Jump to content

viteza vs consum


d_andrei
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am facut azi un drum de 130km si consumul a fost foarte bun.Am consumat 6,5 l ceea ce ar insemna un consum de 5%. Insa conditiile de drum fiind nefavorabile (carosabil ud, ninsoare destul de abundenta) am avut o viteza medie de 75-80 km/h.(maxima nu a depasit 100kmh). Este prima data cand am mers incet pe drumul acesta :(

Vreau sa va intreb care credeti ca e viteza optima pentru drum intins pentru a scoate un consum cat mai redus pentru motorul din semnatura ? Un lucru e clar, la peste 140 km/h cam sare consumul ;)

Nu sunt maniac al vitezei, dar m-as plictisi sa merg cu 90kmh tot timpul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca la 2.500-2.750 rpm in treapta a 5-a, ar trebuie sa ai consumul cel mai optim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca la 2.500-2.750 rpm in treapta a 5-a, ar trebuie sa ai consumul cel mai optim.

<{POST_SNAPBACK}>

"tradus" pentru motorasul meu...cu turatiile astea nu ating 100km/h nici la vale :(...

Asta e...mai testez, dar cred ca o sa-mi fie f greu sa merg doar cu 80-100....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la motorasul tau m-am referit! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in tr 5, turatia de cuplu maxim iti asigura cel mai bun consum. E drept, ca s-ar putea sa fie cam 80-90 km/h, dar asta este. Vrei viteza, dai cailor jaratec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Cu treaba asta m-am confruntat si eu.

Am venit o data de la Iasi (vreo 300~350km), cu masina plina, mers cu 120~130km/h,

ultima parte vreo 30 km i-am dat blana 160km/h. Consum ~7.8l/100km

Apoi am inceput sa caut pareri. Pt.consum optim (adica mic) treapta 5 la turatie de cuplu maxim (in cazul meu 2500rpm viteza obtinuta 90-100 km/h).

Senzatia intr-adevar nu e placuta la viteza asta da e bine la consum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in tr 5, turatia de cuplu maxim iti asigura cel mai bun consum.

de ex. 1.8 16V are cuplu maxim pe la 4600 rpm.

ce te face sa crezi ca are consumul optim la turatia aia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

printr-o oarecare coincidenta, ieri am incercat ceva similar.

Venind de la constanta cam ingandurat, nu prea am avut chef de viteza si am mers super lejer, calm , cu maxima de 110 ...si viteza medie pe computer de 83 parca. Computer resetat la plecare, sa nu am erori....etc...

Mi-a scos cel mai mic consum care l-a vazut afisajul meu vreodata : 7.2 % Am facut si poza la 7.3 ca sa am amintire.

Mentionez ca nu am mers chiar ca o baba, am facut depasiri.......etc... pentru mine (si pentru masina) 100 km/h e incet...:(

La Drajna cand am intrat pe autostrada, la 120 zici ca stateam pe loc, si m-a apucat si foamea si am calcat la 180-190. Binenteles ca si consumul a sarit la 9.5-9.6 %....

Deci si cu o masina puternica, daca mergi ceva mai incet, poti scoate consum mai mult decat acceptabil.

Modificat de FlorinD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ scirocco Pai a ta e un pic sprtiva. Ce vrei acum sa-ti consume 4%?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ scirocco Pai a ta e un pic sprtiva. Ce vrei acum sa-ti consume 4%?

<{POST_SNAPBACK}>

nu nu vreau da' nu mi-o placut afirmatia ca la cuplu maxim consumul e minim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca in general asa este. Consumul minim se obtine, de obicei, in tr 5, la turatia de cuplu maxim.

Daca te uiti, multi producatori, la consumul in afara, dau (mai precis precizau ) la 90 sau 100km/h - un consum - care este pt cuplumaxim, si apoi mai dau si alte consumuri, la alte viteze. Acum nu se mai face asa. Dar daca stii tu e bine.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in treapta a 5a la 4400 ture (cuplu max) am 140 km/ora ... departe de consum mic... :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in tr 5, turatia de cuplu maxim iti asigura cel mai bun consum. E drept, ca s-ar putea sa fie cam 80-90 km/h, dar asta este. Vrei viteza, dai cailor jaratec.

<{POST_SNAPBACK}>

Eu stiu ca se aplica decat atunci cand esti in sarcina maxima. Altfel o turatie cat mai mica iti da un consum mai mic pentru sarcina partiala

@FlorinD: te-am facut :salut: minim am avut 6.8 (viteza maxima 120-130, viteza medie undeva pe la 70)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca in general asa este. Consumul minim se obtine, de obicei, in tr 5, la turatia de cuplu maxim.

Daca te uiti, multi producatori, la consumul in afara, dau (mai precis precizau ) la 90 sau 100km/h - un consum - care este pt cuplumaxim, si apoi mai dau si alte consumuri, la alte viteze. Acum nu se mai face asa. Dar daca stii tu e bine.

<{POST_SNAPBACK}>

in general da, dar eu am spus un caz particular : 1.8 16V ...

care la 4500 ture unde are cuplu maxim are cam 140 km/h nicidecum 90-100 km/h unde e consumul minim.

scuze daca te-am ofensat cu ceva ...

citat de pe : http://www.mitsubishi-fuso.com/en/technolo...o/05_02.html?b5

"In general, engine fuel consumption depends greatly on the combustion efficiency and often has an inverse relationship with the torque curve. The above figure shows that the fuel consumption is at a minimum (and fuel efficiency at a maximum) at 1,800rpm."

Modificat de scirocco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul minim eu zic ca e la turatia unde are motorul randamentul maxim, adica puterea pe care o scoate raportat la combustibilul pe care-l primeste. De asta consuma dieselul mai putin ca are randament mai bun. La consum trebuie tinut cont si de fortele de rezistenta la inaintare(frecare, aer, etc) care cresc cu viteza.

Am facut si eu teste cu a mea la diferite viteze in tr5 si am obtinut si consum de 4.5% pe la 50 60 km/h cu 1500 rpm. Aproape cat un diesel ;) . Oare daca mergeam mai incet? :salut: .

Oricum asta numai in localitati, ca in rest.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai masina mea in treapta a 5-a si la cuplu maxim (3000 rpm) e undeva la 90 de km/h. iar la 3500 rpm e in jur la 110km/h.Numai daca depasesc pe cineva trec de 120. In felul asta mie imi consuma 6-7 la drum lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@scirocco Nu m-ai ofensat sau suparat, nu sunt de aceasta factura. Chiar daca ma aprind cate o data, nu pastrez in mine supararea.

Dar. De ex la a mea. Cuplul max se intinde de la 1600 la 2700. In acest interval de turatii eu in tr 5 am de la 70 la 120 km/h. Consumul, evident nu este la fel in aceasta plaja de turatii. La 70 km/h (1600 rpm) am consum sub 4% (am scos cel mai bine 3.8% in afara, evident). La 120 km/h am consum mediu de 4.5-4.8%. Cum am sarit de 2800, e groasa - sare si consumul de 5.5 %. De ex, pe instantaneu, la 4000 rpm consumul era de 9.5% si se mentinea constant.

Si asta e un caz particular.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citez din cartea tehnica:

"Figura indica marimea consumului (l/100 km) functie de viteza (km/h). Consumul de combustibil al vehicului va fi redus cu aprox 50% daca conduceti cu aprox 75% din viteza maxima".

Am verificat pesonal. La drum Cluj-Constanta, mergand singur si absolut fara graba, viteza maxima 120-130 doar dupa Ploiesti, am consumat 5,5 l/100 km benzina si la Constanta nivelul uleiului era tot pe maxim. La intoarcere urmaream un prieten cu un BMW seria 7 si m-am tinut dupa el din Tulcea pana in Cluj. Viteza 160-170, peste tot pe unde era posibil, chiar si Cheile Bicazului. Consumul a fost 7,5 l/100 km si am completat la Cluj 400 ml ulei.

NO COMMENT!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Venind de la constanta cam ingandurat, nu prea am avut chef de viteza si am mers super lejer, calm , cu maxima de 110 ...si viteza medie pe computer de 83 parca.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@codres_ali Da e corect. Consum minim se obtine cand ai randament maxim. Acest randament maxim, in general, se obtine la cuplu maxim. E logic, nu?

Pentru alte tipuri de motoare, cum e cel 1,4 16V-101 CP,adica motoare mai sportive, se obtine consumul specific (g/kWh) minim, tot la turatia de moment maxim. Dar consumul de combustibil al motorului nu este cel minim. Aici intervin multi alti factori.

Atentie consumul specific minim nu este totuna cu consumul minim (l/100 km).

De obicei si in general, la majoritatea motoarelor este cam tot pe acolo, adica pe la turatia de cuplu maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Iulian HondaFan
de ex. 1.8 16V are cuplu maxim pe la 4600 rpm.

ce te face sa crezi ca are consumul optim la turatia aia ?

<{POST_SNAPBACK}>

orice motor are eficienta optima la turatia de cuplu maxim. Pt. motoarele cu distributie variabila (VVT,VTEC) exista 2 turatii de cuplu maxim. modul economic al acestor motoare ( la turatii mici) este cel de preferat daca vrei consumul cel mai mic. al doilea maxim al cuplului la turatii mari este mai putin economic dar este totusi recomandat pt. mersul pe durata lunga la viteze mai mari. consumul insatntaneu este mai mic la turatii mici dar viteza fiind mica vei petrece mai mult timp sa parcurgi X km si in final consumul iti va fi mai mare...

asta desigur pt. motoarele in sarcina, daca sarcina e mai mica cuplul la acel rpm va fi mai mic si consumul va fi mai mic. in general peste 100km/h mers constant motoarele de pana la 150BHP vor fi cam in regim de sarcina maxima... unul de 250CP intra in sarcina maxima dupa 150-160km/h.

pt. un motor mic (1,4 de ex.) atingi sarcina maxima chiar mai devreme poate 80-90km/h.

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la ce spune Iulian din teorie cu date clare la masina mea :

110km/h - consum instantaneu 6.1%

90km/h - consum instantaneu 5.6%

70km/h - consum instantaneu 5.0%

[OT] Bine ai venit Iulian pe acest forum. Cunostintele tale vor fi foarte apreciate pe aici. [/OT]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul insatntaneu este mai mic la turatii mici dar viteza fiind mica vei petrece mai mult timp sa parcurgi X km si in final consumul iti va fi mai mare...
Consum total = numar km x consum mediu pe km. Prin urmare consumul total e direct proportional cu distanta si consumul mediu. Deci cu cat consumul mediu e mai mic, cu atat si consumul total este mai mic, indiferent de timpul pe care il faci pana la destinatie. Sau poate nu am inteles eu bine...

Cred ca ar trebui facuta distinctia fata de motoarele diesel. In cazul acestora cuplul maxim se obtine la turatii mici, unde si consumul este scazut (foarte apropiat de minim). De aici a rezultat probabil si asertiunea ca se obtine consumul minim la turatia de cuplu maxim.

Desigur, in cazul motoarelor pe benzina lucrurile stau cu totul altfel. Eu la turatia de cuplu maxim (3.000 rpm) am 95 km/h. In schimb consumul minim il ating undeva in jur de 2.000 rpm (aprox. 63 km/h). Precizez ca este vorba de motorul 1.2 l / 64 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

motorul consuma atat timp cat merge. eu m-am referit la consumul instantaneu nu la cel mediu. consumul mediu se calculeaza ulterior, fie de computerul de bord fie cu creionul la pompa. daca tii motorul la o turatie la care eficienta lui nu e optima vei consuma mai mult decat daca-l tii la turatia optima. se poate sa consumi mai putin la 2000rpm pt. ca motorul nu e in sarcina maxima.

exista un cut-off la o anumita viteza constanta ( functie de raportul de multiplicare al transmisiei, de rezistenta la inaintare a aerului in principal si in proportie mai mica de pierderile de putere la pneuri) de la care motorul intra in sarcina maxima. de la acel cut-off chestia cu turatia de cuplu maxim devine lege.

cand masina merge cu viteza constanta cuplul motorului este egal cu forta de inaintare opusa de aer si cu pierderile de putere pe lantul transmisiei si cele de la pneuri. pneurile nu sunt perfect rotunde se turtesc si destind secvential pe masura ce roata se invarte si de aici apar pierderi de energie care sunt 5-10% din total, asta e ceea ce se numeste forta de frecare de rostogolire (FFR). daca umbli cu pneuri dezumflate consumul va creste si mai mult pt. ca FFR creste.

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan
[OT] Bine ai venit Iulian pe acest forum. Cunostintele tale vor fi foarte apreciate pe aici. [/OT]

<{POST_SNAPBACK}>

bine te-am gasit Stefane... am zis sa vad ce zic si fanii VW?Skoda/Seat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!