Jump to content

Aerisire Frane


Gabi Albert
 Share

Postare recomandată

Cu motorul oprit se face aerisirea franelor.

Pornesti motorul doar daca ti-e lene sa apesi mai tare pe pedala , in rest nu are importanta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BLiTZ

    7

  • Andrey_sxg

    7

  • Al Bundy

    3

  • DragosR

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

acum cateva zile am desfacut roata fata stanga pt a schimba un cap de planetara , in timpul acestei operatiuni am pierdut lichid de frana aproximativ 100 ml .

mai este necesara aerisirea franelor in acest caz ? sau doar completez la nivel in vas ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dorian, ce nu inteleg este cum de ai pierdut lichid de frana la inlocuirea capului de planetara? Pe unde, care a fost cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut! Bag si eu o intrebare ca sa nu mai deschid alt topic. De la o vreme am inceput sa pierd lichid de frana. ma rog, am completat eu de cateva ori pana am observat ca janta spate dreapta e uda pe interior de lichid. Mai mereu. Am lasat-o asa. Intre timp, frana de mana a inceput putin cate putin sa nu mai tina, sau sa tina sus de tot, la maxim. Momentan nu mai tine deloc. AA, si daca completez cu lichid de frana si trag de cateva ori frana de mana, lichidul se pierde. Deci, ce are? Ce trebuie facut? Aveti idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca e dus cilindrul receptor(asa ii zice parca). Parca exista kit de reparatie sau poti cumpara unul nou.

Modificat de BLiTZ
este cilindrul receptor. Va rog folositi termeni corecti, cineva care citeste poate fi indus in eroare. Multumesc.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba de aceasta piesa??? (insist ca trebuie neaparat sa rezolv aceasta problema)

post-11924-0-27390700-1288787631_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca da. Asa arata acel cilindru la mine in tambur. Am schimbat cand am schimbat si sabotii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: se schimba greu?

Alta intrebare: alt loc pe unde ar putea sa mai piarda lichid de frana exista?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu mai are pe unde sa piarda. Si eu l-am schimbat asta iarna.

Sfaturi de achizitie:

Cumpara cilindru nou cu corp de aluminiu (n-ai sa gasesti kit de reparatie), e mai scump dar e mai bun si cumpara si un rand de saboti. Va trebui sa schimbi si sabotii, a curs lichid de frana si a compromis ferodoul (s-a imbibat cu lichid), adica nu va mai tine frana pe partea aia cum trebuie si risti sa se si sparga la o utilizare mai intensa.

Operatiunea este de grad mediu de dificultate, iti recomand un service: se demonteaza tamburul, rulmentul, perechea de saboti apoi se schimba cilindrul si se monteaza totul la loc. Pe partea cealalta lafel si la sfarsit se face o aerisire de frane, ba chiar iti recomand cu caldura un schimb de lichid complet (minim DOT4).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms mult Blitz pentru sfaturi! Cel din poza este din aluminiu. Il au cei de la autokarma la 63 RON. Pe asta o sa il iau. Din pacate nu pot sa iau si sabotii. Ii mai aman putin. Sper sa nu se intample nimic rau. Inca odata, ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ce ai in spate, iti atasez doua pdf-uri de la fabia si daca pot un filmulet cu operatiile de la un logan, este aceeasi operatie. Sabotii spala-i cu benzina ( nu motorina ) sau diluant , freaca-i putin cu smirghel si nu ai probleme cu ei . Nu ma lasa sa pun filmuletul, cauta-l pe net, cu titlul ,,Tutorial schimbare ferodouri la Logan fara ABS''

comp frina spate.pdf

dem saboti.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am achizitionat astazi acel cilindru receptor si am facut ce am facut si am luat si sabotii (Ferodo, 95 RON). sa fiu si on topic, o intrebare stupida de incepator: trebuie sa fac aerisire la ambele roti? care este locul exact pe unde se face aerisirea? ms

Modificat de Andrey_sxg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) deci ai luat si saboti, foarte bine!

Aerisirea se face pe la ventilul ala care iese din cilindru, chiar langa racordul la conducta. Vezi au niste capacele de cauciuc pe ele. Slabesti frumos cu cheia in timp ce cineva din masina apasa pedala, apoi cand e cu ea la fund strangi la loc si repeti operatia. Sa ai la indemana si un bidonas cu lichid ca sa pui putin si in cilindru inainte de a-l monta, apoi sa completezi si in vas. Nu e necesara aerisirea si la celelalte roti.

Stii ca ti-am recomandat mai sus sa schimbi si lichidul complet. Ramane valabila recomandarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut...am vw passat tip motor afn,1.9 tdi,110 cp....am problm cu sistemul d franare,imi pierde lichid pe la un surub d la etrier,roata stanga spate interior....sistemul d franare este pe discuri.as dorii sa stiu si eu cum pot remedia problm???....astp rasp,va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pierde lichid pe la aerisitor probabil. Ai incercat sa il mai stragi sau s-a dus filetul din etrier? Daca s-a dus filetul din etrier nu prea mai e nimic de facut decat sa cauti un etrier prin dezmembrari sau sa cumperi unul nou. Nu recomand nicio solutie de reparatie (gen banda de teflon pe filet sau majorarea filetului si introducerea unui set de reparatie(elicoil)).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Cum se face aerisirea corecta dupa ce ai schimbat lichidul de frana. Cand am schimbat lichidul am desfacut toate aerisitoarele, am dat jos capacul de la rezervorul cu lichid de frana si al lasat sa curga pana nu a mai curs. Am aerisit clasic. Dupa aceasta operatie parca nu mai am frane cum am avut inainte sa fac aceasta operatie. Multi spun ca trebuie facuta aerisirea pe tester, altii spun ca merge si fara tester, adica clasic.(pedala jos, deschis aerisitorul, inchis aerisitorul si tot asa). Am un passat din 2002. Care este procedura corecta de aerisire frane?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amandoua metodele sunt bune, numai sa fie facute corect. Eu unul prefer sa merg pe varianta folosind VCDS (detalii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut!

Problema mea e alta, am schimbat placutele si discurile de frana pe fata si totul a mers bine pana la aerisire....pe partea stanga a fost ok, la 3-4 pedale a inceput sa iasa lichid de frana.....pe partea dreapta treaba sta altfel.....iese aer dar nu si lichid de frana. Stie cineva care ar putea fi problema?

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Daca trag cu o seringa din vasu unde e lichidu de frana si dupa completez cu lichid nou mai trebuie facuta aerisire? sau e o prostie ce spun. Vreau acest lucru sa il fac deoarece pe unde am intrebat cat costa schimbatul lichidului de frana am gasit cu 100-150 ron. Mi se pare f. mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Cum se face aerisirea corecta dupa ce ai schimbat lichidul de frana. Cand am schimbat lichidul am desfacut toate aerisitoarele, am dat jos capacul de la rezervorul cu lichid de frana si al lasat sa curga pana nu a mai curs. Am aerisit clasic. Dupa aceasta operatie parca nu mai am frane cum am avut inainte sa fac aceasta operatie. Multi spun ca trebuie facuta aerisirea pe tester, altii spun ca merge si fara tester, adica clasic.(pedala jos, deschis aerisitorul, inchis aerisitorul si tot asa). Am un passat din 2002. Care este procedura corecta de aerisire frane?

Daca ai golit complet instalatia trebuie sa faci si cu tester.

Daca trag cu o seringa din vasu unde e lichidu de frana si dupa completez cu lichid nou mai trebuie facuta aerisire? sau e o prostie ce spun. Vreau acest lucru sa il fac deoarece pe unde am intrebat cat costa schimbatul lichidului de frana am gasit cu 100-150 ron. Mi se pare f. mult!

Este foarte mult daca nu include si lichidul lor.1L de lichid ate e 30 lei deci si asa e cam scump.Cauta alt service pentru ca nu necesita cine stie ce cunostinte.Nu ai nici un prieten priceput sa te ajute?

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca trag cu o seringa din vasu unde e lichidu de frana si dupa completez cu lichid nou mai trebuie facuta aerisire? sau e o prostie ce spun. Vreau acest lucru sa il fac deoarece pe unde am intrebat cat costa schimbatul lichidului de frana am gasit cu 100-150 ron. Mi se pare f. mult!

Tu crezi ca aia insemna schimb lichid frana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ma gandesc ca nu e ok! de aia intreb pe unii care se pricep cum sa fac sa fie bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gigik, de la acest cuvant a inceput nervozitatea baietilor ,,seringa" :lol:

Nu il mai folosi, stii bine ca de seringa toti fug, cauta alta denumire, si vei avea raspunsuri mult mai blande, poate chiar te vor indragi. :lol:

Acum sa revenim la problema ta: este o treaba facuta pe jumatate, nu vei rezolva mare lucru, e ca si cum ti-ai face baie intr-o fabrica unde se produce cimentul :lol: ....nu cred ca vei fi curat veci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!