Jump to content

Revenire Pe Directia De Mers Drept


Thheo
 Share

Postare recomandată

Am schimbat complet suspensiile pe fata ( am luat un kit care include toate bratele multilink si bratele de jos cu pivoti si bucse ) si pe masura ce s-a lucrat

la masina din pacate s-au mai rupt niste chestii la demontat ( nu s-a umblat niciodata la suspensie de 4 ani de zile si 110.000km ) si a trebuit

sa mai schimb si port-fuzeta cu tot cu brat pe partea stanga si de asemenea o bieleta cu tot cu cap de bara. Anyway, dupa schimbare a mers

pe rampa de geometrie, unde s-au facut unghiurile ( le pot posta daca isi poate da cineva cu parerea ) si acum iesind cu masina pe strada,

daca fac curbe la stanga sau la dreapta, nu isi mai revine directia pe mers drept cand iau mana de pe volan, sta spre stanga sau spre dreapta ( depinde cum am luat curba ).

Si in general mi se pare ca este mai "stransa" toata directia si suspensia.

Mi-au disparut insa toate troncanelile pe care le aveam.. si masina nu trage intr-o directie aiurea daca las volanul pe liber drept.

Baietii care au facut lucrarea, mi-au zis ca au strans totul foarte tare si ca sa revin la geometrie dupa ce mai merg 3-4 zile cu masina.

Acum vin intrebarile:

1. Poate sa fie de la geometrie faptul ca nu isi revine singura pe directia de mers drept? ( e clara diferenta fata de inainte si fata de orice

masina... ramane volanul in partea in care am dat-o.. revine mult prea putin )

2. Poate sa fie de la faptul ca au strans prea tare toate bratele? inclusiv ca au umblat si la o bieleta? ( practic mai am doar arcurile, o bieleta si amortizoarele

vechi )

Teo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. logic da; suspensia fata este mai buna, dar si mai complexa la masina ta si cred ca numarul de variabile fiind mai mare, la montarea noilor componente este posibil ca niste mecanici cu mai putina experienta in platforma de A4 sa fi facut ceva gresit, inclusiv ...

2. ... sa fi strans prea tare unele suruburi / piulite; deci cred ca si pentru acest punct raspunsul ar fi da.

In mod cert o geometrie corect reglata face ca masina, dupa virare, sa revina pe directia de mers drept!

Si asta este valabil si la masini mult mai simplu construite ...

Eu as intreba si niste mecanici care au sanse sa stie mai multe despre generatia precedenta a A4.

LE: Exista si topicul Directie, suspensie, transmisie, tren de rulare, Ce se uzeaza si cam dupa cati km? pe aria Superb. Poate era mai vizibil si obtineai raspunsuri mai calificate. :icon_thumright:

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe baietii aia i-ai vazut circuland prin zona cu o cheie dinamometrica? (arata ca o cheie cu un ceas pe ea, mai precis o tubulara cu clichet, daca stii genul)

E posibil sa fie din cauza cuplurilor de strangere, pentru ca directia se bazeaza pe greutatea masinii si ceva parghii ca sa se aseze la loc pe centru (de-aia cand se fac volane pe loc masina urca-coboara, etc). Altfel, ce zici tu, e mod normal de functionare doar la directiile cu roata melcata, de exemplu motostivuitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am tot gandit la chestia cu stransul tare si pe de alta parte nu pot sa strangi "nucile" mai tare decat sunt ele construite, pentru ca tu nu actionezi

asupra lor cand strangi. Si respectivele "jointuri" ( nu gasesc cuvantul in romana si nucile nu mai imi plac ) sunt cele care asigura flexibilitatea suspensiei.

Asa ca o sa incerc sa gasesc un alt service sa fac geometria, doar ca vroiam sa plec din tara Miercuri si practic Marti ar fi ultima zi cand pot rezolva.

Aveti idee unde gasesc acum de sarbatori asa ceva? Poate fi periculos sa continui in starea asta sa zicem vreo 1500km? Eu merg si cam repede

cu masina...

LE: ( Nu stiu daca au folosit cheie dinamometrica, pentru ca a trebuit sa plec la serviciu. Stiu ca au astfel de chei, dar ma indoiesc ca stiau

cuplurile de strangere )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi periculos sa continui in starea asta sa zicem vreo 1500km? Eu merg si cam repede

cu masina...

Evident ca e periculos...ca orice chestie ce tine de directie si frane.

Nu ai garantie la lucrare? Ai acte pe lucrare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ate stiu eu acele cupluri de strangere sunt pt a nu strica filetul la piulita sau la partea cu filet a unei componente, deci nu cred sa aibe vreo legatutra stransul cu revenirea directiei,parerea mea este ca de vina este geometria, in speta unghiul de fuga (daca nu ma insel) este cel are asigura ravenirea rotilor dupa un viraj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit Sama Service deschis si am facut o verificare a geometriei. Era o problema minora la geometrie si m-au asigurat ca nu are

cum sa fie de la aia efectul pe care l-am descris.. anyway au corectat-o si tot la fel face. Ei insista ca este ceva in neregula cu caseta de directie,

cei care mi-au facut lucrarea insista ca sunt toate piesele noi si prea stranse si ca sa revin la ei in 2-3 zile. Am confirmarea ca toate suruburile

au fost stranse in sarcina ( adica nu cu rotile in aer )... mai astept pana marti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Dupa vreo 1000km inca am parte de acest comportament, insa am 2 diagnostice de la serviceuri diferite ca nu este de la geometrie. Mi-a ramas

doar servodirectia si trebuie sa imi fac timp sa ajung prin service.

Alta problema care am sesizat-o odata cu schimbarile bratelor ( dar acum daca stau sa ma gandesc o am mai demult ) este faptul ca la franari

de la viteze mai mari ( peste 60km/h ) dar fara sa intre ABS, masina "aluneca" spre dreapta cu partea din fata.. practic nu este o franare egala

intre roti si este foarte neplacuta.. te arunca de pe banda daca tii frana sustinut, altfel contracarezi prin bracare usoara.

Exista vreo procedura clara pentru a verifica aceste diferente de franare intre roti? Intre timp am descoperit si ca discurile sunt la limita de uzura

si ma gandesc ca poate o fi vreo uzura inegala dupa 110k km si sa vad ce se intampla dupa ce le schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur ca exista, test de frane pe stand special pt asa ceva.

e obligatoriu la itp, si deci ar trebui sa poti face testul la orice service acreditat pt asa ceva.

intrebare: care ar fi urmarea strangerii suruburilor cu masina pe elevator?pozitionarea anormala a articulatie respective si uzura ei prematura?

Modificat de doctorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii tu ca platformele alea de teste sa iti faca grafice in functie de apasarea pedalei de frana, individual pe roti? Parca astia faceau doar diferente

intre puntea fata si spate ca medie or something..

( Daca se strange suspensia necomprimata pe elevator, busesti toate bucsele ca vor sta torsionate rau.. la mine au fost stranse corect ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am vazut la ITP, aparatul iti arata grafic eficienta franei pe fiecare roata. Bineinteles, cele de pe fata/spate in paralel. Diferenta de calculeaza intre stanga - dreapta pe fata si pe spate (este o diferenta maxima admisa). Dar poti vedea efectiv eficienta franei pe fiecare roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am in fata foaia, iti arata fiecare roata cu fiecare axa, si diferentele pe aceeasi axa, la rulaj liber si la forta de franare maxima, dar parca imi amintesc ca franarea pe aparat se vedea si progresiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!