Jump to content

Oprire Brusca A Motorului La 1,9 105 Cp


Neff
 Share

Postare recomandată

Caut alti patiti de la care vreau sa stiu cum au rezolvat problema;

Am o O2 din ian 2008, cu motor de 1,9TDI 105 CP. Momentan am 2300 km rulati cu ea, dar cu alte masini am mai rulat cca 600.000 km. deci nu cred ca este lipsa de experienta la condus.

Problema cu care ma confrunt este ca se opreste brusc motorul cand vreau sa accelerez usor, in rulare, in treapta 2-a. Nu se intampla des dar se intampla si nu doar mie. A mai condus si colegul de servici si sotia si au patit la fel. Este inervanta treaba. Masina este in garantie dar servisul cel mai apropiat este momentan in Timisoara, si nu as vrea sa trec pe acolo daca nu este cazul. Nu apare fenomenul de ,,vibratiie" ca si cum ar fi subturat ci brusc se opreste.

Daca aveti idei despre rezolvarea fenomenului sau considerati ca este normal as fi bucuros sa citesc opiniile dumneavoastra.

Va multumesc.

Christian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ceva normal si nu ti se intampla doar tie. Daca masina e subturata pur si simplu moare motoru brusc. Am condus si 1.9tdi si conduc acum 2.0tdi iar acesta din urma moare si mai usor. Trebuie sa ii dai antaia cand abia se misca masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te smuceste masina si se opreste motorul sau pur si simplu moare motorul fara sa smuceasca ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e normal. Mie nu mi s-a intamplat niciodata sa-mi dea in nas un diesel in treapta 1 sau 2 (inclusiv la un renault 19 de vreo 70CP) . Pur si simplu cand o accelerez de la turatia de ralanti demareaza foarte incet, in lipsa de cuplu suficient, dar fara sa zmuceasca. La fel si la decelerare cand se compenseaza injectia automat. Singurul mod de a o opri este de a frana cu ea in viteza 1 sau 2, pana se opreste, sau sa fiu de la a treia-n sus, la deal, si sa nu mai accelerez deloc (posibil si a doua in panta mare).

Cred ca ai are o problema din moment ce nici macar nu dardaie inainte sa se opreasca. Parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul e rece, adica sub 4km parcursi, apa la 90 grade... si turatia mica, de ex. la vreun semafor, e normal sa se intample.

Cu motorul cald ai sa observi ca nu mai e asa. Poti chiar sa pleci cu vit.2 de pe loc :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca ce descrie e datorat tocmai datorita accelerarii insuficiente in treapta intai, iar la trecerea in a 2a sigur ca e subturata si daca debreiezi mai brusc cade in bot si moare. E un simptom caracteristic mersului "prea finut". Cutiile sunt facute astfel incat cu viteza intai se pleaca iar elasticitatea cutiei este nu intre 1 si 2 ci de la 2 in sus. Solutia e cresterea turatiei mai mult inaintea schimbarii de treapta sau debreierea treptata in viteza a doua.

Daca nu e asta problema si e o problema mecanica e dificil doar din descriere sa ne prindem

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neff,a mea este din 02.2008 si am 2400km, acelasi motor

mi-a reusit si mie sa o pun in bot de citeva ori, dupa care am incercat sa o turez mai mult in tr.1 ( cca. 2500) si trec din 2 in1 daca scade mai jos de aprox.1500 si nu s-a mai oprit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te smuceste masina si se opreste motorul sau pur si simplu moare motorul fara sa smuceasca ?

Pur si simplu moare motorul. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a murit si mie de cateva ori in a doua, in curba - mai ales din neatentie - te fenteaza masina - are o zona de truatie sensibila care uneori nu iti face probeleme alteori da (curba moare, linie dreapta nu) - vezi ca mergi subturat overall.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot e vorba de motorul de 105CP, uite niste grafice ale lui de cuplu/putere-motor si cuplu-roata:

post-314-1208179197_thumb.jpg post-314-1208179218_thumb.jpg

Totusi, nu cred ca e normal "sa moara" motorul fara "preaviz".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai pe romaneste... cum se pot interpreta testele astea din grafic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am patiti pana acum sa se opreasca motorul, incerc intotdeauna ca turatia sa fie peste 1500 RPM in momentul in care schimb treptele, daca scade sub 1500 motorul face urat, nu pot sa descriu sunetul dar parca se chinue motorul, momentan schimb pe la 2500rpm, pentru ca am doar 1600km.

Modificat de azreil24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sunt tot la inceput... am luat masina sambata.... mi-a murit si mie motorul de cateva ori... trebuie sa conduci mai nervos... dar daca omu de la livrare zice... usor pana pe la 3000 km... am zis sa-i fac si lui pe plac :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal

si mie mi s-a intamplat, si nu am aflat un raspuns concret...cica ar fi un cotact

ma indoiesc...

a mea are dsg...asa ca nu se pune problema (cred de...ca nu a fost destul de accelerata..) ar trebuii sa stie totul ...ce si cand sa faca

si daca prima data....am banuit-o"" ca ar fi avut ceva sarcina....a 2-a oara...s-a oprit stand pe loc....fara nici o sarcina....masina in D, cu frana calcata.

mentionez....ca mi s-a oprit si a repornit singur...(nu motoru :) ) RNS-ul

Ati mai patit vreounu !?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe la ce turatii are loc "sudden death" asta?

cumva pe la 1800 rpm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Hmmmm... pe caldurile care tocmai au trecut (peste 40C la soare) mie mi s-a parut ca motorul nu mai trage (la turatii mici) ca inainte.

In aceeasi zi am oprit motorul de 3!!! ori la plecarea de pe loc (toate in perioada pranzului, dimineata no problem la 32C, seara no problem vreo 35C). Pana acum mi se mai intamplase o data sau de 2 ori de cand am masina. Problema probabil ca e tot intre volan si scaun, dar scriu si eu aici... poate nu sunt chiar nebun? :) M-o fi batut soarele in cap si nu mai aveam coordonare? Sau nu sunt singurul care a observat fenomenul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu la 2L tdi, in rodaj, la trecerea peste damburile de reducere a vitezei... obisuit de la dacie sa ii dau a doua.

Dupa rodaj am observat ca e mai ,,elastic" motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

adevarul ca si mie mi-a murit de cateva ori in treapta a 2 a, :lol: , dar din cauza ca am condus incaltat cu niste papuci, care se agatau in pres, eu ridicam piciorul usor de pe ambreiaj, dar din cauza papucilor miscarea nu era lina , piciorul se ridica dar papucii nu stiu cum dracu ramaneu relativ in aceeasi pozitie, dupa care brusc isi dadeau drumu rezultind oprirea motorului ;)

Rezolvarea : cind conduc in papuci o turez mai mult, asta nu ca asi merge subturat, deoarece asa cum spunea un coleg mai sus, in treapta 1 si 2 nu e deajuns de elastica si chiar daca e motor relativ mare si diesel, poate si el bine mersi sa moara.

In concluzie, masina nu are nimic, problema e intre volan si scaun !

Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea are 250 Km. Stiu despre ce vorbiti. Omorai motorul, am patit si eu.

Il prinzi intr-un moment de cuplu slab si il pui jos.

E cutia destul de lunga si el nu da sa oscileze ca sa ai timp sa apesi iar ambreiajul.

Nu se intampla asta decat cand e rece si probabil si cu motorina mai proasta. Eu mai am un Astra tot diesel.

La ala e altfel cutia si simti ca trepideaza daca schimbi neinspirat.

La Cielo pateam asa cu motoru cand era rece si benzina proasta.

O sa va invatati sa evitati turatiile cu pricina.

Nu are nimic masina.

Modificat de zil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe caldura am simtit si eu ca nu trage asa bine, iar la urcus pe munte la fel, desi am schimbat recent filtrele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Aceeasi problema , cand sa plec se opreste.....si am masini de 20 de ani, asta e singura care mi-a adus aminte de scoala de soferi, cand o opream la plecarea de pe loc.

La o skoda octavia 2 cu motorul 1.9 tdi pd bjb , timp de 1 an , la plecarea de pe loc nu trebuia sa o accelerez, apoi cand schimbam vitezele se accelera singura, "cerea " viteza urmatoare, aproape trebuia sa pun frana sa merg constant cu 50km/h .

Brusc, intr-o zi nu a mai facut asa.......acum la plecarea de pe loc trebuie sa o accelerez mai tare daca nu moare, ca sa urc in trepte trebuie sa o accelerez, daca calc ambreiajul turatia scade brusc la relanti, nu mai coboara lent ; de fugit fuge, porneste f usor, se duce in depasiri.

Care ar fi cauza? Cine "dadea" acel "zvac" intre viteze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sincer nu inteleg nimic de la tine, cum adica se accelera cand schimbai treptele ... avea ceva masina daca se accelrea singura cand schimbai treptele. Dupa zici ca trebuia sa pui frana sa mergi cu 50 km/h aici iar nu se intelege nimic, adica masina accelera de una singura si tu trebuia sa pui frana !!! eu asa inteleg. Dupa aia inchei glorios cu o afirmatie gen ,,ca sa urc in trepte trebuie sa accelerez". Scrie sa intelega si ceilalti daca vrei un raspuns ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sincer nu inteleg nimic de la tine, cum adica se accelera cand schimbai treptele

Plecam de pe loc fara sa apas acceleratia, bagam a 2 a , se accelera singura USOR.....spre a 3 a , bagam a 3 a, se accelera USOR singura spre a 4a.....etc.......

... avea ceva masina daca se accelrea singura cand schimbai treptele. Dupa zici ca trebuia sa pui frana sa mergi cu 50 km/h

Da pune-am frana sa merg cu 50 daca eram de ex in a 4a (urcasem in trepte 1 2 3 ) si observam un radar de ex.....odata apasata frana nu se mai accelera USOR .....

A nu se confunda se accelera USOR cu se accelera singura de nebuna

aici iar nu se intelege nimic, adica masina accelera de una singura si tu trebuia sa pui frana !!! eu asa inteleg. Dupa aia inchei glorios cu o afirmatie gen ,,ca sa urc in trepte trebuie sa accelerez".

Da....ce nu intelegi ? spre deosebire de comportamentul mentionat, acum, daca bag a 2a si nu ating acceleratia, nici macar nu merge la viteza impusa de treapta a 2a, ci din contra , tinde sa se opreasca.

Si nu vorbesc despre masina asta in cauza, am mers cu zeci de diesel-uri si cat au fost noi au avut comportamentul descris de mine in primele randuri, pe ce au imbatranit au trecut la comportamentul din partea a doua a descrierii......daca-mi aduc bine aminte, chiar si o dacie noua facea la fel, incet incet insa , trebuia "sa o tii din acceleratie sa nu moara", sa apezi ambreiajul , sa turezi motorul , apoi sa transmiti cuplul la roara.........

Scrie sa intelega si ceilalti daca vrei un raspuns ...

E destul de clar , zic eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!