Jump to content

Despre Uleiuri


Stefan_B
 Share

Postare recomandată

Mda, am vazut pe sectiunea Masina mea ca a pus cineva intr-un 1.8T un Castrol dasta si mai scrie si in germana pe el, deci nu cred ca l-a luat din tara noastra. Nu mai stii de ce sa te feresti acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare, am achizitionat de curand un Vw Polo 9N AZQ 12, 12v 2002, masina a fost adusa din germania, unde se folosise ulei Castrol Formula SLX Longlife II +506.01 0W-30 iar in tara s-a folosit ulei Mobil1 ESP Formula 5w-30. Acum trebuie sa fac un schimb de ulei si sunt nedumerit, sa merg pe Castrol sau pe Mobil 1? Din ce am vazut pe internet, tipul asta de ulei de la Mobil1 ar fi varf de gama si datorita duratei de viata si datorita vascuozitatii. Ce as vrea e o parere obiectiva asupra celor doua tipuri de ulei, ms mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa o stapanesti sanatos, si considerate un caz fericit ptr ca stii ce ulei a fost pus inainte. Daca vrei sa ramaii pe Castrol, ceea ce e recomandat, trebuie doar sa iti procuri cativa litri de ulei si un filtru si faci schimbul. Daca vrei sa treci pe Mobil e foarte recomandat inainte de schimbarea uleiului sa faci un motor clean, detalii gasesti o groaza daca cauti aici pe forum, nu incerca sa intelegi aceste legi, baga Castrol si bucurate de fiecare kilometru pe care il poti parcurge.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baga Castrol si bucura-te de fiecare kilometru pe care il poti parcurge.

Asta daca iti arde...avand Catastrol in motor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tengola - de unde vine ca trebuie facut motor clean cand pui alta marca de ulei? Si mai rau... de cei dai sfaturi aiurea oamenilor?

Motor clean-ul sau engine flush nu e sanatos pentru motor, si se foloseste doar in anumite situatii - grave, as zice. Cine mai da sfaturi aiurea, ar trebui banat, altfel se plang oamenii ca le mananca motorul ulei la 1 an dupa.

edit: Uleiurile conventionale minerale, semi-sintetice sau sintetice se amesteca intre ele fara nici o problema. Este specificat si pe fisa tehnica a oricarui ulei.

Unele, spre exemplu cele de origine vegetala, nu se pot amesteca cu celelalte, insa asta e precizat tot in fisa tehnica.

Si ca sa subliniez si mai tare argumentul - ati fi surprinsi cand v-as zice ca multe uleiuri, de marci diferite, au aceeasi sursa!

Modificat de samartean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@samartean..poti sa intri in detaliu la cea ce zici tu (Motor clean-ul sau engine flush nu e sanatos pentru motor, si se foloseste doar in anumite situatii - grave, as zice)?Niste argumente plauzibile la cea ce zici tu ?Ca asa posteaza "x" si zice ca e voie, si "y" zice ca nu :blink:.Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi. Sunt curios ce se poate intampla daca, constrans de imprejurari, completez cu un ulei sa zicem 300g MAXIM ( cu acelasi specificatii tehnice pentru un 1.4 TDI PD) dar de marca diferita. Mentionez totodata ca nu rulez mai mult de 1800km in cazul asta pana sa schimb uleiul de tot. Nu am facut asta pana acum...dar daca se intampla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@veweu..nu se intampla nimic.Toata treaba e sa pui un ulei compatibil si exact cu acceasi specificatie ca si uleiul pe care il ai in motor.EX 505.01,504-507..5W40-5W30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

veweu - nu se intampla nimic, 300grame e o cantitate neglijabila daca completezi cu orice ulei, chiar si daca nu era norma de care ai nevoie

andrusel - engine flush-ul contine un diluant, de obicei pe baza de petrol, cum e kerosenul spre exemplu. O data introdus in motor, ajunge sa taie, sa subtieze uleiul, anuland practic si protectia motorului. Ideea in spatele acestui engine flush a fost indepartarea "sludge"-ului, adica o solificare a uleiului in motor, intalnita destul de des in trecut, si aproape deloc acum; intalnita in aproape toate cazurile la uleiuri minerale, care nu erau schimbate la timp, si aproape deloc la sintetice.

Diluantul rupe "bucatile" de ulei din interior, curatand practic motorul.

In ziua de azi, n-am mai auzit cazuri de sludge... si practic utilitatea produsului 0.

Marca uleiuiului nu conteaza la amestecul uleiurilor conventionale - asa cum nu conteaza la amestecul benzinei in rezervor, asa cum nu conteaza daca pui 2 uleiuri in tigaie cand faci cartofi prajiti.

Modificat de samartean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, am achizitionat de curand un Vw Polo 9N AZQ 12, 12v 2002, masina a fost adusa din germania, unde se folosise ulei Castrol Formula SLX Longlife II +506.01 0W-30 iar in tara s-a folosit ulei Mobil1 ESP Formula 5w-30. Acum trebuie sa fac un schimb de ulei si sunt nedumerit, sa merg pe Castrol sau pe Mobil 1? Din ce am vazut pe internet, tipul asta de ulei de la Mobil1 ar fi varf de gama si datorita duratei de viata si datorita vascuozitatii. Ce as vrea e o parere obiectiva asupra celor doua tipuri de ulei, ms mult

Salut!

Eu in locul tau as ramane pe Mobil 5W-30 ESP Formula care in motorizarea mea (1.4TSI - 122CP) se pare ca face treaba mai buna decat Castrolul Edge 5W-30 care era bagat inainte. Functioneaza mai fin si mai silentios motorul cu acesta si nu consuma din ea nici macar un gram, in timp ce din Castrol mai lua cate putin. Insa Castrol SLX Longlife este si acela un ulei foarte bun...de fapt cele doua uleiuri sunt foarte identice ca si tipuri de ulei, eu zic sa pui pe acela pe care il poti procura la pret mai bun...Eu raman la Mobil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"si se foloseste doar in anumite situatii - grave, as zic" Ai putea fi mai exact poate ma luminez si eu si nu mai recomand Motorclean ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tengola, am scris mai sus, nu mai fi asa repezit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Cine mai da sfaturi aiurea, ar trebui banat, altfel se plang oamenii ca le mananca motorul ulei la 1 an dupa.

pai cine recomanda un aditiv minune ce trebuie facut acelei persoane?

suntem pe forum si nu OPC (ANPC).

Ca fapt divers de 4 ani la golf 2 si de 2 ani la golf 4 am facut spalarea motorului la interior si nici o schimbare in functionare.Dar este adevarat ca la golire mai ramane o cantitate in motor care diminueaza din proprietatile urmatorului schimb de ulei.Nasol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ma corectez deoarece vad ca deranjez pe anumiti useri care nu suporta anumite producte sau anumite marci.

Dupa cum vad multi sunt impotriva aditivilor, intr-o anumita masura sunt si eu intru totul deacord cu ei, dar nu uitati ca in fiecare ulei gasiti intr-o proportie mai mare sau mai mica aditivi!! ar avea cineva curaj in ziua de azi sa mearga cu un ulei fara aditivi? Deci fara aditivi nu cred ca se poate fie ei aplicati in procesul de fabricare al uleiurilor fie aplicati mai tarziu. Eu nu sfatuies pe nimeni sa bage la fiecare schimb de ulei cine stie ce formula magica, nu recomand nimanui sa foloseasca uleiul X pentru ca este cel mai cel. Formula magica nu exista orice produs sau lucru are avantaje sau dezavantaje deaceea ramane la latitudinea fiecaruia daca baga sau nu in motor un produs, ca aici este un forum si rolul unui forum este de a schimba pareri si experiente, bune sau rele, asta este altceva si nu cred ca este necesar sa ne aratm latura neagra, deaceea daca nu impartiti o parere incercati sa contraziceti diplomat pentru ca asta tine de democratie, fiecare poate avea parerea lui fara a fi necesar spanzurarea lui sau banarea lui.

Totusi de ce recomand folosirea Motorclean, pentru ca in ziua de astazi in multe garaje din romania sau din europa se folosesc uleiuri tip universal 10w40 care sunt uleiuri ieftine si cu proprietati de curatare destul de reduse. Este incorect folosirea acestor produse tip motorclean la fiecare schimb, la fel cum este strict interzis de a lasa acest product mai mult de cele 10 minute recomandate de productor , sau de a baga motorul in sarcina, ca se gaseste unul mai meserias si ca sa faca si mai bine trage repede o tura in jurul blocului si strica motorul... este altceva. A avut cineva posibilitatea sa demonteze o conducta de retur a uleiului de la turbo? sa vedeti cat este de subtiata datorita depunerilor de ulei? Daca tu samartean citeai mai bine postarea mea intelegeai ca eu am recomandat tipului sa ramana pe acelasi ulei fara a schimba marca si fara a face clean, si sustin ca acesta este cea mai buna varianta pentru el, si am recomandat clean numai in cazul cand schibma marca de ulei, daca citeai atent nu era necesar sa arunci cu noroi.

Intradevar uleiurile cu aceasi norma se pot amesteca fara probleme, dar sa ma explix mai bine sa fie pe intelesul oamenilor, asta in cazul in care esti pe strada se aprine martorul de ulei si tragi in primul peco si nu ai posibilitatea de a gasi uleiul respectiv. Asta nu semnifica ca tre sa ne apucam sa facem amestecuri de uleiuri pentru a obtine un ulei MAGIC, ca nu e cafea. Cat despre uleiuri care se fac in aceiasi butoi aici e cam exagerat, no coment posibil in polonia sau turcia.

Daca cineva vrea sa imi ia in considerare recomandarile, e bine, daca cineva nu vrea sa imi ia in considerare recomandariele, este tot bine, dar cand cineva incerca sa fie marlan este pacat petru ca suntem aici sa ne impartim experientele, si aceste lucruri fac anumiti useri sa nu mai frecventeze acest forum.

O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut - iti recomand sa nu mai flush la motor, daca nu ai nevoie. Repet, aceasta spalare a motorului face ca motorul sa mearga fara protectie timp de minute, fara rost! Nu ai nevoie de asa ceva! Uzura in aceste momente e infinit mai mare decat folosind uleiul ars care l-ai indepartat.

Fiecare face ce vrea, dar imi pare rau ca lumea, din necunostiinta de cauza, si din exces de zel folosesc produse, care nu numai ca nu ajuta, dar de multe ori dauneaza masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca uleiul e curat cind il scoti din motor nu are rost folosirea unui flushmotor...

Daca deabia ai luat un SH iar uleiul e murdar merita ca 1-2 schimburi sa-l folosesti...pina iti iese uleiul curat...

La fosta masina dupa 2 schimburi la al 3lea uleiul a fost super ok...

PS eu schimb toamna la 7-8000 si primavara la 6-7000 mers 90% oras...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e ulei care cica se schimba la 15000km, asa vorbeste lumea :)

E Valvoline Durablend 10W40...

Tu la cit ai schimba la 3-4000 ?:)

Nu fac liniute si nici nu o calc peste 3500-4000...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu il schimb la 1000 max 1.200,de fapt il schimb zilnic....hai nene sa fim seriosi :),exagerezi un pic

in general il schimb la 10.000 in principiu si e uleiul destul de curat,daca am drum in service pana in 10.000 il fac atunci daca nu il fac si la 12.000maxim

Uleiul care il pun eu cu toate ca e 5W40 nemtanu zice ca merge schimbat si la 30.000 pt motoarele astea mai noi,nu al meu

Deci relax...

Modificat de Hudrea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unii spun ca uleiul garantat 15.000 km se tine minim atat ca are nu stiu ce agenti secreti de curatare care intervin numai pe final, ceea ce imi pare cam sf spre prostie, deoarece un ulei bun protejeaza motorul atat la rece cat si la cald, in acelasi timp il curata de depuneri pe care le plimba si decanteaza in timp in filtrul de ulei, urmand ca la final sa fie uleiul uzat si murdar, numai bun de schimbat cu altul nou, curat, teflonat, parfumat si gata de lupta. si daca il schimbi la fiecare 5.000 km sau 9.000 km nu are decat sa profite motorului, ca ies mai repede afara depunerile si nu se plimba atat. insa asta depinde de timpul si bugetul fiecaruia. cred ca orice curatare cu substante magice este inutil si poate chiar periculos la fel si adaugarea de aditivi speciali in carburant. insa este bine sa experimenteze cine nu crede pe masina si banii lui si apoi sa ne spuna si noua impresiile la cald sau la rece.

:)

bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vedeti deja cand lumea incepe eu schimb la 1200 altu la 10000 altu in fiecare zi deja incepeti sa puneti sub semnul intrebarii ceea ce au gandit inginerii de la VW sau inginerii de la o firma producatoare de ulei. Cred ca cel mai bine este daca de decizi intr-o buna zi sa folosesti un anumit produc este foarte important sa citesti si sa respecti recomandarile producatorului, fie ulei de motor fie aditiv ptr ulei sau diesel. Asa este, este bine care cei care au curaj sa testeze, sub conditia ca ceilanti care nu au curaj sa nu ii spurce pe cei care au curaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Eu am testat pe golfuri aceste intervale magice, prin fel si fel de (marci)uleiuri.In conditii de Bucuresti, oras si mers zilnic, deci la limita data de producator (masina sau ulei) nu merge.Pe romaneste devine apa, un lichid subtire.Pentru cine vrea esantioane, de ulei uzat am acasa cateva bidoane.

Cat priveste marca, pot spune ca reclama e sufletul comertului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cris mai sunt si exceptii, si traficul in Bucuresti este o exceptie. Eu am ramas uimit cand cineva sau cred ca chiar tu spunea ca se ajunge la o medie orara de 10 12 Km/h la zi in Bucuresti. Pai ala nu mai e trafic e macel de motor. Am trecut si eu prin Buc da nu am prins chiar asa rau dar poate m-am nimerit la o ora mai buna. La unii le trebuie incalzitoare suplimentare la altii radiatoare de racire suplimentare. Cat despre reclame a venit ziua cand toate aproape se fac in China, dar gandestete ca se apropie ziua cand nu vor mai fi reclame deoarece totul va fi absolut made in China

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara a stirni polemici eu gindesc oarecum tehnic...orice masina generica are un plan de intretinere la ore de functionare...

Ca producatorul auto a convertit acestea in km parcursi e altceva...

Faceti o mica socoteala la cum functioneaza un motor in Germania de exemplu, si in ce conditii : vibratii, praf, cicluri accelerare-frina, etc...

Luind in consideratie numai viteza medie deja scadem cu 35-40% pina spre 1/4 daca se merge majoritar oras si drumuri scurte...

Presupunind prin absurd ca uleiul comercializat in Ro ar fi aceeasi calitate, conditiile de mers ar fi la fel deja de la 10.000km ajungi spre 6-7000km maximum...

Ca "merge si asa" e alta poveste...eu unul prefer sa-mi toarca motorul placut auzului si acum si peste 100.000km...

Dupa cum merg treburile si in zona auto, cam greu cu noua calitate si fiabilitate... asa ca nu stiu cind si cu ce o voi schimba in viitor...

Oricum prefer sa o intretin macar la fel ca neamtu' decit sa fac economie la 1-200RON pe an...

Unii incep sa se intrebe de ce le consuma ulei/benzina mult , trancane, bate, relanti instabil si multe altele...

Daca ai de gind sa o schimbi in 50-100.000km max da poti schimba si la 15k uleiul...si filtrul la 30.000km...

S-a vazut masina la care nu se schimbase uleiul poate de 15-30k si sigur filtrul era original la peste 50.000km...revizii facute in reprezentanta, era in garantie...

Multi de pe aici se sparg in figuri/bani cu tot felul de suspensii, sisteme de frinare care mai de care mai scumpe, pe audio super tari dar uita sa schimbe un ulei sa completeze/schimbe antigelul, sau un fitru de aer...no ofense dar s-au vazut cazuri destule...

LE: eu am 20-24km/h in oras dupa mii de km...neamtul ar scoate asa ceva numai daca merge cu spatele...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

A venit randul si la mine sa schimb uleiul. Masina a fost de noua luata de la PBN 2002 si a rulat toata viata cu Castrol edge, dar cum pe toate castrol scrie EU as lua orice alceva cu aceeasi norma dar nid DE.

Ce parere aveti despre acest ulei cica OEM pt Pompe Duse http://www.ilcoautoc...w&product_id=46

Ford 5W40 Formula S/DS:

  • cel mai bun lubrifiant pentru motoarele diesel cu turbosuflanta si intercooler,inclusiv motoarele PD ( pompa duza );
  • este recomandat tuturor motoarelor diesel produse de Ford,Volkswagen,Audi, Seat,Opel.

Specificatii si certificari:

VW 505 01,Ford WSS-M2C917-A,ACEA A3/B3/B4

Modificat de pcmarius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!