Jump to content

Despre Uleiuri


Stefan_B
 Share

Postare recomandată

nu exista un ulei original, produs de VAG.Este ulei produs de o rafinarie, care face parte din portofoliul unei firme mari.In cazul VAG din romania se utilizeaza castrol nebranduit, la butoaie si se pune in motor prin intermediul unor pompe asistate de calculator unde se introduc in prealabil datele masini, iar calculatorul alimenteaza cu ulei masina exact cu cantitatea de ulei necesara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

daca ai facut referire la postul meu de mai sus atunci tin sa precizez ca eu am folosit "" (ghilimelele) de rigoare atunci cand am scris original; data viitoare voi avea grija sa fiu mai clar; intr-adevar nu exista ulei produs de VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nici un repros la adresa cuiva.Am facut o precizare catre alti membri ai forumului care nu au calcat pragul reprezentantel VAG din romania si bulgaria.. si nu cunosc tehnologia aplicata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut

Posed un Passat 3c 1.9 tdi. Se pare ca proprietarul anterior a tot folosit long life (masina are specificatia QG1, nu are filtru de particole). La ultimul schimb i-am pus castrol edge turbo disel 5w-40 norma 505.01...ce sa vezi?...de cand l-am schimbat mi s-a aprins becul de doua ori.....am completat de fiecare data....hm

ce ziceti sa-l schimb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

daca are QG1 e setata e Long Life Service

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ultima lista cu uleiuri agreate VW Worldwide! Pentru cei care au dileme cu alegerea uleiului..mergeti pe ce scrie in SERVICE PLAN..apoi pe stickerul lipit pe undeva prin portbagaj(la VW passat stiu ca este) apoi cu VIN-ul masinii cautati in programele dedicate(ETKA, ELSA la un amic sau la dealer) ce fel de interval aveti la masina. Daca nu ramane cum a zis ARIES13 VAG-VCDS-VAS -ul..adica pe tester!

Pentru info : my-gti.com, vwvortex si tdiclub!

Se pare ca 504 si 507 vor inlocui vechile norme pentru diesel si benzina!

In lucru este 508.00!

Reprezentatele nu au de ce sa nu va primeasca cu uleiul DVS..deoarece este aprobat de VW in toata lumea..printati PDF-ul atasat si dati-le cu el in nas. Ei folosesc ce le convine lor-adica ce e mai ieftin pentru ei si mai scump pentru NOI...Eu am gasit Castrol SLX Pro Powerflow III special VW la 44RON litrul la magazinul din colt...Atentie si la filtrul de ulei care este crucial..Purolator, purflux...ufi..alegeti firme bune! Unii folosesc castrol, altii aral..altii mobil...De aici inseamna ca la un dealer poti merge cu uleiul tau castrol iar la altul nu..de ce? Oare care e smecheria..Sunt niste nesimtiti aia din reprezentante!

Personal am QG1 si voi merge pe LONG LIFE...

Bafta si succes tuturor!

volkswagen_technical_bulletin17_08_01engine_oils.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba ca nu te primesc.

Este o politica interna ca sa mai castige si ei ceva din vanzarea uleiului.

In mod normal daca nu iti accepta poti sa pleci la alt service sau sa suni la protectia consumatorului.

Eu merg pe MOTUL pana la capat. Este agreat de VAG. Si este muuult mai bun decat alte uleiuri . M-am saturat de uleuri pe care scrie MADE IN UE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servus!

Am si eu o nelamurire. la diesel-ul din semnatura am pus ulei castrol maganetic 10w 40 simplu, fara specificatia diesel... e grav ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca scrie pe spatele bidonului VW 505.00 este norma pt diesel si este oK ! ...:somnmare:

Modificat de Luci26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fie mai simplu cred ca e cel mai bine sa cautati norma VW- de exemplu 505.01- de pe bidoanele de ulei si FABRICANTUL sa fie agreat de VW..puteti consulta lista pe care am uploadat-o cu incredere!

@DICU 10w40 e codul SAE- adica pentru pornirea iarna 10w inseamna pana la minus 15 grade cred..nu stiu exact! 40 este legat de temperatura pentru anotimpul calduros! Nu am cunostinte exacte..insa asta nu garanteaza o functionare corecta a motorului...NORMA VW primeaza!!

@KLAHAN ai dreptate. te duci la alt dealer si ii bagi in p***a masii de nemernici..Norma interna eu o vad ca o targuiala intre patron si distribuitorul de ulei..cine da mai putin castiga..Cine a vazut oare bidoanele de ulei pe care le toarna mecanicii la revizii in motoare??De multe ori e varsat- din butoaie mari- pentru ca acolo se dau discounturile !!!

Modificat de albertinobuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms mult baieti de raspunsuri. M-am linistit, pe bidon are norma vw 505.00 deci e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine garanteaza ca in bidon sau butoi este chiar acel tip si norma de ulei care scrie pe eticheta ???

Asta este intrebarea! :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce parere aveti despre specificatiile acestea?cine poate sa mi le explice?

5W40 pt benzina

Viscosity class : 5W-40

Viscosity at +40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine garanteaza ca in bidon sau butoi este chiar acel tip si norma de ulei care scrie pe eticheta ???

Asta este intrebarea! :ceuameni:

Producatorul uleiului cred ca garanteaza, ca altfel nu ar mai scrie. Asa iti cumperi tu o sticla de alexandrion sau ce vrei tu, cine iti garanteaza ca este ce scrie pe sticla, nu cred ca trebuie sa fii chiar asa sceptic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cu alte cuvinte sa nu fim chiar paranoici :blink:

In principiu daca este fabricat la producator in fabrica si nu pe cine stie ce vapor in UE, eu zic ca respecta ceea ce scrie pe cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!

E timpul sa imi fac revizia si de 2 zile stau pe net sa studiez despre uleiuri si norme vw. Asta dupa ce consultantul de la Avia motors mi-a spus ca nu mai folosesc Castrol TXT sau Edge 5W 40 (505 01) , ci Castrol SLX LongLife 3 5W 30 ( 504 00 si 507 00) ca asa le-a venit norma de la Porche Romania.

Din cate am inteles eu pentru motoarele TDI PD fara DPF si fara interval variabil de service QG1 acest ulei nu este recomandat. Oare de ce incearca sa ni-l bage pe gat ?

Uite aici si raspunsul oficial Castrol (al doilea si ultimul raspuns) :

http://www.castrol.com/castrol/sectiongene...ntentId=7027092

Modificat de ADI.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

E timpul sa imi fac revizia si de 2 zile stau pe net sa studiez despre uleiuri si norme vw. Asta dupa ce consultantul de la Avia motors mi-a spus ca nu mai folosesc Castrol TXT sau Edge 5W 40 (505 01) , ci Castrol SLX LongLife 3 5W 30 ( 504 00 si 507 00) ca asa le-a venit norma de la Porche Romania.

Din cate am inteles eu pentru motoarele TDI PD fara DPF si fara interval variabil de service QG1 acest ulei nu este recomandat. Oare de ce incearca sa ni-l bage pe gat ?

Uite aici si raspunsul oficial Castrol (al doilea si ultimul raspuns) :

http://www.castrol.com/castrol/sectiongene...ntentId=7027092

de mult este norma asta.

MOTUL cel putin asa zice.

Engine (DT)

Best Specific 504 00-507 00 5W-30 (g) 4.3 litre

Better Specific 505.01 5W-40 (g)

Manual Transmission VW Group Part No. G 052 178 (e) 2 litre

Lubricant / Capacity Notes

g. Models fitted with DPF (Diesel Particulate Filter): Specific 504 00-507 00 5W-30 / 8100 X-clean + 5W-30

e. Manual transmission FWH / FXQ. For manual transmission GQQ: 1.9 ltr, VW Group Gear oil G 052726

General Notes

1. Engine oil viscosity options from 1/97 : using EO VWG 502.00 1/97, 0W-X/5W-X/10W-X; using EO VWG 500.00 1/97 high lubricity oils, -30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum vezi nu "strica" motorul nici unu nici celalat, doar ca 504.00 are specificatii mai bune decat 505.01

Domnu distribuitor de Motul, pai se poate? Sa comparati dvs mere cu pere? 504 este norma de benzina, 505.01 de diesel...

505.01 este - in opinia mea - ulei pt motor. 507.00 este destinat protectiei sistemelor de depoluare - in mod primar, iar a motorului in mod secundar. Este "green". Raman la parerea mea ca recomandarea de 505.01 nu e intamplatoare, mai ales pt 1.9 PD. Pt motoarele mai noi - gen 2.0 PD sau CRDI, nu mai are importanta. Doar la cele mai vechi conteaza, pt ca nu trebuie mult ca sa se duca tachetii si camele de pe evacuare.

In rest, raman la parerea ca orice ulei trebuie schimbat des in conditiile de trafic de la noi - 10000Km max. Asa ca nu are rost un LL care are TBN mare (alcalin) si deci "mananca" din motor - se creeaza un strat de pasivare.

Oricum, nu inteleg de ce ati merge cu un 507.00 15.000Km (ca sa se amortizeze costul) cand puteti sa mergeti 8-9000 cu un 505.01 de aceiasi bani. Cele de mai sus se aplica pt Bucuresti. Daca mergeti frecvent pe autostrazi de afara, 507.00 are sens.

Modificat de Stefan_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu distribuitor de Motul, pai se poate? Sa comparati dvs mere cu pere? 504 este norma de benzina, 505.01 de diesel...

505.01 este - in opinia mea - ulei pt motor. 507.00 este destinat protectiei sistemelor de depoluare - in mod primar, iar a motorului in mod secundar. Este "green". Raman la parerea mea ca recomandarea de 505.01 nu e intamplatoare, mai ales pt 1.9 PD. Pt motoarele mai noi - gen 2.0 PD sau CRDI, nu mai are importanta. Doar la cele mai vechi conteaza, pt ca nu trebuie mult ca sa se duca tachetii si camele de pe evacuare.

In rest, raman la parerea ca orice ulei trebuie schimbat des in conditiile de trafic de la noi - 10000Km max. Asa ca nu are rost un LL care are TBN mare (alcalin) si deci "mananca" din motor - se creeaza un strat de pasivare.

Oricum, nu inteleg de ce ati merge cu un 507.00 15.000Km (ca sa se amortizeze costul) cand puteti sa mergeti 8-9000 cu un 505.01 de aceiasi bani. Cele de mai sus se aplica pt Bucuresti. Daca mergeti frecvent pe autostrazi de afara, 507.00 are sens.

Domnu' moderator

Dati-mi voie, dati-mi voie.

Adica cei de la service l-au trecut pe colegul forumist de pe ulei pentru diesel pe ulei pentru motoare pe benzina???????

"Avia motors mi-a spus ca nu mai folosesc Castrol TXT sau Edge 5W 40 (505 01) , ci Castrol SLX LongLife 3 5W 30 ( 504 00 si 507 00) ca asa le-a venit norma de la Porche Romania."

Ce naiba! Haideti sa nu mai incurcam oamenii.

Va rog frumos sa studiati inainte sa vorbiti.

Si 504 si 505 sunt si pentru benzina si pentru diesel.

Va atasez si fisa tehnica pentru studiu individual.

7FAF9928d01.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

505.00 si 505.01 sunt doar pentru DIESEL. cel din urma pentru PD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca cei de la Motul i-au citat pe cei de la Castrol dar nu au vazut un asterix acolo unde scrie foarte mic ca 504-00 / 507-00 nu e si pentru motoarele TDI PD fara DPF.

Modificat de ADI.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

504.00 din cate stiam eu e pentru benzina ( LongLife ) si 507.00 e pentru motoarele TDI DPF .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu vreau sa contrazic pe nimeni.

Vreau doar ca oamenii sa fie corect informati.

Atasez aici fisa tehnica de la 505 unde zice ca este pentru motoare diesel fara DPF (diesel particulate filter) si pentru motoare pe benzina.

Pentru 504 am atasat anterior fisa tehnica.

Specific

505 01-502 00-505 00

5W-40

Volkswagen Gasoline and Diesel engine oil

100% Synthetic

TYPE OF USE

Specially designed for cars which follow fixed oil drain intervals (15000 km in Europe) powered by Tdi,

Turbo Diesel engines fitted with or without Unit Injector (Volkswagen PD), without DPF

Repet, nu vreau sa ma cert cu nimeni.

Fiecare pune ce vrea in masina, dar consider ca o fisa tehnica are relevanta mai mare decat vorbele unui amic.

LE: Pentru cine vrea sa verifice exact ulei ii trebuie in masina poate accesa linkul urmator

MOTUL

specific_505.pdf

Modificat de Klahan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, am un vw polo variant, motor 1,6 benzina, an de fabricatie 1997, are in bord 202.000 km. Doresc sa stiu ce ulei imi recomandati , vechiul proprietar mi-a zis ca a bagat doar Castrol 15w-40. Mesrsi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Intreb aici sa nu mai deschid un topic nou doar pentru atat, cat este valabil un ulei nou? De exemplu in anul de gratie 2011 cumpar de la magazinul auto un ulei din 2003 sa zicem sau din 2008, mai indeplineste acesta cerintele conform specificatiilor producatorului, cu alte cuvinte cand expira un ulei pentru masina, ca am vazut pe bidon doar data fabricatiei, fara sa scrie ca expira in 5, 10,20 de ani.

:)

Sau este ca si alcoolul care nu expira niciodata?

Mersi mult, zi buna sa aveti.

Am vazut acum pe un topic mai vechi cum ca valabilitatea ar fi undeva intre 4-5 ani. Adevarat?

Modificat de ondin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!