Jump to content

Curea Alternator Rupta In Mers!


riderontornadoes
 Share

Postare recomandată

Post dublu, rog un moderator sa-mi stearga acest post. Multumesc !

Modificat de MariusAP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se aude un zgomot ciudat la ralanti, ca un fel de rontait, si tin sa cred ca are legatura cu rolele/cureaua de transmisie. De doua zile deja suna mai urat, se aude mai puternic cand virez si se intensifica daca pornesc dezaburirea. Ce legatura poate avea dezaburirea cu acel zgomot. Ce ar putea fi ?

pai cupleaza compresorul cand dai drumul la dezaburire...iar motorul trage mai greu....deci si cureaua de transmisie este mai fortata....cand ai schimbat transmisia ultima data?

cand stai la relanti clima este pornita?

Modificat de gianys
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se aude un zgomot ciudat la ralanti, ca un fel de rontait, si tin sa cred ca are legatura cu rolele/cureaua de transmisie. De doua zile deja suna mai urat, se aude mai puternic cand virez si se intensifica daca pornesc dezaburirea. Ce legatura poate avea dezaburirea cu acel zgomot. Ce ar putea fi ?

Avem aceeasi masina si se pare ca aceeasi problema. Eu am rezolvat-o. In primul rand trebuie sa ne lamurim ca e vorba de cureaua de accesorii (alternator). Pot fi doua cauze: intinzatorul de curea (aprox 150 lei) sau fulia (ambreiajul) de la alternator (aprox 200 lei). La mine a fost intizatorul de curea. Pretul e pentru piese, manopera difera (pentru schimbare intinzator eu am platit 50 lei, desi cred ca puteam sa o fac si singur), la fulie pare ceva mai complicat.

Daca nu esti convins ca asta e incearca sa dai jos cureaua si apoi porneste motorul. Vei vedea ca zgomotul a disparut. Cu cureaua data jos poti incerca sa vezi ce joc ai in intinzator si in fulie, poate iti dai seama care e de vina.

Modificat de danny d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu o intrebare,golful meu are 136 000 km,si nu cred ca sa schimbat cureaua de agregate pana acum. Nu prezinta decat un usor fasait la relanti,in rest nu scartaie,nu patineaza. La cati km ar trebui schimbat? Eventual daca nu am probleme la intinzator,fulie,amortizor,as putea schimba doar cureaua? sau e periculos doar cureaua la acesti km?

Mersi si astept rasp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se aude un zgomot ciudat la ralanti, ca un fel de rontait, si tin sa cred ca are legatura cu rolele/cureaua de transmisie. De doua zile deja suna mai urat, se aude mai puternic cand virez si se intensifica daca pornesc dezaburirea. Ce legatura poate avea dezaburirea cu acel zgomot. Ce ar putea fi ?

pai cupleaza compresorul cand dai drumul la dezaburire...iar motorul trage mai greu....deci si cureaua de transmisie este mai fortata....cand ai schimbat transmisia ultima data?

cand stai la relanti clima este pornita?

Nu am schimbat transmisia niciodata. Clima era oprita. La dezaburire m-am referit la oglinzi si luneta, am uitat sa mentionez.

Avem aceeasi masina si se pare ca aceeasi problema. Eu am rezolvat-o. In primul rand trebuie sa ne lamurim ca e vorba de cureaua de accesorii (alternator). Pot fi doua cauze: intinzatorul de curea (aprox 150 lei) sau fulia (ambreiajul) de la alternator (aprox 200 lei). La mine a fost intizatorul de curea. Pretul e pentru piese, manopera difera (pentru schimbare intinzator eu am platit 50 lei, desi cred ca puteam sa o fac si singur), la fulie pare ceva mai complicat.

Daca nu esti convins ca asta e incearca sa dai jos cureaua si apoi porneste motorul. Vei vedea ca zgomotul a disparut. Cu cureaua data jos poti incerca sa vezi ce joc ai in intinzator si in fulie, poate iti dai seama care e de vina.

Mersi mult danny. Nu prea le am cu mecanica, mi-a sosit ieri cureaua de transmisie si intinzatorul, oricum trebuiau schimbate daca n-am mai facut-o niciodata, sper sa nu fie fulia alternatorului :( . Sper sa-l mai prind azi pe mecanic cand ajung de la serviciu. Se poate intammpla ceva grav daca circul asa ? Azi dimineata cand viram inspre maxim se auzea din cand in cand si un zgomot metalic, ca un fel de... scrijelit..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat ieri cureaua si alternatorul. Azi dimineata am mai auzit ceva zgomot suspect, nu stiu daca mai are legatura cu transmisia si nu stiu cu ce sa aseaman acest zgomot, nu bate, nu e zgomot metalic, mai degraba... nu stiu, parca e ceva... hidraulic. Se aude parca de undeva de la roata din dreapta si se manifesta la virajul la stanga (in aproape orice sens giratoriu) daca e terenul putin denivelat (gura canal sub nivelul asfaltului). Asta ce ar putea fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aude acel bazait cand misc volanul stanga sau dreapta. Nivelul uleiului de la servo e sub minim, dar o sa vad maine pe loc drept, garajul e cam in panta. Ar putea sa fie din cauza ca e prea putin ulei la servo ? Am vazut ca uleiul e galben si am inteles ca acum se fabrica ulei verde. Se poate pune verde peste galben sau trebuie inlocuit tot ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Tocmai ce mi-am schimbat si eu cureaua de accesorii, motor 1.4 AXP.

Tot am citit pe aici ca e usor de schimbat, ca se trage in sus si se baga un cui, sunt tare curios cu ce ati tras in sus ca sa blocati intinzatorul la motorul asta...in fine,

Metoda mea a fost astfel: asezat masina pe rampa, si pe dedesubt se impinge in rola intinzatoare , apoi o a doua persoana introduce cuiul prin cele doua gauri aliniate. De aici totul este simplu, se pozitioneaza cureaua noua pe caneluri, se scoate apoi cuiul care bloca rola intinzatoare, si se bea berea de rigoare.

post-72671-0-53807000-1313912642_thumb.j

post-72671-0-82074400-1313912649_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

salut .am lovit ieri un caine (aveam vreo 50 km/h). a aparut imediat alternator workshop dupa care s-au stins toate becurile , am putut merge mai departe doar cu faza lunga aprinsa . cand am ajuns acasa dupa 170 km bateria era varza ieseau aburi din ea si nu a mai repornit masina . stie cineva care e posibila problema ? si caut un electrician in iasi . multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie afectata fulia de la compresorul de ac,posibil blocata...cureaua nu sa mai invartit cum trebuie si alternatorul nu a mai incarcat bine,sa mers pe baterie care dupa ceva vreme sa descarcat pt ca alternatorul nu a incarcat cum trebuie.Directia cum era la masina?Servo mergea bine?Ma tem sa nu fie alta cauza si faptul ca s-au aprins becurile sa nu fie o coincidenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme pot fii multe - pana nu ridici capota si nu constati ce s-a intamplat, restul sunt supozitii....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da a mersservo nam avut probleme , a mai scris dupa si airbag fault desi nu a sarit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ciudata rau problema.Ai grija cu masina...nu mai merge mult si da repede o fuga la cineva sa vada despre ce e vorba.Doamne fereste...sa nu iti sara airbag din senin.Inseamna ca a fost zdravana lovitura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e, nu cred ca-i mai sare niciun airbag acum... dar, inainte sa plece cu ea, sa ridice capota, inspecteaza vizual ce e deteriorat pe acolo. Dupa aia pornesti si stai iarasi si te uiti ce se intampla, sa nu ai si alte probleme. Daca totul pare sigur, atunci pleci cu ea.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema : de ceva timp se aude un vajait la motor , am dat cureaua de accesorii jos si am verificat rolele .

rola de la compresorul de klima se aude si nu cred ca se poate schimba,trebuie schimbat compresorul...

intrebarea mea este : se poate pune o curea mai mica care sa nu mai vina si pe rola de la compresorul de klima ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,dar trebuie luata la ghici,cu o sfoara se masoara traseul(de fapt se reface traseul curelei de auxiliare cu intinzatorul blocat pe intins ca si cum ar intinde cureaua)si apoi vazut cat are.Se masoara si se obtine dimensiunea curelei.6PK1548 este lungimea curelei pt masina cu AC si 6PK1080 este lungimea curelei pt masina fara AC.6pk=nervurile curelei,1548=lungimea ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am avut si eu recent o problema cu cureaua de la alternator...s-a rupt in mers...dar sa datorat faptului ca nu am scut, si gheata si zapada care s-au adunat, pe role....este cam greu de pus daca nu ai putina rabdare si imaginatie....eu am fost nevoit sa am fiindca ma lasat undeva in pustietate,pe un drum de tara.....am vorbit cu un mecanic si mi-a dat un sfat pe care o sa il urmez cu siguranta: SA AI INCA O CUREA DE REZERVA fiindca nu se stie cand se va rupe mai ales ca iarna nu da semne de plecare....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

se poate pune o curea mai mica care sa nu mai vina si pe rola de la compresorul de klima ?

este un coleg care a facut operatiunea asta, am intentionat si eu de altfel, dar pana la urma am schimbat rulmentul din compresorul AC. A disparut zgomotul acela iritant.

Rulmentul vechi era distrus, ruginit si vai de el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am avut si eu o probema asmanatoare cu cureaua de la alternator, in timpul mersului am auzit o lovitura sub masina si la scurt timp a aparut alternator workshop, am tras pe dreapta si am deschis capota, am vazut cureaua rupta, am scos cureaua... am pornit cu greu masina la a 3-a cheie am mai mers cu ea 7km, am dus masina in service, acolo am aflat ca cureaua se rupsese din cauza rolei de ghidaj care s-a spart in timpul mersului, am schimbat cureaua si rola dar acum motorul porneste mai greu si pana nu accelerez putin masina merge intrerupt si scoate fum, daca opresc motorul si il repornesc porneste normal, daca opresc motorul si incerc sa il repornesc dupa 15 minute face aceeasi fugura, din ce cauza poate sa se comporte asa? masina este un golf 4 din 2001 1.9 tdi cod motor ALH

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviuplaton

Verifica avasul sa nu fii sarit vreun dinte la cureaua de transmisie, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca intamplarea cu cureaua rupta este proaspata, porneste masina greu pentru ca s-a descarcat bateria mergand fara curea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca rola de ghidaj cand s-a rupt a lovit capacul de la distributie si a sarit distributia de la punct, acum vreau nu vreau trebuie sa o schimb luni. ms mult pt. ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

interesanta opinie: SA AI INCA O CUREA DE REZERVA fiindca nu se stie cand se va rupe mai ales ca iarna nu da semne de plecare....

dar e departe de adevar.

Schimbati rola si cureaua periodic si nu aveti probleme.Nu costa o avere.Eu asa am facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la diesel

ca la benzina 2 role + curea = 430 lei :D si cea intinzatoare nu e usor de schimbat.. nu prea ai loc de manevra

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut, am si eu o problema...daca cineva ma poate ajuta, sa nu ezite. Mi s-a rupt cureaua de alternator in mers, a smuls si rola fixa de langa rola intinzatoare si se vede pe suportul de aluminiu ca si cum s-a rupt ceva...nu stiu exact ce e, dar pare o aparatoare sau un suport pt acea rola fixa...pb este ca nu gasesc sheme de montaj pt aceasta rola, sa vad exact cum vine. Multumesc.

Salutare tuturor!

Sunt nou pe acest forum. Recent am cumparat un Golf 4 din 08.2003, 1,6 benzina. Ieri pe drum spre casa mi s-a rupt un suport de aluminiu cu o rola fixa pe el si banuiesc ca ar fi vorba de acelasi suport ca si al lui Mobydikkk.

Am facut cateva poze atat suportului rupt impreuna cu rola cat si a locului de unde s-a rupt.

Rugamintea mea este daca puteti sa imi spuneti cum se numeste acel suport si ce cod are pentru a-l comanda sau a intreba pe la dezmembrari de el in cazul in care e foarte scump.

post-109960-0-07806700-1342857514_thumb.post-109960-0-37421400-1342857514_thumb.post-109960-0-71343800-1342857514_thumb.

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!