Jump to content

Garda la sol (Tiguan 5N & 5N2)


chief
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am cautat pe site-ul oficial Tiguan si nu am gasit specificat nicaieri cat este garda la sol.

Am vazut aici pe forum ca este ba 18.5 cm, ba 20 cm.

Aceasta garda la sol este fixa sau depinde de incarcarea masinii? Stiti cumva daca Tiguan are dispozitiv de autoechilibrare. La Subaru Forester exista un sistem de autoechilibrare http://www.subarumotors.ro/forester/forest...rivability.html.

Nu pot inca sa ma decid intre Forester si Tiguan, iar aceasta garda la sol nu este clar specificata de VW ..ceea ce ma pune pe ganduri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum s-a mai scris in aceasta arie (vezi topicul Date Tehnice), garda la sol este o chestiune care initial nu fusese stabilita cu exactitate nici macar pe site-ul Volkswagen din Germania, cifrele indicand fie 195 fie 200 mm. Cine va intra acum pe site-ul respectiv - www.volkswagen.de - o sa vada ca garda la sol indicata este de 200 mm. In realitate, asa cum am mai spus tot in aceasta sectiune, garda la sol difera cu pana la 3 mm in functie de tipodimensiunea rotilor alese.

Tiguan nu are sistem de autoechilibrare. Ma indoiesc insa ca te gandesti sa umpli masina la maxim si sa pleci in off-road cu ea ca sa dai cu fundul de jos. Oricum Tiguan are o sarcina utila maxima mai buna decat Forrester: 621-656 kg fata de 540-550 kg. Deci cu 5 oameni de 80 kile in masina, tot iti mai raman aproape 200 kile de bagaje, chiar pe un model ceva mai dotat (sarcina utila scade pe masura ce masina este mai bine dotata). Eu nu ma omor cu germana, dar din cate inteleg se pare ca garda la sol de 20 cm este calculata cu masina incarcata la maxim ("Wert bei zul. Gesamtgewicht, je nach Ausstattung weicht der genannte Wert ab").

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Multumesc de raspunsuri. Este foarte bun link-ul catre volkswagen.de. Ma asteptam sa gasesc ceva la fel si pe site-ul minunatilor de importatori romani. Din pacate acestia au scos modelul la vanzare fara sa puna specificatiile tehnice pe site-ul de prezentare.

Puteti sa imi traduceti ce inseamna "Rigiditate torsional

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chief: "Dynamic Drive este un sistem de control al suspensiei care reduce la minim balansul lateral al caroseriei. Utilizand bare anti ruliu, presiunea hidraulica este transformata in rigiditate torsionala" - citat de aici. Cred ca se refera la rezistenta la inclinare/balansare a trenului de rulare.

Alt link: Auto.rol.ro - Tiguan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salutare!

Sunt nou pe aceasta "arie", dar un utilizator mai vhechi de pe vremea cand detineam o Fabia. Intre timp am trecut pe Leon si, ati ghitcit!, ma indrept (cu pasi repezi sper eu) catre un Tiguan.

Acesta urmeaza sa fie, neaparat!, din motive de siguranta privind garda la sol (am trecut si trec in continuare prin emotii mari la aproape trecere peste borduri cu Leon-ul din dotare, dar stiam asta de la inceput) un Track&Field sau Track&Style, unghiul de atac la aceste versiuni fiind mai mare.

Intrebarea mea ar fi: se poate monta "after market" sau comanda vreun scut de protectie care sa reziste in cazul unor lovituri? Eu mi-am montat la Leon-ul meu, chiar la reprezentanta, unul de otel in locul celui stock de plastic (o gluma proasta de altfel!) si m-am gandit ca acest lucru ar putea fi disponibil si in cazul Tiguan-ului (chiar daca are garda la sol infinit superioara si unele capacitati de abordare a terenurilor accidentate).

Voi ce spuneti: voi aveti asa ceva, se poate comanda sau imi fac griji nefondate?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tiguanul are scut metalic nu de plastic asa ca nu trebuie schimbat si rezista bine la socuri (din proprie experienta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea a venit cu scut dar cat am apucat sa ma uit pe sub ea mi se pare cam subtire. Am cumparat la Rav4 un scut metalic, unul adevarat pe care l-am montat in 3 oameni, si pot sa spun ca e tanc.

Daca te stii cu evenimente, cred ca ar fi mai bine sa iti pui unul AM, este mult mai rezistent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e mare diferenta fata de pachetul de drumuri grele pe care il am la Bora si care include un "tanc"de scut cum spui tu ... dar mai nou nu se mai fac asa de groase , iar ce am gasit pe net ( acelasi care este la vanzare si la Mido Vitan) este tot din tabla subtire cu cateva ranforsari teoretice sudate longitudinal care pe mine nu m-au convins ca merita osteneala. Daca era din tabla de 2 il luam demult...Mai mult imi e frica ca Haldexul si capetele rezervorului pe care le are in lateral nu sunt protejate de nimic si acolo am urme de atingere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da pe unde umbli de ai lovituri sub ea ?

Ca TIGU nu este chiar un off-road veritabil,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut sa ajung la Babele cu ea si la penultima serpentina m-am lasat pagubas ...din drum ramasesera doar bolovanii si noi eram 5 in masina ... nu am emotii la urcat sau coborat pante dar garda la sol ma amendeaza cand o uit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am auzit inainte de alegeri ca se va asfalta si acest drum :icon_confused: :icon_confused: :icon_confused: ............

Acum pe bune.....nu stiu daca nu trebuia luata versiunea numai tractiune fata !

Mai rar ocazii de 4x4............

Evitati drumurile de munte cu bolovani......o sa aveti destule cu gropi in primavara................

Modificat de dexim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai rabdare sa se puna "putintica " zapada si sa cauti locuri de parcare ...atunci o sa ai destule ocazii de 4x4... :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe la mine pe aici...... zapada este din cind in cind si are numai 2-5 cm.

Oricum este suficient sa blocheze toata Belgia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)))

Ma gandeam eu...cu toate astea chiar si pentru tarile civilizate, eu unul nu vad de ce ti-ai cumpara un suv compact cu tractiune fata?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am luat 1.4 TSI 160 cu tractiune fata din considerente economice: pret achizitie, consum redus, acceleratie mai buna.

Recunosc ca daca as fi avut un confort financiar mai mare, as fi ales probabil altfel: 2.0 TSI, 4Motion, DSG, ...

Pana acum nu am ramas niciodata inzapezit, si avem slava domnului zapada la Sibiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Tiguanul are scut metalic nu de plastic asa ca nu trebuie schimbat si rezista bine la socuri (din proprie experienta).

Merci de raspuns. Inteleg din discutie ca scutul din fabrica nu acopera/ protejeaza Haldex si capetele rezervorului.

Intrebarea este: se poate monta un scut care sa protejeze si aceste zone? Adica exista asa ceva special pentru Tiguan? Nu ma stiu cu "incidente" dar as vrea sa stau linistit mai ales ca si eu cred ca in Bucuresti iarna aproape pe orice strada laterala si nu numai ti se ofera nenumarate ocazii de offroad cand ninge sau cand bordurile sunt cam prea inalte..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am vrut initial acelasi lucru dar mi s-a spus ca socurile si loviturile se iau cu fata mai rar cu puntea spate , doar daca mergi pe bolovani aluneci si se nimereste vreun cataroi chiar sub ea ! Bordurile nu ai cum sa le agati , nu au totusi 20 cm iar zapada si gheata nu reprezinta probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm faptul ca Tiguan nu este pt. off-road, asta nu inseamna ca nu poti urca o panta mai abrupta sau sa mergi pe un drum de tara mai accidentat, dar daca vb. de obstacole mai mari de 17-18cm deja este alt subiect.

Ca multi altii cred ca m-am pacalit si am bagat masina pe unde nu trebuie, cred ca este normal sa patesti asta de cateva ori pana inveti unde poti sa te bagi si unde nu.

Scutul de metal de la Tiguan este pt. protectie la lovituri nu pt. a nivela sau sustine grutate masinii in caz ca ramai suspendat pe un obstacol.

Depinde foarte mult viteza cu care abordezi un obstacol, pana si cu o masina sport poti sa escaladezi o bordura daca stii cum (aici ma refer la o escaladare laterala nu frontala), scutul este facut pt. protectie nu pentru arat. Daca lovesti o piatra infipta in pamant ce te astepti sa faca scutul? Sa sparga piatra? Sa o infunde mai mult in pamant? Hai sa fim seriosi scutul protejeaza baia, cand ai un astfel de obstacol sa nu-l incerci direct cu baia. Dai in el incet, vezi ca atingi cu scutul si dai in spate, dar nu te apuci sa te urci pe obstacol cu scutul.

Recunosc faptul ca scutul nu este foarte gros, dar chiar nu face diferenta atunci cand te infigi intr-un obstacol, se indoaie si tot in baie impinge.

Eu am impotmolit masina atat in namol cat si in zapada, orice masina poti sa o impotmolesti daca o pui pe burta si nu mai conteaza ca este Toyota, Mitu sau WV. Repet si va zic faptul ca Tiguan nu este masina de off-road, trebuie sa te bagi atat cat iti permite garda, unghiul de atac si panta.

Daca abordezi cu viteza un obstacol de 17cm o sa atinga, asta din cauza vitezei, la fel si o bordura daca o cobori brosc amortizoarele se lasa si atingi, daca o sa faci aceste lucruri mai incet o sa scapi fara sa atingi.

In concluzie nu vad motive de a schimba scutul, unul AM nu o sa fie identic cu cel din fabrica, posibil sa auzi tot felul de sunete, batai, vantul sa bata altfel si lichidele sau molozul sa ajunga prin cine stie ce locuri.

Parerea mea este ca masina de off-road trebuie sa fie diferita de cea de oras, aia de off road se modifica putin: scuturi, ramforsari, amortizoare, diferential, troler, proiectoare superioare, cauciucuri care pe asfalt o sa te sacaie pe creier ..... si multe altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca ai avut ocazia sa vezi un astfel de scut, dar sa stii ca este mult mai bun decat unul original. La o grosime de 3mm te protejeaza cam de toate pericolele. Eu am avut nevoie de 3 oameni sa il montez pentru ca este destul de greu si am facut ceva modificari la el si i-am sudat cateva puncte de prindere suplimentare. (l-am modificat putin)

Mi-am montat si pe un Suzuki Vitara cu care merg la off-road si sa stii ca atunci cand am dat intr-o denivelare(buturuga) a suspendat masina.

Acum nu stiu cat de util e pe Tiguan si nu stiu cati se aventureaza cu el pe drumuri accidentate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

" Pseudokinegeti(guan)cos" sau " Fals tratat de off-road..." (spam)

Azi am fost cu alti "pretendenti" la o excursie prin padurile Patriei in cautare de mistreti cu colti (nu de Argint) normali de os...Ciudatenia a inceput de dimineata cand organizatorul a decis sa intram in teren cu toate masinile , afirmand mandru ca " de intrat , intra toate ! dar nu se stie cate vor iesii ..." ( eu fiind imbarbatat cu :" nici o grije Doctore , am sufa noua !!!"). Recunosc ca in "aburii" diminetii nu am prea luat in seama ce a spus si mandru tare ca eram prins intre camioane de Toyota si Nissan ( de la 3000 de cm in sus) am purces ca mielu'la ... ... ... Si prin ce am trecut ... nu va doresc... sleauri de tractor cu gheata amestecata cu apa si noroi in care "dihaniile" pregatite pentru off si vanatoare se miscau precum barca pe valuri...si in care mersul pe burta era regula...am fost atat de stresat incat pe langa febra musculara la "constrictor ani" cand am oprit si am vazut aburii iesind de sub masina AM FOST CONVINS ca am ars ambreiajul... ... ... noroc ca mi-am adus aminte ca la Tiptronic nu exista... ca sa nu mai lungesc vorba, cateva "trairi" pentru Tiguri cu cutii automate. La primele doua "incercari"(nu stiu cum sa le cataloghez) in momentul cand masina se punea pe burta turatia scadea simtitor si abia ajungeam la "liman"...singura ideie a fost sa comut pe modul sport si sa astept pana cand masina din fata iesea din clinci si atunci sa incerc sa ma reped cat pot de tare prin noroaie ca sa merg sanie cat mai mult , cu toate beculetele de pe bord care imi aratau derapaje si alte alea...  Morala este ca daca cumva sunteti prinsi in astfel de situatii NU activati butonul de Off-road ci lasati masina sa faca ce stie dar cu maximum de putere posibila (adica cat va lasa...) nu stiu ce s-ar fi intamplat daca chiar aveam ambreiaj ...  In rest neinteresant ca si adrenalina...(Drumuri uscate!) La plecare am fost la prima spalatorie ...la care am fost taxat dublu pentru cat noroi am lasat...

Modificat de Alex-S
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte tare articolul, dar stii cum se spune: POZE, sau nu s-a intamplat... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura poza "available" dupa terminarea aventurii (in momentul desfasurarii, nici prin gand nu mi-a trecut sa pun pe cineva sa faca poze :)) )

20130213_131800.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu arata asa nici dupa 6 luni de lipsa ........spalare  :D  :icon_thumright:

 

Pe aici este o mare problema cu insectele............

Dupa un drum de 300 Km ai lipite pe bot mii de insecte

Esti un ucigas in masa!

Numai o spalare imediata, sau un spray bun,  le indeparteaza pt ca sint fff lipicioase

Modificat de dexim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dexim , se pare ca ai cam uitat drumurile "forestiere" din Romanica...  insectele sunt la ordinea zilei pe drumurile "civilizate". Dar cum bine stii, nu prea avem multe drumuri de alergat asa ca populatia de insecte este in crestere , nicidecum in scadere ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!