Jump to content

Reglaj Turatie Cu A/c Cuplat


geotd
 Share

Postare recomandată

In primul rand vreau sa va spun ca atunci cand cuplez A/C turatia scade, iar eu stiu ca trebuie sa creasca putin. As vrea si cateva poze cu motorul 1,9 td AAZ , pentru a vedea cum sunt cuplate furtunasele de vacum la electrovalve, si unde e cuplat furtunasul de la recirculare aer. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca esti gresit informat (sau stii gresit). Logic nu are cum sa "creasca" turatia ci sa "scada". Motivul il constituie principiul de angrenare al compresorului de A/C, care se bazeaza pe cureaua de accesorii ce transmite miscarea de rotatie a axului motorului catre diversele "periferice": A/C, servo (frana/directie), alternator, eventuale ventilatoare, etc. Datorita acestor "consumatori", motorul depune un efort mai mare si automat, in momentul cuplarii A/C turatia ar trebui sa scada un pic, cat timp ECU nu compenseaza scaderea si compresorul de A/C isi intra in regim (la inceput "rupe inertia", dupa care intra in regim). Dupa aceasta perioada initiala de turatie un pic mai scazuta (fractiuni de secunda), turatia ar trebui sa revina aproximativ la valoarea anterioara. La unele modele compensarea se face asa de rapid incat scaderea nici nu este sesizabila pe turometru, eventual se aude o schimbare in regimul de mers al motorului.

Nu stiu cum este exact la tipul tau de motor, dar acest principiu este valabil pe aproape toate tipurile/modelele de masini de care stiu si care au angrenarea compresorului de A/C pe curea (exista si unele modele cu angrenare strict electrica, dar asta e alta poveste)...nu cred ca G3 este diferit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele 1Z (TDI) si cele pe benzina, la relanti ECU comanda automat cresterea turatiei atunci cand cuplezi AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al meu nu are ECU ,este 1,9 turbo diesel, TD nu TDI, de aceea ceream poze cu acele furtune de vacum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!