Jump to content

Altea Xl Sport Up - Sport Family Car


gogu40

Postare recomandată

Salutam!

Sint nou pe forum, ma bucur ca v-am descoperit.

Din august 2007 suntem fericitii posesori ai acestei masinarii:

Altea XL Sport UP 2.0 TDI 140CP DSG, culoare rosu delphi

este incredibila!

despre cit loc este in ea si cum poate fi impartit, despre 2.0 TDI, despre DSG, s-a mai postat. Insa despre combinatia acestora cu Sport UP nu, sau nu am cautat eu suficient pe forum.

Maine plecam in miniconcediu, dupa ce ne intoarcem o sa revin cu detalii si ev. poze

Pina atunci, PASTE FERICIT! tuturor

Link către comentariu

multumim de urare. sunt curios cum arata, n-am mai vazut.

motorul de 140 de caluti trage excelent, dar deja stii asta pana acum.

Link către comentariu

Felicitari pentru alegerea facuta! Mi-a placut si mie culoarea si tapiteria, dar am vrut o schimbare (funny: voiam si eu Delpi red, darcand am venit acasa cu masina de Drive Test un vecin cu Logan mi-a spus ca are aceiasi culoare si asta ma determinat sa trec pe Mar blu).

Culmea e ca si Stylance 1.8 TSI, vrei nu vrei, are tot setarea Sport-Up (cu exceptia cauciucurilor de 225 si daca ii mai adaugi ESP+EBA+DSR). Eu as fi preferat niste spensii mai moi dar asta e: 1.8 vine cu cele sport...

Si, din punctul meu de vedere, suspensia e cam rigida pentru Bucuresti.

Intrebare: ce te-a determinat sa cumperi Sport Up (curiozitate personala)? Eu am facut drive testul pe Sport Up 2.0 TDI 140 CP DSG si am ramas placut impresionat de caracteristicile dinamice (desi eram sceptic in ceea ce priveste dar am refuzat variata TDI din cauza zgomotului interior dat de motor.

Link către comentariu

Bine v-am regasit si "HRISTOS A INVIAT!

c6t9: O sa incerc sa atasez ceva poze, intai trebuie sa ma dumiresc cum se face asta

zorro clasic: Multumim pt. felicitari. Ce m-a determinat sa o cumpar? Iata pe scurt istoria achizitiei: in august 2007 m-am dus la Metrotehnica cu treburi si am avut o discutie cu Razvan, referitor la intentia mea de a achizitiona un Toledo, ca termen ianuarie-februarie 2008. Din una in alta, Razvan mi-a aratat aceasta Altea, care avea 7 luni si 17.000 km, era demo-car si vroia sa o vinda, fiindca venise noul demo-car Cupra. M-am urcat in ea si factorul decisiv a fost cutia automata. De ce? Pt. ca sotia mea refuza constant sa conduca celelalte masini, cu cutii manuale. Si mi-am zis sa incerc si cu asta. Si am avut dreptate! Adus masina acasa, sotie ramas muta, suit in ea, placut si gata! Razvan mi-a facut o oferta foarte buna (MULTUMIM!) si asta a fost.

Deci am cumparat o masina cu o configuratie pe care eu nu as fi realizat-o daca as fi comandat o masina noua, automatica nici atit, eram fan manuala. Si stiti ceva? Nu cred ca voi mai cumpara vreo masina cu cutie manuala. Este extraordinara automata, mai ales acest DSG, mai ales la drum lung cu Cruise Control. Practic conduci numai din butoane.

In plus fata de dotarea Sport-UP, are faruri bi-xenon adaptive, pachet de iarna (incalzire duze stropitor parbriz si montantii A: duzele se incalzesc, montantii nu cred, sau foarte putin, pe ninsoare asta iarna s-a strans zapada sub protectii si a trebuit sa o curat manual => sistem imperfect), pachet audio (ceva butoane pe volan, in stanga), si inca ceva ce am uitat.

Ai dreptate Zorro, suspensia este cam nepotrivita pt. Bucuresti, dar asta este. Vreau sa spun ca in Octombrie 2007 am facut o cursa Bucuresti-Timisoara-Bucuresti si am testat-o (evident, la limita abilitatilor mele). Se "tine" foarte bine, iar cei 140 de caluti sunt suficienti.

Intr-adevar, este zgomotoasa, TDI-ul maraie binisor la interior, si nu numai atit. Are si zgomot mare de rulaj, din cauza anvelopelor Bridgestone cu care a fost echipata (feriti-va de ele, fac asa numitele "ciocuri"!). Pe fata am pus doua anvelope Michelin, pe spate au ramas inca cele originale (deh, mai suportam un pic, nu sint chiar ieftine; pe fata am fost nevoit, am taiat un Bridgestone). In iarna am echipat-o cu roti complete 205/55/16, cu anvelope Semperit si nu se mai aude nimic.

Acum masina are 33.000 Km, am facut si o cursa prin Vest (o saptamina, 5.000 km, Ungaria-Austria-Germania-retur) la inceputul lui Aprilie si nu au aparut zgomote suspecte. Ceva greierashi sint, relativ normali la atita plastic si cu suspensiile respective.

Scaunele sport sunt foarte bune, pt. mine insa cu obiectii: nu au sistem de reglaj pe inaltime independent fata-spate. Eu sunt scund (160 cm) si nu gasesc pozitia perfecta pt. condus la drum lung, imi trebuie un adaos la partea lombara. Stie cineva vreo solutie?

Cam atit deocamdata

Salutari tuturor

Link către comentariu

Cum se ataseaza poze?

Multumesc

Link către comentariu

est01l.jpg

331napv.jpg

350jnh2.jpg

Sa vedem daca merge asa.

Multumesc, TSI122! Apropo, demult si intr-un cerc restrans mi se spunea "ciupi"...

Link către comentariu
sisu_stelistul

Cat te-a costat?

S-o stapanesti sanatos si cat mai multi km fara probleme.

Modificat de sisu_stelistul
Link către comentariu

Multumesc de urare, urez tuturor asemenea.

Despre pret, din motive lesne de inteles nu pot spune cit a costat. Aceasta varianta, cu dotarile optionale enumerate, costa ceva peste 27.000 EURO TVA inclus, pret de lista, daca o iei cu banii jos. Noi am preluat contractul de leasing.

Stie cineva vreo solutie pt. scos guma de mestecat de pe tapiterie? Am reusit "performanta" pe scaunul din dreapta, se vede si in poza

Multumesc anticipat.

Salutari tuturor

Link către comentariu

frumoasa rau masina.imi place mult de tot la exterior :vaidecapulmeu: cu interiorl nu prea ma impac dar per total e frumoasa..s-o stapanesti sanatos.Numai bine!

Link către comentariu

S-o stapanesti sanatos! O alegere foarte buna varianta XL de la Altea, si mie imi place foarte mult.

Referitor la guma de mestecat, exista un mit (pe care nu l-am verficat personal) care zica ca ar iesi daca pui o tesatura peste locul unde e lipita si dai peste cu fierul de calcat incins. Teoretic ar trebui ca guma sa se transfere pe tesatura aplicata peste. Repet, nu am incercat..

Ma mira totusi faptul ca nu ai reglaj lombar la scaunele din fata (cel putin asa am inteles din descrierea ta). Stiu ca la echiparea Sport-Up scaunele fata sunt sport, dar reglajul manual pe inaltime si reglajul lombar pentru scaunele din fata sunt prezente standard inca de la versiunea Stylance. Ciudat...

In rest...sa te bucuri de masina. Am condus si eu vreo cateva ore o Altea XL TDI DSG si mi-a placut la nebunie cutia de viteze. Mi-a fost mai ciudat la inceput sa nu umblu la schimbator, venind de pe o cutie manuala, dar la final confortul pe care ti-l ofera face toti banii.

Link către comentariu

Multumesc, starchaser!

Referitor la scaun, am scris ca ma dezavantajeaza faptul ca nu are reglaj independent pe inaltime fata-spate. Concret (si cred ca stii asta) cind reglezi inaltimea se ridica sau coboara cu totul. Mie mi-ar trebui sa ridic partea din spate a sezutului respectiv sa cobor partea din fata, pentru a avea o pozitie f. comoda la drum lung. Ca sa intelegeti mai bine, eu fiind scund, femurul este mai scurt decit lungimea sezutului, deci ca sa pot indoi genunchiul trebuie sa departez un pic coloana de spatar, si reglajul lombar nu impinge atit de mult. Asta nu este o problema mare, am inteles ca exista ceva huse ortopedice, nu vreau insa sa stric aspectul scaunului cu asa ceva.

Masina merge f. bine, frane excelente, ABS extraordinar de promt si eficient (am avut ocazia sa constat...) ESP de asemenea, am circulat fara probleme iarna pe zapada, directie incredibil de precisa, sintem foarte multumiti de achizitie. Si pe unde ma duc cu ea, cam atrage toate privirile

Intrebare: cum face climatronicul diferentierea bizona, daca are numai un singur senzor de temperatura in plafoniera? Scuze moderatorilor daca este off-topic si trebuia sa postez in alta parte

Salutari tuturor

P.S. Si eu era sa scot toata lumea prin parbriz cind am condus prima data cu automatica, mai demult, evident ca am vrut schimb a 2-a si pedala de frana e lata...

Link către comentariu

Ai dreptate cu bagatul in parbriz...e ciudat rau pana te obisnuiesti ca nu mai trebuie sa-i dai a 2-a.. ;)

Referitor la senzorul de temperatura, nu cred ca e in plafoniera. Acolo din cate stiu e senzorul de supraveghere interioara a alarmei volumetrice (daca ai asa ceva din fabrica). Din ce stiu eu, senozrii pentru climatronic sunt pozitionati altundeva. E unul la baza parbrizului (sun sensor) si unul in conducta de ventilatie din stanga soferului. Si pe mine ma nedumereste cum stie climatronicul sa bage aer la temperaturi diferite..Cu siguranta e ceva necurat la mijloc :lol:

Pun si o imagine, ca sa vezi mai detaliat structura unor componente ale climatronicului.

post-6090-1209758303_thumb.jpg

Link către comentariu

@but_fns: multumesc de urare,

@starchaser: multumesc pt. schema, oricum era numai o intrebare nascuta din curiozitate, nu pt. ca ar exista vreo problema la clima. Un lucru care ma mahneste este senzorul de ploaie - are citeodata (aseara de ex.) o activitate absolut de neinteles pt. mine - fara apa pe parbriz merg stergatoarele repejor-repejor, altadata cu apa multa pe parbriz nu pleaca decit foarte tirziu - o sa il scot

Link către comentariu
Zorro Classic

Taaare! Pai inseamna ca ti-am condus masina la drive test (nu te speria, nu am abuzat de ea!). A fost masina sefului de la vanzari de la Metrotehnica o perioada.

Nu are reglaj lombar? Curios, Stylance are.

Link către comentariu

@zorro classic: no problemo, sint sigur ca nu esti singurul care a "ïncercat-o"...

referitor la scaune, ambele din fata au reglaj lombar - de fapt problema sint eu, faptul ca sint scund (deh, pt. compensare am masina mare...) iar reglajul pe inaltime nu permite ajustarea/inclinarea sezutului catre fata. asta este usor obositor numai la drumuri f. lungi (8-9 ore), altfel scaunele sint O.K.

salutari tuturor

Link către comentariu
Zorro Classic

Am inteles. Pai "lucreaza" din reglajul in inaltime si fata-spate. Ideea este sa ti se sprijine coapsele pe perna. La ce plaja de reglaj are scaunul nu cred ca nu o sa gasesti cea mai comoda pozitie. Eu am gasit-o dupa cateva luni de tatonari. Oricum, scaunele au un sprijin lateral excelent si pernele sunt foarte comode. Si asta a fost un atu cand mi-am luat Altea XL.

Intr-adevar, Sport-Up are de dotari pe care eu a trebuit sa le cam platesc din buzunar (ca sa ma laud putin, cu exceptia airbagurilor spate, trapei, carligului de remorcare, mufei USB si iPod, piele, scaune incalzite si navigatie am cam pus pe ea optionalele din lista).

Pentru Romania nu exista incalzirea stergatoarelor in pozitia de repaus, din cate stiu eu. Chestia asta e destul de neplacuta iarna, dar am rezolvat-o relativ simplu: cureti zapada cu peria si apoi pulverizezi din abundenta solutie de degivrat (se gaseste la multe benzinarii). Estetic, solutia cu stergatoarele ascunse e OK, practic insa e destul de suparatoare.

Chestia cu senzorul de ploaie si pe mine ma nemultumeste. Aseara, de exemplu, ploua destul de tare si senzorul era depasit de situatie clar.

Guma iese (sa mai scris parca si in alte parti) cu WD 40. Chiar daca ti se pare ca e uleios, incearca-l cu curaj.

Masina mea o gasesti pe forum aici.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!