Jump to content

Preiune Ulei


SamuraiJerk
 Share

Postare recomandată

la un 16V KR am urmatoarea problema:

dupa ce se incalzeste uleiul peste 90 grade, presiunea uleiului scade foarte mult.

Date concrete:

- pornesc motorul la rece, presiunea uleiului la turatia de relanti este peste 1.8 bari

- pe masura ce se incalzeste motorul, presiunea uleiului scade

- cand uleiul are peste 90 grade, presiunea uleiului scade sub 1.8 bari la turatia de 2000 rpm

- abia la aprox 2400 rpm, presiunea uleiului ajunge la 1.8 bari

dupa cum probabil stiti, daca peste 2000 rpm, presiunea uleiului este sub 1.8 bari suna alarma de la ulei

intrebarea: de ce scade atat de vertiginos presiunea de la ulei? ce sa verific intai?

Context:

- problema (suna alarma de la ulei) se manifesta de cativa ani, din ce in ce mai des

- acum cateva luni mi-a crapat un cuzinet si cu ocazia aia am schimbat vilbrochen (rectificat in prealabil), cuzineti noi (toti), segmenti noi (toti), evident ulei + filtru. schimbat sonda de ulei de 1.8 bari (cu una noua dar mai proasta); ulterior am revenit la cea originala

- cu ocazia asta l-am rugat pe mecanic sa verifice pompa de ulei -> zice ca functioneaza bine.

(am citit in carte si scrie ca la 2000 rpm presiunea de ulei trebuie sa fie minim 2 bari)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a rectificat in cote corecte vibrochenul si pierzi presiunea pe acolo. Stiu caz concret de genul....Nu ai batai la rece la prima pornire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a rectificat in cote corecte vibrochenul si pierzi presiunea pe acolo. Stiu caz concret de genul....Nu ai batai la rece la prima pornire?

nu am batai deloc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti avea pierdere de presiune si in chiulasa, tacheti hidraulici sau axe cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a verificat mecanicul pompa de ulei, dupa cotele din manual? Verifica si sita de la sorbul pompei sa nu fie infundata.

Presiune se mai poate pierde si pe la stropitorile de ulei de sub cilindri daca raman deschise tot timpul.

Daca spune ca problema persista de mult timp inseamna ca nu e de la rectificare.

Presiunea e normal sa scada cand se incalzeste pt ca se subtiaza uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut problema asemanatoare cu pierdere de presiune la cald cand din prostie am pus ulei non-sintetic (aral in loc de castrol RS ce foloseam inainte) ...dupa un drum de 30 de min "canta" ca naiba alarma ...problema a disparut bine inteles dupa ce am inlocuit inapoi pe sintetic.

Intradevar ma terina psihic alarma ....si de obicei se intampal dupa ce ii mai dadeam o talpa la semafoare...apoi trebuia sa opresc si sa stau 5 min....iar apoi mai puteam continua cam inca atata fara sa cante....in caz ca schimbam sub 3000. O fi doar o explicatie mai rudimentara, dar experienta mea seamana cu ce zici tu poate te ajuta la ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi de raspunsuri

acum 5 ani cand am luat masina puneam Esso 20W40,

apoi Aral 15W40 si acum, dupa reparatie am pus ulei Aral 10W40

o sa il contactez pe mecanic sa vad in ce fel a verificat pompa de ulei si instalatia de ungere in general

si revin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam prost acest tip de ulei,am folosit si eu si nu am fost multumit de el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva un manual in care sa fie trecuti senzorii de pe un motor KR?

(mentionez ca in Haynes - Manual nu sunt trecuti)

am o intrebare pentru posesorii / cunoscatorii de KR:

sunt corect conectate firele la senzorii de sub delco in imaginea de jos?

am inteles asa:

- fir verde / rosu = unknown

- fir galben / rosu = Colant Temperature sensor for 16V ECU (aici am gasit specificatii cum ca ar avea 2 fire, in loc de unul)

- fir alb / verde + rosu / negru = Termo Time Switch for 16V ECU

post-1559-1208601516_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- fir verde / rosu = senzor temperatura modul comanda ralanti;

- fir galben / rosu = senzor temperatura indicator bord;

- fir albastru / alb = senzor temperatura modul comanda aprindere;

- fir verde = senzor temperatura ulei pt MFA;

- fir alb / verde + rosu / negru = Termo Time Switch : alb / verde - merge la injectorul 5 si ii da masa cand motorul are sub 35 grade; rosu / negru - vine cu plus de la contact ca sa decupleze injectorul 5 daca dai mai mult de 8s la demaror;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu am avut si eu Aral 15w40 si sincer dupa ce se incalzea motorul, d'abia tragea masina. Acum sunt pe Castrol 10w40 si e totul ok.Din ce stiu am avut si eu Aral 15w40 si sincer dupa ce se incalzea motorul, d'abia tragea masina. Acum sunt pe Castrol 10w40 si acum trage masina foarte bine indiferent ca este cald sau rece motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca inevitabil voi schimba uleiul Aral

Ce ulei recomandati pentru un motor KR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol am fososit si eu dupa inainte si dupa experienta cu Aral si am fost foarte multumit de el. Ideea e sa fie sintetic...eu am avut RS parca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bun si liqui moly, au si ei ceva mai sportiv, 10w50 pare-mi-se.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

castrol 10 w 40 ,foarte multumit (este pe capacul de la tacheti colant cu uleiul folosit pt motor, stiu de la fostul propr ce a adus motorul in tara ) si asta am pus si eu!!!

post-15218-1209064914_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca si un aditiv de motor dar nu noname, macar STP pina schimbi uleiul.Ar trebui sa constati o marire a presiunii de ulei la cald...E cea mai ieftina solutie..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: cum pot sa fac sa monitorizez permanent presiunea uleiului?

este vreo sonda de presiune ulei pe motor orogonala sau pot pune eu de la alta masina?

in cazul asta voi avea nevoie si de manometru pentru ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Iti trebuie un ceas de presiune si o sonda. Urmeaza sa imi montez eu si o sa iti pot oferi mai multe detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Eu iti recomand daca ai facut motorul si nu ai pierderi de ulei, repet pierderi de ulei, sa speli motorul inaintea schimbului de ulei, sint soluti care le bagi in motor si dupa 5 minute golesti motorul de ulei,sa treci pe un ulei semisintetic sau chiar sintetic adica un ulei 10w 40 sau 5w 40 .Evident schimbat si filtru de ulei, marca mann.

Nu baga un aditiv de ulei sau de motor ca sunt vax, crede-ma le-am incercat pe toate ba era sa gripez motorul la golf 2 cu un aditiv de ulei care sa facut marmelada in motor.

Dupa asta vezi cum merge masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SamuraiJerk
Iti trebuie un ceas de presiune si o sonda. Urmeaza sa imi montez eu si o sa iti pot oferi mai multe detalii.

astept cu interes informatii concrete

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
astept cu interes informatii concrete

mersi

ce cantitate de ulei intra in KR cand schimbi si filtrul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!