Jump to content

Prezentat in premiera la Salonul de la Geneva,


voinea
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Noi dimensiuni ale dinamicii realizate prin idei si concepte inovatoare - in plus, linii atragatoare şi un nivel de echipare complet: noul Audi RS 4 imbina calitatile sportive ale motorizarii de inalta performanta (oferite prin quattro GmbH), cu eleganta si rafinamentul unei limuzine de clasa superioara. Noul RS 4 este cu adevarat varf de gama pentru Audi A4, fiind un model complet inovator

433_rs4050002320.jpg

Numeroase realizari tehnice – dintre care multe isi au originea in motorsport - confera noului Audi RS 4 un caracter unic. Aceste elemente includ conceptul de notor de turatie, aplicat pentru prima data unui produs Audi, inovatoarea tehnologie FSI, precum si ultima generatie de tractiune quattro cu distributiea asimetrica a cuplului. Dezvoltand o putere maxima de 420 CP, motorul V8 atinge o turatie de 8250 rpm. Avand o capacitate cilindrica de 4163 cmc, acest motor remarcabil depaseste bariera magica de 100 CP pe litru, performanta exceptionala pentru o limuzina de serie. Cuplul maxim de 430 Nm este atins la 5500 rpm, cu 90 la suta din cuplul motor disponibil intre 2250 si 7600 rpm. Rezultatul este o putere excelenta si o forta de tractiune inimaginabila.

Pentru limuzina RS 4, Audi a ales revolutionara tehnologie FSI. Injectia directa de benzina asigura o combustie mai eficienta a amestecului aer/combustibil, avand drept rezultat cresterea de putere. La aceasta se adauga raspunsul rapid al motorului, RS 4 accelerand la 100 km/h in 4,8 secunde si atingand 200 km/h in 16,6 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h.

Tehnologia FSI Audi si-a aratat deja impresionantele sale calitati cu Audi R8, de patru ori castigator la Le Mans.

O alta prioritate a inginerilor Audi a fost optimizarea raportului putere-greutate prin evitarea oricarui gram inutil pentru modelul Audi RS 4. Fiecare componenta a fost efectiv verificata in vederea obtinerii unei greutati minime. In consecinta, pasajele rotilor fata si capota compartimentului motorului sunt facute din aluminiu, ca si majoritatea componentelor de la sasiu si suspensie. Scaunele ergonomice special concepute pentru RS 4 sunt foarte asigurand un excelent sprijin al corpului, indiferent de situatie. Rezultatul este un raport putere-greutate de doar 3,93 kilograme pe CP – o caracteristica specifica sportivelor pur-sange.

Noua generatie de tractiune quattro

Provocarea este, desigur, controlul acesti puteri dezlantuite. Timp de nu mai putin de 25 de ani, raspunsul dat de Audi tuturor acestor cerinte particulare a fost tractiunea integrala „quattro”. Ultima generatie de quattro, pentru prima data folosita pe un Audi RS 4, prin distributia asimetrica si dinamica a cuplului realiazata printr-un diferential Torsen cu autoblocare contribuie la deschiderea unor noi dimensiuni de dinamica a condusului. Intr-adevar, tehnologia quattro mai promite inca un plus de tractiune, in timp ce alte concepte dinamice si-au atins demult limitele. In acest caz, tractiunea quattro este sustinuta suplimentar de ultima generatie de ESP si de sistemul DRC (Dynamic Ride Control).

Sistemul de franare optimizat pentru jantele de 18 toli este si unul demn de o masina super-sport. Discurile de frana perforate autoventilate fata masoara 365 milimetri in diametru, iar cele spate 324 milimetri. Geometria sistemului de ventilatie cu debit optimizat incorporand jeturile Naca situate sub podeaua masinii asigura racirea excelenta a franelor.

Franarea se comporta excelent chiar si in cazul unei incarcari extreme si in conditii de circuit.

quattro GmbH a adaptat ultima generatie de ESP solicitarilor speciale ale acestei limuzine sport de inalta performanta. Cum sistemul intervine mai tarziu si pentru o perioada mai scurta decat in cazul sistemelor conventionale, dinamica condusului este semnificativ imbunatatita. In acelasi timp, functia integrata de uscare a franelor pe vreme umeda asigura o mai mare siguranta la conducere, placutele de frana atingand imperceptibil discurile la intervale regulate in vederea uscarii franelor pentru utilizarea instantanee a acestora la nevoie.

Design

RS 4 imbraca tehnologia de curse in „haine civile”. Desi vizual sunt similaritati cu noul Audi A4, RS 4 este cu mult mai mult decat o varianta „rapida” a acestei limuzine de succes din clasa medie. Pentru a raspunde celor mai ridicate cerinte de performanta modelul este o creatie aproape complet noua.

Grila de radiator „Singelframe”, partea din spate cu linii orizontale clar delimitate si suprafetele laterale cu pasajele rotilor incadrate estetic in conturul caroseriei, toate acestea demonstreaza ca RS 4 face parte din familia A4. Totusi, grila radiatorului alcatuita din forme hexagonale, prizele de aer suplimentare din partea frontala, precum si jantele special concepute pentru RS 4, disting clar modelul de un Audi A4 „obisnuit”.

Spoilerele spate de conceptie noua care inconjoara cele doua tevi de esapament de dimensiuni mari, eleronul discret, dar extrem de eficient, cu care este prevazut capacul portbagajului, precum si panourile laterale spate, stau clar marturie potentialului dinamic al limuzinei si aparitiei sale atragatoare. In comparatie cu Audi A4, intreaga caroserie a masinii a pierdut 30 milimetri in inaltime. In acelasi timp, inginerii de dezvoltare de la quattro GmbH au largit atat ecartamentul fata si spate al masinii. Aceste modificari aduse caroseriei se dovedesc a fi foarte importante atat din punctul de vedere estetic cat si al functional.

Interiorul modelului RS 4 combina functionalitatea unei masini sport cu luxul caracteristic tuturor modelelor Audi. Materialele predominante sunt pielea, aluminiul si carbonul. Dar RS 4 are si alte calitati specifice unui automobil sport. Scaunele ergonomice ale modelului RS, care asigura un suport excelent gratie partilor laterale inalte. O alta caracteristica este reprezentata de butonul de comanda cu care este prevazut fiecare scaun in vederea umflarii elementelor de sprijin laterale pentru a se adapta perfect anatomiei soferului. Volanul sport ingustat in partea inferioara si butonul de pornire a motorului situat in centrul consolei centrale, precum si pedalele din aluminiu, sunt detalii care promit performanta si dinamism.

Motorul modelului Audi RS 4 porneste prin apasarea butonului de activare optim plasat pe consola centrala aflata chiar langa sofer. Mai mult, prin apasarea butonului sport de pe volan, soferul poate modifica schema de comanda a pedalei de acceleratie, asigurand un raspuns mai direct si mai prompt al motorului.

Dotari si echipamente

A conduce un Audi RS 4 inseamna a conduce o masina sport fara compromisuri. Astfel, RS 4 vine chiar de la inceput cu toate dotarile deja atat de mult apreciate la Audi A4. Pe langa larga gama de dotari de siguranta de ultima generatie, sunt disponibile sistemul automat de aer conditionat cu reglare electronica, inchiderea centralizata cu telecomanda si geamurile fata cu actionare electrica. Dotarile suplimentare ale RS 4 includ sistemul de avertizare sonora la parcare - acousting parking system, sistemul audio Concert, precum si suspensia sport cu sistem de amortizare variabil (DRC). Mai mult, cumparatorul modelului Audi RS 4 poate opta pentru dotari optionale de top cum ar fi sistemul de navigatie Audi sau sistemul de reglaj al farurilor in curba - adaptive light.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4.2l aspirat cu 420cp@8250rpm si 430Nm hmm.... Audi intra pe teritoriul BMW si nu oricum ci chiar pe usa din fata :drunken: . Incepe sa-mi placa B)

PS: bine ca nu mai e break. N-am nimic cu vechiul RS4, dar totusi cu break-ul te duci la piata, la marfa, numai la curse nu :argue:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am spus si pe topica deschisa de S_C pe aceasta tema, inafara de cele 8250 rotatii ce suna bine, 4.8 suta e cam putin pentru 420CP. Vechiul motor V6 biturbo de 381CP scoatea 4.7 si asta pe break care deobicei e mai greu cu ceva kile. Faptul ca RS4 nou se face si pe sedan e super...asa le va fi mai usor pasionatilor de BMW M3 sa accepte infrangerea. :P :P :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Audi RS4 - Devoratorul de asfalt

"Constructorul din Ingolstadt a preferat, la Geneva, prezentul. Standul Audi nu a fost animat de nici un concept futurist. Dar nici nu era nevoie, avand in vedere noul RS4. De ce? Pentru că, in ciuda look-ului familial, masina este un monstru de patru roti. Motorul atmosferic de 4.3 litri si arhitectura V8 dezvolta 420 CP si un cuplu maxim de 430 Nm la 550 rpm (?), impingand bolidul pana la 100 km/h in 4,8 secunde. Iar daca ne aducem aminte ca predecesorul sau se lua la intrecere cu masini supersport titrate, precum Porsche Carrera Turbo, atunci inseamna ca noul RS4 se va alinia la start cu OZN-urile. Dupa ce va fi "tunat" putin, bineinteles."

Sursa: Romania Libera, 11martie 2005, Ghidul Auto

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@Michael> Dezvoltand o putere maxima de 420 CP, motorul V8 atinge o turatie de 8250 rpm. Avand o capacitate cilindrica de 4163 cmc, acest motor remarcabil depaseste bariera magica de 100 CP pe litru, performanta exceptionala pentru o limuzina de serie. Cuplul maxim de 430 Nm este atins la 5500 rpm, cu 90 la suta din cuplul motor disponibil intre 2250 si 7600 rpm. Rezultatul este o putere excelenta si o forta de tractiune inimaginabila

Greseala la cei de la Romania Libera. Eu am pus la inceputul topicei comunicatul oficial de la PORO

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lipseste un aspect important din peisaj : PRETUL !

Nu am gasit pe nicaieri nici macar o aprox.

Oare va fi peste vechiul M3 ( ~50 000 EUR ) ?

Sa nu imi ziceti acum ca e nepretuit ca nu va cred :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!