Jump to content

Tuning 2.0 Tfsi - 200 Cp-stock


herea_costin
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

eu desi am scos din Miltek rezultate bune pe mai multe TFSI am inceput sa am o parere cat se poate de proasta. Deja stiu de la 4 oameni ca au ruginit pe alocuri sau cel mai grav la YDT (Geo) de doua ori a schimbat un cot pe garantie ca s-a perforat cu totul (iar la el problema e ca a ars si niste trasee electrice dupa asta)... Deci daca vrei traseu complet nume foarte bun este Supersprint (la R32 traseu complet +catalizatoare sport = 5500euro) . Alt nume bun este Bastuk. Pentru TFSI a facut si Sebring traseu complet cu pret similar Miltek (si sincer intre englezi si germani/austrieci prefer pe acestia din urma).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 5TORM

    21

  • fuscobal

    16

  • Bogdan_wrc

    15

  • dan i

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Multumesc pentru sfaturile de pana acum.

Incep sa inteleg mai bine lucrurile,de fapt vreau sa iau decizia finala corect bazata pe sfaturile si experienta celor care cunosc.

Ce nu as vrea eu sa schimb sunt evacuarea si franele.

Astea care sunt acum nu pot face fata? Si ar mai fi diferentialul la care nu stiu la ce ar folosi mai bine (in afara de plecatul in viteza de pe loc care nu ma intereseaza asa tare)

Conduc masina destul de preventiv si inteleg si acest mod de conducere ca fiind benefic pentru trafic,pentru ceilalti si pentru masina.

Ma intereseaza puterea in trafic -pe drumurile de exterior libere-(in viteza) pt depasiri sau senzatie personala.Ma stiu cum conduc si nu fortez limitele niciodata.

Apropo,

As mai face un compromis cu evacuarea doar daca "suna" ca la R32

(evacuare completa Supersprint down pipe 1300 euro si FOX mijloc 200 euro si final 450 euro + mijloc si final fraa tobe(teava) 200 euro )-suna?

Multumesc

Si daca asta e adevarat:

bbm: cata dreptate ai..... sunt bani bagati in "medicamente pt boala asta"... nu te vindeca...dar ti-o alina...sau din contra te face sa vrei mai mult

Mai bine trec direct la R32

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Mai bine trec direct la R32

Aia e o idee buna... daca nu cauti sportivitate extrema (pentru ca un 2.0TFSI la 300+CP este intr-un mare fel) atunci un R32 ofera sound de te unge la suflet + stabilitate pe drumuri serpuite , iar orice upgrade serios la R ori il faci cu sume mari ori renunti si te bucuri oricum de o masina exclusivista

Scuze de offtopic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, ciudate fazele cu Milltek. Ei ofera garantie pe viata din cate stiu eu iar a mea evacuare e in stare perfecta, chiar acum cateva zile am verificat in timpul reviziei (are deja aproape 2 ani evacuarea). Sper sa nu fi aparut si primele fake-uri.

Back on-topic > Eu spun din nou ca la 300+HP ai nevoie de frane. Nu stiu daca tu pe ED30 ai franele de pe GTI-ul normal sau cele de pe R32, Cupra si S3. In orice caz, daca sunt cele de pe GTI recomand schimarea cu cele mai sus mentionate + o placuta buna de frana ! De asemenea, evacuarea as schimba-o fara sa clipesc la puterea aia ! Nu stiu ce o sa se intample cu EGT-ul pe evacuarea stock dar asta poate sa monitorizeze cineva cu Vag-com mai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cum sa scoti 300 de cai sugrumati pe evacuarea stock? dimensiunea ei e calculata pentru 200. hai putin peste.....

plus ca alta turbina inseamna alta iesire catre evacuare...

mai trebuie si admisie...si atunci cum admisie mai mare, dar evacuarea stock? bagi mai mult aer si mai multa benzina dar scoti tot la fel gaze?

si cum sa incerci sa mergi sportiv...cu franele stock? or tine ele peste 200 de cai..dar una e sa stii ca din curba A in curba B ai 100 la ora cand accelerezi puternic cu 200 de cai si alta e sa poti 160 sa zicem cand ai 300 de cai. si ca intrii in curba B si iti dai seama ca franele nu te ajuta la fel de mult. poate te ajuta suspensia, LSD sa iei curba...dar cat sa nu te bazezi pe frane?

spui ca tu conduci preventiv, dar vrei 300 de cai si lasi franele stock....

LSD nu ajuta doar la plecarea de pe loc ci foarte mult si pe curbe.

din GTI doar cu soft si ai ajuns aproape de puterea unui R32. din diferenta de pret, daca o faci la masina noua, treci usor de puterea r32ului la GTI si da, pierzi 4x4, dar cu o suspensie buna, un LSD, si alte artificii nu ramai asa in urma pe curbe sau la plecare.

zgomotul lui R32 e senzational, si exista si optiunea sa pui turbo sa il faci bestie..dar la ce bani?

in fine, hai sa nu facem un versus GTI cu R32 ca nu cred ca e locul aici si pana la urma sunt masini totusi cat de cat diferite pe dedesubt.

bottom line: or fi franele mari, si poate nu vrei sa pui din alea si mai mari ca poate implica schimbarea rotlor..dar niste placute f dure si discuri dure, cu lichid de frana cu punct de fierbere mare, niste furtune metalice care sa reziste mai bine la fading..tot trebuie..ca un minim asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca vrei traseu complet nume foarte bun este Supersprint (la R32 traseu complet +catalizatoare sport = 5500euro) . Alt nume bun este Bastuk. Pentru TFSI a facut si Sebring traseu complet cu pret similar Miltek (si sincer intre englezi si germani/austrieci prefer pe acestia din urma).

http://www.r32oc.com/showthread.php?t=4226

uite aici o comparatie completa de pe un forum care te-ar interesa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles pana la urma ce e cu evacuarea si multumesc pentru sfaturi.Aveti dreptate cu ce s-a scris pe aici -logic pana la urma.Am urmarit si linkurile dar nu prea vreau sa petrec mult timp pe acolo.

Am un scop 310 CP si masina sa functioneze bine.Urasc ideea de a nu functiona bine.Mai am din grup si un Touareg nou 2008 care (scuze) nu-mi place pe sosea.Nu e.

GTI-ul pt mine e de vacanta,depasiri,ajung rapid si safe unde vreau,e agil dar ma enerveaza uneori ca nu are comanda vocala.Sa-i spun du-te acum.Glumesc.Am fost depasit pe Giurgeni, greeuuu rau, de un A8 4.2 benzina,norocul lui a fost ca aveam drum lung in fata si nu venea nimic din fata.La un moment dat,in paralel fiind m-am gandit sa joc carti cu el.

Oricum rusine ca s-a pus cu GTI-ul.

M-am hotarat de atunci sa pun maxim pe GTI dar vreau sa stiu despre asta.

Pana la urma vreau sa-mi ating acest scop si vorba ceea: "Sunt prea sarac sa-mi permit lucruri ieftine"

O fac dar sa sune ca la R32 sau similar (sa maraie la acceleratie) .

"zgomotul lui R32 e senzational, si exista si optiunea sa pui turbo sa il faci bestie..dar la ce bani? "

Asta ma intereseaza

Astept varianta finala.Nu am probleme financiare dar vreau optimul.Apelez aici ca am incredere dupa ce am citit mai sus.

Multumesc

Modificat de robertdinca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul R32-ului nu o sa-l ai decat daca merge in 3 cilindri masina :) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
M-am hotarat de atunci sa pun maxim pe GTI dar vreau sa stiu despre asta.

Pana la urma vreau sa-mi ating acest scop si vorba ceea: "Sunt prea sarac sa-mi permit lucruri ieftine"

Pai e bine daca nu te uiti la bani, pentru ca exista un stage III pentru GTI facut de apr. Duce peste 310 cai dar investitia nu se opreste acolo sub nici o forma. Cere intercooler, evacuare, pompa benzina, injectoare asta numai pentru motor, iar apoi pentru siguranta ta, franele, suspensiile si LDS mi se par absolut obligatorii.

Studiaza linkul asta si vezi ca jos au si preturile. Sunt cateva masinutze cu kitul asta pe alte forumuri de afara.

PS. AAAh nici ambreiaju nu mai rezista la puterea aia... Cred ca >300 cai costa pana la urma cat juma de gti daca nu mai bine.

AAAAh si sa nu uit. Pai iti mai trebuie si soft, daca schimbi atata hardware.

mai ia niste linkuri: link

link

link

Modificat de herea_costin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Deci, pentru 310CP pe GTI avem nevoie de :

- k04 (s3/cupra2,ed30)

- evacuare completa

- admisie

- relocarea DV-ului

- intercooler

- pompa de benzina (desi cea de GTI este identica cu S3, pe S3 este un lob mai mare ce antreneaza pompa)

- injectoare

- recomandabil ar fi si LSD pentru ceva tractiune macar pe treapta 2 ca 1 e compromis chiar si cu LSD la puterea aia

Pe langa toate astea mai sunt o gramada de mici furtunase si cleme de prindere care se identifica prin compararea celor 2 motoare in SOTE sau ETKA !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, pentru 310CP pe GTI avem nevoie de :

- k04 (s3/cupra2,ed30)

- evacuare completa

- admisie

- relocarea DV-ului

- intercooler

- pompa de benzina (desi cea de GTI este identica cu S3, pe S3 este un lob mai mare ce antreneaza pompa)

- injectoare

- recomandabil ar fi si LSD pentru ceva tractiune macar pe treapta 2 ca 1 e compromis chiar si cu LSD la puterea aia

Pe langa toate astea mai sunt o gramada de mici furtunase si cleme de prindere care se identifica prin compararea celor 2 motoare in SOTE sau ETKA !

+ Soft :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mi-e lene sa traduc si sa postez ce este in linkul asta. Totusi aruncati o privire pe acolo. Nu este complet nici pe departe acel tuning guide si este axat pe piata americana cu producatorii lor si softuri in consecinta. Asa ceva vroiam eu de la topicul asta : un tuning guide pentru 2.0 TFSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

mai ai nevoie de roti pe 19 ca sa iti intre franele alea mtm:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratii mei, cand vad sumele pentru niste modificari - riscante de altfel - si facem comparatia - de bun simt zic eu - cu efortul financiar de a schimba masina cu totul, nu inteleg de ce se mai chinuie lumea sa faca upgrade-uri atat de serioase.

Modificari la turbina + injectoare + evacuare + diff + ambreiaj + frane (fara intercooler) duc peste 5000E cu manopera.

Nu mai bine cumperi un V6 - care din start are avantajul de a livra cuplu la 120 grade RAC versus upgrade la un 4L care livreaza cuplul la 180RAC? Pai si daca cuplul max ar fi egal la cele 2 motoare, tot V6 castiga. Ca sa nu mai vorbim de riscurile implicate de upgrade artizanal versus teste fabrica.

Nimeni nu vorbeste aici de axele planetare (din cate stiu, difera serios cele de performanta fata de cele stock). Si nici de alte componente solicitate... nu am vazut pe nimeni de aici sa-si puna problema ca o data cu cresterea presiunii in cilindru (supraalimentare + cantitate marita de combustibil) presiunea maxima pe cuzineti creste. Aceasta poate sa creasca numai pana la o anumita valoare, dupa care cuzinetii incep sa se sudeze de arbore (sunt facuti special sa se distruga ei intai, ca sa protejeze fusul)... intr-un astfel de regim, viata motorului se masoara in minute...oare merita? Ca sa nu mai vorbim de suruburile chiulasei, capacelor de cuzinet, biele, pistoane, chiar si arborele cotit, cutia de viteze etc.

Just my 2 cents...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nenea, ce zici tu aici e foarte generalist. Sunt care fac modificari artizanale destui dar depinde cum le fac. Sunt persoane care arunca piese pe motor din auzite si le crapa motoarele, sunt si altii care studiaza putin inainte. S-a demonstrat practic ca un motor de GTI in varianta de 200CP are o limita de 400CP si 450NM cu internele stock. Sunt pe vortex oameni care au ajuns la 450CP cu 2.0 TFSI si masinile merg brici. Acum...pentru varianta de 2.0TFSI in cauza mai exista o modificare, cea mai sigura de altfel, si anume cea care implica conversia la motorul de S3/ED30/Cupra 2. Practic se folosesc numai piese OEM (turbo, injectoare, intercooler...). Acum, in ce priveste piesele OEM, testate de fabrica asa cum zici tu, o sa ai surpriza ca pe TFSI sa gasesti unele piese prost proiectate la care VW au facut o gramada de revizii. printre ele se numara DV-ul, PCV-ul sau sistemul pompa de benzina, cam follower, camshaft. Exista masini OEM la care a crapat cam-follower-ul si a ajuns prin motor si exista masini cu stage 2 care merg binemersi asa ca faza cu testele de fabrica este relativa ! Acum...in comparatia ta cu V6..unde mai exact zici ca iese invingator in fata unui 2TFSI ? Ia ce R32 stock vrei tu din tara asta si pune-l la bataie cu un GTI stage 1 care are tot 250CP sa vezi cine castiga !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

plus ca o modificare adusa, poate insemna atat un bine facut (exact cum spunea fuscobal, sunt piese care au nevoie de schimbare fata de cele OEM, un DV, un furtun de admisie..etc) dar poate insemna si o individualizare a masinii pe strada (nu doar la exterior ma refer aici). la fel, iti permite sa iti aduci tu aportul la mersul masinii si sa te bucuri de ea mai mult..stiind ca e un proces la care ai luat parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modificari la turbina + injectoare + evacuare + diff + ambreiaj + frane (fara intercooler) duc peste 5000E cu manopera.

Ca sa clarific... nu ma refer la modificari al caror cost e neglijabil fata de costul masinii. Alea sunt mai mult decat logice. Ma refer la 20-40% din valoarea masinii... eu unul nici 10% nu as baga in modificari :icon_thumright:

Da, VW (si altii) au avut revizii la piese, unele au crapat. Au crapat ele si pompe de ala la un moment dat. Diferenta - si exact motivul pt care am postat - este ca atunci cand OEM greseste (si desigur, daca ai garantie) costurile sunt acoperite. Orice mod serios facut in regie proprie implica "you are your own warranty".

Parerea mea e ca multi - NU ma refer la cei din discutia de fata, ci mai degraba la posturile legate de tuning HW in general - pot sa "talk the talk" dar nu atatia pot sa "walk the walk". Ce vreau sa spun, in experienta mea limitata - am facut parte din colectivul de design (rezistenta mecanica) ptr un auto serie mica in Franta - unde fabrica are la indemana multe alte resurse fata de particular. De ex, mi s-a cerut sa fac simulare dinamica a fortelor si distributiei solicitarilor cand RPM e crescut la 8500 (stock era pe la vreo 7000, daca tin minte bine). Alti colegi simulau temperaturi si presiuni maxime in aceste conditii. Am folosit I-Deas Master Series... impreuna cu niste scule speciale de analiza. Si asta nu era decat etapa I de analiza... dupa aia incepeau incercarile de banc. Le-am vazut atelierul dar nu ma pot pronunta deoarece nu sunt expert. Pot spune insa ca masurau multi parametri la motorul de pe banc :D

Astfel de scule sunt SF pt un atelier chiar mare, ca sa nu mai spun ca si daca le-ai avea nu ai acces la fisierele ce descriu motorul. Asa ca modificarile experimentale sunt... experimentale. De aici si intrebarea pe care mi-am/vi-am pus-o: merita o modificare HW de 5000E la o masina de 15000E? Sau e mai bine vinzi masina si sa vezi ce cumperi de 20K?

Fusco, cand ai zis "sa te documentezi un pic" glumeai, nu? Trebuie o documentare serioasa, si datele nu sunt la indemana. Iar cele disponibile sunt sau nu credibile.

Cat despre L4/V6, problema a fost destul de discutata; motoarele cu 4 cilindri sunt inferioare din multe puncte de vedere celor cu 6. Sunt convins ca stim cu totii dar:

1. Livrarea cuplului la 180 vs 120 RAC

2. Acceleratii datorate masei in miscare mai mari la 4 decat la 6 (motor de 6 mai echilibrat)

3. Volum unitar mai mic al camerei la 6 vs 4. Deci pierde cuplu/eficienta mai greu la RPM mari, merge mai bine in ture.

Doar nu degeaba masinile sport (cu exceptii destul de rare e.g. EVO) au de la 6 in sus...

Asa ca Fusco, da, se poate ca un L4 tunat agresiv sa mearga mai bine decat un V6 stock (vezi EVO 4Cyl, 2L). Dar pentru cat timp? Si sa nu uitam ca normele de poluare "rapesc" serios din puterea motorului... oare daca V6 ar fi optimizat pt putere - fara sa tragi de el doar sa-l lasi sa mearga cum trebuie, chiar daca depaseste normele E4 treaba ar sta tot la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, VW (si altii) au avut revizii la piese, unele au crapat. Au crapat ele si pompe de ala la un moment dat. Diferenta - si exact motivul pt care am postat - este ca atunci cand OEM greseste (si desigur, daca ai garantie) costurile sunt acoperite. Orice mod serios facut in regie proprie implica "you are your own warranty".

........................

Fusco, cand ai zis "sa te documentezi un pic" glumeai, nu? Trebuie o documentare serioasa, si datele nu sunt la indemana. Iar cele disponibile sunt sau nu credibile.

...........................

Cat despre L4/V6, problema a fost destul de discutata; motoarele cu 4 cilindri sunt inferioare din multe puncte de vedere celor cu 6.

Asa ca Fusco, da, se poate ca un L4 tunat agresiv sa mearga mai bine decat un V6 stock (vezi EVO 4Cyl, 2L). Dar pentru cat timp? Si sa nu uitam ca normele de poluare "rapesc" serios din puterea motorului... oare daca V6 ar fi optimizat pt putere - fara sa tragi de el doar sa-l lasi sa mearga cum trebuie, chiar daca depaseste normele E4 treaba ar sta tot la fel?

aici nu e vorba doar de motoare in 4 sau 6 ci mai degraba de motoare turbo si aspirate.

unele piese au fost schimbate de ei pe garantie, altele au aparut mai tarziu...si nu au mai fost schimbate, sau altele nu rezista nici macar unui soft (cum ar fi de multe ori DVul de la 1.8T ) si atunci se schimba preventiv.

multe din date sunt cat de cat la indemana, si sunt cateva forumuri unde gasesti cam orice despre anumite motoare..de la date si amanunte pana la diferite teste si rezultate atat personale cat si oficiale (pe vortex de exemplu sunt cativa reprezentanti ale unor firme cu renume de piese si accesorii)

nu cred ca facem referire la o masina tunata agresiv, pentru ca nu ar fi corect sa comparam un de exemplu 2.0TFSI tunat agresiv cu un V6 stock.

adica de la un 200 la 300 de cai nu mi se pare asa agresiv, mai ales ca daca vorbim de tuning facut inteligent, se schimbamulte piese care decat sa mearga la limita se prefera sa se utilizeze lejer (de exemplu decat sa fortezi o turbina sa bage o presiune mai mare mai mult timp, se pune o turbina mai mare care va merge mai lejer).

sa mai zicem ca un TFSI tunat destul de mult poate consuma mai putin decat un V6 stock si sa fuga poate mai bine?

da, poate un TFSI tunat nu mai tine 500 000km cat ar tine un V6 stock..dar nu cred ca cine cauta ceva sportivitate la o masina se asteapta sa foloseasca masina aia asa cum e atatia km.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, toata lumea stie ca 6 e mai echilibrat decat 4 insa...unde se vad toate avantajele enumerate de tine mai sus pe strada ? Fiabilitate mai mare ? Hmmm...primele 2 RS4 din Romania au avut motoarele crapate in cateva mii de km, la orice M3 se schimba motorul in medie la 100.000Km...N-am auzit prea multe motoare 1.8T sau 2.0T crapate. Exista pe forum S3 2.0TFSI de 380CP care bate M3 binisor si merge binemersi cu consum mediu 9%. In plus...cand vorbim de masini sport, nu vorbim oricum de posibilitatea de a le avea pe viata. Investesti in ele cat consideri tu ca este suficient pentru ca masina sa-ti ofere gradul dorit de satisfactie. In ce priveste modificarile...riscuri exista oricand. Este clar ca orice modificare adusa masinii creste riscul unei defectiuni majore (mai putin cele care sunt facute pentru inlaturarea unor defecte majore de conceptie din fabrica). Este evident ca, chiar si tunerii mari nu au acces la toate informatiile pe care le au producatorii dar multi dintre ei comunica direct cu VW si iau datele de la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am vazut in State ca sunt downpipe-uri pentru 2.0TFSI care anuleaza catalizatorul (il elimina). A facut cineva aceasta modificare ? Este recomandabila ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,dar trebuie facute ulterior corectiile software necesare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa downpipe mai dau si un senzor, care se numeste O2, pentru check engine light. Nu stiu exact ce face acest senzor O2, arata ca un surub cu un cap mai mare.

Dupa eliminarea catalizatorului banuiesc ca nu mai respecta standardul de emisii, deci la un eventual ITP ar trebui montat downpipe-ul OEM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai de aceea eu cand am facut eliminarea catalizatorului, am facut cu flanse adaptoare si in cazul in care nu iese ITP-ul pun catalizatorul la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am trecut de pe un Focus 1.8Tddi de 90cp care consuma 7.5 in oras pe GTI care consuma 14. E cam mare trecerea dar nu e problema ca se compenseaza cu senzatiile pe care ti le da:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!