Jump to content

Trepideaza La Franare


leos
 Share

Postare recomandată

Avand in vedere faptul ca experientele mele cu nepamantenii din service sunt din cele mai neplacute, prefer sa va cer sfatul inainte de a intra intr-un service. Problema mea nu este complicata dar ca orice alta problema la acest tip de masina, poate avea atat de multe cauze incat prefer sa cer sfatul celor ce au mai avut experiente similare, inainte de a-mi da eu cu parerea. Am pe rotile fata 185/65R14/86H, pe rotile spate 185/60R14/82H, pe niste jante care nu ma pricep sa va spun mai multe decat ca sunt dragute; placute frana care par a avea cam 6-7 luni,eu masina o am de 4 luni; discurile frana fata par cam tocite, in spate am pe tambur, telescoapele cred ca sunt varza, daca ele sunt cauza pentru care simt si daca trec peste un greiere. Problema este ca incepand de la 90 km incepe sa vibreze puternic masina, pe la 130 deja am impresia ca o sa desprinda bordul, din cauza trepidatiilor. Si asta nu e tot, daca la 1oo km, sa zicem incep sa apas frana cu putere medie, vibreaza in asa hal incat imi sare scrumul din scrumiera. Cel mai deranjant este deci cand apas frana putin mai puternic la o viteza peste 70. Trepidatiile devin atunci evidente si foarte deranjante si se simt cat de cat si la volan. Daca insa opresc mai brusc , trepidatiile sunt mai mici, dar e mai greu cu inertia. Acum presiunea este ok, ma gandesc la echilibrare, geometrie, ceva la sistemul de franare...discuri ovalizate....nu stiu....dar de asta scriu aici, astept un sfat, doua, ca sa stiu ce le spun ursilor din service. Cu ce sa incep....? multumesc.

Modificat de leos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o echilibrare si o geometrie nu strica niciodata; daca problema persista trebuie sa inlocuiesti discurile care sint mai mult ca sigur ovalizate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trepidatiile in mers apar cam 95% sigur din cauza ca rotile nu sunt echilibrate. Fa o echilibrare (pe toate rotile) intai si vezi care-i treaba mai departe. Posibil sa dispara si vibratia in franare dupa ce echilibrezi.. daca nu dispare e destul de probabil sa fie discurile ovalizate.

Geometria nu are treaba cu vibratiile dar tinuta de drum si felul in care se absorb denivelarile au multa treaba cu geometria... nici asta nu strica sa o faci dar daca ai probleme cu amortizoarele mai bine schimba-le inainte ca sa nu faci unghiurile de 2 ori inutil.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand franezi si iti trepideaza volanul,inseamna ca ai discurile ovalizate, iar in mers normal cand iti vibreaza volanul este din cauza rotilor dezechilibrate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La a mea, la 120 incepea si tremura...Am fost la vulcanizare sa imi echilibreze rotile, si ghiciti ce au gasit....Pe interiorul jantei, era depus circa 3 cm de noroi uscat.....se facuse pamant... A scos cam 1 faras de pamant de la fiecare roata. Vezi sa nu ai aceasi problema. Eu zic sa verifici asta prima oara. Bafta

Modificat de Be
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba cat de rapid poti discurile (nu sunt scumpe, in jur de 100 de roni bucata) si placutele de frana si du-o la test pentru suspensii si bucse. Cauzele trepidatiilor sunt: discuri ovalizate, roti descentrate, bucse super uzate (se aud batai la gropi in cazul asta). De la telescoape nu trepideaza ci sare masina la gropi parca e pe suspensie hidraulica ca si in videoclipurile alea hip-hop. Nu mai sta pe ganduri si nu circula in viteza cu ea ca e risc de accident.

Sa te uiti si la tamburii pe spate sa nu fie nici aia ovalizati, nu are legatura cu trepidatiile dar nu-ti mai prind franele cum trebuie in caz ca sunt ovalizati.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba cat de rapid poti discurile (nu sunt scumpe, in jur de 100 de roni bucata) si placutele de frana si du-o la test pentru suspensii si bucse. Cauzele trepidatiilor sunt: discuri ovalizate, roti descentrate, bucse super uzate (se aud batai la gropi in cazul asta). De la telescoape nu trepideaza ci sare masina la gropi parca e pe suspensie hidraulica ca si in videoclipurile alea hip-hop. Nu mai sta pe ganduri si nu circula in viteza cu ea ca e risc de accident.

Sa te uiti si la tamburii pe spate sa nu fie nici aia ovalizati, nu are legatura cu trepidatiile dar nu-ti mai prind franele cum trebuie in caz ca sunt ovalizati.

Aerofan are dreptate.

Este important sa faci echilibrarea rotilor, sa verifici/schimbi amortizoarele si bucsele. Discurile de frana de pe fatza ar trebui vazute si ele. Suportii motorului si ai cutiei sunt mai mult k sigur uzati, un alt loc unde ai putea verifica. Eu dupa ce am schimbat discurile pe fatza am avut o senzatie placuta.

Daca persista senzatia, ceea ce este destul de putzin probabil poti verifica chiar si planetarele, chiar si alte componente din sistemul de suspensie.

Ai grija de masina si de tine.

Modificat de moosct
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu speriati nici voi omul cu planetare si altele :)

@leos incepe prin a verifica franele si echilibrarea, apoi continua bucse, amortizoare si tot ce mai gasesti uzat la trenul de rulare. Vei simti diferenta :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere faptul ca experientele mele cu nepamantenii din service sunt din cele mai neplacute, prefer sa va cer sfatul inainte de a intra intr-un service. Problema mea nu este complicata dar ca orice alta problema la acest tip de masina, poate avea atat de multe cauze incat prefer sa cer sfatul celor ce au mai avut experiente similare, inainte de a-mi da eu cu parerea. Am pe rotile fata 185/65R14/86H, pe rotile spate 185/60R14/82H, pe niste jante care nu ma pricep sa va spun mai multe decat ca sunt dragute; placute frana care par a avea cam 6-7 luni,eu masina o am de 4 luni; discurile frana fata par cam tocite, in spate am pe tambur, telescoapele cred ca sunt varza, daca ele sunt cauza pentru care simt si daca trec peste un greiere. Problema este ca incepand de la 90 km incepe sa vibreze puternic masina, pe la 130 deja am impresia ca o sa desprinda bordul, din cauza trepidatiilor. Si asta nu e tot, daca la 1oo km, sa zicem incep sa apas frana cu putere medie, vibreaza in asa hal incat imi sare scrumul din scrumiera. Cel mai deranjant este deci cand apas frana putin mai puternic la o viteza peste 70. Trepidatiile devin atunci evidente si foarte deranjante si se simt cat de cat si la volan. Daca insa opresc mai brusc , trepidatiile sunt mai mici, dar e mai greu cu inertia. Acum presiunea este ok, ma gandesc la echilibrare, geometrie, ceva la sistemul de franare...discuri ovalizate....nu stiu....dar de asta scriu aici, astept un sfat, doua, ca sa stiu ce le spun ursilor din service. Cu ce sa incep....? multumesc.

am avut si eu o problema asemanatoare... bucsele spate erau problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm la bucse nu m-am gandit. Ce-i drept daca-s foarte varza poate dansa toata puntea spate..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristy_stefan

de cand am luat masina trepida cand pun frana! sa explic cum! la 90-100 sau la viteza daca pun ushor frana trepida volanul de parca treceam linia de tren! am schimbat rotile cauciucuri noi + echilibrat roti si nu se mai simte asa tare.! totusi se mai simte trepidatia in volan. faza e ca daca franez mai tare nu mai face deloc. care e cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si a mea facea asa am schimbat discurile ca erau mancate rau , bucse bascula erau praf + placute acum este ok ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am unit cele 2 topic-uri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi totusi util daca toti cei care se plang de probleme ar posta si cum au rezolvat. De asta se deschid 20 de topic-uri pe acelasi subiect ca avem intrebari la greu dar solutii din mai putine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am facut echilibrarea, dar trepidatiile nu au disparut, geometria a rezolvat problema, insa; in proportie de 90%. ma deranjeaza insa faptul ca la pozitia rotilor fata drept inainte, volanul sta usor inclinat stanga. este deranjant la drum lung, mai ales, deoarece am tendinta de a indrepta volanul si in consecinta masina tinde spre afara carosabilului. banuiesc ca se regleaza pozitia volanului din bord, desfacand volanul dar imi este frica datorita airbag-ului din volan sa umblu acolo. ce ma sfatuiti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Airbagul de pe volan se da usor jos. Demonteaza piulita si da volanul un dinte spre dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca se poate regla si din caseta de directie, la a mea a mers asa fara sa mai dau jos volanul. Cred ca si la servo se poate. "Mesterul manole" care ti-a facut directia se poate sa nu fi stiut. Este un surub in imbinarea dintre axul volanului si caseta de directie.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

insa clar merge sa faci geometria si sa ramana volanul drept , au am schimbat ambele capete de bara acum 2 luni , si tot in acelasi service am facut geometria si au facut-o in asa fel a.i. volanul sa ramana in pozitia corecta pentru a nu mai fi nevoie sa il regleze si pe el .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!