Jump to content

Zgomote accelerare/decelerare


googoo
 Share

Postare recomandată

Am achizitionat de curind masina din semnatura(62k km reali, sper :blink:).Porneste foarte usor, motorul atit la relanti cit si in mers functioneaza uniform, de-abia se aude :).Problema apare NUMAI cind accelerez in vederea trecerii intr-o treapta superioara - se aude ca un fel de "huruit" ceva de genul "vrrrrr".Mie mi se pare ca zgomotul vine din partea din fata(deci din zona motorului), ma indoiesc ca ar putea fi ceva legat de evacuare(sonde lambda etc).Un prieten mecanic mi-a zis ca "la astea 16V cind accelerez e normal sa fie mai zgomotos, ca trage aer mai puternic pe galerie"! Eu ma cam indoiesc de aceasta explicatie...poate vreunul din voi sa ma lamureasca?

De asemenea daca vreunul din baietii din TM imi poate spune unde se poate face o scanare cu VAG-COM(afara de reprezentanta VW)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am acelasi motor, AZD, si sa stii ca prietenul tau are dreptate ca este putin mai zgomotos in sarcina, in special la schimbarea turatiilor, dar acum nu pot sa stiu cat de zgomotos este al tau. In cel mai rau caz fa un wav, filmuletz cu telefonul si posteaza-l undeva sa iti ascultam motorul. :blink:

Dar cum se manifesta huruitul? Se manifesta si la relanti daca o acelerezi sau numai cand este in viteza?

Pt scanare in Timisoara urmareste topicul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru scanare in timisoara 0722492867 nikky

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@istef: la relanti nu se aude, ci numai in viteza, cind accelerez.Voi incerca sa inregistrez zgomotul si sa-l atasez aici.

@ducupro: 10x.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acelasi zgomot il sesizez si eu, cu precadere in treptele inferioare. am fost la un service si am verificat cam tot ce se poate verifica dar nimic nu parea a fi defect. totusi evacuarea masinii are un fel de sistem de amortizare atat a vibratiilor cat si a sunetului (e mult zis sistem de amortizare). la service-ul la car4e am fost cei de acolo au reglat din niste suruburi anumiti parametri (nu am fost atent mai deloc pt ca vb la tel) si acum e mult redus.. ma gandesc ca daca mai insist cu reglajul poate dispare.

@istef: e acel zgomot de care te-am intrebat daca apare si la tine.

acum ma gandesc poate intr-adevar o fi un zgomot normal, specific acestui motor.

Modificat de Pedro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am motorul asta si am o prolema asemanatoare !

La mine se manifesta cam la 2500 ture - parca intra caroseria in rezonanta ! La turatii mai mici sau mai mari e OK !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si la mine cam intre 2500 - 3000 apare.Dar nu pare ca intra in rezonanta caroseria, ci e mai mult un huruit.O sa verific oricum si evacuarea...daca totu-i ok, ramine sa ma obisnuiesc cu zgomotul si basta :huh:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma surprinde sa aud ca atatia detinatori de motoare AZD au aceasta problema. Eu am acelasi tip de motor pe Golf-ul meu si nu am constatat nici un fel de zgomot anormal in timpul functionarii , indiferent de turatie. Oricum ,de acum o sa fiu mai atent, dar cred ca intr-adevar ceea ce se aude la voi este un pic anormal. Daca una din tevile din sistemul de evacuare are o mica fisura sau gaura? Intreb si eu... :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare nu s-a crapat amortizorul de vibratii si acesta produce un fel de rezonanta?

Amortizorul de vibratii se gaseste pe teava de esapament intre evacuare si catalizator, aprox sub cutia de viteze si este ca un fel de plasa din sarme. Are in interior un fel de ceramica care la prima goapa care se atinge de ea a crapat si genereaza un sunet tare interesant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai idee macar asa estimativ cat ar costa inlocuirea lui? daca nu e o suma fabuloasa as face o vizita la reprezentanta la sandra.. imi place ca-ti da suc moca :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ha ha ha! Iti da suc moca la Sandra dar iti schimba toata teava de la evacuare pana la catalizator. Numai teava costa 1400 RON (14 milioane) plus sudura cu argon cred ca iesi lejer cu vreo 2000 RON, dar ce-i drept ai baut suc moca. :Driver:

Daca cumperi de la un magazin de piese doar amortizorul il iei la 100-150 RON, te duci la un service, chiar si Open Service (dealer Skoda), il sudezi cu argon si scapi cu inca 100 RON.

Dar intai verifica sa fie ala defectul: te bagi frumos sub masina, localizezi amortizorul si ii dai niste pumni. Daca auzi zornait prin el (ceramica sparta) atunci acesta trebuie schimbat. Ai grija sa fie motorul rece, altfel te frigi la maine de nu te vezi. Pe la unele magazine de piese auto am impresia ca i se mai spune si "racord flexibil".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@istef: exact problema de care zici am avut-o la masina de dinainte(Renault Megane) - sper sa nu fiu prea off-topic: am fost cu ea la reprezentanta(Renault) si s-au oferit sa-mi schimbe, evident, toata teava de evacuare PLUS catalizatorul care, cica, ar fi fost si el defect contra sumei, pe vremea aceea(acum 3 ani) de aproape 40 milioane.Ei nu repara, schimba cu totul.Dar zgomotul care se auzea era diferit de cel care se aude la Golf - se auzea tot numai la accelerare, dar erau ca un fel de "pietricele", un fel de zornait - ceramica aia facuta bucati "zornaia"...La Golf se aude mai "infundat", dar din pacate n-am reusit o inregistrare satisfacatoare...oricum evacuarea nu va scapa neverificata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus masina pe tester si am scos si istoricul ei la sandra si am platit 10 euro.. iar sucu pt 3 persoana ca eram cu prietena si cu ala de mi-a adus masina a fost moca :(

la mine zgomotul acela dupa ce disparuse complet un timp a revenit.. e mai putinh pronuntat acu fata de cum era prima data dar daca e vb de 250 ron ca sa scap de el mai bine pun un plin de benzina si ma duc la munte.

@googoo: daca vrei intreb baietii care au umblat la a mea si disparuse zgomotul sa-mi zica exact de unde provenea sa stii macar orientativ unde sa te uiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Pedro: intreaba-i te rog, daca poti, si scrie-mi pm, mie mi-ar folosi, ca saptamina viitoare merg cu ea la verificare.10x.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok.. cum am ceva timp trec pe la service si intreb. cel mai sigur in weekend

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns in sfirsit cu masina la service.In ce priveste zgomotul la accelerare, s-a tras concluzia ca e normal ce se aude.Evacuarea este in regula, nu-i nimic desprins pe nicaieri.Erori la testare VAG-COM - zero.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Stie cineva ce dimensiuni are racordul flexibil ptr. atenuarea vibratiilor de la esapament ?

Mi-ar trebui unele exacte deoarece trebuie sa il schimb fiind sectionat.

E vorba de motorul AZD 1,6 16 v.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Tocmai l-am schimbat la masina mea, cu unul putin mai mare, dar care s-a potrivit : lungime 250 mm, diametru (interior) 51 mm.

Ca urmare a disparut si vibratia de la 2500 ture pe care o aveam !

P.S. Am schimbat si cureaua de alternator si am uns rumentul de la ghidajul fix pentru ca scartaia urat ! (asta ar merge la topicul cu scartait curea !) Si am scapat si de scartait ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

@nucutza

cums -a facut schimbarea racordului ... ?

prin taiere si apoi sudare in argon sau ? ai schimbat teava cu tot cu catalizator ?

la cat ai ajuns sa coste operatiunea ?

intreb caci tocmai am descoperit ca si al meu racord s-a spart .. si afce zgomot .

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns in sfirsit cu masina la service.In ce priveste zgomotul la accelerare, s-a tras concluzia ca e normal ce se aude.Evacuarea este in regula, nu-i nimic desprins pe nicaieri.Erori la testare VAG-COM - zero.

nu prea e deloc normal. la mine s-a solutionat complet problema dupa inlocuirea distributiei, mai exact zgomotul respectiv provenea de la pompa de apa.

ce mi-a zis initial cu evacuarea... am luat si eu teapa pt ca am fost in service-ul in care a vrut cel care mi-a adus masina si asta mi-au zis respectivii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nucutza

cums -a facut schimbarea racordului ... ?

prin taiere si apoi sudare in argon sau ? ai schimbat teava cu tot cu catalizator ?

la cat ai ajuns sa coste operatiunea ?

intreb caci tocmai am descoperit ca si al meu racord s-a spart .. si afce zgomot .

multumesc

Taiere si sudare.

Racordul a costat 1 milion si sudatul de la 500 000 in sus (depinde cum te intelegi cu mecanicu')

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare

si eu am un Golf 1.6 16v -AZD si am aceeasi problema cu vibratiile. Am schimbat racordul flexibil ca era rupt si mi-am pus un racord flexibil mai scurt (10 cm) si vibratiile tot nu au disparut. Mi l-am schimbat cu un racord de 25 cm si zgomotul e la fel.

Esapamentul e ok. cineva imi spunea ca s-ar putea sa fie de vina catalizatorul !! se poate sa fie ala de vina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se manifesta vibratiile aceste vibratii? Nu cred ca are legatura cu catalizatorul. Eu ma gandesc ca poate tampoanele de la motor sa fie uzate excesiv si sa trebuiasca schimbate.

Poate te ajuta informatia de aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pelanga aceste vibratii se aude si un zgomot de zici ca am esapament sport. Vibratiile si zgomotul se simt pe la 1800 apoi dispar se mai simt pe la 2500 pana la 2700 apoi iar dispar peste 3000 apare iar dispare 3300 , pe la 4000 iar apar. Zgomotul se manifesta foarte puternic in rampa si cand este greutate in masina. Vibratiile le simt ca si o rezonanta a caroseriei. Am mai observat ca atunci cand motorul este rece zgomotul este mai mic. Am turat motorul in gol dar nu simt nici un zgomot anormal

La o scanare cu VAGCOM am gasit o eroare la senzorul G71 '' 17563 P1155 Manifold Abs.Pressure Sensor Circ. Short to B+, p1155-000-intermitent''. Am sters eroarea am verificat dupa o saptamana si nu mi-a mai aparut.

Am verificat si tampoanele de la motor si cel de pe partea soferului este mai moale (nu este rupt) si se simte si cand misc motorul cu mana. O sa il schimb si mai vad dupa aceea. Am mai observat ca atunci cand merg pe denivelari simt cum se misca motorul (balans).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu aceeasi problema.

Am fost ieri la service (am schimbat distibutie, filtre, uleiuri) si ridicand masina am constatat:

racord flexibil "varza" + cele doua suporturi care sustin toba catalitica rupte /distruse.

Astazi merg din nou sa schimb racordul si cele doua suporturi. Revin cu info.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!