Jump to content

VW 2066 pt reglat avansul la mot CK JR JX etc (1.5-1.7 D/TD)


raducodreanu
 Share

Postare recomandată

raducodreanu

Acum citeva zile am inceput sa ma enervez din cauza ca de fiecare data cind trebuie sa reglez/verific avansul, arunc banii pe fereastra !

Asa ca am decis sa-mi fac rost de sculele lipsa pentru reglat avansul, ceas comparator (din piata de vechituri ... 100mlei) si minunata cheie VW2066 care, bineinteles, o gasesti de cumparat doar pe net (aprox 29$) si cote ca sa o construiesti singur nu.

VW 2066 este defapt un adaptor cu palpator care se interpune intre pompa de injectie si ceasul comparator.

Am stat, m-am gindit, am masurat si m-am dus la cel mai bun prieten al hobby-stului "nea Grigore strungaru'

Iata ca o am, am folosit-o, motorul era reglat aiurea si acu merge super !

Schema e freeware, daca cineva e interesat sa dea de veste (si pentru restul de unelte de care aveti nevoie, dar care se mai gasesc ca si descriere/cote) sau doar asa ....

Sfatul meu e sa verificati avansul de cite ori e nevoie, ca e vorba de verificare periodica, schimbat cureaua de distributie, tuning sau "Doamne feri' dupa ce se rupe cureaua

Bineinteles ca exista si varianta lampii stroboscopice ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

As vrea si eu ceva amanunte despre reglajul care l-ai facut... doc-uri poate?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu tocmai mi-am schimbat cureaua de distributie si l-am intrebat pe respectivul daca nu trebuie reglat avansul. Mi-a raspuns ca nu! Hm, poate ar trebui sa ma duc din nou sa-l iau la intrebari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tocmai mi-am schimbat cureaua de distributie si l-am intrebat pe respectivul daca nu trebuie reglat avansul. Mi-a raspuns ca nu! Hm, poate ar trebui sa ma duc din nou sa-l iau la intrebari.

Pai nu trebuie. Avansul se regleaza rotind pompa de injectie. Cand o schimbat cureaua nu o miscat pompa! Asa ca nu e problema. Oricum eu nu stiu ce dispozitiv are raducodreanu ... dar eu stiu ca mergi la pompagii si regleaza ei.

Asta se face cand consuma mult ... sau scoate fum ... sau nu porneste .... sau toate :censur:

Daca ai asa ceva ... nasol ... go there (in TM la curba de pe strada nera e un tip ... sau la auto ovarom ... pe miresei in spate la piese auto)

Eu cred ca bu e problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BTW: apropo de titlu ... nu exista motoare de 1.7 la masini VAG ... alea sunt la OPEL ... cred ca cineva nu stie ce scrie :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e BTW.. vroiam sa ma asigur ...

... din pacate, putine service-uri respecta(cunosc) normele impuse de VW pentru schimbarea curelei si reglarea avansului, tocmai de aceea m-am apucat sa-mi fac singur scule de reglat (ieftine dar conform stadardelor VW), nici cei de la VW, cel putin din Cluj, nu sunt consecventi.

Riscurile sunt mari, inlocuirea motorului in cazul ruperii curelei care se poate intimpla nu numai din cauza defectelor de material ci si de montaj, uzura prematura a motorului(din experienta proprie) sau altele, dupa noroc !

>>sfatul meu e sa nu faceti nici o economie la schimbatul curelei si niciodata fara garantie/factura !<<

daca e cineva interesat sa-si regleze cureaua poate sa povesteasca cu mine raducodreanu@yahoo.com sau yahoomessenger

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAG-ul a notat motoarele de 1715 cmc (AHB, AHG, AKU, AKW) cu indicativul 1.7, desi intr-adevar nu despre aceste motoare se face referire in titlu (ele fiind SD- injectie directa nu D/TD- cu precamera de combustie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PARDON BTW .... te contrazic... este o serie limitata de motoare de 1.7 diesel (din pacate fara turbo) cu care VW a echipat doar VWTransporter, miine voi pune un post cu exact tipul si caracteristicile lui daca doresti ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si motorul KY diesel injectie indirecta fara supraalimentare (D) de 1715 cmc/42Kw. care a echipat Passatul prin 1989.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa cum ziceam ....

1.7 D in titlu vine de la tipul KY de 1715cmc, 57CP/2800rpm si este diferit de 1.6 doar prin diametru piston, de la 76.5 la 79.5,pompa de apa electrica extra si in rest acelasi lucru cu TD adica palier mai mare , presiune de ulei mai mica si momente diferite la supape (normal).

... asta e cules din Motor buch Verlag nr111 din dec99 si zic ei ca a echipat VWbus dupa 82

cu pupaturi

Radu

.... si cum ziceam ... daca nu se vede, nu inseamna ca nu exista !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... cu camera de precombustie .... exact ca cele de 1.6 D/TD...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve

Radu poate detaliezi si tu cum este cu scula aia VW2066. Ar fi excelent sa poti sa reglezi singur ceea ce o gramada de mecanici nu pot / nu vor.

Cred ca ti-ai dat seama ca si eu sunt exasperat.

In "metropola" eu n-am dat de cineva care sa regleze cum scrie la carte ci numai dupa ureche, sau lampa stroboscopica ( best case )

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Scuze Radu,

Chiar nu am stiut ca VAG a avut si motoare de 1.7 pe seria 2

Omu' cat traieste invata!

Nu sterg postul de mai sus ca sa se stie de la ce s-a plecat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna,

din pacate schita facuta de mine, atunci, s-a dus o data cu discul din calculator ... DAR

Sunt citeva reguli dupa care am facut adaptorul :

1. scoate surubul din capul pompei, acolo unde se va pune adaptorul. Exact ca acesta trebuie sa arate adaptorul in acest capat

2. in capatul celalat trebuie strunjit adaptorul in asa fel incit sa permita montarea comparatorului deja existent

3. trebuie facuta o gaura , filetata pt blocarea ceasului pe adaptor, eventual surub cu cap fluture

4. adaptorul trebuie gaurit pt a putea introduce tija. In functie de materialul strungarului si grosimea materialului brut din care se face adaptorul se aleg diametrele.

5. lungimea adaptorului se caculeaza in functie de marimea ceasului si tipul de pompa de vacuum. Se pune ceasul cit mai aprope de pompa de vacuum si se masoara distanta de la baza ceasului (sau de la umarul de pe suport) pina la pompa de injectie. In functie de particularitatea motorului, se alege lungimea optima a adaptorului in ideea ca acesta trebuie sa se poata roti pentru usurinta citirilor (in cazul in care reglati singur avansul)

6. lungimea tijei se alege dupa terminarea adaptorului

7. recomand lungimea maxima calculata (ochiometric) dupa care , daca e cazul, se ajusteaza foarte usor pe strung

succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o prima schita pentru 2066. As dori daca se poate sa completati

cu ceea ce credeti ca lipseste sau sa modificati ce credeti ca este

de modificat (cote, degajari, ...). Pentru tolerante si abateri am sa ma

documentez un pic, in asa fel incit reperul sa nu fie prea greu de

facut. Am inteles ca acul se poate confectiona dintr-o spita de roata de

motocicleta, diam intre 2 si 4 mm (cota pe desen o voi modifica in

functie de ce am sa gasesc).

In alta ordine de idei, de pe vremea cind umblam cu Dacia, am un

stroboscop cu care la Dacia verificam avansul la aprindere. Din cite am

vazut pe forum, avansul la injectie pe motoarele diesel de la vw,

1.6D/TD, se poate verifica si cu stroboscopul, problema este ca nu se

dau prea multe detalii. Va rog daca aveti mai multe informatii despre

cum se face reglarea avansului in acest fel sau daca cunoasteti pe

cineva care stie lucrul asta sa imi dati o adresa de mail sau un telefon

daca se poate de la persoana in cauza (daca este din Timisoara este perfect).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valorile de reglat cu stroboscop n-am gasit nicaieri.

Colegul jmf a facut asa ceva, vezi http://vwforum.ro/index.php?showtopic=9679&st=0

Cu stroboscopul masuratoarea este mai precisa pentru ca este dinamica si ca atare ia in considerare posibile jocuri, abateri, etc.

Pentru comparator incearca sa dai de Stefan Militaru (eventual un mail). Este singurul de pe forum (din cite stiu eu) care a reusit sa-si faca unul. Desi mi-a reglat si mie avansul atunci (e vorba de vreo doi ani), nu m-am invrednicit sa-i cer cote, etc. sa-mi fac si eu unul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- cotele le poti aproxima dupa orice poza (ebay) in care sunt toate elementele:D , ceas, adaptor, blocator ax cu came.... diametrul ceasului comparator e aproximativ standard (eu am vazut 2 dimensiuni de ceas...)

- oricum toleranta e mare la lungime, cam de 3cm. Oricum, apuca-te sa faci macar unul de proba si vei vede imediat cam cit ar trebui sa fie ....

- probabil ca exact o sa aflam cind unul dintre noi o sa aiba unul original in mina :offtopic:

- la lampa strobo pe care o ai , trebuie folosit alt senzor . Un traductor de vibratie. E destul de scump si se duce relativ repede , cam la citeva sute de verificari/reglari normale.

- valorile de reglaj sunt , bineinteles specifice tipului de motor, dar seamana cam la majoritatea. La ce motor te intereseaza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine ma intereseaza valorile pentru SB. Am reglat odata la service-ul de la Chibrit dar pe valorile pentru JR ca numai pe alea le aveau.

Colegul larson probabil ca-i interesat de RA care s-ar putea sa fie aceleasi cu cele de la mine (difera foarte putin motoarele intre ele).

Multzam anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SB a fost fabricat in 89 - 90 : uzura, daca la ea te referi, din pacate unknown (motorul a fost schimbat de fostul proprietar).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata, am facut-o! (ma refer bineinteles la 2066!). desenul de executie (schita mai bine zis) am sa o public luni, o am la scarbici pe comp. Daca cineva este interesat sa faca reperul 2066, sa aiba grija de diametrul de 8 (si celelalte cote, vezi desen) in care intra mansonul comparatorului, s-ar putea sa difere de la comparator la comparator.

Miine daca am timp am sa ma apuc sa reglez avansul. Cred ca prima data am sa marchez pozitia in care este pompa acum, apoi am sa verific cit este avansul apoi am sa incerc sa fac pe mesterul mecanic.

Daca cineva a mai facut asta il rog sa imi spuna si mie la ce sa am grija, la ce sa ma astept, ce probleme pot sa imi fac daca nu fac una sau alta.

Multumesc pentru sfaturi si le astept.

date de reglaj pentru: SB, AAZ (fabricat pina la 9.94), RA, 1Y, 1Z, AHU

cod motor///valoare de verificare///valoare de reglaj

SB, AAZ///0.83-0.97///0.90+/-0.02

RA, 1Y///0.93-1.07///1.00+/-0.02

1Z, AHU///0.65-0.75///0.70+/-0.02

sursa: Manual de reparatii VW Passat, R. H. Etzold

"valoare de reglare" respectiv "valoare de verificare" se refera la citirile de pe comparator si sint in mm. By the way, eu am dat pe comparator 250EU (pe trusa toata, swiss made). Pe linga comparator, a mai venit cu subler precizie 0.01, si suport magnetic. Comparatorul are cursa de 10mm si precizie de 0.01

sper ca datele de mai sus sa fie de folos

Modificat de larson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca m-am inecat ca ala la mal: cum se poate roti arborele in fata/inapoi la 1.6TD cod RA? acolo unde este indicat in carte nici macar nu intra mina si nici vorba sa bagi cheie sa ... . La Dacie treaba o faceam din fulie, cu o surubelnita mai groasa (sau cu manivela). Stie cineva practic cum se roteste arborele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu roata fata de pe partea cu curelele ridicata (iar cealalta neridicata), bagata in treapta 5, invirti usor de roata ridicata. E metoda cea mai la indemina.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!