Jump to content

Releu de incarcare - Defect sau nu?


Gupidu
 Share

Postare recomandată

buna ziua ,.

am si eu o problema cred cu alternatorul...am citit pe forum si vad ca la toata lumea aproape incarca bateria pana la 14.4 aproape,...e la mine incarca pana la 15.2 si cablu negru din cutia de sigurante de pe baterie se incinge rau de tot...imi poate spune si mie ce este de vina???(mentionez ca am dat curent la cineva si a iesit putin fum cred ca de la electroventilator..si de atunci nici alea nu mai merg..multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu tind sa cred ca a iesit de la diodele de la alternator, si s-a dus modulul de stabilizare.

de ce sa iasa de la ventilatoare? n-au nici o legatura cu faptul ca ai dat curent.

daca nu te pricepi, du-te la un electrician sa iti dea un diagnostic sa vezi daca se poate schimba doar acel modul cu perii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e de la modulul cu perii = regulator tensiune = pe romaneste releu incarcare. Daca era de la dioda nu incarca cat trebuia si se incingeau foarte tare.

Pentru cei care isi permit sa dea peste 400RON pe acest modul, le propun sa puna original. Eu am schimbat asta vara releul, cu rulmenti , etc inclusiv BATERIA ca era praf, la un service de alternatoare. Mi-au pus un modul aftermarket(in jur de 130RON). De incarcat incarca bine, dar cand motorul era oprit fura curent (si se auzea un tziuit in el), pana in acu` o luna cand intr-o dimineata nu a mai pornit(bateria descarcata). Am mers la cei de service alternatoare, si desi garantia de 3 luni imi expirase mi-au inlocuit releul fara costuri suplimentare. Daca o sa mai am probleme o sa iau original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

ziceti si mie ce trebuie exact sa schimb daca mie fara consumatori imi incarca 13.4 si cu consumatori scade sub 13....si cat ma costa piesa respectiva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

la mine la relantiu am 14.02 iar cu faza lunga pornita ,ventilatia la maxim si ceata pe spate pornita imi incarca 12.5.ce pot sa-i fac? de unde sa incep?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie releu de incarcare, cel mai bine te duci la un electricean , bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil.... trebuie dat jos alternatorul si verificat. Poate sa fie colector uzat, carbuni, releu... etc

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine la relantiu am 14.02 iar cu faza lunga pornita ,ventilatia la maxim si ceata pe spate pornita imi incarca 12.5.ce pot sa-i fac? de unde sa incep?

Identic incarca si la mine, si zicea mecanicul anul trecut sa schimb releul sau bateria, macar de proba ca cica ar fi prea putin, dar am refuzat (nu repara ce nu e stricat) si am cumparat un set de cabluri, preventiv. Nu am avut nici o problema si a pornit toata iarna. Valoarea asta masurata la borne depinde mult si de curentul furnizat de alternator, si ce uita mecanicii este ca alternatoarea au amperaje diferite. Al meu este de 90Amp (din datele de pe stickerul din cartea de service), iar al unui prieten cu 1.9 TDI era de 140Amp. Deci slabe sanse zic eu sa pornim aceleasi becuri de far si aceeasi aeroterma, si voltajul ajuns la baterie sa fie acelasi (chiar daca la diesel e bateria mai mare, aprinderea nu consuma la fel de mult ca la benzina). Deci eu zic sa incepi cu un set de cabluri, curaj si de banii ramasi benzina sa vezi locuri frumoase. (la service ptr garantia acumulatorului se masoara incarcarea cu motorul turat..si probabil stiu ei ceva, plus ca slabe sanse sa stai prea mult la relanti cu toti consumatorii mari porniti)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce cabluri zici ca ai cumparat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Cabluri de luat curent de la alta masina..jumper cables..in caz ca ma lasa bateria neincarcata suficient..insa nu le-am desigilat inca de 1 an si ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cat ajunge un releu si diodele ?

 

vad ca m-a lasat si pe mine, nu-mi mai incarca bateria :) am pus bateria pe redresor la servici ca sa pot misca masina

 

din senin, ieri am facut 120km de drum lung, a mers fara probleme, dimineata a pornit dar s-au aprins scurt martorii esp+abs, primul semn de baterie obosita, la pranz am masurat-o si avea 11.7, am tras o fuga pana la niste baieti, au pus alta baterie, masurat etc... nu incarca bateria...

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am 13.8 fara consumatori si 13.2 cu consumatori !

Un mester mi-a zis ca e puntea, altu' ca ar fi releul, din ce am citit mai poate fi si de la cureaua slabita !

De vina e releul , puntea de diode sau cureaua de accesorii ?

Are idee cineva 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai probabil - releu incarcare - care are si carbunii pe el. O sa verifici si colectorul, cand scoti releul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca este foarte important unde masori tensiunea respectiva. Ai sa constati ca valorile  pe bornele bateriei si pe bornele generatorului sunt usor diferite, in sensul ca  la bornele generatorului ar trebui sa ai intre 14,1 si 14,5 . Daca e asa, totul e ok. Diferenta (presupun ca tu ai masurat pe bornele bateriei ) o constituie pierderi pe rezistentele cablurilor si pe contacte imperfecte. (mase, socluri de sigurante). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la borne am masurat . 

Din cate stiu (am vazut), acolo masoara toata lumea ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

Rog ajutor.

.Am citit topic-ul,am cautat  in altele si nu m-am dumirit. Incarcarea  acumulatorului la relanti ,cu si fara consumatori este 14.4 V dar,tensiunea acumulatorului scade zi de zi(de cand a fost incarcata pe redresor la service)chiar daca la 2 zile am facut 100 km.Am verificat daca sunt eventuali consumatori ascunsi si am consum de 50 mA.Bateria am cumparat-o in martie si cum a dat frigul in octombrie s-a descarcat complet .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt ok atât tensiunea de încărcare (cu condiţia să fi fost măsurată chiar pe bornele bateriei) cât şi consumul în standby.

Vezi dacă şi în mers (sau pe loc, dar accelerează) tensiunea de încărcare rămâne ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare baieti !

Tot incerc sa imi dau seama de la ce imi palpaie luminile cand au chef(numai la relanti).Masurat tensiune cand nu palpaie - 13.9 cu consumatori - 14.4 fara. Cand palpaie am masurat fara consumatori oscila tensiunea intre 14.2 si 14.9.Ce am mai verificat : fulia altenator - spre stanga merge spre dreapta nu (cu rotorul blocat).Deci presupun ca e ok.Dar ciudat este ca se misca intinzatorul intr-o veselie.Ce banuiti ca ar fi ? Daca o pornesc si de ex palpaie luminile - in 90% din cazuri daca o opresc si o pornesc iar nu mai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor! Am si eu o problema asemanatoare cu alternatorul de la VW Passat 1.9 TDI. De la un timp a inceput alerta de Alternator Workshop, concomitent cu aprinderea becului de la baterie. Toata treaba dureaza citeva secunde dupa care se opreste alarma si se stinge becul. Am schimbat fulia cu una noua, Am schimbat colectorul cu unul nou.Acelasi rezultat. Mentionez ca alarma este periodica.Mai ramine sa schimb releul s-au sa cumpar alt alternator. Ma poate ajuta cineva cu un sfat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

Eu am mai descoperit ceva : daca o pornesc si nu face figuri , cand ii pun consumatori - faruri, dezaburire luneta , ceata spate - e ok.Cum ii pornesc si dezaburirea pe fata incepe sa palpaie.Sa fie totusi regulatorul ?

Modificat de apasaciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

Rezolvat problema.Cred ca unul din carbuni nu facea probabil contact cum trebuie ca altfel nu imi explic.Am dat jos regulatorul ca sa verific carbunii si sa vad si codul de pe el.Carbunii 60-70% ok.Colectorul cu un sant cam adanc dar inca avea cupru.Montat tot la loc, strans cu simt de raspundere(bine ca nu am rupt nimic) si testat.Surpriza nu mai palpaie nimic, varfurile de tensiune au disparut.Tensiune pe baterie fara consumatori la relanti 14.2 cu consumatori 13.7-13.9.Turata ajunge pe la 14.2.Deci am scapat :D Am verificat cu vag com si cand am in cele 4 min dupa pornire bujiile ,aprind lunga , ceata pe spate , dezaburire spate , oglinzi , dezaburire fata ajung la o incarcare pe alternator de 99,6 %.Acum am inteles si eu de ce au pus alternator de 120A :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

masuratorile de azi

 

masuratorile s-au facut in prima faza cu motorul oprit, urmand apoi la relanti sa pornesc treptat toti consumatorii, dupa cum urmeaza:
1. incalzire scaun sofer
2. faza scurta
3. clima
4. dezaburire
5. incalzire scaun pasager
in ultima faza am oprit toti consumatorii.
 
bateria e cumparata de 6 luni,  varta blue dynamic 60Ah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. incalzire scaun sofer 14.23-14.25v

2. faza scurta 14.14v

3. clima 13.33-13.4v

4. dezaburire 12.76

5. incalzire scaun pasager 12.44

6. ultima faza am oprit toti consumatorii 14.28-14.30

 

motor turat la 2000 cu toti consumatorii porniti: 13.95-13.97v

motor turat la 2000 cu toti consumatorii opriti: 14.31-14.32

bateria inainte de pornirea motorului: 12.27v

bateria dupa oprirea motorului: 12.47v

bateria in momentul actionarii electromotorului: 10.09v (ceea ce ar indica ca bateria inca mai este buna). 

 

maine sper sa gasesc un service liber sa-mi demonteze alternatorul si sa-l verifice. 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost azi la un service si mi-au zis ca asa trebuie sa functioneze... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!