Jump to content

Sistem Stergatoare Si Spalare Parbriz


remusacyo
 Share

Postare recomandată

am deschis acest topic avand nevoie de ajutorul vostru

1 stergatoarele- atunci cand dau de maneta in sus, la ambele trepte imi merg la aceeasi viteza, adica incet. si as vrea sa verific intai ce e nasol, sa nu dau banii pe un motoras de stergator aiurea

2 sistemul de spalare parbriz- nu merge deloc pe spate nici macar nu mai am furtunul si nu stiu pe unde vine

-pompita din vas merge am incercat-o pe direct, dar cand dau de maneta nu se intampla nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe fata nici la mine nu era mare diferenta intre viteza 1 si a doua.

Pe spate ai vasul in partea dreapta in portbagaj langa stop, furtunul merge prin stalp in sus pana langa balamaua de la hayon si printr-un manson de cauciuc iese din caroserie si intra in hayon si merge pana jos la duza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa o poza cu tabloul ca sa ma edific cu releele... La fel mergeau si ale mele. Pentru parbriz am rezlovat cu un releu bun. Pe spate am refacut traseul cu furtunase. E posibil sa pui un al doilea rezervor in portbagaj cu tot cu pompa dar tot mai trebuie un releu in tablou pentru stergator. Pe acela nu-l am nici eu :rolleyes:

Modificat de iulian andor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am rezolvat problema cu stergatorul din spate si cu vitezele celor din fata cu schimbarea panoului de sigurante care era topit in dreptul relelor de stergatoare, la mine furtunul vine din fata de la vasul din compartimentul motor si pompita are 2 stuturi, si daca dau sa stropesc fata merge intr-un sens pompand in fata si daca comand spatele merge invers pompand in spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te uitai la profil vedeai ca vorbim despre sistemul de mk1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe fata nici la mine nu era mare diferenta intre viteza 1 si a doua.

Pe spate ai vasul in partea dreapta in portbagaj langa stop, furtunul merge prin stalp in sus pana langa balamaua de la hayon si printr-un manson de cauciuc iese din caroserie si intra in hayon si merge pana jos la duza.

scuze ca nu am mai postat nimic dar am fost la tara.

diferenta intre 1 si 2 nu e vizibila deloc, dar acum cat am fost la tara, acolo fiind mai liniste., am ascultat motorasul si se aude la viteza a 2-a ca bazaie putin mai tare.

cu stropitorile am rezolvat doar cu cea de pe fata, acum am descoperit ca daca dau de maneta in os si apoi trag de ea sa stropeasca merge.

dar pe spate nimic. eu m-am uitat prin aripa spate si nu am gasit vasul, dar nu l-am gasit am gasit doar furtunul ce duce la duza era prin portbagaj. unde mai exact ar trebui sa fie vasul?

pana la urma am cum sa-mi dau seama ce e stricat de nu se vede nici o diferenta intre vitazele de la stergatoare?

si ma gandeam la o chestie, daca trag un furtun de la pompita de la duza de pa fata, pana pe spate are putere sa duca apa pana acolo?

Modificat de remusacyo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e o solutie sa tragi furtun din fata pana in spate, mai bine pui rezervor. La mine asa e traseul:

post-14538-1209531237_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa o poza cu tabloul ca sa ma edific cu releele... La fel mergeau si ale mele. Pentru parbriz am rezlovat cu un releu bun. Pe spate am refacut traseul cu furtunase. E posibil sa pui un al doilea rezervor in portbagaj cu tot cu pompa dar tot mai trebuie un releu in tablou pentru stergator. Pe acela nu-l am nici eu :)

asta e poza. si unde anume ar trebui sa vina al doilea releu in caz ca fac rost de al doilea vas din portbagaj cara lipseste la mine

post-15381-1209591186_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca releele 10 si 11 trebuie verificate

Uite o poza din manualul de reparatii

post-16060-1209622029_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutari.

Singura problema a mea care o mai am este la stergatorul din spate. Nu vrea sa se invarta deloc. Apa curge, zgomot de la pompa in bord se aude, dar motorasul nu se invarte deloc. Sigurantele le-am verificat sunt toate bune.

Este posibil ca motorasul sa fie ars ? Unde pot gasi doar acest motoras fara stergator? La o firma de la mine din oras cu comanda in 5 zile (motoras + stergator pentru Golf 4) ma costa 275 RON :)

Mi se pare cam exagerat pretul... desi imi trebuie numai motorasul :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorasul probabil ca e ok problema de multe ori la spate si dezaburire sunt firele care ies din plafon si intra in haion in stinga sus ,este un manson de cauciuc acolo trage -l la o parte si verifica toate firele daca au continuitate ca ele de la miscarea haionului sus jos se c-am intrerup la virsta lor!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari.

Singura problema a mea care o mai am este la stergatorul din spate. Nu vrea sa se invarta deloc. Apa curge, zgomot de la pompa in bord se aude, dar motorasul nu se invarte deloc. Sigurantele le-am verificat sunt toate bune.

Este posibil ca motorasul sa fie ars ? Unde pot gasi doar acest motoras fara stergator? La o firma de la mine din oras cu comanda in 5 zile (motoras + stergator pentru Golf 4) ma costa 275 RON :P

Mi se pare cam exagerat pretul... desi imi trebuie numai motorasul :wub:

O mica problema... daca iti face probleme la masina din semnatura ar fi cazul sa te adresezi colegilor cu GolfIV. Oricum problema se aseamana. Mai degraba releul pentru stergatorul spate. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pai si pe unde este acel releu ?

Am sa dau odata acel plafon de plastic jos sa ma uit pe acolo. Toate firele alea care ajung in spate nu se intalnesc undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

ma bag si eu in discutie.

avem asa:

1. maneta stergator trasa in jos (merge 1 pozitie) viteza constanta.

2. maneta stergator trasa in sus (prima pozitie) viteza constanta ca si la pct. 1

3. maneta stergator trasa in sus (a doua pozitie) viteza mai mare.

este normal sa fie asa? pe pozitia din jos nu trebuia sa mearga intermitent sau mai lent? Faza a doua: daca readuc comutatorul in pozitie normala, stergatoarele se opresc in pozitia in care sunt, nu revin la "orizontala". Se poate face ceva la acest aspect?

am incercat sa schimb releul de stergator conform celor scrise pe vwfortex aici, cel cu cod 99 pe el, insa nu am avut nici un rezultat, ba din contra, la comutarea in jos degeaba reveneam in pozitia 0 ca stergatorul nu se oprea.

La spalarea de parbriz actionarea motorasului o pot face numai de pe pozitia 1 sus sau 2. din pozitia 0 sau jos nu merge. O fi vreo problema de contact? Se poate repara acasa sau trebuie sa schimb tot blocul de comutare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica si manetele de la volan...poate e de acolo problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La sistemul cu un singur motoras pentru spalatoare parbriz, de obicei problemele vin de la maneta de stergator din bord. Acolo este un comutator inversor pentru curent continuu:

A. Actionare pe adancime (comanda spalator parbriz fata si spate, stergator spate)

0. pozitia neutru (pe centru) - nu face nici un contact (este singura pozitie de echilibru, Dupa actionare in 1. si 2. revine automat in 0.)

1. pozitia catre sofer - face contact pe motoras pompa cu polaritate directa

2. pozitia catre bord - face contact pe acealsi motoras dar cu polaritate inversa (porneste pompa pentru in spate si totodata stergatorul din spate pe intermitent. Stergatorul se opreste prin actionare inca o data pe pozitia 2.)

B. Pe directia de sus in jos (comanda stergator fata):

-1. in jos - porneste stergator fata pe viteza 1 intermitent (pauza cam de 3 - 4 sec)

0. pozitie neutra - stergator oprit

1. in sus treapta 1 - porneste stergatorul pe viteza 1 continuu

2. in sus treapta 2 - comuta stergatorul pe viteza 2 continuu

Nota: daca sunt pornite ambele stergatoare pe intermitent, perioadele de repaos sunt egale ca durata si defazate cu jumatate de perioada

A. Comutarea in adancime determina motorasul pompa (de curent continuu) sa se invarta cand intr-un sens, cand in celalalt. Acuma, lamele alea de cupru sunt de cele mai multe ori oxidate si eventual strambe de la alte interventii ingineresti si nu mai fac contact asa cum trebuie. In consecinta, releul de stergator / spalator de parbriz de pe panoul sigurantelor nu ajunge sa stie ce vrea sa faca soferul.

Solutia in aceasta problema e demontarea blocului de contact pentru stergatoare si verificarea functionarii tuturor pozitiilor cu un aparat de masura. Remedierea pozitiei lamelelor de cupri se poate face cu un patent mic, iar curatarea de oxid cu legendarul WD-40 sau orice alt spray contact.

B. Aici, in cazul nefunctionarii corecte, principalul suspect este releul de pe panoul de sigurante. E mai greu de verificat separat, cel mai usor e prin inlocuire si testare.

Motorasele de la stergatoare sunt alimentate cu 2 sau 3 fire:

1. 12V permanent prin contact (atata timp cat contactul de la cheie este pus)

2. 12V tensiune de comanda - vine de la releul de stergatoare atunci cand este actionat stergatorul

3. masa (uneori primeste prin caroserie, deci poate lipsi)

Pentru a nu se opri in mijlocul parbrizului, stergatorul are un mecanism care il aduce in pozitia de repaos chiar daca am incetat sa actionez stergatorul (tensiunea de comanda (2.) este 0V). Mecanismul va lua tensiune de la firul 1. si va duce stergatorul pana in pozitia de repaos apoi se va opri. Asta se intampla daca cheia este in contact.

In situatiile in care stergatorul nu revine la pozitia de repaos, trebuie verificat:

1. tensiunea permanenta

2. mecanismul de revenire (trebuie desfacut motorasul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu aveam aceiasi problema cand am cumparat masina, am desfacut maneta si am constatat ca nu avea masa(este un papuc care vine pe unul din suruburile in care se prind manetele)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Samurai, am bagat la bibilica, vedem ce si cum cand se mai incalzeste si pot sa ma bag pana in coate in masina.

MErsi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificarea stergatoarelor, ar putea incepe de la sigurantze. Dupa care de la motoras, si...nu in ultimul rand, ...bratele stergatoarelor sunt fixate cu o piulitza si ...in sistem con pe sistemul de stergatoare. acolo poate juca axul in camasa bratului de stergator !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
misu ploiesteanu
Cred ca releele 10 si 11 trebuie verificate

Uite o poza din manualul de reparatii

am si eu rugamintea daca ai cartea de reparatii sa pui schema de conexiui electrice intre releul de temporizare 10 motorasul de stergator si maneta de comanda( sau toata schema electrica). releul e cod 321 955 531A

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiam eu, nu e prea mare diferenta intre instalatiile de mk1 si mk2. Asa ca pozele sunt pt mk2, dar pentru o idee de functionare cred ca merg.

post-8978-1235113949_thumb.jpg

post-8978-1235113960_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
andrei dragosh

nici mie nu-mi functioneaza stergatorul de pe spate cu toate ca pompa de apa se aude bazaind....m-am uitat la motoras si pe langa mufa cu 2 fire, are un fir negru care atarna pur si simplu,.,,stie cineva ce e cu firul acela?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Am probleme cu sistemul de stergatoare, actionez maneta, si se misca 5 cm apoi se opresc, daca trag de ele, si le misc, parca se mai dezgheata, dar tot greu merg. Problema am inteles ca e de la motoras.

 

 

Intrebarea mea este daca merge motorasul stergator de pe Mk3 pe Mk2?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!