Jump to content

Releu de incarcare - Defect sau nu?


Gupidu
 Share

Postare recomandată

Salut

La service s-a constatat ca sursa fluctuatiei la relanti la mine,cand aprind becurile,este releul de incarcare de la alternator,excitatorul cu perii sau regulatorul de tensiune al alternatorului.Eu am pe masina alternator Bosch 90A,piesa am comandat-o dupa seria alternatorului.A venit,am montat-o si surpriza....incarcarea era foarte slaba,aproape deloc iar in bord s-a aprins becul de baterie si mesajul ALTERNATOR WORKSHOP.Am lasat motorul la relanti cam jumatate de ora sa se "rodeze un pic periile" si,la fel,incarcare aproape deloc.Am pus inapoi cel vechi si cu asta merge,mesajul din bord nu a mai aparut si nici martorul nu s-a mai aprins...insa fluctuatia este in continuare.La magazinul de piese auto mi-au dat altul fara nici o problema pe care il voi monta zilele astea.Asta este magnetti Marelli celalat era Kargo.Dupa codul alternatorului asta era piesa pe care le-o dadea programele lor si arata identic cu cea originala.

Intrebarea mea este,se poate sa fi fost defecta piesa sau sa nu fi fost indeajuns de puternica sa zic?Stie oare cineva mai multe legat de aceste aspecte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa fie defect releul, cu toate ca e nou. Eu am cumparat unul si a mers fara probleme. Bateria cum se prezinta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria e ok...s-a constatat ca e problema releul de incarcare cand a dat jos cureaua de la alternator si a pornit moorul de pe baterie.

Azi ma duc sa-l montez si chiar sunt curios....era defect de nou sau nu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
  • 2 months later...

Salut.Nu stiu daca am ales bine topicul.Am o mica problema.La ralanti cu toti cosnumatorii porniti tensiunea e un pic mai mica decat cea normala..,cam 12 si ceva.Bateria are vreo 7 ani (de cand e masina).Se poate sa fie din cauza periilor de la alternator,sau bateria da semne de oboseala?

Modificat de stevee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

intrebare

dupa tine 7 ani de functionare a unei baterii e mult sau putin

verifica tensiunea bateriei, sau daca mai are rost lichidul din ea

sfatul meu e sa o verifici iar daca nu prea mai are " putere" sa o inlocuiesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune o baterie mai noua de la cineva si vezi daca face lafel. Masoara si bateria ta, dimineata, dupa ce nu a-i mers cu masina minim 12 ore, daca are sub 12V sigur primeste curent greu si in curand o sa ai probleme si cu pornirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am pus baterie noua si mi se pare cam mica tensiunea cu toti consumatorii porniti 13,60.Se poate sa fie din cauza periilor alternatorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In nici un caz. :frigbaitata:

Ai 13.6V pe tot parcursul zilei sau doar pana se incalzeste apa? Bujiile de incalzire a antigelului consuma cam mult si pana nu decupleaza alea, e posibil sa nu incarce mai mult. Daca ai tot 13.6V si cu motorul cald, iar tensiunea nu creste nici cu farurile oprite, de vina e releul de incarcare.

Daca opresti farurile si tensiunea urca, ar trebui verificata si puntea redresoare, insa e putin probabil sa se fi defectat ea.

In concluzie, suspectul no.1 e releul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 13,6 cu motorul cald,cu consumatorii porniti!Si fluctueaza inre 13,6 si 13,4.

Dupa ce-i opresc,la ralanti am 14,2 parca.Deci ce ar fi de schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Desi eu sunt de parere ca ti bun, vezi pe vag-com ,ceva cu alternator load(asa tin minte, mi s-a stricat interfata). Acolo sunt niste valori, acum la mine era pe la 40% parca... dar nu prea urca numai cateva procente daca porneam de exemplu farurile(cu motorul cald), asteptam si parerea unui expert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu vag-com,dar sincer nu stiu pe ce canal trebuie sa ma uit pentru a vedea cat la suta incarca..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala e procent din capacitatea maxima care o poate debita alternatorul. Cu cat e mai mare inseamna ca sunt multi consumatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 13,6 cu motorul cald,cu consumatorii porniti!

Intrebarea mea era daca ai tot atata si cu consumatori si fara. Daca si fara consumatori ai tot 13.6, de vina e releul. Nu e critica incarcarea, dar totusi e cam putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am spus.Cu motorul cald,la ralanti,toti consumatorii porniti 13,6,dar fluctueaza intre 13,3 si 13,6.Fara consumatori,in aceleasi conditii,am 13,8 si 14,1.Se poate ca aceste fluctuatii sa provina de la carbuni?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, acum am vazut, scuze. :blah_:

Eu propun prima data sa verifici puntea redresoare. Aceasta scadere de tensiune in prezenta consumatorilor e data de obicei de o dioda defecta (din cele 6 existente in punte).

Carbunii SIGUR nu au nimic. Daca sant "dusi", iti scade incarcarea complet (chiar daca numai periodic) si se aprinde martorul de incarcare in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Cosmin.Am sa verific acea punte redresoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salutare, cam aceiasi problema o am si eu, imi incarca la relanti aprox 12 V , am schimbat releul dar nimik :), o fi puntea de diode ? dk da, nu trebuia sa-mi apara martorul in bord ?. mentionez ca dk o turez la 900-1000 incarca normal, 13,2-13,7

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal e 13.7 - 14.4. Daca atunci cand o turezi creste tensiunea, atunci e dusa una sau mai multe diode din punte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Am si eu o problema. De ceva timp imi tot palpaie luminile in bord, mai ales cand masina este la relanti si din cate am inteles ar fi defect releul de incarcare. Problema e ca nu il gasesc deloc... numai impreuna cu alternatorul, specific ca alternatorul este marca HITACHI JP, cu seria 028 903 029G, de 120 A, 14V , si masina este un Golf4 1.9 TDI 90cp din 2001. Poate sa ma ajute cineva???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am un Seat Toledo .6 16 v 2003, am avut aceiasi problema si s-a dovedit a fi de la puntea de diode chiar dk nu mi-a aparut martorul in bord de la baterie, era o dioda care facea figuri, ba mergea , ba nu mergea...in fine, am rezolvat problema dupa ce am fost la 3-4 service-uri inclusi la SEAT la reprezentanta, toti mi-au zis ca e releul, dupa ce am dat 400 ron / releu aveam aceleasi simtome, luminile palpaiau si nu imi incarca la relanti, intr-un final m-am intors la primul service unde mi-a schimbat releul prima data dovedindu-se a nu fi el cauza problemelor iar in contul baniilor dat pe releu mi-a schimbat puntea de diode ( releul vechi, dar bun, il pastrasem, asa ca mi l-au pus pe al meu )

Uite un nr de telefon de la service, suna si intreaa daca au ce-ti trebuie , service-ul este specializat pe alternatoare si tot ce ine de electrica.

Dan electruician ( patronul ) 0723 341 002, bafta

te asteptam cu un post despre rezolvarea problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru informatie , aurel_ian81, dar nu e bun numarul, mi-a raspuns altcineva si nu avea nici o legatura cu vre-un service.... ;) ... nu imi poti da o adresa ... sau altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru informatie , aurel_ian81, dar nu e bun numarul, mi-a raspuns altcineva si nu avea nici o legatura cu vre-un service.... ;) ... nu imi poti da o adresa ... sau altceva?

sry , gresala mea 0723 341 022..........022 la sfarsit nu 002...:lol: try again

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Am 13,6 cu motorul cald,cu consumatorii porniti!Si fluctueaza inre 13,6 si 13,4.

Dupa ce-i opresc,la ralanti am 14,2 parca.Deci ce ar fi de schimbat?

exact acelasi necaz il am si eu, am pus acumulator nou, verificat toate legaturile electrice... coboara la 13,5-13,6 cand merge clima, la faruri nu se simte.

alternatorul este marca HITACHI JP, cu seria 028 903 029G, de 120 A, 14V(am vazut la un coleg acelasi alternator) chiar nu se gasesc componentele separat???

is curios cand is toti consumatorii mari porniti pe masina la cat ar trebui sa fie tensiunea pe bornele bateriei la o masina ok sau daca cineva are timp sa faca o masuratoare. trebuie sa rezolv problema pana la sfarsitul saptamanii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In jur de 14 +- 0,4V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!