Jump to content

Releu de incarcare - Defect sau nu?


Gupidu
 Share

Postare recomandată

Banuiesc si eu o problema cu releul pacatos si as dori un sfat...

La mine problema a pornit de la palpaitul becurilor de pozitie si a iluminarii bordului. Am masurat tensiunea la relanti si am avut diverse valori, cea mai mica ajungand la 13.2-13.3V. La un moment dat am masurat si 13.9V, dar in general am vazut valori in jur de 13.6V. Toate masuratorile le-am facut fara consumatori. Cu farurile aprinse a scazut si la 13.1V.

Bateria (cu motorul oprit si fara consumatori) are 12.8V deci pare incarcata.

Este intr-adevar releul de incarcare de vina pentru palpaitul luminilor sau altceva? Mai pot face vreun test pentru a fi sigur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa ai una sau mai multe diode arse. Nu ai ce alt test sa faci, desfa alternatorul, verifica diodele si daca toate sunt in regula, la fel si carbunii si colectorul , schimba releul de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca as fi avut vreo dioda arsa defectul s-ar fi manifestat tot timpul, nu doar uneori. Iar in turatie tensiunea ramane aceeasi, ceea cu o dioda arsa nu s-ar fi intamplat...

O sa caut un service care sa-mi desfaca alternatorul, la asa ceva chiar nu ma bag sa o fac eu in fata blocului ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ar fi rau sa se masoare tensiunea de iesire direct de pe borna alternatorului,din proprie experienta va spun,ca se poate foarte bine ca la borna bateriei sa fluctueze in intervalul 12-13,9 V iar la borna alternatorului sa fie exact 14V constant.Am muncit destul pina sa imi dau seama ca acel cablu "gros si cositorit frumos cu borne stralucitoare pe capete"care vine de la baterie la alternator,aparent fara nici un defect,are o cadere de 2-3 V intr-un metru cit masoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut , caut in draci releu cu seria 028 903 029G pt alternatorul hitachi.Nu stie cineva daca potriveste releul de la alt producator Hell/Bosch?... orice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat releul si puntea de diode si tot nu imi incarca alternatorul(se manifesta la fel ca la cei de mai sus, cu fluctuati la lumini etc...) si dupa un verificat atent era slabit firul care pleaca din cutia cu sigurante de pe baterie spre borna +, dupa ce sa strans firul incarca normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal,va spun eu pt ca eu repar asa ceva(alternatoare electromotoare)deci atunci cand scade sub limita normala 13,6 atunci 99% e puntea redresoare daca trece mai mult de 14,40 atunci 99% e releul(regulator de tensiune)

acum ce am patit eu,a inceput de vreo luna sa porneasca mai greu dimineata(nu am verificat de lene)bun,pun aparatu pe baterie 11,70v la pornire nici un semn,iau curent de la cineva si pornesc(cu cabluri)masor incarcarea 13,9 turat 13,6 relanti,fara consumatori,dupa ce mam plimbat prin oras parchez opresc masor bateria 12,52v,dimineata pun iar aparatu 11,70,deci nu mai tine bateria curentul nici vorba de incarcare proasta,iau azi baterie noua pornesc masor si ghici???14,40 turat fara consumatori 14,30 la relanti...

deznodamant:

prima data verificati bateria inainte de pornire

p.s. sub 11,80v in baterie nu mai este garantata pornirea

Modificat de astacist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi eu patesc acelaşi lucru.

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabyte00 alternatorul nu ,,doar se schimba,, ci se scoate tot din el stator rotor se masoara amandoua,dar daca a ajuns la 14,30 e bine doar nu vrei sa incarce 15,30 :blink:

Modificat de astacist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la un service specializat pe alternatoare si au masurat si ei. 14.00v fara consumatori, 13.60v cu faza scurta si ventilator la maxim. Ei au zis ca e ok si ca imi iau banii degeaba daca mi-l dau jos. Sefu de acolo mi-a zis ca lui i se pare ca am relanti-ul cam jos si ca de asta am fluctuatiile de lumina cand turez motorul.

O sa curat clapeta de accelaratie si o sa vad daca se schimba ceva. Nu stiu daca am cum sa dau relanti-ul mai sus, nu cred ca se regleaza la masina mea. Eu zic ca la 680rpm e in limite normale desi mai are unde sa se duca in sus, in jos nu prea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina e bezninara??pai turatia trebuie sa fie intre 8-900 rot/min,pune pe cineva sa accelereze la 800-900 si vezi la bornele bateriei cat incarca,daca e tot asa atunci incarca la limita adica putintel..........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai relantiul foarte mic la 680,in mod normal trebuie 800/900.Sistem electric general

Instrucţiuni de reparaţii VW; GOLF IV (1J1); 1.6 16V

Test de solicitare a bateriilor -

Principii fundamentale ale testului:

Testul de solicitare trebuie să fie efectuat timp de cca. 10 sec. Acest lucru are loc fie cu ajutorul unui dispozitiv de testare a solicitării sau prin pornirea motorului. Alimentarea de combustibil sau aprinderea trebuie dezactivată Solicitarea trebuie să aibă de trei ori capacitatea bateriei la utilizarea unui dispozitiv de testare.

Exemplu: Capacitate baterie 36 Ah x 3 = 108 A

Condiţii de măsurare:

Bateria este

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai cum sa modifici relantiul.~680 rpm(<> 3-4 rpm) am si eu la ambele azduri.Stai calm cu relantiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@astacist - Mi s-a masurat si tensiunea in sarcina cu consumatori porniti si e 13.90-14.00V, ceea ce oamenii de la service zic ca e ok.

@gabivvx - Multumesc pt. procedura insa nu sunt electrician, am avut pretentia de la cei de la service sa stie ce sa faca si cum. Raspunsul lor a fost ca totul e ok, insa simptomele inca sunt prezente. Totusi nu inteleg ultima ta afirmatie scrisa cu majuscule. Pana la urma care crezi ca e cauza, relanti-ul prea mic sau bateria? Dupa ce descrii procedura de testare spui ca asta ar fi cauza in mod normal, dupa care zici ca bateria are doar rol de inamgazinare a energiei si ca alternatorul e principal in sistemul electric.

@zebrocksky - doar atat iti variaza tie relanti-ul +-3rpm? La mine intervalul e ceva de genul 675-690rpm, ba chiar cand revine din turatie si apas ambreiajul imi cade pt o secunda si pana la 637rpm dupa care revine la ~680rpm.

Trag totusi concluzia ca relanti-ul este vina problemelor mele, incat am mai citit si la altii cu masuratori identice sau mai mici si nu aveau problemele mele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveti dreptate cu relantiul..Turaţie de ralanti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai cum sa modifici relantiul.~680 rpm(<> 3-4 rpm) am si eu la ambele azduri.Stai calm cu relantiul.

Eu stiu ca se poate modifica putin ,gasisem un tutorial de schimbare bucse dogbone cu unele poliuretanice si tipul respectiv recomanda ridicarea turatiei de relanti si explica si procedura din VAG COM.Toate astea pt o plecare de pe loc cat mai sportiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabyte00,scriu cam tarziu,daca zici ca e in jur de 14v cu consumatori e perfect,problema e de la cei 680 tur/min,temperatura optima de functionare este 90 grade C,abia atunci turatia motorului se stabilizeaza,daca zici ca bateria dupa oprire este 12,80 si dimineata inainte de pornire este 12 fix atunci bateria ta este pe duca,prima data fa-ti relantiul daca problema persista iati o baterie noua si drum bun,dupa parerea mea nu ai probleme cu incarcarea bateriei pe masina ta

vezi la cineva starea bateriei tale sa fie in ea acid la nivel si sa fie in jurul valorii de 1,28 astept raspuns sa vedem si noi ce ai facut si drum bun :Driver: dami pe pm id tau de mess si vb mai multe

Modificat de astacist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF-TOPIC:

post-71704-0-69769400-1300993994_thumb.j

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la relanti fara consumatori am 14.3

cu toti consumatorii la relanti am 12.8 dar cum turez putin motorul imediat urca la 13.8

Mecanicul spune sa stau calm ca e alternator de 2000 rpm si ca e normal... :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai maa... verifica carbunii si colectorul poate trebuie slefuit,cam asta ar trebui sa fie

serios??de turatie??nu am mai auzit... trebuie sa ai cu consumatori la relantiu peste macar 13,80v,adica daca tu lasi consumatorii si motorul la relantiu o noapte atunci trebuie sati iei baterie noua!!!!!!!!!mecanicul ala era beat??? :blink:

Modificat de astacist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o problema asemanatoare cu a voastra,uneori cand masor incarcarea la relanti este 13,30v alteori este 14,02v (fara consumatori) problema este in unele dimineti cand incerc sa pornesc,electomotorul abia da peste cap motorul si porneste greu.Bateria este noua o varta de 70A are 1 luna de cand am achizitionat-o,mi-e frica sa nu plec pe undeva mai departe si sa nu mai porneasca.Ce sfat imi dati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instrucţiuni de reparaţii VW; GOLF IV (1J1); 1.9 TDI

Generator - verificare regulator -

Principii fundamentale ale testului:

Solicitaţi bateria prin cuplarea tuturor consumatorilor timp de cca. 2 min. Porniţi motorul şi măriţi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta da info clara si pretioasa,deci curentul trebuie sa creasca o data cu turatia,si mecanicul meu nu e prost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu belele legate de alternator cred. Si la mine oscileaza la relanti, am curatat clapeta, am reglat-o cu vag-com si tot asa face. De cateva zile cand pornesc incepe sa bazaie ceva ca si cum ar fi un motoras electric in zona dintre spatele alternatorului, filtrul de ulei si ventilatorul mic. Nu imi pot da seama exact unde ar fi acel bazait localizat. Apoi bateria dupa ce se incalzeste motorul, la relanti imi arata 13.3-13.5v maxim toti consumatorii opriti. Repet sunetul mi se aude recent si ochiul de la baterie mi s-a facut negru din verde, bateria e un Bosch Silver de 85Ah luata acum un an jumatate aproximativ(Sa fie prea mare bateria? Ca mi-a spus un "cunoscator" ca nu e buna fiind prea mare pentru masina mea. Eu cu bateria asta am cumparat masina). Alternatorul este Bosch si scrie 14V pe el. In bord nu mi s-a aprins martorul de la baterie in mers.

Unde este localizat releul de incarcare? Pot sa il verific in vre-un fel fara sa dau jos alternatorul? In vag-com nu am erori referitoare la alternator sau ceva ce tine de incarcarea bateriei.

Modificat de rockybt18
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!