Jump to content

Zgomote de la trenul de rulare (Touareg 7L)


bogypop
 Share

Postare recomandată

Cand fac manevrele de parcare, rotile virate la maxim si merg cu viteza mica, se aud de la rotile din fata niste trosnituri si pocnituri. Este o senzatie urata pentru ca ai impresia ca se rupe ceva. Se aud si la virajele pe stanga si pe dreapta si mers inainte si inapoi. Nu este zgomotul clasic produs de o planetara busita si nici cel de rulment. In mers normal nu se aude nimic. Suspensia este pe arcuri si am 35000km.

La service la Bacau mi-au spus ba ca intra pietre pe la bratele suspensiei si alea fac zgomote ba ca sunt de la rotile de 19". Adica habar nu aveau. Niste pietre intrate la suspensie cred ca s-ar fi spart dupa 6 luni, iar zgomotele se aud si cu rotile de iarna de 17".

In mers normal nu se aude nimic.

A mai auzit cineva de problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai auzit pe un forum din afara, insa nu s-a dat inca un verdict nici acolo.

Se vorbea ceva de un brat slabit la rotile din fata, care s-a schimbat imediat dar masina inca e in service.

Presupun ca s-a facut un control amanuntit la ambele punti fata/spate...dar si pe acel forum la inceput nu-i gasea defectul..."zgomot ciudat cind parchez"

Modificat de VVV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns,

Am citit si eu forumuile de afara. Se face foarte des referire ca principala cauza la "stepper motor". Motorasul care controleaza cutia de trasfer, care daca nu functioneaza corect mentine cuplate puntile in viraj. Am incercat sa simulez asta blocand manual diferentialul si luind un viraj. Dar se comporta altfel in situatia asta. De aici am tras concluzia ca nu este respectivul motoras.

Nu stiu cum sa descriu mai bine zgomotul, dar este un zgomot metalic de parca ar agata ceva. In caroserie se simte ca o trosnitura. Nu este zgomot de bucse uzate sau ceva asemanator.

Ce am observat insa este ca acum cateva zile cand a plouat nu se mai auzea. Ciudat.

Modificat de Andrei_72
Citarea ultimului post este interziasa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Trosniturile care se aud cand virezi pe loc maxim stanga/dreapta , sunt doar pe fata? Sa nu fie capetele de bara ,cam astea sunt simtomele de obicei .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Trosniturile care se aud cand virezi pe loc maxim stanga/dreapta , sunt doar pe fata? Sa nu fie capetele de bara ,cam astea sunt simtomele de obicei .

Zgomotele nu se aud cand virez pe loc ci cand merg incet cu rotile virate la maxim.

Se aud doar pe fata dar senzatie este ca vin de undeva din diferentialul fata. La 33000 ma indoiesc sa pice capetele de bara in conditiile in care n-am abuzat-o.

Oricum am facut programare le VW Suceava poate se pricep mai bine decat cei de la Bacau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns,

Am citit si eu forumuile de afara. Se face foarte des referire ca principala cauza la "stepper motor". Motorasul care controleaza cutia de trasfer, care daca nu functioneaza corect mentine cuplate puntile in viraj. Am incercat sa simulez asta blocand manual diferentialul si luind un viraj. Dar se comporta altfel in situatia asta. De aici am tras concluzia ca nu este respectivul motoras.

Nu stiu cum sa descriu mai bine zgomotul, dar este un zgomot metalic de parca ar agata ceva. In caroserie se simte ca o trosnitura. Nu este zgomot de bucse uzate sau ceva asemanator.

Ce am observat insa este ca acum cateva zile cand a plouat nu se mai auzea. Ciudat.

Incearca un update la diferential, la touareg se practica :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Zgomotele nu se aud cand virez pe loc ci cand merg incet cu rotile virate la maxim.

Se aud doar pe fata dar senzatie este ca vin de undeva din diferentialul fata. La 33000 ma indoiesc sa pice capetele de bara in conditiile in care n-am abuzat-o.

Oricum am facut programare le VW Suceava poate se pricep mai bine decat cei de la Bacau.

Nu sunt planetarele fata ? Nu acesta este simptomul cand incep sa se duca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Cred ca zgomotele sunt de la faptul ca la bracajul maxim al directiei, rotile au si o usoara glisare pe suprafata, glisare care din cauza cauciucurilor apare in socuri, in momentul cand acestea ajung la limita aderentei si o pierd.

Incearca aceeasi manevra - mers incet cu rotile bracate la maxim - pe o suprafata moale (noroi, nisip, etc.) unde glisarea nu este stanjenita de aderenta cauciucului.

Daca acest zgomot apare doar la suprafete tari si nu la cele moi, asta este.

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai pe asfalt...cum sa piarda aderenta ? poate sunt planetarele !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te gandi ca e vorba de o pierdere de aderenta in adevaratul sens al cuvantului. :D

Fortele care actioneaza asupra cauciucurilor din fata la o masina care ia o curba, mai ales cand curba este f. stransa, nu mai sunt in lungul cauciucului, ci sunt pe o directie la un anumit unghi fata de axa cauciucului.

Aceste forte fac cauciucul sa "derapeze" un pic. Precum am spus in postul precedent, o usoara glisare spre exteriorul curbei.

Cel mai bine observi acest lucru chiar pe suprafata de rulare a cauciucului. Ia o curba foarte stransa, cu viteza mica, pe un asfalt foarte aderent, preferabil cu o textura grunjoasa (mare), si opreste apoi masina cu rotile inca cabrate. Da-te jos si uitate pe suprafata de rulare a cauciucului. Vei vedea pe suprafata cauciucurilor fata, dungi radiale, de abraziune, pe directia fortelor.

Sau roaga un prieten sa faca cercuri, foarte incet, cu volanul la maxim stanga sau dreapta, si mergi pe langa masina in dreptul rotii fata, din exteriorul curbei, uitandu-te la ea si la modul cum se deplaseaza pe asfalt. Vei vedea si intelege ceea ce vreau sa spun.

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogypop tu chiar nu vrei sa mai raspunzi ? ai inceput topicu si l-ai lasat asa ...

eu cand merg cuplat cu greu ... trosneste si smuceste...

Modificat de Andr3y
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze. Nu am mai intrat de mult pe forum. Astazi am observat ca am deschis topicul acum un an.

Noutati nu sunt. Zgomotele persista si dupa un an.

La service la Bacau prima data mi-au spus ca intra pietricele undeva la brate si talerul telescopului (trebuie sa fie diamante daca inca mai rezista dupa un an)

La service Suceava mi-au schimbat stepper motor (fiind si prima mea banuiala) dar nici o schimbare. Cand am pomenit de update soft la diferential i-am pierdut.

Zgomotele, care sunt ca niste trosnituri, se aud cu rotile virate la maxim stanga sau dreapta la mersul inainte sau inapoi.

Mai nou se aud la franari violente. Se aud si la rotile de vara (285/45/R19 si la cele de iarna 255/55/R17) deci latimea cauciucurilor nu conteaza. Dar..... nu se aud cand ploua.

Din nou la Bacau, mi-au spus ca este posibil sa fie o problema cu senzorii ABS care intra in functiune aiurea sau exista un joc al placutelor de frana in etrier.

Deocamdata, astept sa fac revizia la placutele de frana si voi vedea atunci.

O idee pentru diagnosticare la care m-am gandit sa le-o sugerez, este sa suspende masina pe elevator cu rotile libere, sa o puna in drive si sa vireze rotile stanga dreapta. Atunci vor sti daca este de la diferential sau de la altceva.

Va tin la curent. Numai bine.

Nu te gandi ca e vorba de o pierdere de aderenta in adevaratul sens al cuvantului. :icon_cool:

Fortele care actioneaza asupra cauciucurilor din fata la o masina care ia o curba, mai ales cand curba este f. stransa, nu mai sunt in lungul cauciucului, ci sunt pe o directie la un anumit unghi fata de axa cauciucului.

Aceste forte fac cauciucul sa "derapeze" un pic. Precum am spus in postul precedent, o usoara glisare spre exteriorul curbei.

Cel mai bine observi acest lucru chiar pe suprafata de rulare a cauciucului. Ia o curba foarte stransa, cu viteza mica, pe un asfalt foarte aderent, preferabil cu o textura grunjoasa (mare), si opreste apoi masina cu rotile inca cabrate. Da-te jos si uitate pe suprafata de rulare a cauciucului. Vei vedea pe suprafata cauciucurilor fata, dungi radiale, de abraziune, pe directia fortelor.

Sau roaga un prieten sa faca cercuri, foarte incet, cu volanul la maxim stanga sau dreapta, si mergi pe langa masina in dreptul rotii fata, din exteriorul curbei, uitandu-te la ea si la modul cum se deplaseaza pe asfalt. Vei vedea si intelege ceea ce vreau sa spun.

Stiu la ce te referi si ai dreptate. Mai ales ca Touaregul are o raza de viraj mica pentru dimensiunile masinii. Adica rotile au unghiul de bracaj mai mare decat la o masina obisnuita, deci este normal sa apara o "alunecare" a rotilor mai ales cu cauciucuri late. In anumite limite acest comportament este normal. Am facut test si cu diferentialul blocat (pe suprafata moale bineinteles) dar masina se comporta corect, adica ca un rac. De aici presupun ca diferentialele lucreaza corect.

Atentie!!! Nu blocati diferentialul pe asfalt sau pe alta suprafata dura, s-ar putea sa auziti o trosnitura foarte scumpa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Am si eu un zgomot asemanator la un touareg 2008 2.5 R5 manual. Se aude o pocnitura la mijloc, cand plec mai accelerat de pe loc sau cand dau cu spatele de o parchez, dar cu rotile drepte. Daca plec usor si ridic usor piciorul de pe ambreiaj nu se aude nimic. Am incercat sa cuplez si diferentialul central si se aud mai multe pocnituri si se aud mult mai tare de parca ar crapa tot. In curbe nu se aude nimic, doar la plecare de pe loc, o pocnitura in podea. Am fost la un mecanic, a urcat-o pe elevator si am facut acelasi lucru ca pe asfalt si mi-a zis ca s-ar auzi ceva de la caseta de transfer. Am cautat pe net despre defectele casetei , dar in mers nu se aude pic de zgomot. Care are un R5 manual sa-mi spuna si mie daca e ceva normal, sau ce ar putea fi? Stepper motor/ caseta transfer/ bucsa caseta transfer/ update la diferential?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
florin23_dodo

Aceasta "trosnitura o aveam si eu, in aceleasi conditii si la viteza mica. Eu am vandut masina celor de la weltauto care au verificat-o centimetru cu centimetru, fara nici-o exagerare. Acel zgomot se auzea de la cardan care era rupt in proportie de 70%. Ideea e ca inainte sa o vand celor de la veltauto, a mai verificat-o de 4 ori altii care au vrut sa o cumpere la alte service-uri dinastea de cartier, inclusiv in incinta autovit si nimeni nu a vazut aceasta ruptura. Ruptura se vedea doar cand fortai cu un levier in cardan(mi-au aratat si mie). Deci E foarte posibil sa fie de la cardan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Problema asta o am si eu, dupa c am fost la Brady militari, autosoft pt o geometrie si inca o constatare la Concept car de pe Bd Timisoara, s-a ajuns la concluzia ca trebuie schimbate basculele si  prinderile acestora. S-A inlocuit bascual inferioara stanga/dreapta, bascual superiaora stanga, saibe piulite si taote suruburile, s-a facut geometria, am luat maisna si in afra de faptul ca s-a imbunatait clar directia la mers normal si nu mai trepideaza volanul la franare la o viteza mai mare, aceste pocnituri cand virez stanga dreapt ala maxim la plecarea de pe loc tot au ramas. Cei dela serice spuenau ca este de la caucicuri care s-au ovalizat si nu calca bne, insa si asa am fost la o vulcanizare destul de seriaosa unde mi-a dat rotile jos si le-a pus la apara, rezultantd clar ca acestea nu sunt ovalizate. @Florin, eu am schimbat cardanul la 93k km, acum avand 120k, nu vad ce legatura ar avea cardanul? deoarece pocniturile se aud dinspre roata din exteriorul virarii( daca virez dreapta, pocneste ceva la roata stanga, si invers) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact simptomele astea le am si eu, eu am schimbat basculele pe fata, o bieleta si facut geometrie, caucicucuri in stare foarte buna. Masina merge perfect, nu trage in nici o directie si nu bate nimik la denivelari, insa la viraj maxim si plecare de pe loc in ambele parti se adu pocnituri... I-a dat cineva de cap? ca m-am saturat:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat anvelopele, am cumparat cauciucuri noi de iarna, asta dupa ce am schimbat bascule si o bieleta pe fata, si masina merge absolut perfec. Nu mai exista trepidat la bracarea maxim si pelcarea de pe loc. Se pare ca anvelopele erau de vina. Fiind mai vechi si-au pierdut din elasticitate, iar la virare maxima caucicuul nu mai era flexibil, se comporta practic ca o piatra si de aceea apreau trepidatiile si zgomotele. Mi-a fost greu sa cred la inceput ca aceasta problema se datoreaza cauciucurilor, insa masina fiind grea, cu tractiune 4x4, iar rotile lasandu-se intr-o parte la bracare maxima, a contat faptul ca vechiul cauciuc era intarit si nu mai calca cum trebuie, de aici aparand si trepidatiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Andrei_72 changed the title to Zgomote de la trenul de rulare (Touareg 7L)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!