Jump to content

Tempomatul


AndreiOnline
 Share

Postare recomandată

Fabian, nu stiu ce sa iti raspund exact la intrebare insa banuiesc ca este o valoare presetata si oarecum data de capacitatile diverselor motorizari. Pot sa iti spun insa, din ce-am observat eu pe SDi-ul meu, ca masina accelereaza mult mai repede din tempomat decat din pedala de acceleratie. Posibil sa fie doar o impresie insa am incercat de mai multe ori sa probez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    22

  • Al Bundy

    21

  • FABIAn RuSu

    14

  • Negresa

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

de asta am intrebat pt ca vad ca impresiile tuturor sunt ca din + se poate accelera mai rapid decat din pedala; la mine e invers

cum estimezi accelerarea din +? "pedala la fund" sau...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce-am observat eu pe SDi-ul meu, ca masina accelereaza mult mai repede din tempomat decat din pedala de acceleratie. Posibil sa fie doar o impresie insa am incercat de mai multe ori sa probez.

:icon_thumright: Daca e doar o impresie o avem amandoi :) Si mie mi se pare ca accelereaza mai "vanjos" din butonul +

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se pare la fabia mea ca accelerarea se simte mai tare din buton decat din pedala...si la fel am simtit si la passat. Si eu am zis ca e doar o parere, dar acum tind sa cred ca electronica se descurca mai bine decat "talpa"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie-mi accelereaza + ca si cum as apasa pedala cativa mm; uneori ma si prind cam greu ca accelereaza...

ar fi interesant daca as putea schimba valoarea acceleratiei de undeva; pareri?

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum estimezi accelerarea din +? "pedala la fund" sau...?

Pedala la fund, informeaza ECU despre cererea de putere, solicitata. Acesta (ECU)la randul sau, va regla(deschide) clapeta dar, in functie si de alte cerinte (siguranta, consum-econmic- si norme de poluare) independent de pozitia pedalei. Daca in cazul tempomatului ECU face alte calcule, atunci este posibil sa fie reale senzatiile mai sus amintite; daca nu, atunci este Placebo. :icon_thumright:

LE: nu ai cum sa modifici "valoarea" acceleratiei; pentru asta, exista (chip)tuning-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu voiam doar impresii subiective legate de acceleratia din +

daca seamana cu senzatia de full throttle din pedala

eu va spun sigur ca daca incearca un 1.4 sa ma depaseasca si accelerez din tempomat, ma va depasi fara probleme (e ca si in bancul ala cu Mobra depasita de Suzuki) , lucru care desigur nu se va intampla daca "mangai" pedala...:icon_thumright:

deci mi se pare ca valoarea de acceleratie obtinuta prin folosirea + nu este (macar) egala cu cea pe care o obtii din acceleratie la pedala ci e net inferioara ultimei (nici o legatura aici cu mape de injectie etc)

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu voiam doar o impresie subiectiva ....

Cum vine asta? :blink: . Ca sa nu mai zic de regulament :D (glumesc) 6. Posturile trebuie sa fie bazate pe argumente, nu pe opinii subiective. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre timp am editat "impresii", deci e mai grav :blink:

vreau si eu sa stiu daca tempomatul meu e bolnavior, ce mai :icon_thumright:

si desigur cum sa-l tratez ca sa accelereze ca din pedala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest luckyhome

Si eu mi-am montat recent tempomatul, si subscriu la parerea colegilor de forum ca, parca, masina accelereaza mai repede din butonul +.

Si acest fenomen se observa cel mai bine cand fololsesc functia "Resume".

O fi doar efectul Placebo...dar e bine si-asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu daca ma infig in pedala si o apas la fund masina nu demareaza deloc repede. Repede demareaza daca apas incet, progresiv, liniar. Ma gandesc ca acelasi lucru se intampla si la + (RES) la tempomat de unde rezulta senzatia de care vorbim. Eu nu cred ca e placebo decat 50% :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca turatia motorului este sub turatia de cuplu maxim la apasarea butonului RES, masina va accelera usor, daca se afla in zona de cuplu maxim va accelera la WOT. Cand am timp o sa fac un log in mers cu grupurile 3, 10 si 11 si acceleratie din + sau res sa vedem daca se confirma. Din experienta mea am spus cele de mai sus si nu cred sa ma insel.

Tempomatul nu are cum sa fie bolnav, e niste fire, functia e indeplinita de ECU.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

functioneaza fix la fel indiferent daca sunt sau nu la cuplu maxim

se pare ca si astia de pe briskoda cu F RS au tot acelasi "gentle sprint" din tempomat cand apasa continuu +

probabil e chestie de ECU vis-a-vis de tipul de motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Oare la maxi-dot pe Fabia se aprinde ceva martor pe bord cand se activeaza tempomatul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

....se pare ca la maxi-dot se aprinde un martor

la dashboardul cu BC normal nici la voi nu exista martor cand e activat tempomatul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se aprinde. E prevazut cu soclu pentru led. Nu mai tin minte exact :D dar parca trebuiau trase ceva fire de la ECU sau Bordnetz catre ceasurile de bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care e prevazut cu soclu? dashboardul cu BC normal sau cel cu maxi-dot ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am IC cu BC normal si am lipit ledul pentru avertizare, insa nu ajunge curent la el. O sa mai sap...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O intrebare pt BLITZ ,( pentru ca ai aceiasi motorizare ca a mea) si pentru AL BUNDY (ca nu inteleg ceva prin scema) .

CUM ai efectuat conexsiunile ?

Din studiul schemei originale la masinile dotate cu tempomat,nu vad nici un fir care tb dus la intrerupatorul de stop pe frana. Vad un conector T6Y care intra in XS3( asta e cumva calculatorul care e in pozitie orizontala sub bord ? ) un fir alb ce merge la ECU ,dar care intra in pinul 10 la o mufa de culoare alba ce vine de la ECU , si pe care eu nu o gasesc...

Pe schema apare in comutatorul E45 de la tempomat un contact triplu cu 4 pozitii , ( care real are doar 2 pozitii , de on si off ) , un contact tip pussbuton notat cu E227 care ar fi pentru SET , dar nu imi dau seama care este RESET...Eu a-si vrea sa incerc varianta de tempomat "home made" eventual cu butoane montate in alta pozitie decat pe schimbator...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e schema din care nu intelegi? cauta in aria de O1 si G4 si vezi ca am pus acolo scheme cu tempomatul original si cel home-made.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit absolut toate posturile.Scema postata de tine e pt motor 1.8 si are si o conexiune spre pedala . Schema pt motor sdi nu are conexiunea spre pedala,dar pe documentatia din engleza sau germana de montare pe fabia are si fir spre pedala.Schemele de pe masinile cu tempomat din fabrica difera. De asta nu inteleg. Si nu imi dau seama din schema originala a masinii care este butonul de reset. Si ti-am mai dat mai demult un pm,referitor la modul in care ai aplicat butoanele in maneta clasica , dar raspunsul a venit fara continut. Si vroiam sa incerc cu butoanele montate pe un buton fals,sa nu mai desfac volanul...

Si ma gandeam ca pe schema de sdi nu are conexiune spre pedala frana/acceleratie poate din cauza ca e facuta legatura deja in mufa alba de pe peretele intermediar pe care inca n-am gasit-o. Pe scema de sdi tempomatul e conectat doar pe mufa cu 6 pini din calculatorul electric si printr-un fir in mufa aia alba. Si vreau sa fiu sigur cand ma apuc de treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Firul din mufa aia alba e doar comanda de la ECU si o sa ai mare bataie de cap sa ajungi la ea, pentru ca nu poti doar sa infigi conectorul in ea ci trebuie data jos. Eu am tras firul ce trebuia sa mearga la acea mufa direct din ECU de la regleta cu 81 de pini, pinul 14 (e tot un fir alb).

Cred ca ar trebui sa aiba si un fir de comanda de la pedala de frana, nu doar comanda de la ambreiaj.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe schema vad ca pin 14 ecu merge in T11b/6 fata de schema tempomatului unde firul alb intra in T11a/10. Da,asa e in schema asta care e din august2004 . In schema din 2002 e asa cum ai zis tu. Ce mai , acu vad ca difera schemele de la an la an pentru aceiasi mototizare...Si masina mea e fabricata august 2001 iar cea mai apropiata schema pe care o am e din august 2002...

Modificat de marian_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi,prima pagina,cea cu cruise control e identica , cealalta difera in totalitate.Mi-am listat si eu cateva pagini mai interesante,dar sunt din editia 09.04 si 07.03.

Vad ca singura conexiune intre pedala frana si pedala ambreiaj e prin nodul A100 care e de fapt alimentarea de la siguranta SB28. In schimb am gasit in documentatia fabiei din editia 06.00 ,23-7,pag7 , un alt model de cruise control pe care nu l-am mai intalnit pe forum. In cap maneta are doar buton de set, iar pe mijloc are un comutator culisant cu 3 pozitii, adica reset-on-off. Poate asta o sa ma ajute sa inteleg cum lucreaza comutatorul ala E45,sa-mi dau seama care ar fi resetul din schema.

Modificat de marian_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!