Jump to content

Teste pentru TDi


evo
 Share

Postare recomandată

Salutare!

In sfarsit un forum cu informtii cu adevarat utile...da hai sa trec la subiect :)

Sunt in cautarea unei masini SH...si una dintre optiunile mele este VW Golf IV TDI 90CP.

Intrebarea mea ar fi urmatoarea : Cum pot sa verific un motor tdi sa vad daca e in stare buna de functionare, la ce trebui se ma uit, ce trebuie sa verific etc....? :lol:

Multzumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand trebuie sa obtii informatii despre "istoria service a masinii"

Daca a fost "crescuta" cu ulei bun si filtrele au fost schimbate la timp, si daca s-au respectat regulile de a nu o "calca la blana" cu motorul rece, masina ar trebui sa reziste fara probleme 250 - 300 mii Km.

In al doilea rand este indicat sa faci cateva masuratori cu VAG COM-ul (AICI TE PUTEM AJUTA NOI) ca sa iti dai seama de parametrii motorului (MAF, Turbina, Avans, senzori, injectoare) si eventual un test de compresie.

In orice situatie (numai daca ai dovezi clare ca au fost schimbate de curand atunci poti sa ignori sfatul) sa iei in calcul suplimentar pretului de achizitie si schimbarea curelei de distributie, rola intinzatoare si filtrele de aer, motorina si ulei.

Puncte slabe ale TDI-urilor: MAF-ul sau Debitmetrul de aer, pompa de apa , galeria de admisie care se "infunda" cu funingine, electrovalva de control a turbinei (N75) si releul de alimentare al ECU (releul 109).

Altfel masina este deosebit de economica si este cel mai silentios TDI in 4 cilindrii al grupului VW.

Daca crezi ca te mai putem ajuta cu ceva spune-ne si se rezolva.

Bafta la achizitie si te asteptam cu vesti despre noua ta masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multzumesc pentru raspunsul promt :lol:

In ceea ce priveste istoria service a masinii... numai daca 'propritaru' are cartea de service...ceea ce cam greu se intampla in zilele noastre...dupa cate am vazut prin targuri...da ma rog poate gasesc si exceptii.

Intr-o prima faza o sa verific masina ochiometric si audiometric...daca pot sa zic asa...asa ca urmatoarea mea intrebare ar fi : exista niste simtome sau niste indicii pe baza carora pot sa imi dau seama daca ceva nu e in regula cu:

AF-ul sau Debitmetrul de aer, pompa de apa , galeria de admisie care se "infunda" cu funingine, electrovalva de control a turbinei (N75) si releul de alimentare al ECU (releul 109).
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul empiric MAF: in viteza III sau IV pedala la fund esti atent cum se manifesta masina in jurul turatiei de 3000 rpm. Daca "trage" bine si peste 3000 rpm atunci MAF-ul este in regula, daca la 3000 rpm masina pierde brusc puterea (ca si cum s-ar agata de ceva) atunci MAF-ul este bun de schimbat. In acest caz deconectarea cuplei MAF-ului reda "vigoarea" motorului si peste 3000 rpm dar fumega la turatii mici.

Galeria de admisie o poti verifica vizual deconectand furtunul care se ataseaza de EGR (iti trebuie un cleste cu falci largi pentru desfacerea colierului). Daca arata ca in imagine atunci raspunsul este clar.

inteke_unu.jpg

Se curata fara probleme dar asta te ajuta sa mai negociezi la pretul masinii.

Pompa de apa o verifici vizual daca are urme de antigel langa rulment si daca nu emite zgomote suspecte(este importanta pentru ca este invartita de cureaua de distributie si in cazul unei gripari a rulmentului poti ajunge la pagube ale motorului mult mai mari)

Din pacate restul testelor cam necesita VAG-COM-ul si daca citesti pe la sectiunea Tuning si TDI o sa aflii mult mai multe despre motoarele astea.

P.S. Si bujiile incandescente pot constitui o eventuala sursa de cheltuieli ulterioare (in principiu ele tin undeva intre 50 si 100 mii Km)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, sunt nou pe forum si am cumparat recent o Bora TDI 115CP; cateodata se simte o limitare pe la 3000 de ture (pt andi : intradevar nu 4000), indiferent de viteza sau de treapta de viteza, si chiar nu am putut sa sar de 170.

Sa intzeleg ca este debimetrul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, bine ai venit pe forum !

Ma nedumereste acel "cateodata" din postul tau, sa inteleg ca nu este permanenta limitarea. Daca intr-adevar fenomenul apare intermitant acest lucru indica o problema electrica , de contacte mai mult decat una de debitmetru (ca senzor).

In orice caz, numai o masuratoare (log cu VAG COM-ul) poate arata exact problema. (daca este vorba de contacte electrice, acest lucru este indicat si de prezenta mesajelor de eroare in memoria ECU). O alta cauza ar mai putea fi murdaria depusa pe galeria de admisie (vezi poza de mai sus)

Tu, avand motorul 115 Cp PD (daca stii si codul mtorului este extraordinar) poti face si o "estimare" a cuplului motor si respectiv a puterii brute. Sa stabilim o data cand putem sa ne vedem si sa inregistram parametrii motorului ca sa identificam "buba".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Unde pot sa ma duc sa verific cu VAG COM-ul Passatul meu.Cind pornesc masina apare Sevice jetzt cam 30 secunde.Ce vrea?

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Salut

Unde pot sa ma duc sa verific cu VAG COM-ul Passatul meu.Cind pornesc masina apare Sevice jetzt cam 30 secunde.Ce vrea?

Bog

nu dispare daca apesi pe butonul de resetare al kilometrajului ?

e un reminder pentru service. In mod normal se reseteaza la fiecare schimb de ulei si reapare dup 15k km singur. Cu VAGCOM pui exact peste cati km sa reapara. Se rezolva usor si nu e nimic grav. (e doar deranjant)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu dispare.Vreau sa verific cu VAGCOM-ul pentru a vedea daca are ceva masina si poate daia ma bate la cap.Inainte zicea SERVICE JETZT doar de citeva ori si dupaia se potolea, acuma la fiecare pornire vrea service cu toate ca masina merge foarte bine.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

In primul rand dau si eu Buna Ziua ! la toata lumea ,

I-mi pare bine ca am gasit acest forum , de cateva zile nu fac altceva decat sa citesc ce scrie pe aici ; dupa cum a-ti observat sunt nou pe aici ; dupa mai multe experiente auto ( straine si autohtone ) am fost "cucerit " de TDI-urile de la VW ; si uite asa am ajuns sa-mi cumpar un Golf 4 variant tdi de 90 de cai , SH . Adevarul e ca nu prea am avut asistenta la cumparare ( ce bine mi-ar fi prins mie site-ul asta acum trei luni cand am luat masina :study: ) , insa de acum incepe greul , pt ca vreau sa o pastrez in parametrii cat mai buni ;

- in primul rand , spuneti-mi unde as putea sa fac o diagnosticare cat mai completa si competenta ( fara sa uitam , desigur si raportul pret/calitate ) a motorului ?

Multumesc,

PS. Stiu ca nu sunt primul , dar vrea sa-i felicit pe cei care se ocupa de acest forum . :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine-ai venit si sa te bucuri de masinutza.

O diagnoza facuta cu "simtul raspunderii" cum a mai pominit cineva pe aici putem sa-ti facem noi (la un raport pret calitate IMBATABIL).

Din pacate eu nu stiu exact cand te pot ajuta (VERI BIZI AT UARC), dar poate sunt alti colegi de forum care reusesc sa te "scaneze" mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi . Andi !

Treaba nu e super-urgenta , dar va trebui sa fac si chestia asta , sa stiu la ce sa ma astept. Oricum , orice ajutor este bine venit .

In rest numai bine !

:21:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai plec pana la Suceava ( cam urata vreme afara ) ; mersi pt promptitudine, poate saptamina viitoare ( in principu dimineata , sau in week-end ? ) in functie de prioritatile tale .

Have a nice week-end !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor ,

sub deviza " daca n-ai mare lucru de spus , mai bine taci " , am evitat sa-mi fac foarte simtita prezenta ; asta nu inseamna insa ca nu am citit aproape tot ce s-a cam scris pe forum ; acum insa vin si eu cu o problema , poate-mi dati un sfat : de ieri , aparent fara nici o cauza concreta , s-a intamplat ceva cu masina : mai exact , nu mai " trage "

asha cum ma obisnuisem ; cel mai mult ma incanta treapta a treia , unde se simtea momentul in care pornea turbina si masina avea viata ; acum , cu pedala la fund si masina demareaza f lent , iar in treapta a patra,nu mai zic ; suta o prind poate pe o pista de aterizare , ca-n rest ...

M-am uitat eu un pic pe la filtru de aer , contacte , etc insa mie sa nu fie ceva cu turbina ; in alta ordine de idei,acu 9000 km am schimbat filtre aer , motorina , curea , role , ulei , etc etc ... ; insa au uitat sa-mi reseteze avertzorul de service ( de fiecare data cand pornesc masina , apare mesajul " service " ) .

Poate ma ajutati si pe mine cu un sfat , eventual cu o diagnosticare , ca tare suparat mai sunt .... :-(

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

si eu pot sa fac asta vineri dinimeata (maine) apoi dispar pentru mini vacanta :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi super , pai sa-mi zici cum sa facem ; eventual lasa un nr de tel . sa te sun .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu toate ca s-ar putea sa fie o afirmatie riscanta, pentru ca nu am vazut rezultatele unei diagnosticari, cred ca este posibil ca motorul sa fie in limp mode, dintr-un motiv sau altul.

Cel mai bine este insa sa faci o diagnosticare, ca sa ne putem da cu parerea in cunostinta de cauza.

Daca va fi de vina turbina, nu te impacienta. Si eu am avut o problema similara a carei rezolvare s-a dovedit a fi banala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata (vineri ) urmeaza sa ne uitam cu Voinea putin , sa vedem care e treaba ; prin urmare , deocamdata astept diagnosticarea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma diagnosticarii facute de Voinea ( caruia-i multumesc pt promptitudine si amabilitate :bere: ) s-a constatat ca MAF-ul este mort ; da mort-mort !!! :salut: ; mai mult , pt mai multa siguranta am testat si cu un MAF mai vechi ( multumesc , AndiTDI ! ) si se pare ca intr-adevar , asta ar fi cauza ; ce m-a intrigat este faptul ca a murit dintr-o data ( mai citeam pe forum de maf-uri obosite , care nu lucrau la parametrii nominali ) ; am facut comanda la Augsburg , dureaza 3-4 zile lucratoare ( prost a picat , mai e si week-endul asta prelungit ) , de-abia astept sa-l schimb pt ca nu stau deloc linistit pana atunci . loguri/grafice disponibile la Voinea , insa nu e mare lucru de vazut , decat eroarea de MAF .

Inca odata multumesc pt ajutor si sper sa se rezolve doar cu atat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A venit MAF-ul , l-am pus si totul pare ok , sunt multumit ; Voinea , daca nu esti f ocupat , as dori sa mai refacem odata testele , sa ma asigur ca totul e ok . Traiasca Pierburg !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
  • Administrator

lucianD> stabilim o zi si facem niste masuratori

salutare la toata lumea.......si eu sunt nou p-aici,
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!