Jump to content

Releu de incarcare - Defect sau nu?


Gupidu
 Share

Postare recomandată

stefanutz30

bateria de proba de cati amperi trebuie sa fie ? conteaza ?

 

releul se poate schimba fara demontarea altor piese .. ca aia de la service .. mi-au cerut 150 lei numai pentru demontarea lui :(

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza amperajul bateriei. Daca alternatorul e Bosch, releul se schimba fara demontarea alternatorului. Daca e Valeo, trebuie demontat -> manopera mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stefanutz30

deci pot chema un prieten, ma duc la masina mea scot bornele de pe baterie .. leg cablurile alea lungi de 2m la bateria lui si apoi masor tensiunea ?

daca este tot 13.4 ... inseamna ca este releul nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Scoti bateria de pe masina lui, o pui pe masina ta, pornesti motorul si masori tensiunea. Daca este tot 13.4, e releul. Daca creste peste 14, e bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stefanutz30

Am rezolvat problema, prin schimbarea releului.

100 lei manopera + 130 lei releul de schimb (englezesc foarte fiabil ... zicea mecanicul)

 

multumesc pentru sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut! Am si eu o problema, care mi-a aparut la masina(Golf4 Tdi 90 tip motor ALH) La pornire imi apare o fluctuatie a farurilor si a display-ului de la climatronic, releul din interior imi declanseaza si imi aclanseaza la fluctuatie. Am masurat si dupa ce pornesc imi incarca mai mult de 14,2V undeva la 15,5V toate astea se intampla timp de 5-10 minute dupa care revine totul la normal.Motorul simte si merge in tandem cu fluctuatia de tensiune,daca reduc consumul de tensiune sau o scot pe liber isi revine daca o acelerez si pornesc clima ,stergatorele, CD Playeru imi face timp de 5-10 min dupa care revine la normal



Ce ar pute fi? ....am schimbat releul de incarcare si nimic

 

https://www.youtube.com/watch?v=MefWGeDgxLo

Modificat de scorpions
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ai schimbat releul te-ai uitat la colector cum era?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut am si eu o problema legata de releul de incarcare , acum 2 zile am parcat masina am lasat un icarcator de telefon in priza de la bricheta .cind m-am intors de unde am avut treaba am dat sa pornesc si nimic . am gasit un taximetrist care mi-a dat curent am pornit dupa care m-am intors in localitate . am zis ca bateria e de vina .am schimbat azi bateria cu una noua si dupa o scanare cu vag com-ul imi arata ca nu imi incarca .la masurarea cu un multimetru aveam o tensiune  de 12,8 v sa fie oare releul de inacrcare ?

Modificat de firemann84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat releul. Sint si alte subansambluri care pot ceda. Stator, rotor, punte diode, fulie etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Proasta decizia de-a inlocui bateria inaintea stabilirii exacte a cauzei lipsei tensiunii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine când a căzut puntea de diode a apărut martor baterie aprins în bord și mașina stătea turata la 1000rpm la relanti.

Mergi la un service specializat în alternatoare și iți verifica acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu sta martorul de baterie aprins in bord. App ala cand mi-a dat curent dupa ce am pornit cand a luat clestii de pe bateria lui i-a atins intre ei

Modificat de firemann84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am schimbat si eu regulatorul de la alternator. Cel vechi avea un carbune mai scurt si unul mai lung. Care ar fi cauza? Ce inseamna colector defect? Ca l-as schimba si pe asta dar e mai greu ca trebuie demontat alternatorul. Regulatorul l-am schimbat pe masina foarte usor.

post-45844-0-05125200-1441627025_thumb.jpost-45844-0-07762700-1441627150_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Acum 2 zile am găsit maşină fără baterie(invartea greu).. am încărcat.o am mers în jur de 40-50 de km... Am oprit.o după care iar nu a mai vrut să pornească( când dădeam la automat se auzea doar un tzac şi tăia curentul la baterie)... Am împins.o şi a pornit dar când porneam un consumator se aprindea martorul de alte pericole plus abs care stătea aprins în permanentă...am făcut iar 50 de km până acasă(luminile pornite). Astăzi am făcut acelaşi drum cu o baterie de la skoda..manifestările sunt aceleaşi.. întrebarea este...care ar putea fi cauzele...alternatorul pare să meargă pentru ca altfel nu ajungeam cu masina acasă..bateria este iar exclusă( a mea avea 1 an varta iar pe skoda o caranda de 2 ani). Alte cauze în afară releului ar putea exista? Am un golf 4 1.4 16v..mulţumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua,la masina din semnatura dupa ce pornesc toti consumatorii(faza scurta, lunga,ventilatie pe treapta 4,avarii,dezaburire,sistemul audio+iluminatul interior)scade incarcarea la 12.50v,fara consumatori am 14.2v.s-a desfacut alternatorul am schimbat colectorul si un rulment,si am verificat fiecare dioda in parte.toate acestea fara nici un efect ,sa fie releul defect?ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masurarea o faci pe baterie sau pe bornele alternatorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releu obosit, verifica perii + colector

verifica bateria sa nu ai vre.un element defect sau probabil unul dintre consumatorii din masina este in scurt, probeaza pe rand pornind cate un consumator si verifica tensiunea. Daca scade liniar rezulta releul de incarcare defect. Si cand ai bateria moarta si alternatorul putin obosit regulatorul de incarcare nu mai face fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat si la baterie si la alternator si este o diferenta de 0.3v.colectorul este schimbat si perile sunt bune.iar tensiunea scade liniar pe masura ce pornesc consumatorii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut,deoarece nu am rezolvat problema(am incercat cu releul de incarcare al unui prieten si problema  a persistat)am achizitionat un alternator de 120A .acum asta cu toti consumatori incarca 13,1-13,3 dar se incalzeste foarte tare in circa 2 minute surubul pe care vine prins cablul de duce la baterie se incinge de nu poti sa ti mana pe el 5 secunde.ce sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Panoul de sigurante de pe baterie a fost verificat?

Vad ca ai benzinar...si majoritatea au probleme la tabloul acesta...

20150716 173919

20150716 173906

Arunca un ochi si aici
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu alternatorul vechi nu incalzea,in cutiuta de pe baterie totul e ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bosch 120 a,rectific si cel vechi se incalzeste.trebuie sa incerc si cu alta baterie

Modificat de liviu242006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!