Jump to content

Releu de incarcare - Defect sau nu?


Gupidu
 Share

Postare recomandată

Asa arata releul si e montat chiar pe alternator, pe partea dreapta cum te uiti la el. Nu poti sa-l verifici decat daca il dai jos. Daca rezolvi sa ne zici si noua cum.

Intre timp eu am curatat clapeta , EGR, si teava dintre ele si curios, s-a mai rezolvat problema, insa nu de tot. Tot am acele variatii, dar numai cand imi pornesc ventilatoarele de la radiator, nu si cand aprind farurile si ventilatia.

Nu inteleg cum functioneaza circuitul asta relanti-alternator-consumatori. Atata timp cat turatia nu se modifica pe masura ce pornesc consumatorii nu vad ce influenta au clapeta si EGR cu consumatorii si alternatorul, dar cert este ca problema s-a ameliorat.

post-5497-0-00509900-1301504902_thumb.jp

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din zona unde e acel releu se aude acel bazait ca de motoras electric. Si totusi nu suna ca un rulment stricat, si daca ar fi, acel rulment se poate schimba? Ca idee poate punte cineva o poza cum se scoate acea curea de la accesorii? As vrea sa dau jos alternatorul si sa il duc la un electrician poate ii da de cap. Am citit ca se trage de intinzator dar m-am dus la masina si nu imi pot da seama exact ce si cum trebuie procedat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de ce nu te duci cu masina direct si ti-l dau ei jos daca e cazul? Asa poate iti verifica si daca ai pierderi pe cablu. La mine era o diferenta de 0.3V intre masuratoare de la releu si masuratoarea de pe baterie. Asa ca mi-au desfacut bornele si le-au curatat si s-a mai micsorat diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am un POLO si am aceeasi problema cu incarcarea.

Am cumparat din piata un multimetru electronic cu 15 lei si am tras doua fire in interior legate tot timpul pe Multimetru electronic. E simplu de facut si asa ai control asupra incarcarii.

Intr-o zi am vazut cum scade incarcarea pana ce am ramas numai pe baterie(aprox. 11.8V)si dimineata pauza nu a mai pornit masina.

Am pus alta baterie tot cam asa de veche adica 3-4 ani dar incarcata si incarcarea incepe de la 14.5V si scade in timp pana la 13.2V, care o fi problema???

Am dat jos alternatorul am verificat punte diode(bune), curatat contacte si tot asa face.

Cureaua de pe alternator se da jos relativ usor(ori pe la alternator ori pe lacompresorul de clima) numai sa-i faci o poza inainte sa stii cum s-o pui inapoi.

Nu trebuie sa te complici cu detensionatul intinzatorului, cand vrei sa pui cureaua inapoi cel mai usor e pe la compresorul de clima, adica ultima parte a curelei, scoti din viteza, rotesti cu mana fulia de la arborele cotit si ajuti sa sara inapoi cureaua la compresorul de clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat tu dai cureaua jos cu mana fara sa detensionezi intinzatorul,e clar ca ai cureau prea slabita...si aluneca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze vin si eu cu o problema ca imii da palpitati.....detinun golf 5 2.0 tdi ..cu motorul pornit am incercat sa schimb bateria si am pus-o cu bornele gresit o fractiune de secunda.....am pus bateria normal motorul porneste iar dupa 20 de secunde imi scade luminozitatea in bord si incet incet se stinge motorul.si trebuie sa iau curent de la alta masina.....am incarcat din nou bateria si cand scot una din borne motorul se opreste..:(((...in bord nu imi apare martorul baterie.....:((care ar ptea fii problema.:( :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu trebuia sa faci asa ceva.....sa scoti borna de la baterie, cu motorul pornit. Bateria are o rezistenta si un rol de tampon, in circuitul de incarcare. Cu borna scoasa, in circuitul electic pot aparea varfuri de curent care sa depaseasca tensiunea normala de functionare a componentelor de pe masina.

Faza cu pusul invers la borne....nici nu mai vb de ea.

Acuma, poate nu ai busit decat ceva pe la alternator.

Fa o diagnoza ca sa vezi ce erori apar. Dupa aia vedem ce ai de schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inteleg..dar masinae in curte........a-si vrea sa dau alternatorul jos sa ma duc cu e lla un service....in constanta...vreau sa stiu cum se da cureaua jos....de pe fulii....am inteles ca pe la intinzator...dar nu vad prea multe suruburi...vreau sa stiu cum se da jos cu ce unelte..si pe unde :vaidecapulmeu: :huh: :huh: :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

szwrc3.jpg

Nu stiu daca intinzatorul la 2.0 TDI se "tensioneaza" ca la restul motoarelor(pur si simplu cu cheia potrivita...sus sau jos pana se detensioneaza cureaua).

L.E: sa nu fie alternatorul pe post de intinzator

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul e bkd seria...si are intinzator cu brat...are in partea de sus un mic imbus...

post-88906-0-49599600-1303061224_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin..am dat jos alternatorul...puntea de diode era rupta la propriu..am pus-o l aloc cu 2 suruburi...dar tot nu incarca....ma gandesc sa fie releul...deci..infasurarile sunt bune diodele la fel..singura cauza ar fi releul...azi ma duc sa caut unul..si revin :D:D:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut cu respect.am inlocuit releul cu unul nou...dar mai era ceva ..o siguranta fuzibila pe plusul alternatorului de 200 a...am inlocuit-o si merge brici:D:D:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu o problema. De ceva vreme, dupa vreo 5 - 10 km dupa ce pornesc masina, cateodata si cand sta in relanti, se aprinde becul ESP de la bord. Am fost sa fac o diagnoza si mi-a dat ceva defect de genul " impuls incarcare alternator".Am verificat incarcarea, si e 14,440 v. Ati avut careva o asemenea problema?, Sa fie releul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Ady Man NFS

Salutare. Am si eu o problema la Golf-ul meu. Cateoadata numai dupa prima pornire (dimineata), la vreo 10 secunde se aprinde martorul bateriei in bord si imi scrie ca am probleme la incarcare. Daca o opresc si o pornesc iar nu mai scrie nimic si merge fara probleme. Tin sa evidentiez faptul ca nu am probleme cu bateria (nu se descarca) indiferent cat as merge si cati consumatori as avea porniti. La scanarea cu VAG-ul nu imi arata nicio eroare la baterie sau alternator. Ce ar putea fi? Va multumesc anticipat pentru raspunsuri. Numai bine.

Modificat de Ady Man NFS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul din bord, desi e desenat ca o baterie, de fapt indica un defect la alternator care nu iti mai incarca bateria. Trebuie sa ajungi la o verificare a alternatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut ! nu pot sa gasesc un releu de incarcare sau regulator de tensiune pentru alternatorul cu codul 028 903 029 g . Masina e un golf 4 alh din 2001. multumesc mult !! o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Ce marca e si catzi amperi are??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate am incercat sa fac o echivalenta dupa codul alternatorului postat de tine,dar nu am reusit nimic :( Ceel mai sigur e sa identifici singur codul releului de incarcare si apoi sa il postezi aici ca eu si colegii sa iti dam alternative.

post-64586-0-82632900-1313572404_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci baieti e un hitachi de 120 amperi ..dar nu gasesc piese de schimb la el .. o singura chestie acum am aflat ca am odioda arsa si au gasit niste baietii niste diode si incerca sa le modifice:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma l-am schimbat cu un bosh de 90 de amperi de pe un seat . ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@klaudiu17 totusi pune o intrebare referitoare la releu lui FLORIN sau lui AL BUNDY,sa nu te trezesti ca iti moare bateria sau ca incarcarea e incorecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

salut. Am un passat b6 din 2005 si am probleme cu incarcarea si anume cand vrea incarca 14,1 constant alta data 13,8 constant sau 13,5 constant sau 13,3 constant si nu tine cont de consumatori. Am schimbat 3 baterii si la fel a facut cu fiecare.Alternatorul este valeo de 180 amp,Am fost la un electrician sa-l verifice si a zis ca e ok la diode rotor si ce mai are pe acolo dar tot nu merge. are cineva vreo idee???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incarcarea e in parametrii - si difera in functie de temperatura exterioara si alti parametrii - in mod normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin tu zici ca incarca normal??!! Adevarat ca asta iarna apareau diferente dar am terminat 2 baterii pe tema asta,sunt cam mari fluctuatiile. Mie mi se pare absurd sa ma tina o luna si jumatate o baterie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e in parametrii.... fluctuatiile apar in functie de temperatura exterioara, turatie, consumatori... deci, variaza incarcarea in timp... nu de la o secunda la alta...de la 13.4 la 14.1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!