi merge totusi la PBA sa vedem ce parere au ei de situatia asta. Dupa cum stiu cei care vin la intalniri relatia mea e precara (cel mult) cu angajatii de acolo si nu mai am rabdare sa-mi pierd nervii pe acolo, oricum nu voi mai trece niciodata pe la ei pentru orice servicii.

Worst case voi da eu banii si-l voi schimba, undeva unde cu siguranta se schimba.

Cel mai trist esta ca nici tipul uleiului nu-l stiu, care este in masina. 5w40 castrol, presupun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic ca nu ai motive de ingrijorare. Uleiul are aceeasi culoare si la masina mea (5850 km)

PS: pozele tot cu telefonul sunt facute, dar nu e Sony Ericsson :D

post-19896-1209585942_thumb.jpg

post-19896-1209585950_thumb.jpg

post-19896-1209585961_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult Stef, m-ai cam linistit de tot. :)

Observ ca e aceeasi culoare.

Aparent m-am cam alarmat degeaba. Cumva stii ce fel de ulei ne baga astia in FSI-uri? Ca eu am tot gasit acele cartonase cu Castrol si data de schimb dar tipul exact nu-l cunosc.

Scuze pentru offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ha-bar-n-am :( Masina mea e noua, inca nu i-am schimbat uleiul, e cel cu care a venit din Cehia, presupun.

Iar intrebarea ta mi se pare foarte importanta. Din cate am citit, de tipul uleiului depinde intervalul de service. Or, acum mi-am adus aminte, verificand cu cateva saptamani in urma pe maxidot, intervalul meu de service era setat pe.. LONG, la 30.000 km. Shit :) , si am zis ca ii intreb pe cei de la service despre lucrul acesta, dar am uitat. Eram mai preocupat de montarea tempomatului si a ornamentelor pentru praguri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vine cu Shell, schimbul il fac toti cu ce le convine lor ca profit si respecta norma, de la foarte bune (scumpe) la parciuri (tot scumpe, normal). Daca vrei sa faci o treaba (si ei accepta) te duci cu Castrol sau Mobil luat de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot noua si a venit cu ARAL Hight Tronic 5W40(In mapa masini am un card cu info legat de uleiul din masina).

Se apropie prima revizie si marea mea dilema e sa merg tot cu acest ulei sau este o varianta mai buna.

Prima revizie trebuie facuta normal la 15.000km dar trebuie avut in vedere ca, cu acel ulei sa facut inclusiv rodaju unde se stie ca motorul este mai strans.

Voi la cat ati facut prima revizie si daca merita facuta putin mai repede decat acei 15.000km???

Cand imi pun aceste intrebari ma gandesc in primul rand la motoras nu la costuri....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinand cont ca in tarile cu apa calda masina asta se serviceaza la 30k eu chiar nu vad rostul sa o faci mai jos de 15k, in conditiile in care nu bagi combustibil de la statii din camp sau de la racheti, si schimbi si filtrul de aer la fiecare revizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Executron - la un motor benzina cu km putini, si daca nu ai mers mult cu ea rece in acei 500Km, culoarea aia zic eu ca nu poate fi de la ulei nou. Cel mai probabil a fost un schimb partial de ulei - vreo 50% din ulei, si poate "s-a" uitat sa se schimbe filtrul...

Crede-ma, am un coleg la servici care patit ceva similar cu o masina de la firma (a fost dusa sa i se faca revizia - dureaza 4 ore, a spus cel de la service. masina a fost parcata in zona de intrari - omul a uitat tel in masina si s-a intors inapoi dupa vreo 30-35 minute. Cand s-a intors, masina nu mai era acolo, ci la "gata". A intrebat, si da, revizia era facuta. A verificat filtrul de ulei - era tot cel vechi. No comment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Culoarea este absolut normala. Asa arata si daca ai pornit putin motorul dupa ce ai schimbat uleiul.

Gandeste-te ca uleiul tau cel nou se cam amesteca cu ceva ulei vechi si isi schimba rapid culoarea si mirosul. Doar in motoarele noi sau spalate intre schimburi uleiul arata ca in bidon pe primii km (desi si acesta isi schimba rapid culoarea si mirosul).

Uleiul vechi (apropo de ce spune Pisicuta) nu arata in nici un caz asa, chiar amestecat cu 50% ulei vechi.

Ca sa te linistesc (de tot): acum doi ani mecanicul mi-a pus prea mult ulei. Cam dupa 2 zile (asta inseamna maxim 50 km) am scos surplusul intr-un bidon si arata cam ca in poza ta. Eu foloseam 0W40, care este ca uleiul de gatit. Uleiul sa schimbat sub ochii mei, cu ulei adus de mine (cumparat din sursa sigura).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am facut ieri revizia de 15K la O2, 2L TDI (am ridicat masina la 21.30), iar azi de dimineata am verificat culoarea uleiului de pe joja si este aproximativ la fel de negru ca inainte de schimb, chiar inainte avea o tenta verzuie pe hartie.

La supernova detinuta inainte uleiul de pe joja era transparent apropate 1K de km dupa schimb.

Nu mi se pare normal ca la un TDI sa isi schimbe culoarea dupa 20 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici e vorba de un motor pe benzina. La diesel e cu totul si cu totul altfel treaba, chiar daca nu ti se pare normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat, in 20 km facuti la ora 10 seara cred ca abia daca a ajuns uleiul ala la 90 de grade. Si chiar daca a ajuns la 90 de grade nu cred ca a poposit acolo mai mult de cativa km. In cat timp ai facut astia 20 km ? Banuiesc ca ai avut motorul pornit mai putzin de 30 minute .... Ai turat-o foarte puternic ? - De obicei la nivelul turbinei apar temperaturi mari care pot schimba atat de brusc culoarea uleiului !

Eu iti recomand sa mai vorbesti cu cineva care foloseste acelasi ulei la un tdi de 2 litri (VW). Ori uleiul nu este tocmai bun, ori a fost o greseala la service ...

Nu am condus diesel insa la benzina eu am constatat urmatoarele:

- Am condus o dacie aproape 100.000 km, am schimbat uleiul (Castrol GTX3) si filtrul de ulei la fiecare 10.000 km (de regula toamna spre iarna). Dupa 2500 km uleiul era cafeniu dar inca transparent.

- La Skoda am aproape 3000 de km, uleiul este cel din fabrica, nu stiu exact ce tip/marca insa are aceiasi culoare cafenie transparenta pe care o avea si cel de la dacie dupa aproximativ acelasi numar de km. Cand am ajuns acasa cu masina de la dealer uleiul era atat de transparent incat nici nu se vedea pe tija de control.

In concluzie arunca o intrebare in primul rand in service. Exista analizoare portabile de ulei si poti vedea care este situatia uleiului. Nu ai nevoie decat de doua trei picaturi scurse de pe tija de control pe senzorul aparatului ...

Bafta si tine-ne la curent cu concluziile.

Modificat de Remus Mateescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!