Jump to content

Curea Alternator Rupta In Mers!


riderontornadoes
 Share

Postare recomandată

riderontornadoes

va aslut. am o problema care trebuie rezolvata cat mai urgent pt ca trebuie sa ma mut si am nevoie de masina. pe scurt: azi cand am plecat de acasa am iesit din parcare si am simtit brusc ca s-a intarit volanul foarte tare. imediat dupa asta mi-a aparut pe bord mesajul de workshop la alternator. am ignorat ambele chestii, am zis ca poate isi revine, ca o fi de la frig, si am mers asa cam 5 km. am ajuns la destinatie unde am descarcat o parte din lucruri si am ridicat capota. am observat ca imi sarise cureaua de la alternator, si ca de asta nu imi mai mergea si servodirectia. dar cel mai tare m-a ingrijorat ca partea din stanga spate a motorului era foarte murdara de ulei. poate fi vreo legatura intre incidentele astea 2? faptul ca am mers fara servo, tragand tare de volan, a afectat cu ceva? e posibil sa fi iesit pe undeva lichidul de la servo? sau sunt chestii fara legatura intre ele? mentionez ca am golf 4 din 2002, 200k de km, si pana acum nu am avut nici o problema cu el, nu consuma ulei intre schimburi sau alte chestii din astea care sa arate o uzura grava a motorului. va rog sa ma jutati ca nu prea le am cu mecanica, si nu ma descurc nici macar sa pun cureaua inapoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai patit nimic de la faptul ca ai mers fara cureaua de alternator, la tine cred ca pompa de apa e pe cureaua de distributie, deci nici macar temperatura motorului nu iti creste. Alternatorul insa nu a incarcat deloc, deci pompa de injectie merge pe baterie, la fel cu orice alti consumatori ai avut porniti. Incarca-ti bateria cat mai repede sa o menajezi. 5 km daca ai bateria incarcata poti merge. Dar frana? Cum era?

Daca nu e frig afara, poti pune la loc cureaua, e relativ usor, insa poate fi nevoie sa stai pe spate pe jos (putin )ca sa o treci in spatele fuliei de la arborele cotit. Daca o montezi a doua oara, iti ia maxim 10 minute. E mai usor daca ai pe cineva cu tine pentru a comprima intinzatorul curelei. Acum la tine insa exista o alta cauza pentru care a sarit cureaua ( in cazul in care nu este rupta) si anume intinzatorul ei. Ala daca cedeaza, iti poate sari. Insa de cele mai multe ori cand cedeaza intinzatorul si sare cureaua, se cam distruge. Daca ai aer conditionat, atunci se complica treaba, ca trebuie trecuta si in spatele curelei de la compresor, deci e muuuult mai nasol. Daca nu ai de mers distante mari, si cureaua e inca intreaga, o poti monta la loc si sa iti faci treaba. NU accelera brusc si nu merge cu turatie mare. Eu am mers cu o 0.5 cm latime de curea aproximativ 50 km pentru ca mi-a fost lene sa o montez pe cea noua pe care o aveam in portbagaj. Te pufneste rasul cum arata, poate o pun pe forum ca am facut si un filmulet cu ea, dupa ce am ajuns acasa :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Nu e nevoie sa deschizi 2 topic-uri pe aceeasi tema .

Mai multa atentie data viitoare ! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

riderontornadoes

nu am aer conditionat. iar cureaua nu s-a rupt. problema e daca nu am fortat ceva la servo directie, pt ca volanul se misca foarte greu...aproape ca nu puteam lua curbele ca lumea. ma gandeam ca poate s-a creat o presiune ceva in instalatia aia de servo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci treaba e simpla, sa te uiti atent la curea daca nu e ciupita totusi si sa iti cumperi una de rezerva preventiv. Sigur va mai sari. Invarte cu mana si fulia de la alternator sa vezi daca nu e intepenita. Unii mai patesc din astea. Ti-am spus ca NU s-a intamplat nimic. Evident ca se misca greu cand nu ai servodirectie. Mecanismul insa este FIX acelasi.

Pentru linistea iti spun ca la un Porsche din anii 80 aproape ca nu poti misca volanul pe loc, neavand servodirectie si fiind cu raport de demultiplicare mare.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cureaua de la alternator angreneaza pompa de servo,

ce n-am inteles eu, ai montat cureaua la loc si tot nu ai servo ?

sau nu ai montat cureaua si tot nu ai servo ?

sau nu ai cureaua ?

sau nu ai ?

:icon_cheesygrin:

Modificat de volksman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai citit cu atentie primul mesaj, ca a explicat foarte clar ce s-a intamplat.

....am observat ca imi sarise cureaua de la alternator, si ca de asta nu imi mai mergea si servodirectia.

... va rog sa ma jutati ca nu prea le am cu mecanica, si nu ma descurc nici macar sa pun cureaua inapoi.

Rezulta si ca a sarit cureaua si si-a dat si el seama ca de aia nu ii merge servodirectia insa nu s-a descurcat sa o puna la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut, am si eu o problema...daca cineva ma poate ajuta, sa nu ezite. Mi s-a rupt cureaua de alternator in mers, a smuls si rola fixa de langa rola intinzatoare si se vede pe suportul de aluminiu ca si cum s-a rupt ceva...nu stiu exact ce e, dar pare o aparatoare sau un suport pt acea rola fixa...pb este ca nu gasesc sheme de montaj pt aceasta rola, sa vad exact cum vine. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am gasit pe torenti (www.btjunkie.org) un document numit "Volkswagen Jetta, Golf, GTI Service Manual 1999-2005". Ar trebui sa gasesti acolo scheme bine facute. Documentul e PDF are 103 Mb si e in engleza, poate te ajuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, dar nu am torenti...de unde il pot downloada? aici pe vwforum nu pot..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

manualul asta e, in mod normal, pe bani... alta solutie decat sa il iei de pe torenti nu stiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu am in secunda asta, dar fac cand cobor la masina.Pana seara pun si foto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite cam ce am patit eu , este cumva la fel si la tine ?

post-14914-1208084249_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut la fel, zici ca am facut-o eu!!!! Cand ai patit-o? Nu de alta, dar daca ai reparat, vreau sa stiu cum...daca nu, suntem 2 cu aceeasi pb...

cauta aici.
Merci, dar nu pot, imi da ca e file corupt...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit chestia asta in noiembrie anul trecut, eu am reparat-o , a stat masina 2 saptamani in service pana a venit piesa, doarece se gaseste doar originala , totul a costat 700 RON si au schimbat suportul de unde s-a rupt rola fixa + rola intinzatoare si cureaua. Reparatia a fost facuta la un service din Pitesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, aveam banuiala asta...de aia m-am interesat si de suport,si rola fixa..cea intinzatoare e buna, sau e si aia rupta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rola intinzatoare e buna, dar cel mai probabil cred ca ti-o schimba si pe aia, cel putin la mine au schimbat-o.Codul piesei care trebuie inlocuita este 032 145 168 Qimi cer scuze codul este 032 145 169 Q

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

032 145 169 Q e codul de la suport? Am un prieten care mi-a dat un alt cod, pt suport, cu tot cu foto, dar nu stiu daca e ok...Zic de codul 030 145 167 D...

Vazand foto de la tine, care e absolut identica cu pb mea, cred ca ai tu dreptate...Acum nu stiu ce sa zic...codul asta de suport e in functie de firma producatoare, sau de seria masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

An 2001, cod motor AXP , cilindree 1390, 55 kw, 16 valve...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

030 145 167 D - bracket for alternator for models with power steering

032 145 167 H - bracket for alternator for models with air conditioner and power steering

post-8031-1208088021_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supeer,danee, merci, dar in cazul asta eu il iau pe cel pt modelul cu aer conditionat? Eu am pe masina aer...totusi sa inteleg ca e acelasi lucru? La atat ma duce capul acum, ca sunt distrus nervos....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca ai AC (sau Clima) il iei pe ala pentru treaba asta. nu cred ca este acelasi lucru, cred ca cel pentru masini dotate cu AC suportul ala mai are niste urechi in plus pe care se monteaza compresorul de AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!