Jump to content

Furtun Aer Tubina-tdi 130cp-motor Awx


claritech
 Share

Postare recomandată

In primul rand va salut pe toti!

De vreo doua saptamani VW-ul scoate fum gros, se "ineaca" si face un zgomot "de aspiratie" in sarcina. La service-ul VW din Cluj - unde a trebuit s-o las o zi pentru ca s-a rupt arcul de la intinzatorul curelei de alternator (au schimbat intinzatorul si rola alternator) - mi s-a spus si ca trebuie schimbat un furtun in forma de "S" care duce aer (cald, presupun) la turbina.

Am cateva intrebari pentru cei patiti/cunoscatori:

Care furtun e? E mai gros sau mai subtire? De unde ma sfatuiti sa-l cumpar?

Unde sa-l schimb in Bucuresti ca mi-e groaza sa nimeresc la un service prost?

As vrea daca tot merg la service sa-mi testeze cineva masina ca mi s-a oprit turbina de vreo 4 ori, la drum lung, de obicei dupa ce treceam de la 140-150 intre comune la 50-60 in localitate.

Si inca un lucru: cei din Cluj mi-au spus ca rulmentul de la alternator e dus si ca trebuie sa schimb alternatorul cu totul. Asa e?

Multumesc anticipat pentru sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut furtunul din cat stie un electrician cred ca este de ala cu plasa exterioara de presiune,dar cu alternatorul ori ai dat de unul lenes ori vrea sa cumperi un alternator,probabil ca daca este valeo sau bosch este mai greu fiindca electricianul trebuie sa rupa efectiv alternantele de pe puntea de diode operatie care trebuie facuta cu multa grija ceea ce ar da motivul de a nu se "lega de asa lucrare" eu zic sa cauti altul care sa il desfaca si din cat imi amintesc eu ai nevoie de 2 rulmenti: 6303 si 6202,noi facem aici si e tare migalos :eek:

ps rar poate fi altfel de alternator la asta merg rulmenti de dacie 6203 si 6201 :eek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... un furtun in forma de "S" care duce aer (cald, presupun) la turbina.

... rulmentul de la alternator e dus si ca trebuie sa schimb alternatorul cu totul. Asa e?...

Furtunul trebuie sa fie cel dintre filtru de aer si turbina.

Despre alternator "asa e" in catalogul de piese VW nu exista ca piesa de schimb decat regulatorul de tensiune si alternatorul complet. Dar exista meseriasi care repara nu numai "Service-uri reprezentanta".

Un astfel de meserias am gasit pe Cal. Ferentari la nr. 136-138 in Bucuresti care mi-a reparat regulatorul de tensiune (se rupsese un arc de la un carbune si mi-a schimbat numai carbunele cu arcul rupt) si nu a trebuit sa inlocuiesc tot regulatorul 0.25 mil fata de 2 mil + manopera. Urmeaza sa inlocuiesc colectorul de la rotor si rulmentii reparatii care nu se fac la in service-uri reprezentanta.

Bafta!

:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

d-le peet daca nu traji doua inele noi pe"colector" in curand o sa-ti rupa iar perii si acum cand colectorul nui perfect rotund ,la turatie verifica cu cons sa vezi ca nu incarca mai nimic :angry: ,iar in ralanti ai 14,2 :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. esti din bucuresti?

2. furtunul il iei de la o reprezentanta NOU ! din cauza uleiului consumat de turbina furtunul se inmoaie pe interior si pana la urma plezneste, de aceea e necesar sa fie unul nou.

ca pret variaza intre 1.5 mil pana la 4mil sau aprox la rep vw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu recomand ce spune valiauto, adica un furtun nou. Daca costa intr-adevar 1,5-4 bulioane asta e altceva. Totusi eu sper pentru binele tau ca nu..... :banghead: Mi se pare cam mult totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, multumesc pentru sfaturi.

O sa trec chiar azi pe la repr. sa iau furtunul.

Nu mai aman ca in weekend se dadeau toti din spatele meu la cat fum scoteam - parca eram o Raba de 7 tone.

Aveti ceva sugestii pentru un service unde sa-l schimb (in Bucuresti)?

Cat despre Valeo - o sa-ncerc sa gasesc un meserias care sa schimbe doar rulmentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ce furtun achizitioneazi.

Sunt cateva furtune in forma de "S". Cel dintre filtrul de aer si turbina il poti schimba singur. Ai 2 coliere cu strangere surub si doua suruburi de 10 care fixeaza suplimentar furtunul de corpul turbinei.

Recomand sa adaugi un colier si la furtunul care recircula gazele de carter (cel mai subtire , tot in forma de "S" care este racordat in furtunul principal dintre filtru si turbina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

d-le peet daca nu traji doua inele noi pe"colector" in curand o sa-ti rupa iar perii si acum cand colectorul nui perfect rotund ,la turatie verifica cu cons sa vezi ca nu incarca mai nimic :banghead: ,iar in ralanti ai 14,2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Andi,

Am luat furtunul de la Porsche.

M-am uitat pe sub capota (obicei vechi de la prima masina din "tinerete" un break obosit) da' nu vad furtunul asta. Daca scot capacul de plastic de peste filtrul de aer unde ar trebui sa ma uit? Se ajunge usor la furtun?

Ala cu gazele de carter l-am dibuit da' pe celalalt nu-l vad!

Am fost fraier ca trebuia sa-l rog pe tipu' de la vanzari piese de la Porsche sa-mi arate si mie pe computer poza cu pozitia furtunului - parca vazusem odata ca softu' are si desene.

Multumesc anticipat pentru ajutor in localizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred c-am dat-o-n bara.

Tipu' de la rep. VW mi-a dat un furtun gros, in forma de "S" intr-adevar, da' nu-l vad pe nicaieri in zona turbinei. Dupa ce i-am explicat simptomele mi-a zis ca sigur asta e furtunul. Stie cineva care-i furtunul care "crapa" si din cauza asta masina scoate fum gros si se aude un "fisiit", un zgomot de aspiratie cand masina e in cuplu (cand turbina lucreaza)? A mai avut cineva problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa identificam despre ce furtun este vorba, mai intai spune-ne de unde se aude "fasaitul" (partea stanga sau dreapta a motorului - fata de sensul de mers)

Partea dreapta are furtune si de aspiratie si de presiune, iar cea stanga numai de presiune. Urmareste imaginile din documentul atasat si spune care este furtunul in cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Andi pentru pdf.

Fasaitul se aude in mers, in sarcina. Nu-mi dau seama clar de unde vine (dreapta/stanga) - cand trec printr-un pasaj se pare ca e din stanga pe directia de mers.

Am facut niste poze. Am gasit un furtun in forma de "S" care joaca la imbinari si are scurgeri de ulei - pozitia 17 in pdf la motorul AWX - oricum era ulei pe interiorul lui - e normal? Ce-am cumparat eu de la VW e ceva similar dar mai scurt si cu diametru mai mic la capatul superior. Furtunul asta se conecteaza la o "galerie" de plastic care duce la turbina trecand "peste" partea superioara a motorului.

Concluzia mea e ca oricum am cumparat ce nu trebuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai pus un alt atasament cu codurile pieselor (poti sa identifici piesa dupa codul inscriptionat pe ea)

Asa poti sa-ti dai seama daca ai achizitionat furtunul corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce simplu era sa mergi la un service , sa demontezi , sa iei codul si se rezolvi problema in mai putin de 2-3 ore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am si facut azi. Ce-am pozat eu nu era cauza, ci acel "S" mic care e cuplat direct in turbina, stanga jos da' a trebuit sa dam jos scutul ca sa-l vedem. Avea o crapatura de 4-5 cm pe partea care nu se vede cu ochiul liber. A trebuit sa punem masina pe tester, sa o puna pe un test de turbocharger (masina se tureaza singura periodic si porneste turbina) si palpand toate furtunele - si de la cooler si de la turbina, si-au dat seama care-i buba. Avea si o eroare care zicea ca presiunea turbocharger sau asa ceva nu a atins nivelul corespunzator.

Concluzie: furtun "S" mic crapat (reperul 5 din ultimul pdf - cod 3B0145828G), 3,9 mil. la VW - reamintesc simptomele: fum gros, usoare trepidatii si inecari, zgomot specific de aer aspirat sau suflat.

Mai ramane sa gasesc un service "meserias" la care sa pot sa-nlocuiesc rulmentul de la alternatorul Valeo ca sa nu-l inlocuiesc cu totul (14 mil. la VW).

Multumesc mult tuturor. Poate c-ar fi bine ca topic-uri din astea cu probleme si rezolvarea lor sa fie grupate intr-o sectiune speciala ca sa le gasim usor in caz de necaz...

Apropos, anul asta aveti vreo intalnire?

Modificat de claritech
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci se pare ca pana la urma am avut dreptate privind pretul "usor ridicat " al piesei in cauza.....

sant curios cu cat te-au taxat baietii dupa atatea "TESTE" ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos, anul asta aveti vreo intalnire?

<{POST_SNAPBACK}>

Membrii VWF isi organizeaza intalniri in fiecare sezon (iarna, primavara, vara, toamna) in diverse locatii in mod democratic.

Urmatoarea intalnire (de primavara) este la Paltinis in data de 16 aprilie 2005. Exista de mult timp un topic pt. aceasta (s-a votat data, locul, si-a anuntat fiecare participarea, s-au strans banii pt. rezervari, se fac organizarile pt. deplasarea in coloana, etc.)! Totul este pe forum si la vedere!

Te asteptam printre noi chiar daca nu ai rezervare! Se vor gasi destule locuri de cazare pt. toti doritorii!

Orice membru care doreste sa participe la intalnirile VWF urmareste aceste discutii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!