Jump to content

Masina Merge In Socuri


ynq_xp
 Share

Postare recomandată

si unde se gaseste bobina de inductie la golf 4 1.4 cod motor axp?

Dar cum ai ajuns la concluzia ca e defecta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ynq_xp

    9

  • abuwz

    5

  • Kovari

    3

  • 84.mky

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dar cum ai ajuns la concluzia ca e defecta?

pai nu am ajuns la concluzia ca e defecta,pur si simplu vreau sa o masor sa vad daca functioneaza sau nu.oricum sunt cam in pana de idei,asa ca orice idei care ar putea ajuta la rezolvarea problemei sunt mai mult decat binevenite.apropo in iarna am mai avut probleme identice si pe tester dadea eroare"missfire cilynder 1 si 3".dar si-a revenit dupa un timp.dar acum merg constant cu chekul aprins si simt o mare pierdere de putere,mai ales la drum intins.si masina tremura putin la relantiu.please help!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

missfire cilynder - ce inseamna asta mai exact ?

Modificat de cezarsv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a insemnat ca transformatorul (bobina) din capul bujiei cilindrului respectv este defect. La mine cilindrul respectiv nu functiona deloc, masina tremura la ralanti si nu avea vlaga.

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tremura tare aproape ca un diesel sau doar un pic asa ? cat te-a costat reparatia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ralanti ma simteam ca intr-un tractor. Tremura si mai tare cand voiam sa plec de pe loc. bobina originala a costat 160RON si am schimbat-o singur.

numai bine.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai la mine are pierdere de putere,cam tremura si la relantiu se aude exact ca un diesel.totusi cum se depisteaza daca este intradevar dusa o bobina de inductie?se masoara sau se pune pe tester?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum se poate depista exact. Dar daca ai erori de genul "Missfire ..." atunci trebuie sa fie ceva de la aprindere. Avand in vedere ca AXP-ul nu are transformator in capul fiecarei bujii ci unul comun, poti incepe cu verificare fiselor. Pentru a identifica si cilindrul care nu functioneaza poti analiza bujiile.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

gata sa rezolvat.sunt ambele sonde lambda.am fost la dealerul vw din craiova si am stat 2 ore cu masina pe tester,mi-au probat mufele de la sonde,si le-au masurat.rezultatul ambele sonde defecte si 9 mil pretul de schimbare.o sa le schimb in toamna,k momentan nu dispun de lichiditati :blink: .oricum am inteles k nu se intampla nimic daca merg cu masina asa 2-3 luni,dar nu mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
apropo cum se poate verifica acasa daca bobinele de inductie sunt functionale?

Si eu am avut probleme cu bobinele.

Este recunoscut si de vw ca au probleme, din nefericire fiind cele mai nefiabile elemente ale motorului (trebuie mentionat ca nu vw-ul le fabrica!!). Sa nu credeti ca doar vwurile au probleme, toate masinile benzinare indiferent de producator avand probleme cu asa ceva . Recomand sa se aiba macar una de rezerva intotdeauna in masina ( decand am patit-o prima data permanent am una la mine) . Din ce am inteles cele de productie mai recenta ar fi mai bune, insa probleme mari au fost la inceput ( modelele pana in 2001 avand pbme foarte mari). Cele mai mari probleme au fost pe motorul 1.8T caruia ii picau pe capete. In germania am inteles ca ele se schimba gratuit de catre vw. La noi nu, ca asta este, insa am avut surpriza placuta sa constat ca la reprezentata aici in Bacau sunt mai ieftine decat in magazine. Pe mine m-au ajuns 120 ron per bucata, in oras fiind de la 150 in sus, in fctie de adaosuri smdp. Mentionez ca doar pe original am cautat.

Sa revin la subiect.

Cand mi-au picat motorul tremura f tare si martorul check engine clipea. Pe teava de asapament iesea apa multa. Calculatorul de bord mia dat o eroare ( in nemteste ) care se referea la sistemul de emisie gaze. Martorul check engine se aprinde tocmai datorita faptului ca sondele lambda sesizeaza vaporii nearsi ce ajung in catalizator, de aici si apa de pe teava de asapament.

Verificarea bobinelor de inductie se poate face desigur masurand rezistenta intre diferiti pini, insa nu va pot spune inca cu exactitate pinii si valorile. Cum voi ajunge acasa ( sunt la munci ) le voi posta ca le am notate. E bine de verificat la un interval de 15k km preventiv.

Se poate sa constatati ca bobinele au mici umflaturi . La mine am gasit 2 . Mergeau bine insa e bine preventiv sa le schimbati. Se umfla datorita temperaturii f mari la care sunt supuse. Este semn ca sunt pe cale de a se strapunge.

Dar cea mai simpla modalitate de a vedea daca este arsa vreo bobina este urmatoarea:

Se opreste masina.

Se da jos carcasa filtrului de aer de pe motor pentru a avea acces la bobine. El este prins in 4 tampoane si pt al scoate trageti usor in sus de marginea lui dinspre fata masinii. Cand simtiti ca iese procedati la fel cu partea din spate. Mare atentie in partea din dreapta spate, unde este gura de admisie aer in motor. Verificati ca carcasa a iesit de pe cilindrul de metal . Dupa ridicarea carcasei acoperiti cu o carpa sau o punga curata pentru a proteja clapeta de acceleratie. In laterala din stanga in partea din spatele filtrului cum va uitati din fata masinii, este un furtun ce intra in carcasa filtrului. Se trage de el. La fel in partea dreapta este prins un furtun pentru sustinere. Trebuie doar ridicat. Acum puteti ridica de tot carcasa.

La motorul azd ca de altfel la majoritatea benzinarelor, fiecare cilindru are bobina lui proprie. Ele vin in capul bujiei si partea vizibila este din plastic de culoare neagra cu insemnele vw pe cele originale. O sa revin cu poze cu forma bobinelor si pozitionarea lor.

Bine este ca inainte sa demontati ceva sa pozati inante. Astfel la montaj puteti vedea cum era pozitionata, cum se aseza, astfel incat sa nu existe riscul sa nu faceti ceva cum nu trebuie.

Se porneste masina.

Pentru a verifica care bobina este defecta trebuie sa le scoateti pe rand, vazand daca masina reactioneaza sau nu. Dupa ce

se scoate o bobina se introduce la loc si se trece la urmatoarea bobina. In cazul in care masina nu reactioneaza si tremura la fel inseamna ca bobina respectiva este defecta. Daca face mai rau e buna. Acum trebuie mare atentie la scoaterea lor pentru ca se poate deteriora corpul bobinei care este cilindric din metal, precum si gulerul din cauciuc ce e la baza corpului de plastic ce are rolul de etansare. Pentru a o scoate, trebuie trasa drept in sus , impingand in sus de varful bobinei cu o surubelnita.

nu trebuie scoasa toata afara, doar putin, cat permite firul. La scoatere se aude un mic pocnet, care confirma iesirea din capul bujiei. La introducere trebuie sa aveti grija la gulerul de cauciuc sa calce bine si apasati cu podul palmei pe capul bobinei pana la introducerea ei completa. Practic toate bobinele trebuie sa fie la acelasi nivel si gulerul de cauciuc trebuie sa acopere bine suportul pe care sta bobina.

Daca este vreo bobina arsa se pune la loc tot, daca e musai se merge cu viteza mica ( maxim 2000 ture ) si pe distanta scurta pana la un service sau pana undeva unde puteti sa o parcati. Mersul cu bobina arsa reduce drastic puterea motorului, duce la vibratii puternice si la mers neregulat, functionarea lui pentru mai mult timp in acest fel putand duce la deteriorarea diferitelor componente. Personal recomand si verificarea uleiului dupa o asemenea patanie. Acum din ce am citit si ce am vazut la masina mea ( apa pe esapament ) calculatorul de bord nu intrerupe alimentarea cu combustibil pt cilindrul(ii) afectati, de aici si pericolul deteriorarii uleiului. De aici si aprinderea martorului check engine. Eu am fost nevoit sa mai merg cca 2 km pana in parcarea din fata blocului, timp in care martorul check engine clipea . Dupa schimbarea bobinelor si a uleiului, martorul check engine nu mai clipea, insa a ramas aprins inca cativa km . Am facut cred vreo 10-15 opriri-porniri ale motorului in acel timp. Deci este bine sa o scoateti la plimbare sa se curete catalizatrorul si capul sondei lambda de impuritatile depuse.

Recomand schimbarea lor manual pentru ca nu e greu deloc.

Pentru schimbare procedati astfel:

Se da capacul filtrului jos cu masina oprita desigur.

Cu o surublenita in stea este bine sa desfaceti suruburile suportului de plastic peste care sunt fixate bobinele si care are rol si de organizator pentru cablajul electric. Nu e musai sa se desfaca, insa va va usura scoaterea lor, mai ales daca scoateti toate bobinele. Mai trebuie desfacut si firul de masa care vine prins de chiulasa. Daca nu aveti surubelnita in stea e deajuns sa desfaceti clipsurile ce tin conductorii electrici pentru a avea lor sa manipulati bobina.

Scoateti usor fiecare bobina ( in cazul in care le scoateti pe toate) sau doar bobina moarta.

Corpul de plastic al fiecarei bobine are o mufa care in cazul azd-ului are 4 pini. Ea se scoate foarte usor impingand cu un deget pe clema de siguranta si tragand de mufa. A nu se utiliza alte obiecte precum surubelnite sau alte chestii ( am vazut multi care au rupt clema respectiva ). Asta e valabil pentru toate mufele.

Se schimba bobina punand tot la loc si avand grija sa prindeti inapoi cablurile electrice cu clipsurile suportului, astfel nu riscati sa deteriorati vreun cablu.

Din nefericire asta e o problema a motoarelor pe benzina. Speram ca bobinele actuale sa fie mai bine facute, insa riscul defectarii lor este in continuare mare, tocmai datorita amplasarii lor pe blocul motor care este fierbinte.

Dar recomand mentenanta preventiva in orice implica masina si desigur nu plecati la drum fara o bobina cu dvs. Face mult mai ales daca se intampla la drum lung.

Nu am auzit insa sa se vorbeasca de un termen de viata al bobinelor. Pot crapa imediat, sau pot tine o viata intreaga. Depinde de cum le nimeresti si cum sunt exploatate. Insa cred ca o schimbare a lor la 60k km ar fi o chestie buna.

Ca mi veni in cap

Missfire are treaba partial cu bobina de inductie. Poate la o bobina pe moarte. Cel mai adesea se intampla in cazul detonarii combustibilului in cilindru datorita cifrei octanice prea mici. La motoarele azd se recomanda benzina buna de 98 tocmai faptului ca are compresia ridicata si de aici si pericolul aparitiei detonatiei ( missfire ) la alimentarea cu benzina proasta.

Pt cei ce nu stiu detonatia este aprinderea benzinei inainte de aparitia scanteii, datorita compresiei la care a fost supusa.

Eu personal nu folosesc 95 desi scrie si pe capacul rezervorului a se alimenta cu 95/98, pentru ca inca cred ca la noi benzina de 95 nu are 95. rog pe cei ce stiu date exacte sa ne informeze ( poate gasim pe cineva care lucreaza in productia benzinei ) despre valorile reale ale benzinelor vandute pe plaiurile noastre mioritice.

Alimentez de la rompetrol. La inceput de la mol ( cu euro5) .

Cam asta ar fi, o sa revin cu poze ale pozitionarii bobinelor si formei lor sa le fie de folos celor neinitiati, precum si cu verificarea lor folosind aparatul de masura.

succese si la multi km fara incidente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa te contrazic la o singura chestie. Nu se verifica bobina sau bujia ca la Dacie prin scoaterea fiselor pentru ca risti sa strici masina plus ca amestecul de benzina poate sa se aprinda in catalizator si i-l arzi si pe ala ca produci explozie in el. Si asta este imperativ, scrie in cartea masinii. In rest tot ce ai spus e OK.

Aici sunt poze si explicatii intre care pini se masoara bobina sa vezi daca e defecta si cum se schimba.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Se da jos carcasa filtrului de aer pentru a avea acces la bobine."????Despre ce masina vorbim?...Nu cred ca la majoritatea benzinarelor "fiecare cilindru are bobina lui proprie"!Nu vreau sa fiu carcotas,dar ar trebui sa fii un pic mai atent la ce postezi...Scuze de atentionare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ingerul_danutz

intrebare : eu la 1.6 AHL am bobina de inductie !?

in urma ceva timp am schimbat bujiile si am vrut sa curat si injectoarele dar mecanicu` mi-a aratat cum toate pulverizeaza aceeasi cantitate, asa ca am scapat doar cu o bere!

de la inceputul saptamananii (treptat) sa se manifesta ca un mic tractoras, plecarea de pe loc se facea ff greu... trebuia accelerata peste 1800 ture si multi nervi..consum ridicat, trepidat la relatinu serios, dacie in 3 bujii era!

aseara am ajuns acasa si de nervi am inceput sa verific injectoarele ..."surpriza" al 2-lea cedase, nu se simtea nimic cand ii scoateam mufa.

desfac cele 2 suruburi care tin injectoarele (unu l-am pierdut, dar am gasit inlocuitor) le scot, ma uit la ele ..le sterg usor, suflu, le pun la loc , iar masina fuge ca`n prima zi !

initial am crezut ca e de la pompa de benzina, dar atc se manifesta cand pleca dupa a 3 - 4 cheie!

Modificat de ingerul_danutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca ai bobina de inductie!

post-17538-1216984956_thumb.jpg

Modificat de stevee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ingerul_danutz

"ignition transformer" sa fie? pt ca ignition coil este doar la ADP ?!? si e doar 1 singura sau pt fiecare bujie ?

iar poza nu seamana deloc cu ce am eu pe acolo la motor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
"Se da jos carcasa filtrului de aer pentru a avea acces la bobine."????Despre ce masina vorbim?...Nu cred ca la majoritatea benzinarelor "fiecare cilindru are bobina lui proprie"!Nu vreau sa fiu carcotas,dar ar trebui sa fii un pic mai atent la ce postezi...Scuze de atentionare!

Este vba despre golf 4 cod motor azd 1.6 16v.

Intradevar cu scuzele de rigoare la unele motoare corpul bobinei este comun, de la el pecand fise pt fiecare cilindru. Din ce am vazut in prog autodata pt motoarele cu cod ATN AUS este valabil acest din urma lucru. Referitor la filtrul de aer la mine trebuie dat jos pt a avea acces la bobine. Sunt desigur si motoare ce au filtrul intr-o parte a compartimentului motor. Daca nu ma insel este valabil mai ales la motoarele cu 8 valve.

Referitor la scoaterea fiselor in timpul mersului, sincer un tehnician de la vw mi-a spus ca nu este nici o pbma.Pentru ca masina se va comporta ca si cum o bobina este arsa. Insa nu este voie sa se debranseze o bobina in timpul mersului scotand mufa din capul ei. Asta este perfect adevarat. De altfel acest lucru stiu ca e valabil pt motoarele a caror bobine sunt pt fiecare cilindru, insa cred ca se aplica si pt cele cu corp comun al bobinei.

Atasat anexez poze cu compartinemtul motor pt motoarele pe benzina de 14 si 16. Sunt luate din programul autodata, cu rosu aratandu-se localizarea bobinei de inductie.

Spor si bafta

post-14864-1220016576_thumb.jpg

post-14864-1220016739_thumb.jpg

post-14864-1220016744_thumb.jpg

post-14864-1220016750_thumb.jpg

post-14864-1220016755_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda acum am vazut ca pozele au fost redenumite. e prima data cand uploadez.

Pt a se sti pt ce motoare sunt explic aici folosind dimensiunea fisierului.

fisierul de 196.38 kb e pt motorul 1,6 16v azd

fisierul de 47.44 kb e pt 1,6 16v atn si aus

fisierul de 47.41 kb e pt 1,6 8v aeh, akl si aks

fisierul de 47.34kb e pt 1,6 8v apf, avu

fisierul de 46.6kb e pt 1.4 ahw, ape, axp

spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Probleme cu socuri aveam si eu iar cand acceleram nu vroia sa prinda viteza si deodata brusc isi dadea drumu (asta la vechea mea masina, Cielo), precizez, aveam un LUK OIL in zona si numai de la ala alimentam. Acum bag numai de la PETROM si nu am nici cea mai mica problema nici cu masina veche si nici cu POLO. Deci LUK OIL dauneaza grav masinii!!! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut.Azi mi s-a defectat si mie o bobina,cea de pe cilindrul 4.

care este cilindrul 4?cel de langa distributie sau cel de langa cutie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

La BCB (tot 1.6 16v) cilindrul 4 este cel de langa cutia de viteze.

numai bine

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cilindrul 4 este cel dinspre cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Stie cineva cum se desprinde bobina de fisa la motorul 1.6 16 V AZD?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

@K I D pur si simplu tragi de ea cu o surubelnita. dar vezi sa tragi cu grija sa nu rupi mufa !!!

Ieri am schimbat cea de-a doua bobina de inductie la pistonul 3 (asta vara am schimbat la pistonul 1).

Dupa aceasta lucrare masina merge in continuare in socuri la cald.

Toate bune si frumoase... am fost la service iarasi si cei de acolo mi-au recomandat : "daca vrei sa mearga bine motorul va trebui sa le schimbi pe toate 4 " mentionez ca pe masina am 2 bobine eldor (de cand s-a nascut masina probabil) alta bobina (febi) si ce-a de-a patra este noname.

Chiar trebuie sa le schimp pe toate 4 sau sa caut solutii la problema mea in alta parte decat la bobine ?

Multumesc anticipat !

Modificat de cintyx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu-ti faci o scanare sa vezi de nde vine problema? Bobina ori se duce ori nu, nu exista mijloc adica merge dar nu da scanteie cum ar trebui. Eventual incearca si cu schimbatul de bujii. In cel mai rau caz fa-i o compresie sa vezi daca-i totul in regula si verifica cureaua de distributie sa vezi daca e bine pusa.

Dar inainte fa-i o scanare sa vezi daca ai erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!