Jump to content

Tuning 2.0 Tfsi - 200 Cp-stock


herea_costin
 Share

Postare recomandată

1) nu te-am jignit cu nimic, te ataci degeaba.

2) mersi ca m-ai luminat, chiar nu stiam ce motor am (FSI)

3) este perfect adevarat ce zici despre diesel-uri, dar tot suna ca tractoarele, nu toate, dar multe. Cand o sa-mi arati motoare diesel la F1 atunci o sa te cred, deocamdata ei urmeaza cererea pietei, si anume de consum redus. Cati isi iau masini in functie de cuplu ? cati crezi ca stiu chestia asta ? Pe om il intereseaza consumul in primul si primul rand la un motor, ori, la motoare puternice raman la parerea ca nu consumul e cel mai important.

4) in continuare compari un motor turbo cu un motor non-turbo pastrand capacitatile, lucru care e ilogic. Ia scoate tu turbina de pe diesel si vezi ce bataie-si ia de la benzinar. SAU, pune turbina pe benzinar si vezi cum zboara pe langa tdi-ul tau. Repet, turbina nu tine de motor, daca comparam motoare le comparam pe amandoua in aceiasi situatie (cu sau fara). Daca comparam masini/echipari atunci e altceva, dar nu e vina MOTORULUI ca nu dispune de o turbina pe cand altul da. Deci nu e motorul PROST ca celalalt cu turbina il face.

5) deci daca pun turbina pe un logan 1.6 16V o sa zici ca 1.6 FSI de la VW e prost ?!

6) daca vrei sa continui sa vorbesti despre tdi-uri/aspirate/etc, hai sa mutam discutia in alta parte pana nu ne luam warn, in caz ca nu vezi topicul este dedicat motorului 2.0 TFSI, nu TDI, nu Vx etc etc

Asta-i ultimul meu post aici (legat de subiectul asta)

Mersi.

Modificat de Dreadfull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 5TORM

    21

  • fuscobal

    16

  • Bogdan_wrc

    15

  • dan i

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

asa imi place cand unii vb doar din auzite..!

5storm: ai mers vreodata cu un R32 cu turbo? Nu cred, sau daca ai mers nu ai fost atent: niciodata nu o sa consume mai putin decat R32 stoc, indiferent cum mergi. Daca cumva ai avut norocul sa mergi cu unul si ai fost atent la consumul de pe computer...ghinion..nu e cel real.

Toata presa auto din lume (ex: topgear etc) a afirmat la momentul aparitiei, ca motorul de pe RS4 este unul din cele mai bune din lume. Probabil ca nu au intrebat un expert (pe tine). Eu unul nu am nici o problema, nici cu motorul nici cu cutia si merg destul de sportiv.Probabil eu sunt exceptia, restul toate sunt proaste.

RS4 vechi nu-l bate pe cel nou din orice poziie, doar din mers. Daca vorbim de plecare de pe loc sau circuit, lucrurile stau un pic diferit,in favoarea V8-ului evident. Daca vb de tuning, da, ok, RS4 vechi e mult mai tunabil, dar daca ai bani, si V8 cu compresorul de la MTM este la fel de rapid ca cel mai tunat RS4 vechi (tunat tot de mTM ). Dar asta nu prea conteaza, pt ca ambele sunt niste masini superbe.

Apropo de aspirat vs turbo: haide sa luam o firma de referinta: citeste si tu testele despre 911 997 turbo vs 997 GT3, vezi care e mai rapid pe circuit, care iti ofera cel mai bun feeling, etc.

Cat despre motoare diesel, da, sunt din ce in ce mai performante, apar in competitii auto dar le lipsesc in continuare multe: parte din placerea de a conduce un motor sportiv nu este doar ca ajungi primul la destinatie, dar astea o sa le inveti tu in timp. Iar ca dieselul se intretine mai usor...nu ma jigni, am avut si eu si crede-ma, daca respecti cartea si te duci la dealer, te costa o revizie aproape cat ma costa pe mine la RS4, si aici vb de un diesel de capacitate mica (1.9), nu vreaun 4.2 unde sar preturile de ajungi pe la peste RS4.

A, uitam ceva f important, consumul de RS4: deci, eu in oras, daca merg sportiv poate 28, in rest 21-22. Afara 14-15%mers 190-200 km/h. Poate toate RS4 -urile cu care ai mers tu aveau compresor, atunci da, 40% e un consum ok pt 530 cai.

Ca S3-ul sau Ed30 tunate sunt foarte rapide si bat RS4 din mers cred (mai mult S3 -ul decat ED30) dar astea in niste conditii stabilite de la inceput a fi in avantajul lor. Daca te dai cu plecare de pe loc, se mai schimba ceva (mai ales cu ED30) iar daca te dai din mers, incearca macar pana la viteza maxima unde iarasi cred ca pistoanele mai putine pierd din avantaje. Ceea ce este extraordinar intr-adevar, ca daca ai 2/3 din banii de RS4 poti avea o masina ff rapida si care iti ofera multe sadisfactii.

Nadir, ar fi interesant sa ne intalnim...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai calm nu ma atac deloc ti-am zis doar ca nu e frumos sa judeci omul atata tot.Da suna ca tractorul pe mine unul nu ma deranjeaza ca multi nu isi iau dieseluri pt performanta e adevarat...dar asa nu inseamna ca nu se poate.Evident ca dieselul fara turbo e degeaba...dar nu asta e problema...dicutia a pornit de la adrian care a zis ca gti cu soft+ whatever ca e comparabil cu nu mai stiu ce super masina.

Pai am comparat turbo vs aspirat pt ca sa arat de ce eu prefer turbo in locul oricarui aspirat nu conteaza ca e benzina sau diesel...nu mi se pare ceva ilogic.

Nu am zis ca vw fac motoare proaste niciodata din contra...am zis doar ca cele aspirate nu sunt performante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdane esti cumva prietenul lui ciprian cu rs4 compresor?Daca da ne cunoastem din club stii tu care:)

Hai sa iti dau alt exemplu...am un prieten f bun care are leon cupra v6 turbo facut de hgp,am mers de f multe ori cu masina lui si stiu f bine cum trage si cat consuma.Daca merge normal nu sare de 11 in oras daca da in ea 20+ .Are softul foarte bine facut cand merge normal e soft de consum si probabil doar in full throutle e de putere.Stai calm stiu f bine faza cu computerul de bord...il poti face sa arate consumul real daca il recalibrezi din vag com...fara nici un fel de problema.Nu stiu daca el il are calibrat sau nu .. mi-a zis ca a facut consumul la pompa.La r32 de ce sa fie diferit....90% e acelasi motor doar cu 400cc in plus.

Referitor la rs4 b7 eu prea urmaresc togear din simplul motiv ca oamenii sunt multtt prea subiectivi si chiar nu prea zic pe bune care e treaba.Asa de fun e tare emisiunea din cauza umorului britanic dar la masini sunt prea subiectivi.

Iar faza cu rs4 b7 vs rs4 b5 any time iti pot demontra contrariul si de pe loc bate rs4 vechi si nu cu o masina!

Si daca te iei dupa timpii de pe net o sa vezi ca rs4 vechi scoate 0-400m in 12.9 si cel nou 13.1..si e si mai greu are doar 10nm cuplu in plus dar pe plaja mult mai mare probabil asta explica diferenta.

Cunosc pe cineva care a fost la KOE cu b7 si a scos 12.9 cu soft si evacuare asa ca mi se pare ok timpul dat pe net.

Da pe circuit e alta treaba evident ca rs4 nou bate si e sedan e si mai usor are si frane mai bune daca nu ma insel...evident ca pe circuit bate .Cred ca nu are rost sa vorbim de de porsche aici ...si turbo si gt3 sunt sfuri numai ca prefer turbo pentru ca e turbo imi place senzatia de turbo si in al doilea rand gt3 e masina facuta dupa gt3 rs care e masina de circuit adaptata pt strada ...nu cred ca e ok pt drumurile noastre ...nu stiu daca si suspensia e aceeasi ce ce ar fi un mare minus pt ca suspensia de dtm e doar pt dtm nu poti merge cu ea pe strada poate nici in germania...am avut ghinionul sa am si eu pe masina pt 2 saptamani suspensie de dtm which sux mergeam mai incet ca fuscobal :D

e aproape ca si cum ai compara leon cupra 2.0 tfsi cu leonul de la wttc which is not ok...adica nici o treaba una cu alta.

Daca tot ai rs4 e posibil sa il cunosti pe propietarul unui rs4 negru cu nr de dubai cu el am mers de cateva ori si de fiecare data avea consum mediu 30+ ...da el merge putin mai sportiv dar totusi 30+?

Masina e stoc nu are nici macar un chip sau evacuare doar ca e facuita pt dubai si trage mult mai bine decat un rs4 facut pt europa....de fapt daca imi aduc bine aminte nu au putut sa il bata nici cu soft si evacuare :icon_thumright:

Evident ca la banii de rs4 b7 iti faci o masina de sub 10 s pe 400 de m chaiar poate si de 8-9 s daca nu o tzii decat de drag.daca vrei ceva si de drag si de curbe nu e problema sunt sigur ca 70 de mii ajung.Sunt sute de posibilitati.

De fapt cu maxim 30 de mii poti face si o masina de sub 10 s....asta incearca un cunoscut sa faca....vom vedea in primavara ce si cum:)

Cosworth parca facea cu 15000 de lire o fiesta 1.3 ...4x4 2.0 turbo 650 hp .Sunt sigur ca daca ai banii nu e o problema sa faci rost de cai.Daca b7 avea din fabrica cu motorul de pe rs4 vechi eram fanul nr 1 la rs4 b7....ar fi fost masina perfecta dar na :)

Dupa cate am vazut s3-ul lui nadir tragea mai bine decat un rs4 b7 stoc...cel putin tragea...dar mai bine il lasam pe el sa ne spuna ce si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TE referi la alea aspirate gen 3.6 pe GT3?

Eu nu am nimic contra motoarele turbo - mi-am pus pe R32, deci...

dar oricine poate obtine performante dintr-un motor cu turbo, dar este foarte greu sa obtii un motor performant aspirat, cu ture multe. De aia, din punctul meu de vedere, motoare gen cel de pe GT3 sau de pe RS4 B7 sunt niste realizari extraordinare, care, numai datorita economiei vor fi din ce in ce mai rare. Turbo o sa tot avem de acum incolo, pana ajungem la "prize"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai da...gt3 e aspirat dupa cate stiu...a da inca o chestie interesanta gt3 si-o ia in linie drepta grav de la turbo 12.2 vs 11.8 timpii pe 400 de m.Chiar si gt3 rs si-o ia:) desi are 300 de kile in minus .Evident ca e f greu de scos cai dintr-un motor aspirat fara sa ii pui turbo/compresor....e greu 3-40 de cai dar 100-150 mi se pare f greu clar se poate dar e foarte greu si masina nu o sa mai fie la fel de comfortabila si relantiul o sa stea la 2000++ si o sa faca urat de la axe si asa mai departe...deci nu e rentabil .Nu am zis niciodata ca un motor prost am zis doar ca nu e asa performant nu mi se pare ca trage de caii aia poate din cauza ca trage liniar nu stiu....poate din cauza ca pierde 100 de cai prin transmisie chiar nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RS4 este facut in asa fel incat sa nu-ti de-a senzatia de viteza, sa mearga foarte tare dar in acelasi timp oferindu-ti o senzatie de siguranta totala. De aia ai senzatia ca nu trage, dar o face, si inca f grav si iti dai seama doar cand te apropii de masina din fata si trebuie sa o franezi, in general mai brusc decat ai fi crezut.

Am mers si eu cu MIhai cu Leon-ul HGP. Cu tot respectul pt masina lui,care desi impresionanta, este diferita de R32 cu turbo, care , inca o data, nu consuma mai putin oricum ai merge. Gandeste-te ca nu sunt chiar aceleasi motoare. Spre exemplu, pe al lui il poate duce maxim pe la 490 cai la HGP, pe cand R32 se duce la 600+. Cam mare diferenta. Tot acolo e si consumul.

Din cate stiu eu, GT3 este primul care apare, care este o versiune mai de circuit al unui 911, iar dupa apare GT3 RS si nu invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai gt3 si gt3 rs sunt aparute de 3 ani eu vb de modelul 997 ...daca apare altul nou asta nu stiu

din cate am inteles de la el il duce in aproape 500 de cai cu o turbina...dar fara probleme il poate face biturbo si atunci e alta mancare de peste:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MOTORUL de 2.8 V6 de pe Leon este dus de HGP cu 2 turbine la 490 cai si atat, aici se opresc. Poate la alta firma se impinge mai mult , asta nu stiu.

GT3 si GT3 RS au fost si pe 996 cred ca de prin 2002-2003, nu stiu sigur. Sunt si pe 997 si pe 997 facelift si o sa fie si pe 998 cu circa 450 cai din 3.8 aspirat. Alt motor nasol de la VW...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GT3 actual are 435 de cai din 3.8 litri si cuplu 430 deci "destul de bine"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce legatura are porsche cu vw?:blink: Ca sunt in acelasi grup...in rest au facut 1-2 masini impreuna maxim!

Gt3 997 are 409 cai/405 nm la fel si gt3 rs numai ca e mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind la 2.0 TFSI - cum va impacati, cei care aveti cu CAI (cold air intake), la cati km e necesara o curatare?

Modificat de dan i
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal am folosit filtre de aer sport / cold air intakes pe mai toate masinile mele de la K&N, Green, BMC CDA si pana la EVO MS, iar perioada de curatare evident difera in functie de mediul in care este folosita masina. In schimb daca vrei un numar, hai sa spunem ca 5.000 km ar fi Ok in conditiile intalnite in Romania, adica aer curat fara pic de praf :-)

De asemenea la S3 pozitia este destul de usor accesibila la mai toate cold air intake-urile, deci nu dureaza mai mult de 5-10 minute ca sa dai jos filtrul. Solutia pentru curatare pe care am folosit-o la toate filtrele este cea K&N (sampon + spray cu ulei). Costa undeva la 80 RON setul si este suficienta pentru 3-4 spalari.

Ca si cold air intakes iti recomand variantele pe care le-am testat si care au dat rezultate foarte bune: EVO MS, Forge, Injen + BMC CDA (in loc de filtrul conic de la injen care este cam mic).

Modificat de Adrian@superchips
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dan i ala e 998 gt3 ,997 gt3 e aparut de 3 ani .

@adrian cred ca evoms e cel mai rasarit dupa parerea mea cel putin pe gti am vazut ca nu mai ai pic de lag cu evoms,cu cmda mi s-a parut ca tot se simte turbo lagul.Nu stiu din ce parte a tarii sunteti dar pt bucuresti 5000 de km cu filtru sport e mult prea mult la cat praf e aici cred ca pe la 2-3000 de km e ok sa fie spalat.Si masina de spalat e o solutie buna doar sa nu o pui sa roteasca cuva ca e posibil sa il strici fara rotire e foarte ok am spalat eu filtru green si cu spray k&n si a doua oara in masina de spalat si mi s-a parut mai bine curatat cu masina de spalat.

A da....sa il lasati sa se usuce natural fara calorifer sau langa o sursa puternica de caldura ca iar s-ar putea sa se strice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Aicu pentru raspuns, :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5storm, vad ca tot nu ai inteles: ala este tot 997 GT3 , dar cel cu facelift, care nu se numeste 998. Modelul 998 abia urmeaza sa apara, intai cu variantele mai normale si apoi turbo si GT3. Si cu asta gata, ca putem discuta de aspirate vs turbo 1000 de ani fara nici o concluzie. Eu unul ma uit la cel mai performant si mai avansat din punct de vedere al tehnologiei sport auto - formula 1. Deci cred ca si aspiratele astea or fi bune de ceva.

Cat despre CAI, parerea mea sincera este ca in Romania, pt aportul de 5-10 cai, nu merita efortul si riscul, mai ales la o masina turbo. Adica daca ai 375 sau 365 de cai, eu zic ca e cam tot aia. (asta e pt prietenul dani care nu se mai linisteste odata - coco, apare RS3, deci....strange banii si lasa prostiile!!!)

Modificat de BGDR32
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat despre CAI, parerea mea sincera este ca in Romania, pt aportul de 5-10 cai, nu merita efortul si riscul, mai ales la o masina turbo

Aici imi permit sa nu fiu de acord cu tine.

Am vazut "magie" obtinuta din CAI + turbo-back exhaust + soft (toate de calitate, evident). :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan spunea ca nu merita riscul avind in vedere ce mizerie si praf e la noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte adevarat daca te deranjeaza sa il speli des

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eficienta CAI-urilor difera evident de la masina la masina in functie de pozitia/restrictia admisiei originale. Dar ca sa vorbim concret, la K04 TFSi capacul motor include si elementul filtrant astfel fiind destul de restrictiv. In cazul unui STG1 nu este diferenta notabila intre stock airbox si CAI, dar cand vorbim deja de STG2 sau STG2+ am observat ca diferenta este de pana la 0.2 Bar in zona turatiilor mari, care nu inseamna nici 5, nici 10 Cp, inseamna ceva mai mult :-)

In privinta calitatii de filtrare a CAI-urilor, evident daca acestea sunt produsele unor firme consacrate, nu sunt probleme. Chiar si daca exteriorul filtrului este foarte murdar, in interior sunt curate nefiind nici macar urma de praf ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa ai dreptate, poate castigi ceva mai mult la 2.0 TFSI. Am citit o gramada de teste si comparatii intre diferite filtre sport so stock si raspunsul unanim a fost urmatorul: cand sunt ambele noi si curate (cel stock si cel sport), CAI -ul are permite o cantitate mai mare de aer la o temp mai scazuta. Dupa 3000 km ( asta in alte tari nu Romania) , filtrul sport devine mai restrictiv decat cel stock, care isi pastreaza calitatile o perioada mai lunga de timp. Concluzia ar fi, data si de tara superba in care traim - mai ales de Bucuresti - ca pt a pastra avantajele unui CAI tb sa-l speli macar la 2000-2500 km. Adauga la aceasta bataie de cap faptul ca, daca nu esti atent si dai cu prea mult ulei dupa spalare, risti sa distrugi debitmetrul ( am vazut cazuri concrete) si dupa o perioada de timp si multe spalari, este f greu sa-l cureti perfect, asa cum era din punga. Iar laun motor turbo, unde urmatoarea piesa dupa filtru este turbina si daca ajunge ceva mizerie acolo...la revedere. Cel putin eu asa am patit cu BMC , deci vb din experienta.Plus ca, multe din marile firme de tuning, nu prea recomanda filtre sport (HGP, MTM )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de aia poate si multi recomanda un PANEL in locul celor conice.

multi au zis si despre BMC CDA ca e f restrictiv, masurat pe dyno in UK....

ideea e ca daca pui decat filtru nu castigi asa mult, dar daca ajungi la stage 2 si vrei mai mult, atunci sigur iti trebuie...

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BGDR32, de regula acele teste din reviste gresesc deoarece ei testeaza eficienta CAI-urilor pe cateva exemplare dupa care generalizeaza, iar dupa cum am spus in mesajul precedent, acest lucru difera de la masina la masina. De asemena depinde si de stadiul de modificare al masinii, mai exact pentru un STG1 este ok airbox-ul si filtrul standard, dar mai sus in cazul in care NU faci un upgrade de turbina, airbox-ul standard va limita eficienta turbinei standard in special unde aceasta ramane fara suflu, adica High RPM, adica zona unde locuiesc calutii multi :-)

Pe de alta parte noi nu suntem im postura de a ne lua dupa diverse pareri sau teste din reviste, noi testam iar daca face treaba buna il recomandam. Daca nu, atunci nu :-)

Mai mult, restrictia pe admisie se imparte in doua categorii:

1. Restrictia carcasei (airbox+traseu)

2. Restrictia filtrului

In cazul 2.0 TFSi (deoarece de el discutam in acest topic) nu restrictia filtrului este neaparat problema, ci restrictia carcasei originale ! Am testat 2.0 TFSi STG2 si STG2+ cu panel filter in carcasa originala si diferenta fata de filtrul stock in carcasa originala a fost minimala. In schimb cu un CAI de calitate, iar unele firme care le produc folosesc programe CAD pentru a studia fluxul de aer din interiorul CAI-ului, restrictia de pe admisie este inlaturata in mare parte.

Dupa restrictie, este importanta temperatura de admisie, care poate fi imbunatatita prin intermediul materialului din care este construit traseul CAI-ului precum si de pozitionarea eficienta a filtrului (izolat de zonele calde din compartimentul motor). La motoarele turbo dupa cum stii aerul intra prima data in turbina (unde va fi incalzit considerabil) iar ulterior racit de intercooler si de abia apoi va intra in motor. Asadar aspectul tempraturilor de admisie la motoarele turbo poate fi controlat mult mai eficient de capacitatea de racire a intercooler-ului si mai putin de pozitionarea filtrului. La aspirate stiu, este alta poveste :-)

In ceea ce priveste calitatea de filtrare a CAI-urilor, daca acestea sunt intretinute corespunzator, adica spalate + incarcate cu ulei (si chiar nu este deloc S.F.) nu vor fi probleme. Intamplarea face ca ieri am dat jos EVO MS-ul pentru a-l curata (+5.000 km) si am avut ocazia sa observ ca pe interiorul tubulaturii de admisie nu aveam pic de praf iar interiorul filtrului era perfect curat. Evident l-am curat si arata ca nou acum :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!