Jump to content

Zgomot Compresor Ac


golf-skodaTDI
 Share

Postare recomandată

salut, azi, in timp ce ma deplasam (aer cond. oprit) incepe sa se auda un zgomot de rulment - fasait groaznic - pe la motor

Concluzia: compresorul de la aer conditionat imi face zgomotul pentru ca la pornirea ac. se schimba tipul de zgomot, adica e mai redus. Pentru zgomot, m-am deplasat cu aerul cond. pornit, si surpriza, nu baga rece desi ventilatoarele pornesc, becul de AC functioneaza. Eu cred ca e ambreiajul ala al lui sau vreun rulment de acolo ca pana sa apara problema, aerul cond facea rece ok. Va rog, un sfat - pot sa repar eu ceva? pot sa schimb partea aia din fata unde-i rulmentu sau ambreiajul fara depresurizarea instalatiei? Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    7

  • cristip

    6

  • bbv1976

    6

  • snapisrl

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

deci, mai fratilor uitati cum sta treaba: azi, dupa ce am umblat pe la multe service-uri, m-am dus acasa si, impreuna cu un prieten, m-am apucat de treaba, am desfacut scutul cu roata ridicata (pe caramida - 10 cm), am desfacut singura piulita (cheia de 14) de la fulia respectiva, am extras partea aia mobila, care la mine era rupta - "ambreiajul", care iese cu miscari usoare diagonal opuse. L-am luat si am plecat sa cumpar altul, pentru ca la service am dat numai peste "specialisti" care insistau ca trebuie dat jos compresoru !!! (si gazul!?) sper sa gasesc unu ieftin si bun. acolo era si rulmentul (blocat cu un colier specific rulmentilor), care la mine e ok, deocamdata. Munca 25 minute - da merita !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intereseaza si pe mine daca ai gasit cuplaj si cu cat ca din cate am auzit e destul de scump, poate ca ar fi mai indicat sa iei unul second si sa pastrezi partea cu fulia si rulmentul de la tine ca am inteles ca sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Acum cateva saptamani la pornirea masinii cu AC pornit am auzit un zgomot ascutit. (ca si cum nu ar fi intinsa cureaua de la alternator (pe Dacia)). Dupa ceva timp zgomotul a disparut. Acum zgomotul apare din cand in cand, dar doar cand am AC pornit. Ieri l-am lasat pornit si dupa 2-3 minute s-a oprit. Mentionez ca AC functioneaza normal, adica baga aer rece foarte bine, doar ca atunci cand este pornit se produce acel zgomot din cand in cand. Poate cineva sa-mi spuna ce poate fi, daca mai apare cred ca o sa fac o vizita pe la un service. Imi poate recomanda cineva un service specializat pe AC, as vrea sa incarc instalatia cu freon bineinteles dupa ce verific daca este necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa sti ca freonul tau din instalatie contine o anumita cantitate de ulei care ajuta la ungerea compresorului dar mai este si varianta sa nu prea fi folosit aerul si asta duce la uzura compresorului! Cel mai bine este sa mergi la un service bun (daca ai drum in Targoviste te pot ajuta pretul unei incarcari complete cu freon+ ulei compresor nu depaseste 100 ron ).Lipsa de freon poate distruge compresorul* ,chiar daca spui ca baga rece trebuie vazuta cantitatea care o mai ai in instalatie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, cfk.

La o verificare ma gandeam si eu. Cand am fost ultima data la revizie nu aveau aparat decat de umplut nu si de verificat nivel.O sa ma programez la o diagnoza pt. AC undeva in Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunetul poate sa fie de la cureaua de la alternator. Cand pornesti ac-ul e nevoie de mai mult curent in motor si se cam forteaza alternatorul. S-ar putea ca rola alternatorului sa aiba joc.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am facut reciclarea si reumplerea instalatiei de AC. Nu era lipsa prea mult freon (55g "lipsa" in 3 ani jumatatei) si nici ulei, adica ar fi mers si in continuare bine. Ideea este ca zgomotul se pare ca nu vine de la compresorul de AC ci de undeva din partea dreapta (cum stai cu fata la motor). Trebuie sa fac o programare in service pt. o diagnoza mai detaliata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-au scos cureaua de accesori si au pornit motorul fara ea? Se auzea zgomotul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, ei se pricepeau doar la AC, dar se pare ca nu prea mult din moment ce nu au avut aceasta idee de care spui tu. Eu acum intreb daca zgomotul vine din dreapta atunci cum ar influenta cureaua de accesorii zgomotul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce zgomot ar putea sa vina din dreapta. Eu iti recomand mai intai sa dai singur cureaua jos, dai drumul la motor si vezi daca mai face zgomotul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc si aceasta varianta, problema este ca zgomotul nu este reproductibil la comanda. In general el apare in primele minute cand pornesc masina dupa o stationare mai indelungata, dar asta nu e regula pot sa pornesc masina in aceleasi conditii de mai multe ori si sa nu se reproduca zgomotul. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am fost la mecanic cu masina. Nu am putut sa replic zgomotul de nici un fel, insa cand s-a mai produs am ajuns la concluzia ca zgomotul provine de la unul din ventilatorele din fata radiatorului. O sa mai fac o vizita la service sa vedem daca ventilatoarele functioneaza normal. Eu am observat ca la unul dintre ele este ulei iesit in dreptul axului (nu stiu daca m-am exprimat corect).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Inainte de toate incearca sa le invarti singurel cu mana si vezi daca prezinta zgomote sau par sa nu mai aiba miscare libera (sa se intepeneasca). Inainte de toate sa ai grija ca motorul sa fie oprit si daca se poate si rece, sa nu porneasca cumva si sa se intample vreo nenorocire.

In general mai au tendinta de a capata joc mare sau de a se intepeni si atunci produc niste zgomote mai ciudate dar invartindu-le iti vei da usor seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare! aceeasi problema o am si eu. Cand pornesc motorul se aude un scartait de curea,care este deja foarte deranjant. Daca dau drumul la AC se mai reduce dun puterea sunetului. Am fost la reprezentanta si mi-au schimbat toate curelele de la motor, dar degeaba. Sunetul tot acolo e. Dupa o perioada a disparut sau se auzea fff incet, ei bine, dupa ce am facut distributia, adica acum 3000Km a aparut iar sunetul. Cei de la reprezentanta au zis ca singura curea care a mai ramas e cea de la compresorul AC, care ori se opreste definitiv ori moare compresorul. Acum..intrebarea mea era : am vreo sansa sa fac sunetul ala sa dispara?? ma exaspereaza cand merg incet in coloana sau la semafor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am acelasi zgomot produs de nu stiu ce..in momentul in care pornesc climatronicul zgomotul dispare...am fost cu ea la reprezentanta(AVIA) mi-au dat cureaua jos au pus vag.com pe ea dar tot degeaba...nu stie de unde vine acel zgomot.....concluzia sa mai revin cu ea dupa ce se mai accentueaza zgomotul ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am acelasi zgomot produs de nu stiu ce..in momentul in care pornesc climatronicul zgomotul dispare...am fost cu ea la reprezentanta(AVIA) mi-au dat cureaua jos au pus vag.com pe ea dar tot degeaba...nu stie de unde vine acel zgomot.....concluzia sa mai revin cu ea dupa ce se mai accentueaza zgomotul ;)

inseamna ca e nashpa treaba! mie mi-a zis cineva ca aceeasi problema a avut-o la un Opel, si a avut sunetul asta pana intr-o zi. Pentru ca in ziua in care nu s-a mai auzit a cedat compresorul si l-a inlocuit cu altul nou. Probabil aceeasi soarta o avem si noi. :P daca rezolv ceva te anunt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Azi, fiind aproape cam 20grade, am pornit AC-ul si...nimic. Nu cade putin din turatie ca de obicei, nu se aude nimic si nu pornesc termocuplele de la motor ca de obicei, doar aer rece dat din aeroterma.

Tin sa mentionez ca becul de la buton merge si ca in urma cu aproape o luna l-am mai pornit, de proba si mergea...baga si aer rece cum baga de obicei ACul.

Freonul l-am inlocuit acum aproape 1 an...oare sa se fi pierdut?

Daca nu, oare ce sa aiba?

In plus, se poate testa cu VAG-COMul ceva in legatura cu problema mea...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica intai siguranta de la prima treapta a electroventilatoarelor, care este localizata in compartimentul motor, mai precis pe cutia de sigurante de pe baterie. Sunt acolo trei sigurante de 30A (culoare verde), cea din dreapta fiind cea in cauza. Am avut si eu o problema similara si ea era vinovata. Insa inainte de toate verifica daca iti pornesc electroventilatoarele cand dai drumul la A/C (daca da, verificarea sigurantei e de prisos). Vezi de asemenea sa nu fie vreunul dintre ele nefunctional (trebuie sa mearga amandoua simultan).

In cazul in care cele de mai sus sunt OK, ramane suspect cuplajul electromagnetic al compresorului. Daca cupleaza poti verifica tot vizual, pui pe cineva sa dea drumul la A/C din bord iar tu te uiti la fulia compresorului sa nu se invarta tot in gol.

Daca toate astea sunt functionale, ramane suspect freonul din instalatie, care din pacate nu-l poti verifica tu, deci va trebui sa apelezi la un service specializat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ramane senzorul de presiune si blocul de comanda al ventilatoarelor si al compresorului de AC.

DAca siguranta ar fi dusa nu pornesc ventilatoarele dar compresorul porneste cateva secunde si se opreste.

Si da, se poate vedea cu VCDS care e cauza nepornirii compresorului.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, cand dau drumul la AC nu se intampla chiar nimic, nu se aude nimic, dar butonul se aprinde.

Stiu ca trebuie sa mearga ambele ventilatoare...

Pe VAG-COM nu da nicio eroare in legatura cu asta.

In primul rand verific siguranta maine si va tin la curent.

Multumesc! :)

Modificat de bn64and
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hi all,

si eu am avut un zgomot ciudat in zona AC compresor /curea alternator,etc;pina cand ieri s-a auzit un felde bubuit si s-a aprin spe bord martotul rosu cu 'bateria' ;am opritmasina si am vazut bucati mici de metal polizat pe acea fulie de jos pe care trece cureaua alternator;maine sper s-o desfac si sa vad despre ce este vorba;

masina are in jur de 130.000 km

Regards,

A.

Modificat de aec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

am reusit sa schimb fulia alternator +curea;am scapat de acel fasait/scartait ; nu a fost de la AC

Regards,

A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut aceeasi problema dar pe la 110.000Km. Am dat curent unei alte masini care avea bateria "obosita", cu motorul masinii mele pornit, si cand cealalta a cerut un curent foarte mare, din motorul masinii mele s-a auzit un scartait groaznic. Acest scartait de curea a disparut imediat dupa aceea, si se mai auzea cand si cand, pana cand s-a rupt cureaua de accesorii si am ramas in timpul mersului (bine ca nu eram in curba), fara servodirectie (volanul devine foarte "greu"), becul de incarcare a bateriei aprins in bord (alternatorul nu mai incarca bateria), si cu chiu cu vai am ajuns pana acasa si apoi a doua zi pana la service (bateria era destul de ok si nu m-a lasat pana la service). Problema a fost ambreiajul alternatorului, sau daca vreti fulia alternatorului, care la un soc puternic (dat curent unei alte masini, deci cerere mai mare de curent de la alternator, deci o forta de franare mai mare din partea alternatorului) a ramas blocat, si la un moment dat s-a desurubat aproape de tot de pe axul alternatorului si a taiat cureaua de accesorii. Se pare ca aceste fulii nu rezista prea mult dupa 100.000 Km si primul semn de oboseala e acel scartait (fulia ramane semi-blocata si cureaua probabil "aluneca" pe fulie producand scartaitul). Fulia nu e foarte scumpa, insa de schimbat e putin mai laborios, se demonteaza compresorul de AC (nu se desfac furtunele ca sa nu se piarda freonul, ci doar se suspenda compresorul) si apoi cu o cheie speciala se poate schimba fulia. Sper ca am fost de folos tuturor celor cu Km multi la bord. Numai bine si multi Km fara peripetii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din motivele expuse mai sus si pt. preintampinarea eventualelor neplaceri ce pot aparea, un service competent iti va recomanda odata cu schimbarea distributiei si inlocuirea fuliei cu ambreiaj a alternatorului.

Pentru inlocuirea sa insa nu este necesara demontarea compresorului A/C, nici macar a alternatorului. Se schimba pe pozitie. In cazuri exceptionale insa, cand se blocheaza si sare de pe ax, esti nevoit uneori sa dai jos alternatorul ca sa poti demonta ce a mai ramas din fulie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!