Jump to content

Filtre Si Alte Consumabile Pt O2


Stefan_B
 Share

Postare recomandată

la aproape 10 ani, cureaua ar trebui inlocuita. chiar daca are doar 52000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauciucul imbatraneste / se oxideaza , apar crapaturi mici pe suprafata . Cureaua este tensionata tot timpul cand e montata pe motor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am spus mai sus ce am avut de spus strict pe caz. Ce spui tu sunt consideratii generale despre nu stiu ce cauciuc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la producator nu are interval recomandat de inlocuire. Doar verificare la 240k iar apoi tot asa la 30k

 

 

 

 

4ABC1CBC-A46D-4BCB-8E5F-A7901E0F122A.jpeg

A43E7900-C122-4E19-9F3C-F01D88CE19E0.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte clar. Multumesc. Materialele au evoluat foarte mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca au evoluat mai mult tehnicile de vazare ale producatorilor care tind sa intinda orice fel de interval de service cat mai mult posibil pentru ca ... marketing. Datele oferite de producator nu mai reprezinta demult un golden standard in ceea ce priveste intretinere la timp a atelajului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut! Miercuri am facut o verificare in parcare metoda "ochiul soacrei" inainte de a pleca la drum. Surpriza: am vazut o piscatura pe curea. La service am constatat ca cele 2 role si fulia de la alternator erau zgomotoase. Cureaua arata foarte bine pe interior. Masina are 180.000. Am mers pe role SKF si curea BOSCH la recomandrea celor de la service si nu face nici un zgomot la pornire dimineata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salutari, am si eu o curiozitate legata de uleiul folosit pentru o skoda ocatvia 2, motor 1.2tsi. Masina este fabrica pe data de 1.12.2011 si eu am cumprat-o la mana a doua in 2023, parca. Pana in 2020 a fost servisata la Brady. Uleiul folosit a fost 5w-30, norma 504/507 LL3. Dupa ce am luat-o, 2 ani i-am facut schimburile la Avia unde mi-au pus acelasi tip de ulei, respectiv norma 504/507. Anul asta am cerut o oferta si de la Porsche si in oferta la ulei mi-au pus norma 502 in loc de 504/507. Din ce am citit, nu ca m-as pricepe foarte bine, norma 504 este recomandata pentru masinile Euro5+ iar 502, care este 5w-40, este pentru motoare euro 4. Din asta inteleg ca practic este vorba de poluare si de aceea se recomanda 5w-30 in loc de 5w-40 pentru acest tip de motor.

 

In acelasi timp am citit pe site la castrol si ei recomanda ca in regim normal sa aiba o vascozitate mai ridicata, deci pentru motor ar fi mai bun 5w-40 (in regim de iarna fiind aceasi valoare, respectiv 5w). Intrebarea mea este, oare de ce cei de la porsche nu recomanda ce recomanda producatorul :)  Inteleg abordarea asta la un service de cartier, nu chiar la reprezentanta.

 

Masina are 93000km

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pune norma prescrisa în manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Așa mi se pare și mie normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

manualul te lasa folosesti oricare din cele 2 norme, in functie de intervalul de schimb ales de utilizator. 

AStfel pentru interval LongLife (maxim 30.000 km / max 2 ani) se foloseste norma 504/507 sau 5w30 / 0w30

Pentru interval fix de 15.000 km /1 an se foloseste norma 502, adica 5w40 sau 5w30 sau 10w40, etc

 

O norma nu inseamna obligatoriu si o singura vascozitate, multi producatori incorporeaza norma in vascozitati diferite. 

de exemplu o filtrare dupa norma 502/505

 

https://www.opieoils.co.uk/c-1005-skoda-50200-engine-oil.aspx?entityids=1461

 

majoritatea service-urilor aleg 5w40 la motorul asta ca sa consume mai putin ulei...  dar ca si protectie 5w30 este un ulei mai bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!